Studio White Wolf (tvůrce úspěšné hry World of Darkness) bylo jedním z prvních, kdo se chopili nabídky Wizards of the Coast vytvářet světy pro d20 System pod Open Game Licence. Tento článek si bere za úkol vám podat přehled jejich produkce v rámci jejich knižní linie Swords and Sorcery.
S rozsáhlou rytířskou ságou "Hra o trůny" vtrhnul do stojatých vod fantasy spisovatel G.R.R. Martin v roce 1996. V Čechách zatím vyšly první tři knihy rozdělené do 6 rozměrných svazků. Čtvrtý díl, "A Feast for Crows" snad můžeme čekat letos. Anglicky už je v prodeji. O knize či knihách jako takových se tu rozšiřovat nebudu. K těm se vrátím v recenzích, až si je připomenu a znovu přečtu. Každopádně překvapivě brutální chování autora k postavám, které považujete za ústřední protagonisty, je v poslední době ve fantasy více než nezvyklé. Jestli bude autor pokračovat tímto tempem, zajímalo by mě, kdo vlastně bude vystupovat v posledních dílech.
Pro ty, kteří náhodou nevědí, co tahle řada od Mongoose obnáší, kratinké vysvetlení. Slayer´s Guide (ve volném překladu Průvodce zabijáka) má za cíl čtenářům přiblížit jednu z ras jejich nepřátel nebo i soukmenovců. Kniha se obyčejně zaobírá popisem rasy, jejími vlastnostmi a fysiologií, sociální strukturou, má-li nějakou. Nevynechává ani kapitoly o tom, co preferují v boji její členové, jak se chovají a v neposlední řade se zmiňuje o inherentní magii a co má který druh monster ve zvyku užívat.
Systém pravidel Tri-Stat stvořilo již zaniklé kanadské studio Guardians of Order, Inc. S jejich prací jsem se poprvé seznámil při zakoupení skvěle zvládnuté d20 verze knihy Hra o Trůny - A Game of Thrones d20 Based Open Gaming RPG. Když jsem začal jejich stránky dále zkoumat, narazil jsem na TriStat verzi AGOTu a pak už to byl jen krok ke stažení volně šiřitelného bloku základních pravidel Tri-Stat dX.
Roku 2006 konečně vyšla anglicky psaná verze francouzského RPG Cadwallon. Respektive zatím verze první příručky - Příručky pro hráče (Player's Handbook). Vydavatel, firma Rackham, definuje tuto hru jako Taktické RPG.
FATE je systém stvořený pro role-playing a "knižní" hraní RPG, žádné hack´n´slash, rule-lawyerství a podobné. Kromě standardních věcí nabízí i variabilní možnost nechat hráče zasahovat do děje, od drobností až po de fakto samostatné vedení hry, kde je GM jen takový morderátor, spoustu originálních nápadů a na konci šest zcela odlišných způsobů, jak nakládat s případnou magií...
Amber Diceless RPG je systém síce už staršieho dáta, ale stále aktuálny. Kto pozná sériu 10 diel Rogera Zelazneho AMBER a chcel by v tomto prostredí začať hrať rolovú hru, mal by sa predovšetkým pozrieť na tento systém. Doporučujem najmä kvôli jednoduchosti a prepracovanosti!
Přestože oficiálně vyjdou nová pravidla Star Wars až začátkem června, někteří šťastlivci už je mají a únik informací je masivní. S tím tedy uzavírám toto preview...
Recenze obvykle začíná tím, o čem je hra, které se kniha týká. Taky se často ve zkratce mluví o tom, kde se příběh odehrává jak to vypadá v tom světě, kde se Vaše postavy baví hraním si s meči, skřety a podobně. Tohle všechno já zkrátím. Takže teď vstaňte od stolu a podívejte se z okna. To, co vidíte, je to, co máte. Můžeme začít.
- Elegantnější RPG pro civilizovanější časy -Trvalo to třicet let od chvíle, kdy se Star Wars poprvé objevily v televizi a šest edic papírového RPG, než se herní zážitek přiblížil filmovému prožitku.
