Volná diskuze

Naoki
13.8.2014 03:33
The Secret World RPG

The Secret World (dále už jen TSW) je MMORPG, které se proslavilo jedním s nejlepších single-player contentů. Premisa je: moderní svět, ale všechny mýty a pověry jsou pravda.
Opustili od klasického konceptu že questy jsou jen o zabijení či FedEx dopravě a nabízejí širokou škálu velice zajimavých questů, které vás vedou k alternativnímu přemýšlení a řešení (poměrně pěkný příklad očima designera naleznete zde.
Hra mě zaujala natolik, že jsem si řekl, že rozjedu kampaň v PnP RPG, abychom si s kamarády užili některé aspekty, které se na PC vytratí, naplno. Zběžným hledáním na googlu se mi však oficiálí PnP RPG nepodařilo najít, tak jsem si řekl, že se zeptám na systém co byste doporučili, popřípaě systémy ze kterých by to šlo dohromady poskládat.

Charakteristiky světa a PC hry
- tři hlavní tajné společnosti (aj: secret society, budu rád za lepší překlad :D ): Illuminati, Templáři a Draco
- tyto společnosti bojují mezi sebou o kontrolu nad (magickým) světem a zároveň chrání svět před hrozbami lidstvu
- další tajná společnost se drží tohoto konfliktu stranou a určuje pravidla vzájemného boje (funguje trochu jako Společnost Národů, členi se rekrutují z hlavních společností)
- magie je skutečná a i uvnitř společností se najde dost členů, kteří jí ovládají
- nový věk (apokalypsa): magické bariéry se přetrhli a na svět se válí hromada magických nestvůr. Objevil se i nový magický element: Filth (špína?)

Plánované charakteristiky kampaně
- postavy začnou jako obyčejní lidé v městečku, kteří si všimnou zvláštních okultních symbolů a začnou je zkoumat. Na konci intrového dobrodružství potkaj členy tří hlavních tajných společností, které jím nabidnou členství (každý si vybírá jednotlivě)
- dále v průběhu kampaně hráči budou spolu, ale budou muset balancovat mezi plněním oficiálního questu a chráněním zájmů vlastní společnosti.
- za chránení zájmů vlastní společnosti budou hráči postupovat v hierarchickém žebříčku a dostávat zdroje a výhody (mezi nimi i možnost kouzlit)
- intenzivní metagame. Hráči mohou využít vlastních znalostí k řešení hádanek a hlavolamů, případně mohou hledat na googlu. Znalostní dovednosti postav se budou pak promítak tak, že za každý uspěch dostane hráč nápovědu.
- vol si souboje opatrně. Ne všechno se dá zabít a některé věci jdou zabít jen velmi konkrétním způsobem, na který musí hráči předem přijít. V útěku není žádna ostuda.

Požadované elementy a mechaniky
- non-über magie. Magie by měla být přítomná, ale používaní zbraní (střelných a na blízko) by pořád mělo mít své místo (musí se to umět s magií do jisté míry měřit)
- prostor pro character growth, ať už příběhově nebo statově (systémy kde si můžeš nakombit perfektní postavu už nazačátku a pak nemáš moc kam růst bych nechtěl)
- mechanika důvěry/zrady. Čím víc si uvnitř skupiny důvěřujete a pomáhate, tím jste (znatelně) silnější. Bohužel okolí na vás bude silně tlačit abyste jeli na vlastní pěst
- taktické bitvy. Aby záleželo i na tom JAK nepřítele zabiješ a ne jen zdali máš dostatečně velký bonus. Navíc by bylo hezké kdyby to navádělo hráče ke spolupráci během boje (já odvedu pozornost, ty hlídej dvěře a ty se snaž těmito stříbrnými kulkami ho střelit do hlavy)
- mutace. Při kontaktu se Špínou normální smrtelník umře, zblázní se, zmutuje do něčeho hrozného, atd. I u sesilatelů magie může Špína mít nepříjemný efekt...

