Na štítě

Námět dobrodružství od Robina D. Lawse - žánr: Temná fantasy
Napsal Alnag

Odrazový můstek: Napříč historií vkládaly válečnické kultury totemickou hodnotu do těl svých padlých. Ochranou těch svých poskytovaly své straně morální převahu. Znesvěcováním těl svých nepřátel zasévali strach a hrůzu do srdcí přeživších protivníků. Toto dobrodružství se točí okolo strašlivého MacGuffinu, který je hrdinům svěřen do úschovy, a který musí dopravit na bezpečné místo.

Prostředí: Umístěno v temném fantasy světě, kde zuří válka mezi civilizací, jak ji známe a nelidskými barbary. Jako vždy, detaily si doplňte tak, aby to sedělo vašemu prostředí.

Východisko: Na horské hranici mezi civilizovanými zeměmi a barbarskou pustinou Armáda Jednoty buduje zoufalou obranu proti orkským hordám. Hráčské postavy se octnou blízko scény bitvy – pravděpodobně ne jako vojáci, ale jako specialisté schopní vést efektivní guerillovou válku proti nepříteli. Jsou to buď žoldáci, nebo členové nepravidelného vojska, spíše než odvedenci a jsou odděleni od tradiční tvrdosti řetězce velení. Anebo se jen vyskytli okolo a byli najati na tuhle jednu misi. Upravte si premisu tak, aby seděla motivaci vaší družiny.

Brífink

Generál Rudiger Kalb mluví s hráčskými postavami za pochodu, zatímco spěchá ke svému novému velení, do míst, kde se nepřátelské síly znovu formují k dalšímu úderu na Grunhautský průsmyk. Aby pronikli hluboko do civilizovaného teritoria, musí orkové získat vládu nad tímto kontrolním bodem mezi hranicí a divočinou.

Průsmyk by byl už dávno ztracen nebýt osobního hrdinství polního maršála Ernsta Metzgera. Tento uctívaný velitel dostal zásah šípem do krku, když jeho jednotky zatlačovaly příval nepřátel. Orkský král Bagrek, který přísahal, že si Metzgerovu hlavu zarazí na kopí jako bitevní standardu, poslal své speciální jednotky, aby se zmocnily těla. Metzgerovi muži se shromáždili, aby jej chránili, obětujíce vlastní životy, aby ušetřili svého milovaného vůdce tohoto strašlivého zacházení.

Kalb, který má převzít vedení po Metzgerovi, si nemůže dovolit uvolnit žádné vojáky, aby transportovali tělo zpátky do důstojnosti civilizace. Požádá tedy hráčské postavy, aby jej dostaly do velitelství Armády Jednoty v Gerstestadtu, nejbližšího hlavního centra mimo válečnou zónu. Odtud bude moci být tělo bezpečně přepraveno do hlavního města na hrdinův pohřeb, se vší patřičnou pompou.

Střetu s orkskou armádou není třeba se na této straně průsmyku bát, protože pěchota potřebuje bezpečnou cestu pro průchod horami. Ale Balgrek vyslal svoje nejdrsnější infiltrátory napříč horskými úbočími. Takové malé bandy mohou snadno přepadnout skupinu na její cestě zpět hraničním regionem do Gerstestadtu. A ani nejsou jedinými nepřáteli v borovicemi posetých úbočích nebo nejrůznějších tunelových systémech pod nimi.

Vyšetřování

Hráčský mudrc nebo magický sběrač informací zkoumající tělo odhalí, že zranění šípem bylo nakaženo Černým kořenem, okultním jedem, který preferují orkští šamani. Jeho magie umožňuje sledovat kohokoliv zraněného jedem – dokonce i mrtvá těla.

Pokud hráči použijí kouzlo nebo nějakou jinou věrohodnou cestu odstranění toxinu z těla, oznamte, že zaznamenali významný úspěch: neshnije zevnitř během jejich cesty na sever. Nicméně jsou tu stále stopy, které umožní orkským válečným bandám identifikovat Metgerovo tělo. (Pokud se postavy s toxinem nevypořádají, nechtě hnilobu fungovat jako napětí zvyšující překážku bez toho, abyste jí dovolili ukončit dobrodružství kontravrcholovým selháním).

