Jak vytvořit charakter postavy

Obsah článku:

PRVNÍ KROKY TVORBY

Teď konečně začneme se samotnou tvorbou. Ještě jste nezačali, ale už teď toho o své postavě víte docela hodně, všechno sice jen matně a nejistě, ale není toho málo. Jen se nad tím zamyslete - víte, kdo to je, o co usiluje, v jakém světě vyrostla, co ji obklopovalo...
Příklad (1): O všech postavách ze hry v Beispielu lze říci toto: Jsou z Beispielu Jsou na straně Dobra (pokud se s GM některý hráč nedohodne na zrádci...) Slouží králi, takže jsou buď vlastenci, monarchisté, nebo nenávidí Zlo, nebo se jim líbí plat, který jim král dává.
Pracují pro rozvědku, takže buď nebezpečí (adrenalin) vyhledávají, nebo jim nevadí, minimálně jsou schopni jej akceptovat.
Jsou agenty, tudíž mají schopnosti, které v tomto směru mohou uplatnit. ...můžete klidně zkusit najít další...
Příklad (2) I o našich vesmírných pirátech toho víme dost. Možná ještě víc:
Jsou to vyvrženci společnosti. Jedno, jestli kvůli zločinu, nebo sociálnímu postavení, nebo špatnému osudu, nebo protože je vylili z armády. Je tu něco, kvůli čemu se vydali pirátit, místo aby žili normální život.
Jsou to zločinci. nemusí být z podstaty zlí, ale rozhodně to nejsou Ti Hodní. Jako piráti z divoké části vesmíru dokáží zabít, jako pirátům jim rozhodně nevadí krást, pašovat, nebo překupovat. To ale neznamená, že jsou zcela amorální!!! Stále mohou nesnášet různé věci - obchod s bílým masem, únosy, vydírání, mučení... ale také nemusí.
Protože jsou členy pirátské posádky, musí zde být něco, čím jsou pro ni přínosní.
Znají podsvětí.
...určitě nebude těžké hledat dál...
Tak... teď je na čase začít. Možná, že už teď máte představu o tom, jak má vaše postava vypadat. V tom případě následné body, které budete vědět, klidně ignorujte.
Nejprve zvolte pohlaví postavy. Z nějakých důvodů je lepší, aby odpovídalo vašemu. Pokud chcete hrát pohlaví opačné (tzv. crossgender), neměl by v tom být problém, ale raději si to dohodněte s ostatními hráči, protože někteří hráči a GMové nemájí crossgender rádi, z různých důvodů, které někomu vadí a někomu ne.
Už teď začněte přemýšlet o jméně. Ve většině případů nemáte nejmenší tušení, jaké zvolit, ale z toho si nic nedělejte, dost často to je na tvorbě postavy to nejtěžší :wink: (a také to jediné, kde jsou na tom nováčci a veteráni RPG úplně stejně, protže tady žádné zkušenosti moc nepomáhají)
Teď si zvolte několik základních rysů vaší postavy, tj. vlastností, u kterých když se řekne jméno vaší postavy, tak právě tohle budou vlastnosti, které se všem vybaví jako první. Mohou být dobré nebo špatné, i neutrální, jenom by neměly odporovat dohodnutému prostředí a identitě postav, bylo by trochu divné, kdyby se ve skupině gangsterů objevil někdo Dobrý a Spravedlivý.
Příklad: Silný/Slabý (Ne)Obratný Inteligentní Zbrklý Výborný střelec, Přátelský Cynický Věrný Expert přes fyziku Výtečný řidič Výtečný střelec... atd. atd. atd.
Kolik by takovýhle vlastností měli být? Ani moc, ani málo. Čtyři nebo pět postačí, osm už je docela hodně, dvě příliš málo. Měly by mezi nimi být zastoupeny charakterové vlastnosti, vynikající/zanakající schopnosti a něco z fyzického vzhledu.
Tyto vlastnosti nám určují další směr, kterým se postava bude tvořit, je to její základ, takže si s výběrem nebojte dát práci. Je možné je později pozměnit, vyměnit nebo doplnit, ale čím později to budete dělat, tím to bude těžší.
Vlastnosti jako Ovládá magii, Je telepat, Výtečný pilot a jiné, které definují postavu nějakou zvláštní schopností a nikoliv vlastností (Cynik, Obratný) určují, co bude postava zač, jakou úlohu bude mezi postavami zastupovat.
Příklad: Představte si různé filmové a literární postavy. Co se vám k nim vybaví?
Indiana Jones - Umí výborně s bičem, vyzná se v archeologii a bitkách, nevypadá špatně...