Nuže, nějaké rady? :-) Podotýkám, že vzhledem k tomu že se snažím řešit systém dřív než družinu, tak nevím, kdy budu mít šanci začít a kdyžtak betatestovat experiment.
Autorská citace #2
13.8.2014 03:38 - Naoki
Systémy které mě zatím napadli:

1) cross-over mezi Hunters a Mage z WODu
Mělo by to mít většinu požadovaných vlastností, ale bojím se že magie z Mage bude moc silná

2) FATE
Teoreticky dost pružné aby se dalo dostatečně upravit, jen se bojím toho moc jednoduchého způsobu vedení boje (naskládáme bonusy a budem doufat ve štěstí na kostkách)

3) Shadowrun osekaný o všechno sci-fi
magie, growth, taktika, to všechno tam je akorát by uprava systému mohla balanci až moc ublížit

Co se týče té mechaniky důvěry/zrady tak bych jednoduše na to napasoval důvěru z Mountain Witch, podle toho o jaký základní systém by se jednalo, aby to bylo dostatečně silný.
Autorská citace #3
13.8.2014 08:47 - Gurney
Nemám mage moc nastudovaný, ale Core nWoD MtA (s omezením na spelly do třeba tří teček) by mohli fungovat docela dobře. Pro WoD taky existuje knížka Second Sight, kde jsou jednak různý psychický schopnosti a jednak obsahuje takovou "lidovou" magii. je tu Inferno na pakty s démony.

Krom mě napadaj takové Unknown Armies a byť jsem je zatím nestihl přečíst, přijde mi že by šly použít skoro bez úprav.
Autorská citace #4
13.8.2014 09:11 - Jerson
Jak jsem už napsal vedle, chtít hrát prakticky Omegu a přitom ji z výběru vynechat si beru téměř jako osobní urážku :-)
Autorská citace #5
13.8.2014 09:22 - Gurney

:D
Autorská citace #6
13.8.2014 09:24 - Vojtěch
Neznám je, ale námětově Delta Green? Esoterrorists?
Autorská citace #7
13.8.2014 09:36 - Naoki
Jersone, jestli ti to potěší tak po tvém prvním postu jsem si říkal že by bylo pěkné kdyby hráči psali na konci misi report a že bych se tě ptal na detaily, co všechno jim dáváš jako námět k psaní ;)
Autorská citace #8
13.8.2014 10:11 - Shako
Naoki píše:
1) cross-over mezi Hunters a Mage z WODu
Mělo by to mít většinu požadovaných vlastností, ale bojím se že magie z Mage bude moc silná


WoD moc rychlý progress nemá... postava je hodně taková jakou si ji postavíš na začátku. Z hunterů se můžou hodit nějaké merity.
Přestup mezi mortálem na mága je tak 1 tečka do statů + jednotlivé arcány. Ty tři tečky v jedné arcaně bych možná na začátku nedával a mohlo by to fungovat.
Autorská citace #9
15.8.2014 10:43 - Naoki
Přečteny Unknown Armies. Hodně zajimavé (byť systém založený na procentovce... brr :D ) ale bohužel klade tak velký důraz na různé Insanity (po který ani tak moc netoužím) že bez toho by se to nějak rozpadlo :(
Autorská citace #10
15.8.2014 10:58 - Gurney
Naoki píše:
...bohužel klade tak velký důraz na různé Insanity (po který ani tak moc netoužím) že bez toho by se to nějak rozpadlo :(

