Volná diskuze

Jakub88
20.5.2014 07:09
Festival Fantazie 2014
Ahoj lidičky, nezadržitelně se blíží letošní Festival Fantazie, a byl bych rád, kdyby se zde našli dobrovolníci, ochotní pro přednášky či vedení volných her v rámci RPG linie. Máme program určený na dny 7. a 8. Července. O podrobnostech se můžeme domluvit, pokud byste měli zájem, pište mi prosím na email J.Nac@seznam.cz ...
Autorská citace #21
7.7.2014 15:41 - Faskal
Oficiální RPG program jsem neviděl žádný, ale mám vážné tušení, že Manifest tam něco dával, nicméně mi na nic v programu nepadlo oko, natož, abych tam šel.

Jo, a díky za perfektní hry, lidi.
Autorská citace #22
7.7.2014 18:45 - Jerson
Ofociální program RPG Manifestu pár dní před FF zrušili, takže jsem se vyskytl jen u tvoření postav pro Končinu, nicméně jsem neměl odvahu se těch geeků zeptat, který z nich je za pravidla odpovědný.
Autorská citace #23
7.7.2014 21:31 - Sparkle
Kvůli čemu to zrušili?
Autorská citace #24
7.7.2014 21:37 - sirien
experienced wild guess: nesehnali dost lidí co by to zorganizovali
Autorská citace #25
8.7.2014 08:18 - Merlin
Jerson: srabe
Autorská citace #26
8.7.2014 10:29 - Blaine
Jako nutil jsem Jersona, aby tam sel, ale on nic. A protoze jsem se tam uz potom v tydnu nedostal (oslava narozeni syna jednoho kamose se trochu protahla...), tak jsem ani nemel cas si neco s nekym z vas zahrat. :/
Autorská citace #27
8.7.2014 10:32 - sirien
Hm, škoda že sem mimo republiku jak na FF tak na GC, zrovna ke Končině bych měl pár dotazů které bych autorům přednesl fakt s chutí.
Autorská citace #28
8.7.2014 12:06 - Gurney
Popravdě, co z toho řešit něco s lidma z Končiny nebo do nich hustit, že to dělaj špatně? Mezi klasickým českým tvůrcem nových RPG a člověkem co o rpgčkách aspoň něco málo ví je taková propast, že tvůrce stejně nepochopí co vlastně kritizuješ a za chvíli to bude brát jako že do něj člověk prostě jen tak ryje.

To už by bylo užitečnější je pozvat na nějakou svoji hru nebo dvě a ukázat jim zcela klasický hraní v jiném stylu než jsou zvyklí, nějaký ten dobře udělaný survival (na svém fóru o něm melou pořád dokola, ale výsledky nic moc) a něco hustě experimentálního. A udržet si celou dobu poker face :)
Autorská citace #29
8.7.2014 12:29 - York
Gurney píše:
To už by bylo užitečnější je pozvat na nějakou svoji hru nebo dvě a ukázat jim zcela klasický hraní v jiném stylu než jsou zvyklí.


Nebylo. Tohle občas dělám (chodím se dívat na hry jiných herních skupin) a nemůžu říct, že bych si z toho dokázal vzít o moc víc, než že se znovu ujistím, že herní styly a preference jsou skutečně rozmanité. Když mi ukážeš hru Fate, tak to fakt v žádném případě neznamená, že najednou budu chtít hrát Fate a přestanu chtít vytvořit hru podporující styl, který mám rád a vyhovuje mi.
Autorská citace #30
8.7.2014 12:31 - sirien
Já do nich nechci nic hustit - mě by fakt zajímaly jejich odpovědi na některé otázky. (samozřejmě, je o dost pravděpodobnější, že bych je - alespoň v upřímné podobě - dostal v nějakém komornějším rozhovoru, ale zase kde takový sebrat)

Gurney píše:
Mezi klasickým českým tvůrcem nových RPG a člověkem co o rpgčkách aspoň něco málo ví je taková propast, že tvůrce stejně nepochopí co vlastně kritizuješ

To je... dost zoufalé prohlášení
Autorská citace #31
8.7.2014 12:39 - sirien
jinak York má pravdu. Ukázková hra má v tomhle směru smysl pouze, pokud předešleš záměr ("chci vám ukázat to a to...") a následně si dáš debriefing.

Na OG jsem to viděl nespočetněkrát. Když o něčem mluvím na přednášce a pak na OG řeknu "pokud si chce někdo zkusit to o čem sem mluvil, tak tu mám tuhle hru..." (nebo když za mnou někdo po přednášce občas přijde na OG s "hele, tohle nás zaujalo, jde si to teď s tebou zahrát?") tak to je většinou zajímavá hra po které mají lidé spoustu otázek a tak a mluví o tom co se jim líbilo natolik aby to převzali atp.