James Bond - Pije vodku s Martiny, má velké charisma, je promiskuitní až to neni hezký, umí se rvát, umí zacházet s high-tech, když mu to Q vysvětlí, vypadá dobře a dobře se i oblíká.
Aragorn - výborný bojovník, velmi vzdělaný, ztracený šlechtic, bez problémů schopný přežít v divočině. ...
Co teď máme? Máme představu o tom, co by měla postava být (pirát/agent/dobrodruh a´la Indiana Jones), víme jakého je pohlaví (možná už máme i jméno) a její hlavní vlastnosti. Do toho se zakomponují upřesněné vlastnosti, které vyplývají z toho, co má postava být (Viz poslední příklad z Beispielu a Vesmírných pirátů).
(!!) je symbol umístěný za každou jednu věc, která je odvozená z již uvedeného, zbytek je doplněn do kontextu
Příklad (1)
: Michal se po dohodě s ostatními rozhodl, že ve skupině tajných královských agentů Beispielu bude zastupovat kouzelníka. Bude hrát muže(!!), protože si není jist, jak věrně by odehrál ženu a jemu na věrnosti toho, jak odehraje postavu záleží. Jméno měl (klikař) vybrané hned, co se nad tím zamyslel - Reimon.
Reimon bude mladší syn z nižšího šlechtického rodu (tak 23 let), který odešel k rozvědce, protože se mu nelíbilo, že by měl sloužit svému staršímu bratrovi (!!), se kterým se neměl moc rád. Jako Beispielský šlechtic je ale zcela oddaný králi(!!).
Na výběr měl určitě více možností, ale pro rozvědku se rozhodl, protože hledal nějaké vzrušení (!!). Původně chtěl jít k armádě, ale někdo z rozvědky si jej přetáhl k sobě, což mu ale nijak nevadilo, spíše naopak...
Magický výcvik mu zajistil otec, ještě než se dozvěděl, že chce Reimon odejít. Magické nadání (!!) se u něj projevilo když mu bylo patnáct, a ve vzteku při hodině filosofie podpálil učebnici.
Reimin bude klidný, nejspíše flegmatik (!!). Je inteligentní (!!), rád si věci promýšlí dopředu, ale umí i rychle reagovat na situaci(!!).
Je vysoký (!!), práce pro rozvědku jej nenechala hnít v knihovnách, jako tak dělají ostatní čarodějové, takže má i nějaké ty svaly a lehké opálení (!!).
Příklad (2): Patrik se po dohodě s ostatními rozhodl, že bude hrát mezi piráty velitele.
Rozhodl se, že bude hrát ženu (!!), což ostatním nevadilo. Možná, že ji neodehraje dokonale žensky - ale, co je vlastně "přesně ženské?" Lítat po vesmíru a okrádal lidi jako pirát? A hlavně - jde hlavně o zábavu, ne? Takže, bude to žena. Hned ho napadlo že by se mohla jmenovat Katarin, i když nevědeěl proč, prostě se mu to jméno líbilo.
Katarin je středně vysoká, s dlouhými černými vlasy (!!) a je krásná (!!)(tedy, přiznejme si, že Patrik použil trochu rozsáhlejší popisy, v nichž se věnoval nohám, hýždím, bokům, pasu, hrudníku... což ho přešlo až když si všiml své spoluhráčky, která sice neměla všechno to, co Katarin, zato měla oči velmi teatrálně otráveně otočené v sloup, ale nám bude stačit vědět, že je Katarin prostě krásná)
Katarin je (jak jinak) výborná kapitánka a dobrá pilotka (!!). Možná, že není zrovan geniální, ale rozhodně není hloupá (!!). Je přímočará a temperamentní (!!) a občas svůj temperament neovládne (!!). Zabíjet dokáže, ale přímo vraždy páchá velmi nerada (!!).
Katarinini rodiče pracovali na jedné těžební stanici na měsíci jedné z planet v jejím rodném sektoru na Periferních koloniích, ale zemřeli, když Společnost odmítla zrušit let transportéru s natěženými surovinami, ikdyž věděla, že má poškozený nadsvětelný pohon. Katarin bylo tehdy patnáct, a s pár dalšími lidmi, kteří se postavili Společnosti na odpor, utekla a stala se záškodnicí. Jejich skupina byla při jedné akci rozprášena, ale ona unikla a stala se pirátkou (!!).
< Počátek samotné tvorby >
Začátek - dohoda o hře dokončení charakteru
Napsal sirien 09.05.2007
Diskuze k tomuto článku již probíhá, můžete se přidat zde.
Obsahuje 45 příspěvků.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.14912986755371 secREMOTE_IP: 54.243.2.41