Proč by se to bez toho rozpadlo?
Autorská citace #11
15.8.2014 11:21 - Naoki
Protože všechno v character creation až na skilly je vázano na Insanity metr (resp. 5 insanity metrů) a skilly jsou řešeny tak že "no, oni vlastně nejsou moc důležitý, napište si akorat pár skillů v čem jste jako dobří no..."
Jako systém to je zajimavý, ale jak říkám Centre of Gravity je u insanity, jak se s ní vypořádat, co to znamená být člověkem, být zdravým člověkem, analýza psychiky, atd. Nebylo by špatné takový rozměr mít ve hře, ale nechci aby to byl hlavní rozměr.
Autorská citace #12
15.8.2014 13:16 - Jerson
Naoki, pokud budeš hrát jen s jednou skupinou, tak je psaní hlášení zbytečný vopruz. Můj původní záměr byl, aby pomocí hlášení spolu mohli komunikovat agenti z různých skupin, což občas funguje, ale ne vždy a zatím ne tak jak jsem si představoval. I když jako záznam událostí z pohledu postav je to nedocenitelné.
Autorská citace #13
15.8.2014 13:31 - Naoki
Píše:
I když jako záznam událostí z pohledu postav je to nedocenitelné.

Právě o to mi jde. Plus by to byl jakoby zápis ze hry, který je často problém dostat
Autorská citace #14
20.8.2014 17:22 - Naoki
Tak nakonec čtením character creation sedne nejvíc Esoterrorists. Rád bych však ještě pár úprav provedl. Než se však na to vrhnu, máte někdo s tou hrou zkušenosti? Co funguje, co ne...
Autorská citace #15
20.8.2014 18:44 - sirien
Já lehce, funguje to na pohodu.
Autorská citace #16
20.8.2014 20:04 - noir
Naoki: Hrál jsem jednou, bavilo mě to, ale asi jsem tenkrát nějakým omylem vyrobil nesmrtelnou postavu :) Což asi hře hrozně ublížilo. Hlavní padouch by mýho alkoholika ubíjel asi 20 kol...
Autorská citace #17
21.8.2014 00:06 - Naoki
Aah, nesmrtelnou postavu... to moje mundchinovske oci prehledli :) pamatujes jak se ti to povedlo? :-)
Autorská citace #18
22.8.2014 18:09 - Gurney
Hádám že prostě tím, že narveš hrozně moc bodů do general skillu "Heatlh" a že druhý největší skill musí být aspoň 1/2 hodnoty tvého nejvyššího tě v tom nemůže zastavit. Prostě je to hra co ti nijak neztěžuje vytvoření strašlivě odolnýho týpka a místo toho nechává zodpovědnost za to že (pokud) si ho uděláš a případně tím zabiješ hru zcela na tobě (což není v zásadě špatně, jen to není úplně pro každého).

Pro mě je GUMSHOE/Esoterorists ta hra, co mi přišla docela cool, ale ve chvíli kdy jsem zkoušel její akčnější variantu Night's Black Agents (která předpokládá že když něco vyšetříš, tak s tím taky půjdeš něco dělat, ne že to necháš na jiných lidech), přišlo mi že akce a boj jsou pro ten engine spíš nouzovka. Imho je to soupis dobrých postřehů jejichž implementací do hry si nejsem jistý (resp potřeboval bych to ještě vyzkoušet), ale nechtěl bych v tom vést kampaň. Možná tak čistě detektivní one-shot a i tak mám pochybnosti, jestli by v Essoterirsts popsané rady ke hře + jakákoli jiná jednoduchá hra nakonec vlastně nebylo to samé jen bez divného utrácení bodů na testy.

EDIT: "Fix" k tomu Healthu (ve skutečnosti spíš takové malé houserule k udržení hry, aby se nestala příliš pulpovou, je-li to nežádoucí)
Trail of Cthulhu píše:
In the Purist mode, your Health is capped at 12.
Autorská citace #19
22.8.2014 21:43 - sirien
Na druhou stranu která jiná hra předpokládá, že když vypátráš kde se nepřítel nachází, můžeš si zavolat airsrike a nechat ho vybombardovat náletem dvou Raptorů...

Esoterrorists jsou designované jako hra s detektivním příběhem - detektivní příběhy mají málo krátké akce s hodně předchozím napětím. CSI, Mlčení jehňátek... atmosféra je ve vyšetřování, rozhovorech, stopách. Pak dojdeš na místo činu, vytáhneš gunu a buď
a) se napjatě plížíš prázdným domem, místnost za místností, až potkáš vraha, pak je pětivteřinová akce na tři výměny a vrah je mrtvý / zatčený
b) vykopneš dveře, vrazíš s křikem "FBI, svině!" do místnosti, následuje pětivteřinová akce na tři výměny a vrah je mrtvý / zatčený

Obě varianty jsou občas pro formu komplikovány "vrah chytne rukojmí, následuje deset vteřin napětí a pak dvě vteřiny akce na jednu výměnu a vrah je mrtvý / zatčený.

