Šermíř - nový archetyp pro bojovníka

Zdravím nadšence do her na hrdiny! Včera jsem se nudil a u toho mne napadl nový archetyp k bojovníkovi, tak si ho tu odložím a uvidím, co na něj kdo řekne. Myslím si, že je to celkem vyvážené, ale uvidí se časem.
Napsal Yold

Archetyp: Šermíř

Šermíři jsou ti, jenž se celý svůj život rozhodli učit se šerm podle dávných ale i mladých mistrů. Hledají způsob, jak se zlepšovat v tomto umu s typem zbraně, která jim nejlépe sedí.


3. - Fechtbuch

Vyber si, jaký typ zbraně budeš používat. Sečné, Bodné, Drtivé; podle toho budeš dostávat schopnosti.

  • Sečné
    Vazba (bonus akce) Navážeš se na nepřátelskou čepel, takže cítíš kdy zaútočí. Proti nepříteli se kterým jsi ve vazbě, máš Oč +2 (ve vazbě můžeš být jen proti jednomu nepříteli).
  • Bodné
    Skuliny ve zbroji (pasivní) Tvé oko vidí kam nepřítele zasáhnout aby ho to ranilo. Při každém tvém útoku má nepřítel proti tobě Oč -1.
  • Drtivé
    Tepectví (pasivní) Co na tom, že mám kyj - prostě ho zklepu do kulatý krychle. Při první úspěšném útoku na nepřítele mu trvale snížíš Oč o -1

3- Zkušený bojovník

Kromě lezení na velké tvory jsou všechny manévry bonus akce.


7. - Fechtbuch

  • Sečné
    Pirueta (akce) pokud proti tobě stojí 2 a více nepřátel vytvoříš průměr jejich Oč a pokud ho přehodíš, hodíš kostkou zranění a udělíš všem poloviční zranění. (pro PJ lze uplatnit i na tlupu nepřítel).
  • Bodné
    Výpad (akce) Ke svému hodu na útok a i zranění přičteš také svoji obratnost/sílu, pak ale do tvého dalšího kola máš Oč sníženo o obratnost/sílu.
  • Drtivé
    Zlomenina (akce) Při úspěšném hodu na útok nepříteli zlomíš nohu (pohyb snížen na polovinu) nebo ruku (veškeré jeho útoky jsou z nevýhodou), nepřítel dostane jen poloviční zranění.

7. - Protiútok

(bonus akce) Pokud nepřítel neuspěje při útoku na tebe a celkově podhodí 12, můžeš mu udělit poloviční zranění. Pokud hodí kritický neúspěch, můžeš jej odzbrojit.


10. - Fechtbuch

  • Sečné
    Přesná rána (akce) při úspěšném útoku můžeš zasadit plné zranění (pokud je to kritika, tak všemi kostkami)
  • Bodné
    Bleskový výpad (bonus akce) Házíš jako na útok. Pokud uspěješ, způsobíš nepříteli pouze krvácení 1d6 každé kolo, pokud nebude vyléčen jakkoliv.
  • Drtivé
    Vyrazit dech (bonus akce) Házíš jako na útok. Pokud uspěješ, nepřítel ztratí svojí akci.

10. – Naučený pohyb

(pasivní) Pokud hodíš kritický úspěch, můžeš nepřítele hodit na zem, nebo jej chytit


15. - Fechtbuch

  • Sečné
    Udržované ostří (pasivní) při každém úspěšném útoku házíš navíc 1d6 na zranění
  • Bodné
    Dlouhý distanc (pasivní) můžeš útočit i na nepřítele 1 sáh od tebe.
  • Drtivé
    Omračující rána (akce) Nepřítel hází na výdrž a ty ho musíš přehodit ho svojí silou.

15- Úspora pohybu

můžeš ve svém kole místo pohybu provést druhou bonus akci


18- Fechtbuch

Můžeš si vzít Fechtbuch z jiného typu zbraně nebo:

  • Vazba navíc snižuje nepřítelovo Oč -2
  • Skuliny ve zbroji navyšuje se na -2
  • Tepectví navyšuje se na -2

18. - Bezva finta

(bonus akce) dostaneš výhodu na útoky ve svém kole.


Napsal Yold 18.01.2025
Diskuze k tomuto článku již probíhá, můžete se přidat zde.
Obsahuje 10 příspěvků.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.58259296417236 secREMOTE_IP: 18.97.9.175