Herné prostredie a jedna z aplikácií vynikajúceho RPG systému Tri-Stat dX, konkrétne v žánri Urban Fantasy, čili Mestká fantasy. A bez okolkov vám prezradím, že výborná!
Minimalistická hra na hrdiny, určená pro ty večery, kdy je mozek příliš unavený, než aby byl schopen zabývat se přílišnými detaily. Risus je obzvlášť vhodný pro odlehčenou hru na jeden večer a postavu máte hotovou za pár vteřin...
Povinný doplnok pre každého Rozprávača hrajúceho v kvalitnom systéme True20, no knihu možno využiť aj v iných d20 hrách. Kniha obsahuje typy, pravidlá a mechaniky pre rôzne prostredia a tvorbu vlastného herného obsahu.
Díky Gaimanovi, či Mievillovi je Urban Fantasy na vzestupu. A Dreaming Cities je asi nejlepší výceučelové Urban Fantasy herní prostředí. Tentokrát se na něj podrobně podíval Dalcor
Jak dopadne zkřížení dvou nejproslulejších RPG her vůbec z pera herního designéra, jenž odchází do herního důchodu? Bude z toho šílená dvouhlavá kráva nebo se skvostně spojí to nejlepší z obou světů?
Sloupky Design & Development jsou volně dostupné na stránkách Wizards of the Coast a uvádějí nás do úvah designérů a vývojářů čtvrté edice D&D. Nově šestý článek...
Černý trh s vojenským materiálem, pečlivě strážený palác blízkovýchodního diktátora, jaderná ponorka v rukách teroristů... i to mohou být cíle vaší další mise, pokud se rozhodnete hrát špionážní hru Spycraft.
„Teploty, větrné bouře a další nebezpečí ohrožují poutníky v prostředí pustin. Od vyprahlých pouští a sopečných oblastí po popelem se dusící podzemí a lávou vyplněná podlaží Gehenny, poutníci mohou padnout za oběť číhajícím nástrahám.“
Zřejmě jediné skutečně soupeřivé RPG, kde se zhostíte rolí vikingských válečníků a vydáte se ve jménu severských bohů na krvelačnou výpravu za kořistí...
Podle autora recenze jedno z nejlepších herních prostředí v systému d20, které nezapře evropský původ. Vžijte se do kůže andělů, pomáhajících Evropě roku 2654.
Být občanem Alfa Komplexu je zábava. Počítač to říká, a Počítač je váš Přítel. Recenze potrhlé, humorné a zároveň dystopické RPG s víc jak dvacetiletou historií...
Závěr rozsáhlé recenze Dark Heresy se soustřeďuje na psychické síly, hraní hry, její vedení a prostředí hvězdného systému Calixis, ve kterém hra začíná.
Preklad dizajnér-žurnálu od Green Ronin o vývoji novej RPG hry Song of Ice and Fire Roleplaying na motívy ságy Georgea R. R. Martina.Anglický originál nájdete na oficiálnej stránke.
Tento seznam je přehledem oznámených nebo vydaných produktů pro 4. edici D&D od jiných vydavatelů, obvykle díky GSL licenci. Seznam nemusí být vždy 100% aktuální, ale bude průběžně doplňován.
Tenhle článek měl být původně o My live with Master, ale při psaní jsem si uvědomil, že se týká tématu mnohem širšího a prakticky byl několikrát celý přepsán, než jsem konečně vystihl to co sem měl namysli
Cadwallon. Jméno samo zosobňuje vznešenost svobodného městského státu. Za městskými hradbami je svět vytržený z rovnováhy Rag’narokem, pomalu sklouzávající k totální válce.
Může se to zdát jako trochu nadnesený titul vzhledem k tomu, že se jedná pouze od dobrodružství pro D&D. Ale když si uvědomíte, že většina oficiálně vydaných herních modulů vznikla právě k této hře, tak nakonec není až tak úplně od věci.
