Hráčův deník: Suvenýry

Většina dobrodruhů má u sebe několik věcí, za které, ač nepříliš cenné, by položili život. Jedná se o památku na událost, osobu, či místo, které jsou s nimi pevně spjaty.
Napsal Alnag
Jeden z nejlepších způsobů, jak porozumět lidem, je podívat se na věci, kterými se obklopují. Když jsme poprvé pozváni k někomu domů, máme tendenci dívat se okolo sebe a pozorovat, jaké mají knihy, obrazy a další majetek, abychom se dozvěděli něco o jejich zálibách a estetickém cítění. V RPGčku může z postavy udělat něco živějšího a reálnějšího věc, kterou má u sebe a odhalit tak její osobnost DMovi a ostatním hráčům. Když vyplňujeme kolonku vybavení do deníků, myslíme především na vybavení, které naše postava potřebuje pro svá dobrodružství. Určitě nechceme zapomenout na zbraně, zbroj, sáhy provazu a tak dále, ale nikdy neškodí vzít si jeden dva předměty, ke kterým máme nějaké citové pouto. Třeba nakonec zjistíte, že se vám i ve hře hodí.

Dobrodruhovy osobní památky jsou víc než jen nějaké ozdůbky. Většina dobrodruhů cestuje soustavně a žije po hostincích a tábořištích. Nemohou si dovolit ten luxus tahat sebou víc než jen pár osobních věcí. To málo, co si zvolí, pro ně má velký význam. Připomínají svým majitelům místa, lidi nebo ideje, které pro ně nejvíc znamenají. Dobrodruh se z těchto zvláštností může těšit v časech nebezpečí nebo je může mít jako připomínku svého poslání či morálních hodnot. Takže, když si vybíráte osobní majetek své postavy, vybíráte si hmotnou reprezentaci jedince, jakým chce vaše postava být.

PŘIPOMÍNKA DOMOVA

Když se brodíte bahnem, jste promrzlí na kost nebo vás uprostřed podzemí obklíčily tlupy nestvůr toužící po vašem chutném mase, je pro vás jen málo věcí větší útěchou než nějaké připomínka domova. Tyto předměty nabízejí vzpomínku na bezpečí a pohodlí a slibují, že se dobrodruh vrátí v bezpečí zpět, jen když si udrží bojového ducha. Připomínkou domova může být například:

- šperk pojednaný specifickým stylem vaší domoviny

- soška národního symbolu

- kamínek, pytlík hlíny, ratolest nebo jiná přírodnina z vašeho domova

- obrázek krajiny nebo symbolu vaší vlasti nebo rodu (obrázky pro cestovale se obvykle nekreslí na papír nebo plátno, ale na něco odolnějšího - např. smaltovaný kov)

SPOJENÍ S MILOVANÝM

Nejdůležitější věcí pro vaši postavu je propojení s jinou osobou. Tímto milovaným může být její partner, rodič, choť, dítě, mentor, vůdce, velitel nebo guru. Předmět, jenž ho představuje, může být například:

- obrázek osoby

- kus šatů nebo vlasů

- dopis, který vám osoba napsala

- dar od této osoby, což může být cokoliv odolného a přenosného od šperku, přes medaili až po knihu či svitek obsahující pro vás oba důležitý text.

PŘIPOMÍNKA VÍRY

Pokud se vaše postava vymezuje hlavně svým náboženským vyznáním, pak může být předmět, jehož si nejvíce cení, nějaký druh svatého symbolu. Může to být standardní svatý symbol, jeden z těch, skrze nějž kněží usměrňují svoji magii. A nebo můžete udělat další krok a určit si ještě nějaký jiný druh zbožného předmětu, jako například:

- ikona boha nebo svatého, chovaná pevně uzavřená v pouzdře na svitky a kterou si vyvěsíte na zeď hostince, kde přebýváte.

- svatá kniha

- růženec

- šperk se symbolem víry

Dokonce i běžné části vybavení, od zbraní až po zlodějské náčiní, mohou být zdobeny svatým písmem nebo symboly.

Pokud hrajete kněze, pak zřejmě budete vlastnit alespoň jeden z těchto předmětů. A třeba jich máte i víc, abyste se odlišili od jiných kněží. Nemluvě o tom, že váš předmět může spadat do více kategorií. Třeba vám váš ochmataný svatý text daroval vám blízký příbuzný nebo ctěný nadřízený vašeho řádu.

UPOMÍNKA MINULOSTI

Váš předmět vám připomíná určitou dobu nebo událost. Bojovní týpci, postrádající osobní život, krom času stráveného v dobrodružstvích a na bojištích, mohou nést trofeje ze svých nejúspěšnějších zabití nebo části kořisti z významných pokladů, kterých se zmocnili. Jiní si mohou schovávat ceny ze školních let nebo blbůstky koupené na zajímavém výletě do exotického kraje.

SYMBOL POSTAVENÍ

V pseudo-středověkém prostředí necítí postavy vysokého postavení žádnou hanbu, když dají na odiv své privilegované postavení. Pokud vaše postava požívá nějakého oficiálního titulu, pravděpodobně bude chtít dát ostatním najevo svou důležitost. Tím, že dáte na odiv svoje postavení, dáte sobě rovným znát, jak k vám mají přistupovat a těm níže postaveným právoplatnou možnost se před vámi plazit. Vaše rodina může mít například erb. Ten můžete nosit na pečetním prstenu, náhrdelníku nebo ho mít namalovaný na štítě. Barvy nebo vzory vašeho oblečení mohou označovat vaše záviděníhodné postavení. Na trochu osobnější úrovni u sebe můžete mít mapu rodinných statků nebo pár kvalitních rodinných šperků. Symbol postavení může být výhodný, když vás zajmou, protože řekne únoscům, že stojíte za výkupné. Cenné předměty vám pomohou při uplácení, takže usmlouvejte s DMem právo mít je u sebe.


ZNÁMKA ZÁLIB

Vaše postava může být estét, který se definuje svými zájmy. V takovém případě je možná vášnivým sběratelem uměleckých předmětů a nemůže odolat tomu, vzít si alespoň jeden přenosný sebou. Ve volných chvílích si s ním může hrdě pohrávat. Možná je vaše postava ochotna riskovat život pro poklad, který by zaplatil její sbírku. Možná jí nádherný předmět připomíná, že je tu i jiný důvod proč žít, než jen násilí a nebezpečí, které provází její každodenní existenci.
napsal Robin D. Laws
Napsal Alnag 01.12.2005
Diskuze k tomuto článku již probíhá, můžete se přidat zde.
Obsahuje 10 příspěvků.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.38707804679871 secREMOTE_IP: 3.226.251.81