Volná diskuze

sirien
19.11.2014 12:18
Chuubo RPG
Autorská citace #21
19.11.2014 21:35 -
Gurney píše:

Bojím se že tu poměrně klíčovou větu z Fate 2e, kde někdo z autorů psal o tom že jim nejde o to aby si lidi zahráli Fate, ale aby si z něj sestavili hru přesně dle svých potřeb... no prostě tohle určitá skupina lidí prostě nedokázala pobrat (kdo si ještě vzpomíná na postavu rpg teoretika z Fate 2e s naboostovaným aspektem "Postradatelný" ? :). Fate Core to se svou prezentací hotového systému spíš zastínil než objasnil.

"Sestavit svoji hru z Fate 2" se udela tak, ze si vyberes power level, udelas skill list, vyberes ktere typy souboje / konfliktu chces pouzivat ... a to je cele.

Je to vec, kterou muzes snadno delat ad-hoc a sam jsem to delal ... aspon ctyrikrat, pokud pocitam spravne. Nemusi z toho vyjit elabrat nebo nedejboze knizka.
Autorská citace #22
19.11.2014 21:38 - sirien
Sos (??) (srsly, to jsou ty tři písmena v tom okně "autor" tak moc?) Myslím že to je v podstatě to, o čem Gurney mluví.

(jinak teda těch věcí co tam nastavit je víc a hlavně k tomu můžeš dotvořit dost extra věcí od magie přes equip až po special rules pro specifické situace...)
Autorská citace #23
19.11.2014 22:13 - Tajemny cizinec
Nerikej, ze jako admin nevidis IP adresy :P
Autorská citace #24
19.11.2014 22:39 - Vojtěch
Ostatní, co tu diskuzi čtou nejsou admin.
Autorská citace #25
19.11.2014 23:08 - sirien
Když Tě to tak hrozně zajímá...

Tak ne. Nevidim.
Musel bych si to rozkliknout.
A ty další taky a porovnat to.
A doufat, že to posíláš pořád z jedné a té samé IP.
Což mi za to rozhodně nestojí.

Navíc jak píše Vojtěch, ostatní tuhle možnost nemají.

MOHL bych sice ty posty zeditovat a ten nick tam dopsat, nicméně lidé, co napíší bez nicku omylem se k autorství obvykle retrospektivně přihlásí v nějakém dalším postu sami a ti co to neudělají většinou mají nějaký důvod být anonymní - což může být naprosto legit postoj např. protože nechtějí, aby byl jejich prezentovaný názor ovlivněn jejich reputací nebo protože prezentují názor, s nímž nechtějí být v budoucnu spojení - třeba kdyby např. MarkyParky nebo jiný z autorů DrDII chtěl upřímně napsat svůj názor, že "Kvůli X a Y a Z je DrDII shit a autoři to zpackali protože..." tak chápu, že jakožto autoři nebudou nutně toužit být pod tímhle přímo podepsaní.

A já rozhodně netoužím zasahovat do autorova postoje k vlastní anonymitě, takže se upřímně řečeno ani sám nedívám do IP logu abych zjistil, kdo co psal (výjimkou jsou vzácné případy, u nichž mám nějaké důvodné podezření, že jde o někoho z mála dříve banovaných jedinců, který svůj ban nějak obchází)


Anyway - prostě a jednoduše bych Tě rád z čistě uživatelského pohledu na věc požádal, abys ty posty podepisoval v zájmu nějaké formy diskuse a vzájemné elementární úcty k ostatním diskutujícím.
Autorská citace #26
20.11.2014 00:46 - MarkyParky
Přemýšlím, jestli jsi mě použil náhodou, nebo trollíš v souvislosti s tou mojí citací ve vedlejším vlákně :P

BTW moje názory na DrDII si můžeš přečíst napříč RPGF a v poslední době i kostkou a vanila-DrDII nijak extra nešetří. A nijak se nestydím za to podepsat...
Autorská citace #27
20.11.2014 00:56 - Chuubo
> A já rozhodně netoužím zasahovat do autorova postoje k vlastní anonymitě, takže se upřímně řečeno ani sám nedívám do IP logu abych zjistil, kdo co psal

> Anyway - prostě a jednoduše bych Tě rád z čistě uživatelského pohledu na věc požádal, abys ty posty podepisoval v zájmu nějaké formy diskuse a vzájemné elementární úcty k ostatním diskutujícím.

Tu nejak vidim kontrast. Ale nechci se po tobe opicit a hned sahat po tom slove pokrytectvi.
Autorská citace #28
20.11.2014 01:24 - sirien
Marky: No, primárně jsi byl na ruce jako dobrý příklad (i když... vlastně by bylo vhodnější použít někoho z původních autorů, ale ti by to buď vživotě nepřiznali, protože dojem úžasnosti DrDII a jejich křehké ego jsou jedno a totéž nebo - u toho zbytku - nejsou v tak živé spojitosti jako jeho autoři... a navíc mě to napadlo až teď) a sekundárně ano, mi to přišlo jako trochu úsměvný trolling. Sorry, někdy si naprosto dětinsky nemůžu pomoct. Feel free to revenge ;)

Každopádně to měl být modelový, hypotetický příklad k věci, nechtěl jsem nijak naznačovat, že by to tak bylo.


