Volná diskuze

PetrH
11.9.2014 11:10
RPG Dílna - I.edice
RPG Dílna - I. edice - příspěvky
Sparkle - zobrazit
Rarog - zobrazit
Nekra - zobrazit
Tomáš - zobrazit
Vojtěch - zobrazit
Děkujeme všem účastníkům a zároveň je možné ihned začít číst :)
--------------------------------------------------------------------
RPG Dílna - I. edice - prodlouženo do 14.10.2014
termín: 11.9.2014 11:11:11 - 30.9.2014 23:59:59 (+- den)
zadání: tvorba dungeonu - podzemí, budova, uzavřený komplex
Dále je možno použít jeden nebo více z těchto prvků:
-> low magic setting
-> urban fantasy setting
-> oživlé či pohybující se sochy nebo figuríny
-> velký dům
-> tajná společnost
-> zlé zrcadlo
-> stromy nejsou tím, čím se zdají být
-> velká oranžová věc
-> pošta pro tebe
-> co se zdá být jedno, jsou ve skutečnosti tři
rozsah: optimálně do 2 stran

Počet příspěvků od jednoho autora není omezen, spolupráce více autorů na jednm příspěvku je povolena.

systém: libovolný, optimálně bez systému a/nebo s možností snadné konverze do jiných systémů

hodnocení: každý čtenář / uživatel soutěžných příspěvků může zaslat jejich hodnocení, nejlépe slovní. Může je ohodnotit body v rozsahu 0 - 5 bodů. Jediné omezení je, že autor nesmí hodnotit vlastní příspěvek.

licence: Pokud autor neuvede jinak, souhlasí s použitím licence http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/cz

Své příspěvky posílejte na email info @ rpgdilna.cz s identifikací (jméno, příjmení, přezdívka, email). Všechny došlé příspěvky budou zde vystaveny zde a odkazovaných postech ke stažení po skončení první části soutěže.

Hlasování o cenu d20

Jedné otázce můžete přidělit max. 1 bodů.
Celkem můžete přidělit max. 3 bodů.
Sparklekladné body0
Rarogkladné body1
Nekrakladné body0
Tomáškladné body1
Vojtěchkladné body2
Autorská citace #21
18.10.2014 12:32 - PetrH
jelikoz autorovi Nekra nesedelo zverejneni na oficialni strance, byl odkaz zde stazen a nahrazeno informaci, ze prispevek neni pod CC a je k nalezeni na RPG foru. ctim tedy prani autora a doufam, ze jiz je to vse dle jeho predstav.
Autorská citace #22
18.10.2014 13:34 - Naoki
*autorce
Autorská citace #23
18.10.2014 14:01 - Gurney
Nekra píše:
...autorem tolerované použití je...

:D
Autorská citace #24
18.10.2014 14:17 - sirien
Z Nekřino vyjádření jsem chápal, že je Kostka ještě tolerovaný portál který je ochotno vzít na milost (neb je o RPG), ale tak jako fajn no :)
Autorská citace #25
18.10.2014 15:14 - Jerson
Zhodnocení všech pěti příspěvků jsem sepsal, nevím zda ho mám dávat i sem.
Ve stručnosti, čtyři z pěti příspěvků jsou dobré až skvělé, na Něktru jsem byl opět zlý a to co napsala jsem strhal. Navíc jsem si přisadil kvůli tomu, že zrovna ten její dungeon se nesmí použít ani na akci, kde se platí vstupné. Toho se - alespoň z mé strany - vůbec bát nemusí.
Autorská citace #26
18.10.2014 15:42 - Nerhinn
Jj, dej ho sem, prosím.
Autorská citace #27
18.10.2014 16:48 - Jerson
Kolonie od Sparkle
Nápad s mraveništěm je dobrý, vyvolává ve mě vzpomínky na pár filmů na podobné téma, tady je navíc okořeněný tím, že si hráči nemusí hned uvědomit, že byli zmenšeni. Samozřejmě že realista - fyzik ve mě hned kope a říká "jak dýchají" a "nevšimnou si, že padají pomalu a proti všemu ostatnímu jsou strašně křehcí a slabí?" Jak by se řešil pohyb v mraveništi, když - jak tu už zaznělo - lidé neumí moc dobře lézt vertikálně, na rozdíl od mravenců?

Druhá věc - z reálného mraveniště mám dojem, že je v něm mravenců plno - tím myslím, že jsou všude. Bez speciálních feromonů nebo jiné srandy se dovnitř nedá dostat nepozorovaně a nevím, jak snadno se tam dá nepozorovaně pohybovat. Na druhou stranu to zvládá i reálný hmyz, takže mojí jedinou výhradou by bylo asi to, že mravenci jsou proti zmenšeným lidem smrtící nepřátelé a naopak lidé jim nemají moc jak ublížit. Nicméně v RPG se to dá řešit snáze než v realitě

Nepojmenované podzemí od Raroga
Tohle je věc, kterou bych nazval "Krátký dungeon s pointou". Postrádám blížší vysvětlení, o co v tomto dungeonu jde, z jednotlivých textů jsem si nedokázal složit celkový obrázek, takže pořád nevím, jak se drak dostal (a tak dlouho přežil) do jeskyně, když z ní nevyleze, ani proč mistr sochař na útěku sestavuje sochy v podzemí a nechává vyrůst draka (?) Potřeboval bych znát celý příběh za tímto dungeonem, ale myslím, že by mu slušelo zjednodušení. Mapa samotná vypadá dobře.