„Mráz zalézající do morku kostí a další nebezpečí ohrožují průzkumníky sněžného království. Větrný hrob očekává každého, kdo přijde nepřipravený, jedno zda putuje polárními oblastmi, zasněženými horami, zamrzlým podzemím nebo Ledovými pustinami Propasti.“
„Na dobrodruhování je více než jen prolézání podzemí. Město obsahuje intriky a nebezpečí na řadu způsobů. Oplývá dobrodružstvími a nabízí nedostižné příležitosti a výzvy. Temné uličky, kypící cechovní domy, hlučné hostince, páchnoucí stoky a honosné paláce ukrývají tajemství k odhalení.“
Je to už rok, co v mé schránce přistálo oznámení o uložení zásilky. Tenkrát to byla první objednávka příručky z amerického Amazonu a po zaplacení cla jsem z pošty přinesl Adventurer's Vault 2. Po roce držím v ruce příručku se stejným názvem doplnění pořadovou číslicí dvě.
Levná elektronicky šířená publikace přináší do Pathfinder RPG 29 bojových manévrů, který rozšiřují taktické možnosti postav daleko za jejich odbornosti a dovednosti. Zájemci si SoMM mohou vyzkoušet příští týden na Pathfinder Day
Vědmákova várka je elektronická příručka, kde se na 12 stránkách textu seznámíme se silnými a slabými stránkami vědmy/vědmáka (1 strana), s 30 novými odbornostmi (8 stran) a třemi možnými charakter buildy (3 strany).
Příběhy Impéria jsou českou narativní hrou odehrávající se v alternativní viktoriánské Anglii prostoupené kouzly a bytosmi faerie, stojící na upraveném systému FATE. Jaké jsou, pro koho jsou a co od nich čekat?
Druhý pokus o vytvoření hry, jež vystřídá legendární DrD1.x na postu přední české RPG. Před vydáním autoři slibovali mnoho zajímavého. Po přečtení jsem byl plný různých dojmů. A po zahrání... | Tato recenze popisuje původní, NErevidované DrDII. Pozdější Revize hru zásadně změnila a opravila a tato recenze není k revidované verzi příliš relevantní.
Poté co byla Sirienova recenze označena některými lidmi za zavádějící až špatnou, rozhodl jsem se napsat svůj pohled na DrD2. Z poloviny vycházíme ze stejného herního sezení, nicméně na nový dračák se dívám svýma očima
Na tuhle věc jsem narazil víceméně náhodou.
A co že to je? Mno, RPG bez kostek. A proč to sem dávám? Protože si myslím, že je to milá hříčka a mohli by to ocenit lidé na táborech a tak, kde se nenajdou vždy kostky a jiné pomůcky. Celé je to asi mentální cvičení na téma, jak by to vypadalo, když by v neolitu hráli RPG. Má to i něco na způsob ras, magie a tak... Ctěl bych tu spíš poskytnout nějaké nahlédnutí do toho jak to funguje, než to celé opsat.
Pokud by byl zájem, tak rozvedu i další věci, ale asi by bylo lepší obstarat si to PDFko někde :)
Před pár dny jsem dočetl Kickstarterové preview dlouho očekávaného Fate 3e Core. V tomto článku naleznete zběžné shrnutí hlavních mechanik a změn, k nimž došlo spolu s mými prvními dojmy. NEJEDNÁ se o recenzi! (určen je především pro znalce předchozí edice, ale pochopit by jej snad měl každý)
Překlad zdarma šířeného dobrodružství We Be Goblins! pro otevřené hraní Pathfinderu. Překlad je určen DM a těm, co chtějí vědět, jak vypadají dobrodružství od Paiza. Článek je jeden velký spoiler, pokud si to chcete zahrát jako postava.
Příručska interaktivního vypravěčství je publikace, jenž si klade za cíl být průvodcem všem novým i zkušenějším Vypravěčům (či Uvaděčům) při hraní jejich RPG her, larpů nebo i jiných vyprávěcích a rolových her. Jak moc svůj příslib opravdu naplňuje?