Tak nebo tak tenhle závěr je v detektivce "povinná uzávěrka" která dává smysl předešlému, nicméně sama o sobě bývá spíš slabší částí příběhu (když to člověk sleduje podruhé, je to ta část na kterou už klidně odejde do kuchyně pro něco k pití)

Ten systém v tomhle směru generuje přesně to, co generovat má. Pokud chceš hrát hru ve špionážním žánru - tj. pátrání prokládané akčními vstupy zakončené rozsáhlou napínavou akcí na které záleží a která je tím nejhutnějším (tj. při opětovném sledování to je ta část na kterou se naopak přiletíš podívat z kuchyně a jen napůl nalitou skleničku necháš stát na lince), pak to není úplně to k čemu je ten systém určený a lepší bude z něj vypreparovat pátrací mechaniky a udělat si hybrid s něčím akčnějším jako je třeba STs - Hunter.
Autorská citace #20
22.8.2014 22:35 - Gurney
A není to víceméně to co říkám? - že GUMSHOE se hodí na poměrně úzce vymezený žánr, ale pokud ten záběr hry jen o trochu rozšíříš (a teď nemyslím jen špionážní thriller), už to taková sláva není? A z těch požadavků na začátku diskuze mi přijde že to úplně čistá GUMSHOE-friendly detekticka nebude.

sirien píše:
...následuje deset vteřin napětí a pak dvě vteřiny akce na jednu výměnu a vrah je mrtvý / zatčený

Moje zkušenost je poněkud jiná. Tohle zní mnohem víc jako klasické Call of Cthulhu od Chaosia :)

Jako celkově to vidím tak že když GUMSHOE, tak radši v podobě vyšetřovacích skillů naroubovaných na nějaký jiný systém. Konečně když to jde s Pathfinderem, neměl by to být problém...

Bez ohledu na to všechno, na další požadavek co nahoře vidím - nekomplikovanou magii - doporučuju prohlídnout Rough Magicks (k Trail of Cthulhu, ale pužít ho k Esoterrorists by mělo být bez problémů).
Autorská citace #21
22.8.2014 22:51 - Vojtěch
Není to v Call of Cthulhu spíš tak že nenásleduje ani ta výměna, jen potkáš nějakého z Old Ones a jsi mrtvý/šílený nebo tak něco? :o)
Autorská citace #22
23.8.2014 02:04 - Naoki
Hmm, nějak se mi povedlo že mi vaše námitky napadli když jsem to četl, ale pak jsem to vypustil z hlavy... faktem je že jak odhadl Gurney čistou detektivku nechci, ale té akce by bylo pěkné mít trochu víc. Mrknu na Rough Magicks, ale pro jistotu: jak byste udělali hybrid mezi Esoterrorists a Hunters?
Autorská citace #23
25.8.2014 09:18 - Gurney
Naoki píše:
jak byste udělali hybrid mezi Esoterrorists a Hunters?

Nad tím už jsem taky docela dost přemýšlel. záleží na tom, jestli chceš zachovat utrácení bodů za (non-core) dodatečné stopy a odhalení (což, jak tak čtu, se spoustě lidem prostě nezdá) nebo prostě jen používat v Hunterech nějaké ty GUMSHOE zásady k detektivní hře.
Autorská citace #24
25.8.2014 13:47 - Naoki
To utrácení bodů právě docela omezuje akčnější pojetí dobrodružství. Já třeba sice chci aby hráči se nevrhali bezhlavě do boje s každým nepřítelem, ale pokud už maj třeba za sebou velký kill count zombiků, ať jim nic nebrání v tom vyjet na pořádný killing spree
Autorská citace #25
29.9.2014 16:13 - Naoki
Zatímco si počkám na vydání pravidel Omegy tak bych tu na vás měl jeden dotaz (a nenašel jsem lepší téma kam to napsat, tak holt doufám že si to někdo přečte :D )

Tak přemýšlím... ono sice času nemám moc nazbyt a měl bych ho investovat do něčeho pracovního, ale kdybych se chtěl vrhnout do psaní něčeho rpgčkovitého co byste mi poradili?