Tajná sochařská společnost se zlým zrcadlem od Nekry
Opět jeden z momentů, když začnu číst, u druhé věty si řeknu "WTF?!" a pokračuju v tom až do konce. Už úvodní prohlášení o tom, co všechno s touto jeskyní nesmím dělat by na odrazení stačilo. Logika této "jeskyně" je více než zjevná - v zadá jí Tajná společnost, pohybující se sochy a Zlé zrcadlo.
V tomto dungeonu nechápu naprosto nic - Proč je společnost tajná, proč vůbec existuje, proč se skrývá pod loukou v podzemí, proč je podzemí tak nesmyslné, proč by se o tuhle společnost měli postavy hráčů vůbec zajímat, a hlavně proš si autorka dala takovou práci se zdůrazněním, že toto dílo nesmí být použito nijak komerčně. I kdyby mě náhodou napadlo použít tohle dobrodružství třeba na Gameconu, mám dojem, že by hráči chtěli vrátit peníze, ať bych se snažil sebevíc.
Tomuto dungeonu dávám kyselý výraz

Prokletí strážců pokladu od Tomáše
Tenhle dungeon je na pohled úplně dokonalý, dvě krásně zpracované strany, na kterých je napsáno prakticky všechno. Když říkám "prakticky", myslím tím, že jediné co mi chybí, je bližší popis toho, co jak se obyvatelé vypořádávají s dobrodruhy, a jak by vlastně měli zkoušet porazit svého tvůrce, který vypadá, že s nimi vlastně jeskyni sdílí.
V samotném dunegonu je hromada vtipných nápadů, a zpracování si vysloveně říká o vytištění na velký formát a posouvání figurek vlastních nestvůr proti dobrodruhům.

Knihovna od Vojtěcha
Nakonec jsem se propracoval ručně psaným dungeonem, který je téměř "civilní". Na druhé přečtení mi došlo, že bych ho mohl snadno konvertovat do svého settingu, vlastně ani není přímo psaný jako fantasy., což hodnotím kladně.
V této chvíli mi ale začala pokulhávat smysl - proč by si parta krominálníků chtěla zajišťovat krytí tak složitě? Vetřit se k mnichům, zabít je a ukrýt ve sklepení - budiž. Ale doplnit si vzdělání, aby je mohli nahradit v jejich původní profesi? Jak by to udělali, a jak by nahradili původní osazenstvo, aniž by si toho někdo všiml?
Zatím nevím, jak bych tohle všechno vyřešil.
Text je celkem čitelný, ale přepsání na počítači by mu prospělo. Nákresy by mohly být větší a zahrnovat i tajné podzemí (o kterém nevím, jak se zločinci vůbec dozvěděli).


Celkově myslím, že jde o velmi dobrý výsledek a čtyři z pěti příspěvků by si po téměř žádných až menších úpravách zasloužily publikování a rozšíření mezi herní lid.
Autorská citace #28
18.10.2014 16:58 - PetrH
Taky jsem zde link na dilo sutorky nechal, odstranil jsem na prani z webu souteze
Autorská citace #29
18.10.2014 18:27 - Vojtěch
Jerson: úprava - heh, to jsou moje ruční poznámky k odehrání. Bohužel jsem to dodělával narychlo, takže by tomu prospěl ještě alespoň jeden přepis, kde by se daly dovychytat mouchy.

V zásadě oni ti darebáci už většinu ze svých specializací znali z titulu svých podnikaných neřádstev. Jediné, co se doučovali bylo opravovat knihy a časem kde co je (což jako novicové stejně nemohli, vědět, takže byli krytí). Podzemí jim ukázali sami důvěřiví mniši, protože je přišli střídat, že :) V náboženství nadále plavou, což by mělo být zmíněno a je to jeden ze způsobů jak je nachytat na švestkách.

Dole je jen jedna místnost se zazděnými výklenky a regály na knihy. Měl jsem to alespoň dopsat. Taky by se hodilo sesekat trochu popisy do bodových poznámek, aby se udělalo místo a přidat další věci. To jest pár zajímavých předmětů k nalezení hráči (ty se vždy hodí) a pár titulů knih.

Jinak knihovnu jsem zamýšlel jako něco, co můžeš v kterémkoli dostatečně velkém městě pohodit a bude v zásadě fungovat jako jakákoli jiná knihovna +3 k hodu na znalosti, pokud bude potřeba, ale dá se s ní dělat i něco navíc.

