Jak se při hře držet vytvořeného charakteru, ver. 2

Obsah článku:
Tak, teď máte vytvořenou postavu, o které si myslíte, že ji dokážete odehrát. Co tedy dělat, abyste se neodchýlili od jejího charakteru? Je několik možností.
Za prvé si svou postavu představte. Zavřete oči a představte si, že stojí před vámi jako váš dobrý přítel, kterého znáte lépe, než se zná on sám. Začněte tím, jak vypadá a co má na sobě a při sobě, a pak si k němu dokreslete dojem z něj a jeho povahu a minulost. Zaměřte se jen na představu své postavy a zkuste ji vnímat ze všech možných úhlů pohledu. K tomuto dojmu se ještě vrátím, a tak jej pracovně nazvěme třeba Imago postavy.
Teď, když vaše postava "stojí" před vámi, na vás pravděpodobně působí určitým dojmem, který vytváří hlavně několik dominantních rysů. Nazvěme je Aspekty*). Aspektem může být cokoliv, co je na postavě výrazné, nějak ji definuje a působí na vás, od fyzické stránky přes stránku duševní až po sociální vlastnosti, ale i věci, které jsou pro vaši postavu "bytostné". Příklady takových aspektů:
Fyzické: Velmi silný, krásná, atraktivní, smyslná, zakrslý, s bojovým tréninkem (projeví se na pohybech)...
Psychické: Inteligentní, rozvážný, zbrklý, roztěkaný, pohotový...
Sociální: Arogantní, přátelský, vtipný/zábavný, sadistický, charismatický...
Bytostné: Čaroděj, psionik, Force-user (Jedi z Hvězdných válek), mutant (X-man)
Pozor! To, že vaše postava umí kouzlit, nutně neznamená, že má aspekt čaroděj! Může to být třeba jen válečník, co ovládá pár magických triků. Vlastnost se stává aspektem, pouze pokud je nějak dominantní, pokud vytváří nějaký dojem, pokud postavu nějak definuje...
Vemte nyní aspekty, které se vaší postavy týkají, a sepište si je na nějaký papír, který budete mít stále při sobě; je jedno, jestli to bude papír, na který si děláte při hře poznámky nebo třeba osobní karta vaší postavy, prostě něco, co budete mít neustále při sobě a budete se do toho často koukat. Aspekty si vypište hodně výrazně, aby se vám připomněly při každém pohledu. Podívejte se na ně pokaždé, když si nebudete jisti, jak by vaše postava měla reagovat...
Pokud umíte dobře kreslit, nebo znáte někoho, kdo umí, nakreslete si co nejpřesnější obrázek postavy podle vašeho Imaga postavy a její ostatní aspekty (ty, které se neprojeví na jejím vzhledu) si vypište okolo ní. Tento obrázek si pak při hře položte tak, aby jste jej stále viděli a používejte jej jako výpis aspektů zmíněný výše.
Další technika, která vám může pomoci, je, že si pokaždé, když se vaše postava bude muset nějak rozhodnout, vyvoláte v hlavě její Imago a "vložíte jej" do dané herní situace. Zpočátku to bude zdlouhavější, ale není se za co stydět! Časem (řekl bych, že poměrně brzy) vám Imago postavy přejde do krve natolik, že jej ani nebude zapotřebí moc usilovně vyvolávat, objeví se samo.
Napsal sirien 05.09.2007
Diskuze k tomuto článku již probíhá, můžete se přidat zde.
Obsahuje 18 příspěvků.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.14517617225647 secREMOTE_IP: 13.58.252.8