Netradiční zápletky

Obsah článku:
Znáte to... Družina po zuby ozbrojených dobrodruhů a před ní stojící problém... Je nějaké jednodušší řešení, než ten gordický uzel doslova rozetnout? Jestli už vás unavují neustálé boje a chcete hráče donutit i k tomu, aby při hře řešili taky něco jiného, než jak obklíčit soupeře, můžete sáhnout po některé z následujících zápletek.

Sirotčinec

Ve městě, z něhož postavy pocházejí (nebo je jim jinak blízké), existuje oblast, kde stojí sirotčinec. Ta však poslední dobou upadá a hrozí nebezpečí, že se z ní stane slum. Aby toho nebylo málo, místní gangy začaly rekrutovat svoje členy v sirotčinci... a lidé si poslední dobou nedávají pozor při práci s ohněm.

Chléb a hry

Velké město hostí několikatýdenní festival her a soutěží. Postavy se přihlásí a brzy zjistí, že jejich kolegové soutěžící podvádějí. Odhalit je by se náramně hodilo.

Koruna a parohy

Král podezřívá královnu, že jej podvádí s velvyslancem ze sousední země. Chce, aby postavy zjistily, zda je to pravda a našli na velvyslance nějakou špínu, takže jej bude moci vyhostit ze země. Že nesmí dojít úhony a je třeba za každou cenu zabránit mezinárodnímu incidentu, je asi jasné.

Hladomor

Přírodní pohroma zničila úrodu. Jak se blíží zima, mají postavy za úkol zajistit dostatek pomoci ze sousedního státu, který ale není postižené zemi dvakrát přátelsky nakloněn. Musí udělat cokoliv bude třeba, aby místní lidé přežili.

Voda nad zlato

Doposud bezvýznamné důlní městečko narazilo na silnou zlatou žílu, takže se tam začaly znenadání hrnout různé existence. Jediný zdroj vody (tak tak postačující i předtím), je však zamořen rozkládajícími se zbytky velkého netvora z dalekých zemích. A rozklad postihuje i místní flóru a faunu.

Odvrácená strana luxusu

Místní poddaní začali uctívat temné bohy a díky tomu žijí snazší, bohatší a spokojenější životy. Negativní stránkou věci je, že z každých tří dětí, které se narodí, je jedno poznamenáno znamením a zemře při dosažení plnoletosti, není-li místo něj obětován někdo jiný. Druhé dítě z těch tří je půldémon. Třetí je normální. A aby toho nebylo málo, pokud vesičané přestanou uctívat démony, všichni pomřou.
Dalším aspektem této víry je princip "zub za zub, oko za oko", tedy že každá škoda a každé zranění způsobené vesničanům uctívajícím temné bohy je okamžitě způsobeno i útočníkovi (není-li jím agent daného temného boha, bůh sám nebo jiný vesničan).

Probuzený vulkán

Vesnička na úpatí hory se musí vyklidit, než čerstvě probuzený vulkán vybuchne. Postavy musí přesvědčit populaci, vypořádat se s otřesy, které nabývají na intenzitě, ohni, panickým davem, omezenými prostředky transportu (přívoz přes řeku!), tříděním raněných, spadem popílku a samotnou erupcí.
A co když erupci nezpůsobuje magma, ale... ohniví obři, démoni, draci, drowové atd...

Zmatek s rukojmími

Postavy musí vyřešit situaci s rukojmími. Jeden z rukojmích je však tvaroměnec a únosce je ve skutečnosti klaďas, který se snaží odhalit a zabít zlého tvaroměnce. Vše se odehrává v prachárně (doslova plné střelného prachu) a únosce je navíc schopný ohnivý mág.

Odpočívej v pokoji

"Ne, vy nám nerozumíte... nechceme, abyste pozabíjeli zombie. Chceme, abyste s kostějem dojednali to, že nám vydá naše mrtvé k řádnému pohřbení..."

Vílí dvůr

Před dvěma úplňky projížděl vesnicí "vílí dvůr", který lákal kohokoliv, kdo jej viděl či slyšel, aby jej následoval. Takové nešťastníky našli příští den na míle daleko zemřelé stářím. Dvůr ani netuší, že jsou smrtelníci přitahováni jeho slávou a je jim to ostatně úplně ukradené. Zajistěte, aby si tu svoji slávu odnesli jinam nebo velmi pevně přivažte vesničany, až zase půjdou kolem.

Rulík a stříbro

Mírumilovnou vesnici ohrožuje vlkodlačice. Bohužel je to hrdinka vesnice a sestra jedné z postav, která byla hryznuta při obraně ostatních před jiným vlkodlakem a nikomu to neřekla. Chyťte ji bez toho, aby byla zabita a držte ji dost dlouho, aby začala působit léčba. Zároveň ji ubraňte před tou částí vesničanů, kteří si myslí, že by bylo bezpečnější ji zabít (což může být pravda).

Sekta

Prvorozený syn vlivného rodu se přidal ke kultu. Postavy mají za úkol dostat ho ven. Chrám, kde se nachází, je zasvěcen míru a nenásilí a zdejší mniši odolávají jakémukoliv pokusu dostat jej ven nenásilně. Mniši se naprosto nebudou bránit jakémukoliv násilí na nich, ale budou se stavět mezi postavy a dotyčného syna, což vyustí v masakr nebo něco podobného při pokusu dostat je ven. Je třeba dát hráčům na srozuměnou, že za spáchání vraždy je oprátka.

Nabídka a poptávka

Vesničané odmítají prodávat přebytky úrody kupcům z města po proudu řeky. Domnívají se, že kupci jsou lháři, kteří je odírají na ceně už celé roky (což může být i pravda) a prohlašují, že pokud měšťané chtějí jíst, nechť si vypěstují jídlo sami, oni od nynějška prodávají trpaslíkům. Postavy musí najít řešení dřív, než měšťané propadnou zoufalému kanibalizmu.

Sotva tři stopy...

Při magickém neštěstí si postavy prohodí těla se stejným počtem dětí... (a asi budou chtít svá těla zpátky... neporušená).
< Bez násilí >
Květomluva
Inspirováno tématy z diskusního fóra EN World.
Napsal Alnag 04.04.2007
Diskuze k tomuto článku již probíhá, můžete se přidat zde.
Obsahuje 42 příspěvků.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.088831186294556 secREMOTE_IP: 18.117.91.153