Mám to dodělat, nebo vyrobit konverzi?
Autorská citace #30
18.10.2014 19:03 - Jerson
Takže pokud to chápu dobře, tak ti zločinci vystupují jako novicové? Pak ale nechápu ta jména stejná jako předchozí mniši, a vlastně popis původních mnichů, kteří se už čtyři roky nikde nevyskytují.
Osobně bych to asi dal jako velmi nedávnou událost, třeba jen dva týdny zpátky, kdy by se začalo projevovat, že novicové mají v náboženských záležitostech značné mezery. Takže popisy původních mnichů bys mohl vyhodit a napsat spíše určitě stopy k novicům, které je můžou prozradit.
A možná spíše než tajnou místnost knihovny dát místnost za bytelné zavřené a ne úplně nápadné dveře, třeba za závěsem.

Jinak bych asi vynechal poznámku, že knihovnu navštívíš když pátráš po nějakém zločinu, protože mnich a knihovník jsou v seznamu mých pomocných vyšetřovatelů na spodních příčkách. Do knihovny jdeš, když chceš získat informace staré pár měsíců až pár staletí.

Dodělat bys to určitě mohl, zvlášť pokud by se tvůj dungeon měl zařadit do nějaké vydané verze.
Autorská citace #31
18.10.2014 19:28 - Vojtěch
To jsou jména nových mnichů. Jejich public face na první a jejich skrytá specializace na druhé straně. A stopy zločinu jsem záměrně psal neobvyklé stopy. Tedy věci, které jsou neobvyklé jedy, cizokrajné zbraně, tajemná technika atd.

Když po takové věci začneš pátrat u mudrců, tak už začíná být knihovna zajímavá. Mniši se tak hezky dozví, že po nich někdo jde a začnou mlžit. Tedy možnost rozehrát to dál.
Autorská citace #32
18.10.2014 21:04 - Sparkle
Jerson píše:
Jak by se řešil pohyb v mraveništi, když - jak tu už zaznělo - lidé neumí moc dobře lézt vertikálně, na rozdíl od mravenců?


Já jsem to pochopila z nákresů na wikipedii tak, že ty chodbičky nikdy nejsou úplně vertikální, ale vždycky tak nějak na šikmo. Ale asi by se to dalo okecat nějak v tom smyslu, že při průchodem portálu přistály lidem nějaké ability na toto, nebo že ty stěny jsou měkký a dobře se po nich leze a tak.

Jerson píše:
z reálného mraveniště mám dojem, že je v něm mravenců plno - tím myslím, že jsou všude.


To jo, ale opět, jak jsem pochopila z wikipedie, ti válečníci jsou jen nahoře a hlídají vchody, níže už jsou víceméně jen ti workři, kteří neútočí (dokonce tam někde bylo něco v tom smyslu, že bývají slepí). Ale jo, dalo by se to asi ještě vytunit, když bych si pořádně sedla nad odbornou literaturou. Schválně jsem to dělala jen podle wiki, aby mi tam někde neulítlo něco, co by GM měl problém odimprovizovat, pokud o tématu ví kulový a je ochoten přípravě věnovat max pár stránek googlení. Je mi jasný, že biolog co tomu fakt rozumí mi to nejspíš rozcupuje na atomy :)
Autorská citace #33
18.10.2014 21:11 - Jerson
No já mraveniště rozcupuju jen z fyzikálního hlediska, ale biologicky by to fungovat mohlo - jen nesmíš zapomenout, že i ti váleční mravenci se ke vchodům do mraveniště musí nějak dostat, takže se zcela určitě pohybují i po mraveništi, a to že je nějaký mravenec slepý moc neznamená, když se dokáže řídit podle několika málo pachových molekul.
Ale jak už jsem psal, kromě trochy fyziky je to docela uvěřitelné.
Autorská citace #34
18.10.2014 21:18 - Cor (nepřihlášen)
Vertikální tunely se vysvětlí jednoduše - byl tam Galén a prostě si tam natahal žebříky/udělal schůdky nebo stupínky, aby se mu tam dobře lezlo.
Autorská citace #35
18.10.2014 21:37 - Vojtěch
Neplést mravence a termity! Termiti jsou slepí a příbuzní spíš švábů, kdežto mravenec je taková bezkřídlá vosa (hodně hrubě řečeno). Mravenci vidí a i dělníci jsou poměrně zdatní obránci hnízda. Zpravidla koušou do jakéhokoli měkčího místa i mnohem větší protivníky a do ran přidávají jed, nebo kyselinu k ochromení oběti, kterou pak zaživa porcují a odnáší do hnízda jako krmení. Jinak v mraveništi by mohlo být i přes 5000 jedinců a několik královen, ale řekněme, že je to po nějakém vymření. Feromonální dovybavení v rámci zmenšení by bylo asi nejlepší.
Autorská citace #36
19.10.2014 10:50 - PetrH
Ale pouzit to a udelat treba jako spionazni hru na tema ukradeni artefaktu to by slo:) finalni utek pred červem, stonozkou a 1000 mravenci jo to by byla scena
Autorská citace #37
21.10.2014 19:27 - PetrH
a jdeme do finale:) pojdme hlasovat o cenu d20

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.082893848419189 secREMOTE_IP: 34.230.68.214