V mé osobní historii hraní RPG byly tři hlavní zlomové body: když jsem RPG začal hrát, když jsem je začal vést a když jsem poprvé viděl Apocalypse World. Samotný Apocalypse World (AW) je postapokalyptické RPG s poměrně jasně vymezenými rolemi pro hráčské postavy, jeho mechanické jádro a filozofie (apocalypse engine) se ale stalo základem mnoha odvozených her (hacků) umístěných v jiných prostředích.
Jak to dopadne, když se jeden z předních světových RPG designerů rozhodně zkřížit investigativní RPG systém s žánrem space opery? Překvapivě ještě lépe, než byste čekali!
Čtyři příběhy pro Ashen Stars (nebo pro hru, do níž si je převedete) od Geretha Hanrahana podle designu Robina D. Lawse. A vůbec první příručka předpřipravených příběhů za takřka 20 let, která mě zaujala natolik, abych dal jejím scénářům přednost před přípravou svých vlastních. Článek neobsahuje spoilery.
Souhrná recenze 3 modulů pro Tarii (Záhvozdí, Severní Taria, Pohraničí), které obsahují po 6 předpřipravených příbězích pro hru spolu s pár dílčími popisy prostředí. Napsáno kdysi dávno pro Pevnost - Dech Draka na žádost Altaru.
Vlkodlaci jsou od počátku fantasy RPG her oblíbenými nestvůrami, které mají nejenom své tematické příručky, nýbrž jsou i hlavními protagonisty celé jedné hry. Za oblibu jistě může i ta skutečnost, že na rozdíl od tolika jiných tvorů nejsou výtvorem herního designera nebo Dějmistra, nýbrž tvory z reálných mýtů, pověstí a legend.
Shrnutí poznatků o hraní na hrdiny v 13. věku Dračího císařství, aneb co všechno se vešlo na 320 stran zvlášť bytelného křídového papíru stlačeného do tvrdé vazby... a dost už bylo mého ňuchání se s knihou.
Tento článek má působit jako úvod a jakási vstupní brána do populární německé RPG hry Das schwarze Auge (dále jen DSA). V roce 2015 vyšla zatím poslední, pátá, edice a vzhledem k faktu, že informací o DSA po celých Čechách koluje velmi málo, rád bych tuhle mezeru zaplnil. Myslím si totiž, že si to tahle hra zaslouží, zvláště když jí máme takzvaně hned za humny a taky proto, že patří do "d20" skupiny.
V Dragonu číslo 315 z ledna roku 2004 redakce představila všechny světy, které byly oficiálně podporovány během historie Dungeons & Dragons a TSR. U většiny článků byla součástí i historie vzniku příslušných světů. Snad se bude nahlédnutí pod pokličku líbit.
Dresden Files jsou jedním ze zásadních milníků studia Evil Hat - a jedna ze zásadních her systémové rodiny Fate. Hra zasazená do prostředí úspěšné a světoznámé knižní série Dresden Files od Jima Butchera. A protože se tento rok dočkala své reedice pro zrychlenou čtvrtou edici Fate, tak je načase se na ní podívat - jak na její původní tak na její novou podobu.
Tauril - svět z původní české tvorby a poslední novinka na naší RPG scéně - svět s (oficiálním) příslibem morálních dilemat, dobrodružství, intrik a emocí. Co je vlastně zač, jaký je a jak se povedl?
White Wolf - studio, jenž žije ideou svých her a umírá jen, aby mohlo další knihy vydávat zákeřně ze záhrobí a následně vstávat z hrobu, hrozivější než kdy dřív. White Wolf se vrací a Svět temnoty se má stát temnějším, než jej pamatujeme. O jakých hrozbách se šeptá ve stínech a jaké noční můry jsou již přislíbeny?
