Skutečně jsem nechtěl napsat "keltové". Vážně ne. Protože ve skutečnosti tím "kelty" samotné ani nemyslím - nicméně "lidé z lesů" nezní moc hezky a "barbaři", kteří znějí jen o málo lépe, by se v DnD tloukli s názvem povolání.
Archetyp, k němuž chci odkázat, jsou v přírodě a lesích žijící lidské kmeny - ty, které vidíte v pseudo-historických filmech, když Římané střetnou v Teutopurském lese germány, keltové z filmů z Artušovské a před-Artušovské Anglie, národy žijící ve stromových vesnicích (archetyp, o němž bych skoro přísahal, že se zrodil z Costnerova Robina Hooda). Národy, které ve fantasy světech mohou být sousedy lesních elfů a sloužit tak jako jasné rozlišení mezi kulturou a způsobem života a rasou.
V úpadku půjde jen o málo víc než o různé vyhnance a divochy žijící v rodinných nebo malých klanových společenstvích, která se zajímají převážně o vlastní obživu a přežití - a dost možná ukrytí. Ve svém růstu se jejich společnost začne rozrůstat, z klanů se stanou kmeny, z lovců částečně zemědělci pracující na polích ukrytých mezi lesy. Spolu se stabilitou společnosti se začnou rozvíjet i řemesla a obchod - a možná i výbojnost, bude-li jejich kultura bojovná.
Ve své velikosti budou "keltové" ve fantasy světech tvořit říše pevně spjaté s přírodou a nejspíš i přírodní magií, ať už v podobě čarodějů či kněžích a druidů. Na první pohled budou podobní lesním elfům, avšak rasové rozdíly mezi nimi a lesními elfy vytvoří společnost se zcela odlišnou dynamikou. Jejich města budou prolnuta s okolní přírodou, avšak větší sídliště budou umístěná při zemi - ať už v podobě tradičních lidských domů nebo v podobě budov postavených na pilotech uprostřed mokřad a bažin. Jejich náhled na přírodu se s růstem bude stávat více užitný - okolí pro ně bude především zdrojem, i když různé fantasy elementy (zejména božstva a magie) mohou tuto skutečnost stáčet k větší "harmonii" či spíše "umírněnosti", než kterou bychom očekávali v naší realitě.
Ideály. Ideálem vystihujícím tvou obecnou pravdu o okolním světě vystihni nějaké přesvědčení o přírodních zákonech či cyklech, které je pro tvou postavu významné.
Trénink se zbraněmi. Jsi zdatný v boji kopím a ve střelbě z krátkého a dlouhého luku
Lesní řemesla Jsi zdatný s truhlářským a řezbářským náčiním a v tvorbě a užívání loveckých pastí.
Znalost přírody. Jsi zdatný v jedné z těchto dovedností podle své volby: Příroda nebo Vnímání.
Aspekt *"Kelt": "Kelta" můžeš vyvolat kdykoliv, kdy se potýkáš s přírodním prostředím (louky, planiny) nebo jej chceš využít. "Kelta" lze vynutit k následování vůle přírodních božstev či jejich zástupců.
Dovednost "Kelt": Navíc k možnostem člověka můžeš použít svou rasovou dovednost k lovu, stopování a přežití v přírodě a namísto dovednosti Vnímání, když se nacházíš v lese.
"Keltské" triky: