Písně jako kouzla, aneb bardi trochu jinak.

Obsah článku:

Kultura ze které váš bard pochází je stejně významná, jako pro paladina jeho přísaha, nebo pro černokněžníka volba bytosti, které se upsal, neboť určuje jak konkrétně vypadá jeho sesílání kouzel (je to zpěv, ťukání dřívek, recitace básní, nebo něco jiného?), a vytváří vám základ pro hraní této postavy.


Nikdo vám nebrání vytvořit barda hrajícího na loutnu, nebo barda recitujícího básně. Pokud se cítíte být odvážní, můžete šáhnout po méně tradičních uměleckých odvětvích, jako je malování, hrnčířství, nebo třeba pletení. Jednotlivé metody můžete i kombinovat a používat občast tu, občas onu formu, podle toho co se zrovna hodí. Vždy byste ale měli mít na paměti kulturu se které váš bard pochází. Pokud je váš bard šaman z jednoho z divokých kmenů obývající Hřbet světa, je nepravděpodobné, že by hrál na housle, a naopak, civilizovaný bard, který vystudoval univerzitu spíš do ruky vezme housle, či loutnu, než kosti sedmého syna sedmého syna, obětovaného za svitu krvavého měsíce.


Znalost obyčejných písní a hudby nemuíte vůbec brát v potaz, nebo ji věnovat větší pozornost, i když se rozhodnete, že vaše postava nějaké zná. Pokud zmíněný barbarský šaman, dorazí do hospody a je požádán o představení kultury svého lidu, pravděpodobně nevytáhne dřívka a nezačne vyťukávat rytmus přivolávající mrtvé. Obdobně, asketický bard, který celý život trénoval přetváření tkaniva reality silou gregoriánského chorálu, pravděpodobně nevytáhne loutnu a nezačne zpívat Pec nám spadla.


Na závěr, několik nápadů na hraní bardů, kteří nejsou jen dalším potulným písničkářem:


Válečník-básník
Vyhlédl si svou oběť z davu na náměstí. Ukázal na ni a odříkal pasáž z knihy Rás'šilal:
Slunce na umrlci
V Smrti rovnost je
Bojovník padl
Vypustil svůj šíp, a vítr jej nesl. O okamžik později na zem dopadlo tělo a na dláždění se začala rozlévat krev. Vrah se usmál, a zmizel ve stínech.


Léčitel
„Tělesné šťávy tvého bratra nejsou v rovnováze. Budu potřebovat čas a tobě radím abys opustila stan, neboť by mé kouzlo mohlo rozladit části tvého těla.“
Dívka poplašeně vyběhla ze stanu, zatímco starý medicinman sebral zaříkávací tyčky a začal vyťukávat správnou melodii. Melodii, která pronikala do chlapcova těla, přesměrovávala tělní šťávy, zastavovala tvorbu některých a povzbuzovala tvorbu jiných, a obnovovala tak rovnováhu všech pěti tělních šťáv. Z pórů ubohého chlapce vytékal jed, který ihned tuhnul do droboučkých krystalků, které odpadávaly na zem. Rytmus zpomaloval, až ustal docela, zatímco dech chlapce se tal opět klidným a pravidelným.


Malíř
Theodoricus byl naprosto ohromen symetrií té nezměrné stvůry. Osm nohou, dokonale srovnaných, dokonale vycentrovaná průdušnice. Bylo by obtížné vylepšit již tak dokonalého tvora. Ale přece.. levé kusadlo té stvůry se jemně chvělo..chtělo by to trochu ohnivé barvy. Štětec v ruce mistra Theodorica se pohnul ke kalamáři s barvou, a pak malíř začal rychlými tahy stětce malovat realitu. Během okamžiku štětec namaloval kouli zuřícího ohně, která vyletěla na pavouka. Jak Theodoricus rád říkává, svět je plátno.


Vypravěč
Duchu Kawana, přijď!
Duchu Kawana, přijď!
Pomni na zlo, které jsi zaživa napáchal.
Pomni na svou přísahu.
Tito muži znesvětili tvé zvyky, tak jako kdysi Havran.
Velký Kawane, čiň jak jsi přísahal a znič tyto blázny!

Jeho hlas a struny loutny vytvářely jediný, nedělitelný zvuk. Zem pod bandity se začala otřásat. „Hlupáci“, pomyslel si. A byli to vskutku hlupáci, neboť zapoměli na historii tohoto místa.


Zákonodárce
Vrána vycítil nerovnováhu jakmile vstoupil do opuštěné vesnice. Píseň tohoto místa postrádala obvyklou harmonii, byla rozladěná krví a strachem. Zanedlouho již stály před ním. Tři tvorové, již dlouho ne lidé, sklánějící se nad mrtvolou děvčátka. Vrána přišel již příliš pozdě na to, aby svou písní rozezněl píseň dívky. Její krev se již vsákla do trávy. Ale těmto nestvůrám zaspívat mohl, a ihned si vybavil vhodnou píseň. Píseň o zločinu a o trestu, píseň, kterou začal zpívat, když se k němu nestvůry začaly pomalu šinout. Než k němu došly, obě byly pohlceny trním, které vyrostlo z udusané hlíny.


< Tvorba barda >
O hudební magii
Volný překlad článku nalezitelného zde.
Napsal Maelik 09.09.2019
Diskuze k tomuto článku již probíhá, můžete se přidat zde.
Obsahuje 5 příspěvků.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.13065099716187 secREMOTE_IP: 3.143.168.172