O tom, jak se tragicky zesnulé studio White Wolf Publishing vrací zpět z mrtvých jako White Wolf Entertainment a o nové vizi další edice Světa temnoty byla řeč minule - teď je načase podívat se na první skutečně slíbený a poodhalený produkt, s nímž má vše opět ožít - na alfa test 5. edice Vampire the Masquarade.
Zlo by mělo být zapamatováníhodné. Není nic trapnějšího, než když si po pár letech od tažení budete hlavního zlouna, nebezpečného a zákeřného vojevodu – nekromanta, budete pamatovat jen jako Jak-jen-se-jmenovala Prvního, a jeho pohůnky překřtíte na Troubu Nudného, Nicku Bezvýznamného, Nulu Nevýrazného a Nýmandu Nezapamatovatelnou. Jistě, hru samotnou jste si asi užili… jenže z ní nakonec v paměti příliš nezůstalo.
Hrdinství bývá různorodé, stejně jako hrdinové. Někteří ovšem jsou svými činy výjimeční, ojedinělí. Dobře se o nich čte, dobře se o nich poslouchá, bývají vděčným námětem filmové tvorby. Naneštěstí, hrát takové hrdiny tak, aby hra zůstala zábavná a nesklouzávala ke klišé, není jednoduché. Ku pomoci hráčům se objevila řada článků s radami a triky – a Šampióni udatnosti.
Hrdinové potřebují protivníky, zloduchy, proti kterým by prokázali své hrdinství. Jistě, lze to i jinak, taková záchrana města před přírodní katastrofou nebo epidemií, kterým z pozadí nikdo „nepomáhá“ také má své kouzlo. Leč s někým, do koho lze vrazit kopí, to přeci jen jde lépe. A pokud to není jen bezejmenný skřet, nýbrž kupříkladu intrikánský svědomí postrádající bankéř a (velko)obchodník, je to i mnohem zábavnější
Český překlad dobrodružství plného nemrtvých pro DnD 5e. Dobrodružství je vhodné pro 4 až 5 postav na 3. úrovni. Dobrodružství je zaměřeno hlavně na boj a průzkum, ale naskytnou se i příležitosti k roleplayingu.
Dobrodružství pro 5. edici Dungeon and Dragons, originální česká tvorba místních fanoušků. Jedná se o rozcestník, každé dobrodružství má vlastní stránku s detailnějším popisem, případnými doplňky a možností ke stažení.
Pátá edice Vampire navazující na tradici předchozích Maškarád (upírů ze "starého" WoD) oživuje staronový Svět temnoty. Jde o návrat legendy v plné síle, předesílající opětovný rozmach jednoho z kdysi nejvýznamnějších herních vydavatelství a znovuoživení celé herní série pro původní i novou generaci hráčů, nebo jde jen o melancholický artefakt pro skalní pamětníky?
Jantarový chrám je jedna z nejzajímavějších lokací celého Strádova Prokletí. Upřímně je to vlastně moje úplně nejoblíbenější část. A tak jsem se rozhodl, zpracovat na ní tohoto krátkého průvodce.
Psaní pravidel pro Hru na hrdiny není jen o samotných pravidlech, ale i o mnoha radách, postupech a návodech pro hráče, jak co do použití pravidel při hře, tak co do samotného hraní. Stejná pravidla s jinými radami a návody mohou vytvořit velmi odlišnou hru. S ohledem na začátečníky mají mezi těmito radami zvláštní místo zejména rady pro Průvodce hrou - jak rady pro vedení hry, tak rady pro přípravu hry. Jak jsme k nim v JaD přistoupili? Především velmi opatrně a se zvláštní péčí a respektem.
Prolézání nebezpečných podzemí a ztracených chrámů, výpravy do neznámých džunglí, pirátská dobrodružství, boje s temnými armádami, hraní mocenských intrik nebo rytířů v Artušovsky laděných příbězích - to vše je jen několik z mnoha různých žánrů, která lze v Jeskyních a dracích hrát. Různé styly ale vyžadují různé přístupy - a mnohdy i různá pravidla - a podobný rozsah možností zabalený v jedné hře není jen tak. Jak tedy Jeskyně a draci podporují tak pestrou paletu žánrů a stylů?