Cesta

Nastává dobrodružství pronásledování divočinou, kde hráčské postavy jsou pronásledovanými. Použijte níže uvedené překážky dle úvahy a improvizujte další dle hráčských voleb.

Snadná vlna

Zalichoťte hráčským postavám bandou slabých orkských nepřátel.

Volba cesty

Skupina najde vchod do tunelů, který nabízí rychlejší cestu, ale pravděpodobně je zavede do nebezpečnějších situací v doupatech pod zemí, než jakým by čelili na povrchu. Rozhodnou se pro rychlost nebo menší nebezpečí?

Zvolí-li si tunely, budou čelit dodatečným střetnutím proti číhajícím dravcům, kteří nejsou nijak spojeni s orkskou hrozbou. Výměnou se musejí méně obávat rozkladu těla.

Mrchožrouti

Něco jiného než orkové je přilákáno rozkladem. Mrchožraví vlci dovedení k odvaze hodováním na orkských tělech zapadají do obrazu, pokud postavy zůstaly na povrchu.

V systému tunelů si pro tělo přijde podivný chapadlatý tvor.

Žoldácké nestvůry

Banda kradmých tvorů, které jsou buď nepropojené nebo volně pod kontrolou orkských sil, stopuje skupinu dlouho na to, aby odhalily, že přepravují předmět vhodný k únosu. V závislosti na vašem světě to mohou být krysí lidé, koboldi nebo goblini. Pokusí se sbalit tělo kradmo, budou bojovat jen budou-li chyceni při činu. Pokud jej získají, jsou otevřeni vyjednávání. Chtějí lesklé věci a magické věci a je jim jedno, jestli je vymámí z hráčských postav nebo z orků.

Podivný starý muž

Pokud se tělo začne rozpadat buď hnilobou z otravy nebo běžným způsobem rozkladu nebo v důsledku poškození způsobeným cestou, nechte skupinu potkat Ordbala, šíleného poustevníka, který žije na svazích hor nebo v tunelech. Ve svém vaku nusí lebky jak lidských tak orských vojáků, což naznačuje, že není radno si s ním zahrávat. Ordbal je nesmrtelný čaroděj, dohnaný k šílenství nekonečnými léty. Je-li s ním zacházeno s respektem, sešle kouzlo, které obnoví Metzgerovo tělo do neposkvrněného stavu.

Těžká vlna

Když si to tempo příběhu vyžádá, pošlete na skupinu orků, která jí bude výzvou, se záměrem lapit tělo. U těl padlých mohou postavy najít hrubou mapu k městečku Bienstock, na severu, ale stále ve válečné zóně. Spolu s mapou najdou i několik amuletů s umrlčí hlavou. Postava znalá v orkské tradici sezná, že je to lidské dílo, ne orčí. Jsou to symboly Rabmara, zakázaného boha uctívaného šílenci a podvratnými živly.

(To samozřejmě předpokládá, že postavy vyhrají, ne že utečou nebo utrpí TPK.)

Bienenstock

Pokud je to dosud nenapadlo, pak skupina poté, co dorazí do Bienstocku zjistí, že uctívači Rabmara jednají jako pátá kolona, přinášejí smrt do lidských zemí pomocí orkům. Pokud to potřebujete nebo pokud to chtějí hráči, může tu vypuknout boj s kultisty.

Finální bitva

Finální bitva na cestě do Gerstestadtu proběhne s elitní orkskou jednotkou zašítěnou kultisty smrti vynořujícími se s lapených statků podél cesty, aby se pokusili o poslední lapení Metzgerova těla všemi dostupnými silami a se vším v sázce.

 

 

 

Napsal Alnag 14.07.2012
Zaslat reakci na článek
Velikost okna: [1] [2] [3]
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.1427059173584 secREMOTE_IP: 3.95.233.107