1) rpg hra o "každodenním životě": inspirované jersonovým rantem, je to rpg které se snaží držet co se týče příběhu při zemi (myšleno žádné epic příběhy, detektivky, expendables, ani nic podobného, prostě život average Joe), ale na druhé straně se orientuje hlavně na vztahy (PC-PC, PC-NPC) a handlování se zdroji aby postava zdárně a ve zdraví přežila další rok
2) fantasy setting se zaměřeným na radikálním odlišení fantasy ras od lidí: aby prostě elfové nebyli jen lidé se špičatýma ušima a trpoši malí lidé s vousama, ale aby měli nějaké znaky které je radikálně odlyší od lidí
3) sepsaní znalosti reálii současného japonska do článku pro potřebu rpg: typu jaká je tu situace s drogami, s alkoholem, jak funguje školství a jak se hledí na roli učitele, apod.

Ke všem mám už nápady a materiály a všechny by mě bavily. Trojka by byla nejjednodušší na provedení, u zbylých dvou riskuju že bych to jako one-man-show nezvládl dotáhnout do konce (aspoň ne kvalitně) ale zase pokud by uspěly tak by mohly mít i největší ohlas.
Autorská citace #26
29.9.2014 16:34 - Me-dea
Já bych prosím hlasovala pro možnost 3. Zní to zajímavě. Mundane rpg mě vůbec netáhne a další fantasy setting imho netřeba. Nechceš z té 3ky udělat setting? :-)
Autorská citace #27
29.9.2014 16:37 - Element_Lead
2!
Autorská citace #28
29.9.2014 17:35 - Belden
2
Autorská citace #29
29.9.2014 18:49 - Quentin
Taky bych byl asi pro 3.
Autorská citace #30
29.9.2014 19:01 - Demonica
3, taky by mě to zajímalo.
Autorská citace #31
29.9.2014 19:44 - Sparkle
1 nebo 3.
Autorská citace #32
29.9.2014 22:32 - Element_Lead
3jku si muze nastudovat kazdej kdo o to ma zajem. 2jka bude unikatni :p
Autorská citace #33
29.9.2014 22:35 - Gurney
3 by byla awesome. Zvlášť pokud by byla psaná s ohledem na hráče rpg - nějaké zvyky a běžný život, ale i třeba role maffie ve společnosti, otázka regulace zbraní (upřímně, dávám těm nejcivilizovanějším hráčským skupinám tak tři sezení než je začnou potřebovat :) a nějaké základy toho jak funguje právo a lidi co ho vymáhaj vůbec. A mytologie, urban legends a nějaké nejčastější pověsti "o strašidlech" (a třeba i nějaké zaručené praktiky co proti nim funguje) by taky bylo hodně husté a pro hráče velmi zajímavé téma.
Autorská citace #34
30.9.2014 00:04 - Naoki
Tak co se 3ky týče bohužel to zas tak dopodrobna dotáhnout nezvládnu, spíš to bude takové sepsání zkušeností tak aby to bylo nějak rpg využitelné. Věci typu mytologie nebo role mafie ve společnosti budou pravděpodobně (aspoň zezačátku) nad moje síly
Autorská citace #35
30.9.2014 05:58 - chrochta
Vyšla encyklopedie japonské a korejské mytologie (Libri) a hromada různých pohádek a (snad) i strašidelných příběhů (Argo). Něco bude k užitku více, něco méně, ale za přečtění stojí to i ono.
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.23289012908936 secREMOTE_IP: 3.235.29.190