Když někde hodím standardní OG bez toho abych něco předem adresoval a během hry prostě naběhnu na nějaký styl, tak ho hráči obvykle převezmou a odehrajou, ale nic moc si z něj sami nevezmou. Když je po hře čas a mám náladu nebo když se některý jeden hráč zeptá a proběhne nějakej after-talk, tak se ukáže, že si z toho vzali o dost míň než když to není předeslané a upřímně mám dojem, že bez toho after-talku by se jim to z hlavy nejspíš velmi rychle vykouřilo komplet.
Autorská citace #32
8.7.2014 12:45 - York
Já si cíleně vybírám, jaké hry budu sledovat. Dokonce mívám často přehled i o tom, kdo je bude hrát a vést. A přínosné to je pro mě velice, jinak bych to nedělal. Jen ne v tom, že bych pak chtěl takhle hrát a tvořit.
Autorská citace #33
8.7.2014 12:55 - Sparkle
sirien píše:
Když někde hodím standardní OG bez toho abych něco předem adresoval a během hry prostě naběhnu na nějaký styl, tak ho hráči obvykle převezmou a odehrajou, ale nic moc si z něj sami nevezmou. Když je po hře čas a mám náladu nebo když se některý jeden hráč zeptá a proběhne nějakej after-talk, tak se ukáže, že si z toho vzali o dost míň než když to není předeslané a upřímně mám dojem, že bez toho after-talku by se jim to z hlavy nejspíš velmi rychle vykouřilo komplet.


Co je podle tebe "adresování předem"? Když vypisuješ opengaming, tak přece vždycky napíšeš nějakou anotaci, kde uvedeš co se bude hrát za systém a styl, ne?
Autorská citace #34
8.7.2014 13:23 - sirien
Sparkle: ne :)
Většina OG které jsem kdy uspořádal... hm. Vlastně s tím jak dlouho dělám GameCon už to možná nebude tak výrazná většina, ale to je jedno... anyway, prostě většina těch her se pořádala modelem, který jsem používal s Dalcorem v OG Projectu a později dlouhé roky v Maelströmu (a který jsem základním konceptem převzal od dávných Prague by Night a že to tak řeknu průběžně různě vylepšil) a který byl mnohem dynamičtější - na akci o určité délce jsem měl pool lidí ochotných hrát a ti si rezervovali večery s tím, že se večer sešli lidi, potkali vypravěče kteří se na ten večer uvolili mít volno a až na místě se to rozebralo na skupinky.
Extrémně funkční model pro FFko a FF-like akce.

předeslání se dělo v různé míře od minimální po hry konstruované doslova "na zakázku".


Samozřejmě, na GameConu je model jiný a RPG A na PGF atp. taky provozovala trochu odlišný (IMHO značně horší - nicméně organizačně o dost míň náročný... jak si kdysi dávno ochutnal Manifest Fantastiky na FF když zkoušeli jet mým způsobem a v půlce jim došel dech - to je už je ale jiná a dávná story), nicméně ze zkušenosti - ani když předešleš styl atp. v anotaci, tak se to nevyrovná tomu když rovnou někoho pozveš na to že něco konkrétního ukážeš (nebo když v anotaci natvrdo vyjmenuješ věci které chceš adresovat)
Autorská citace #35
8.7.2014 14:50 - Gurney
K OG - netuším kam chodí York, ale za sebe můžu říct, že mi hraní na OG strašně rozšířilo odbzory. Objevil jsem nové věci co mě začaly bavit, objevil jsem že co mě bavilo hrát doposud se dá pojmout velice odlišně a vůbec těch pár OG na kterých jsem byl dost změnilo způsob jak se na rpgčka dívám dnes. Pokud k tomu byla nějaká diskuze, bylo to samozřejmě ještě lepší, ale i čistě hraní rozhodně nebylo pointless. A nikdy jsem žádnou z těch her nebral jako něco, co by mě mělo "přeučit" na jinou hru nebo jiný styl hry, to bych si před sebe už na začátku postavil zeď s neodnesl si z toho nic.

Koukat na OG (stejně jako třeba číst nová rpgčka) bych s tím zas tolik nesrovnával, přijde mi to jako jiná zkušenost, která dá člověku zase trochu něco jiného (a tím neříkám méně) než se hry sám účastnit.

Co se týká vlastní tvorby - imho někdo zažraný do vlastního herního stylu nebo hrající jenom hry určitého typu udělá dobré rpg leda naprostou náhodou (a i tak to nejspíš zabije prvním případným doplňkem, kterou pro tu hru udělá). I udělat například dobré retro, které bude víc než jen recyklací známého chce ve skutečnosti dost velký rozhled. Totéž platí (možná ještě víc) o dobrém "mainstreamu".

Příkladem člověka, který tohle umí budiž Kenneth Hite - on vlastně nepíše nějaké revoluční věci, většinou je to prostě dobře udělaná "klasika", ale dobře udělaná je prostě proto, že ten člověk má neuvěřitelný rozhled, má toho nastudovaného hrozně moc a často hraje mnohem experimentálnější hry, než sám píše. A když napíše vlastní hru, nemá problém s ní cíleně dojít za nějakýma osobnostma rpg scény, co hrají dost odlišně než on a prostě si tu hru s nim vyzkoušet. A taky třeba nemá problém psát (velmi dobré) doplňky pro docela odlišné systémy než jsou ty jeho...

sirien píše:
dost zoufalé prohlášení

Vím a nijak mě to netěší, ale přijde že malovat si věci nějak zvlášť růžově je spíš naškodu. Nicméně zas nechci aby to vypadalo že u nás nevznikly i dobré věci.
Autorská citace #36
8.7.2014 20:11 - Jerson
Sparkle píše:
Kvůli čemu to zrušili?

To nevím, ale asi kvůli tomu co píše Sirien.

Každopádně to že jsem se neptal nebylo tím, že bych se bál, ale tím, že za pár minut začínal zajímavější program a já tam nechtěl strávit čes debatou nad chybami v Končině. Blaine mě nutil fakt fest, to jo, ale pořád jsem měl lepší věci na programu.
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.27998208999634 secREMOTE_IP: 54.80.87.166