Povolání a Obor charakterizují dráhu, na kterou se Hráčská postava vydala a co do pravidel nejvíce vystihují její schopnosti a herní možnosti. Postavu nicméně tvoří i další charakteristiky, které vystihují, kým byla předtím, než si tuto cestu zvolila, a vypovídají i hodně o tom, kým postava vlastně je - její biologický původ, tedy Rasa, a její společenský původ, tedy její Zázemí, v JaD navíc se Společným zázemím celé družiny. A právě na tyto charakteristiky se dnes podíváme blíže.
Tvorba postavy je nutnou, avšak zejména pro pravidla neznající nováčky často poněkud nudnou a zdlouhavou úvodní částí hraní RPG. Ne však v JaD! V JaD je samotná tvorba postav součástí probíhající hry a i úplný nováček si během chvíle zvládne bez pomoci udělat svou vlastní postavu na míru, která bude co do “optimalizace” srovnatelná s postavami zkušených hráčů! Jak taková tvorba probíhá?
Jeskyně a draci necílí jen na stávající hráče, ale i na úplné začátečníky. Ti mohou nad JaD váhat kvůli jejich velkému rozsahu - ale zbytečně! Aby mohli jít hrát, stačí jim přečíst jen o málo víc, než úvodní komiks. Zbytek knihy jsou materiály pro další měsíce a bez nadsázky roky hraní - alternativní a rozšiřující pravidla, inspirativní texty, seznamy kouzel a ukázkových kouzelných předmětů, protivníků a mnoho dalšího. JaD ale na začátečníky nepamatuje jen co do rozsahu - čím dalším jim vychází vstříc?
Mít pro každé povolání deník zvlášť je trochu složité na tisk ale začátečníci učící se pravidla i veteráni znající je nazpaměť ocení vypsané schopnosti podle úrovní, volná políčka pro vlastní doplnění, nějaké ty tabulky navíc nebo víc místa pro společníka.
Recenze kooperativně-vyšetřovací deskovky Detektiv, která kombinuje gamebook s hraním rolí, kartičkami a velmi povědomými mechanikami. Proč recenze deskovky na Kostce? Znáte GUMSHOE? Chtěli jste si ho někdy zkusit v single-player módu, nebo bez vypravěče? Recenze zahrnuje i rozšíření "Zločiny v LA".
Pomalu (ale jistě, snad?:) budu do FoundryVTT přidávat JaD obsah, aby byl připraven k použití - hlavně povolání, o ty jde stejně především, zbytek se dá použít z 5e systému, jehož SRD je ve Foundry obsažen.
Netradiční dobrodružství, celé se odehrávající v jednom divadle, několik dní po premiéře hry. Je jen na hráčských postavách zjistit, proč se vrátila jen část diváků, a proč ti, kdo se vrátili, nejsou jako dřív.
Po otevření nové 5. edice WoD tradičními Vampire se druhou hrou 5. edice WoD stali překvapivě Hunteři. Pojďme se v detailu podívat na to, jak hra obstojí jak v odkazu svých předchůdců (Reckoningu a Vigilu), tak v návaznosti na předchozí 5. edici Vampire.
Vezměte do ruky měšec šestistěněk, rozdělte si pět z nich mezi Přitažlivost a Úchvatnost, vyplňte Kartu postavy a vrhnětě se s úsměvem do víru bardského chaosu, kdy ponížíte rivaly na cestě za mistrovským kouskem o kterém si všichni budou vyprávět ještě hodně dlouho široko daleko, jak si z něj sedli na zadek. A hlavně se nepřestaňte smát. Pozor! Šestka vybuchuje!
Překlad poslední iterace legendárního dobrodružství od Monte Cooka (Chrám živelného zla, 1985) zasazený do Greyhawku - původního DnD světa Garyho Gygaxe.
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více
<<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více
<<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více
<<