Archetyp: Šermíř
Šermíři jsou ti, jenž se celý svůj život rozhodli učit se šerm podle dávných ale i mladých mistrů. Hledají způsob, jak se zlepšovat v tomto umu s typem zbraně, která jim nejlépe sedí.
3. - Fechtbuch
Vyber si, jaký typ zbraně budeš používat. Sečné, Bodné, Drtivé; podle toho budeš dostávat schopnosti.
- Sečné
Vazba (bonus akce) Navážeš se na nepřátelskou čepel, takže cítíš kdy zaútočí. Proti nepříteli se kterým jsi ve vazbě, máš Oč +2 (ve vazbě můžeš být jen proti jednomu nepříteli).
- Bodné
Skuliny ve zbroji (pasivní) Tvé oko vidí kam nepřítele zasáhnout aby ho to ranilo. Při každém tvém útoku má nepřítel proti tobě Oč -1.
- Drtivé
Tepectví (pasivní) Co na tom, že mám kyj - prostě ho zklepu do kulatý krychle. Při první úspěšném útoku na nepřítele mu trvale snížíš Oč o -1
3- Zkušený bojovník
Kromě lezení na velké tvory jsou všechny manévry bonus akce.
7. - Fechtbuch
- Sečné
Pirueta (akce) pokud proti tobě stojí 2 a více nepřátel vytvoříš průměr jejich Oč a pokud ho přehodíš, hodíš kostkou zranění a udělíš všem poloviční zranění. (pro PJ lze uplatnit i na tlupu nepřítel).
- Bodné
Výpad (akce) Ke svému hodu na útok a i zranění přičteš také svoji obratnost/sílu, pak ale do tvého dalšího kola máš Oč sníženo o obratnost/sílu.
- Drtivé
Zlomenina (akce) Při úspěšném hodu na útok nepříteli zlomíš nohu (pohyb snížen na polovinu) nebo ruku (veškeré jeho útoky jsou z nevýhodou), nepřítel dostane jen poloviční zranění.
7. - Protiútok
(bonus akce) Pokud nepřítel neuspěje při útoku na tebe a celkově podhodí 12, můžeš mu udělit poloviční zranění. Pokud hodí kritický neúspěch, můžeš jej odzbrojit.
10. - Fechtbuch
- Sečné
Přesná rána (akce) při úspěšném útoku můžeš zasadit plné zranění (pokud je to kritika, tak všemi kostkami)
- Bodné
Bleskový výpad (bonus akce) Házíš jako na útok. Pokud uspěješ, způsobíš nepříteli pouze krvácení 1d6 každé kolo, pokud nebude vyléčen jakkoliv.
- Drtivé
Vyrazit dech (bonus akce) Házíš jako na útok. Pokud uspěješ, nepřítel ztratí svojí akci.
10. – Naučený pohyb
(pasivní) Pokud hodíš kritický úspěch, můžeš nepřítele hodit na zem, nebo jej chytit
15. - Fechtbuch
- Sečné
Udržované ostří (pasivní) při každém úspěšném útoku házíš navíc 1d6 na zranění
- Bodné
Dlouhý distanc (pasivní) můžeš útočit i na nepřítele 1 sáh od tebe.
- Drtivé
Omračující rána (akce) Nepřítel hází na výdrž a ty ho musíš přehodit ho svojí silou.
15- Úspora pohybu
můžeš ve svém kole místo pohybu provést druhou bonus akci
18- Fechtbuch
Můžeš si vzít Fechtbuch z jiného typu zbraně nebo:
- Vazba navíc snižuje nepřítelovo Oč -2
- Skuliny ve zbroji navyšuje se na -2
- Tepectví navyšuje se na -2
18. - Bezva finta
(bonus akce) dostaneš výhodu na útoky ve svém kole.