Sosáček: pokud nechápeš, že místní admini se primárně touží většinu času nechovat jako admini a tudíž se má uživatelská žádost může lišit od mého postoje admina (k němuž se váží ta tlačítka, kterými se na tu IP můžu podívat, když chci) a pokud nejsi ochotný vyjít vstříc slušné žádosti ani když jde o naprostý detail, pak k tomu už není co dodat.
Autorská citace #29
20.11.2014 01:24 - Gurney
lidový umělec píše:
"Sestavit svoji hru z Fate 2" se udela tak, ze si vyberes power level, udelas skill list, vyberes ktere typy souboje / konfliktu chces pouzivat ... a to je cele.

Když se v tom nechceš víc pitvat tak je to celé. Pokud pokud jo (a ono pokud nechceš, tak je lepší si vzít Core nebo nějakou modifikaci, kde už to někdo udělal) tak se dá nastavovat síla aspektů, jejich refresh, jestli maj postavy nějaký aspekty zadarmo, jestli má aspekty výbava/vozidla (znova jak silný&jak rychlej refresh s ohledem na to jestli maj být slabší nebo silnější než ty u postav), magic/technologický itemy; Fate pointy - ano/ne, kolik, co všechno maj umět, za co se budou získávat, navázaný na aspekty/ne; ...

Když nad tím tak přemýšlím tak mi Fate Core i Toolkitem přijde docela suchý - jak udělat drsnější nebo slabší aspekty se tam řeší jen tak náznakem oproti asi pěti způsobům v 2e a tím že jsou navázaný na fate pointy znamená že se to modifikuje hůř než 2e (kde se dalo řešit jak pojmout jedno nebo druhé a následně se to seskládalo dohromady a doladilo, v Core je nutný pořád řešit jak jedno ovlivní to druhé). I když zase Core má stunty, což tu hru hrozně rozšiřuje.
Autorská citace #30
20.11.2014 09:00 - Quentin
Sirien: Jeste se snad nestalo, aby nekomu nedoslo, ktere posty jsou od sose. Az tu zacnou anonymne psat vic jak tri lidi, tak to zacnem resit ;-)

Sos: Jo, takhle jsi to myslel s emocema v AW. Ono je to vidět už z těch sex moves :) Docela se mi tenhle přístup líbí. Jak proti tomu obstojí to Chuubo, které má všechno explicitně?
Autorská citace #31
20.11.2014 11:03 - Sosáček
sirien píše:
Sosáček: pokud nechápeš, že místní admini se primárně touží většinu času nechovat jako admini a tudíž se má uživatelská žádost může lišit od mého postoje admina (k němuž se váží ta tlačítka, kterými se na tu IP můžu podívat, když chci) a pokud nejsi ochotný vyjít vstříc slušné žádosti ani když jde o naprostý detail, pak k tomu už není co dodat.

Ale to je fer.

Co nedokazu brat vazne (a zkusil jsem to, fakt) je tvoje zadost o slusne chovani. To je jako kdyz Putin upozornuje jak se Zapad chova hrozne k disidentum, nebo kdyz Milos Zeman kaze o slusnem chovani, nebo kdyz nejakej knez kreje kolegu co znasilnoval deti a kaze o moralce. Proste to nedokazu brat vazne.

A jelikoz diskuse o Chuubo's Marvelous Wish-Granting Engine skoncila, a je z toho klasicky d20 chat s nadavanim na teoretiky a takove kraviny, tak se odeberu nekam jinam a ...

Quentin píše:
Sos: Jo, takhle jsi to myslel s emocema v AW. Ono je to vidět už z těch sex moves :) Docela se mi tenhle přístup líbí. Jak proti tomu obstojí to Chuubo, které má všechno explicitně?

... sakra Quentine.

Chuubo to nema ... no, explicitni. Rozhodne ne explicitni v tom smyslu, o jakem tady mluvil Marky, jakoze "jako hrac vim, ze si chci explicitne zpusobovat emoci a nejak to vyhledavat" nebo tak. Nikde se tam nemluvi o "trigger warning" nebo jinych podobnych vecech, nikde tam neni napsano "a tady je navod jak zpusobovat v hracich emoce", podobne jako to neni napsane v AW.

Je tam XP emotion, kdy dostanes exp jednou za patnact minut, kdyz hraci udelaji neco. Ty questy maji dost silne tema, viz Changes (fakt to pusobi jako ze se ti deje neco bizarniho), nebo Down (tvuj zivot fakt saje). Je tam "basic quest" kdy dostanes expy za nejakou RP vec, a nektere z nich ti pomahaji s RP - treba je tam cedule co ma dve strany - na jedne je co prezentujes a na druhe vnitrni stav - a kdyz zakryvas co citis, tak ji ukazes. Typicke priklad jsou "I Know What I’m Doing / You don’t know what you’re doing", "Hurting / Smile!", "Touched / This will end in pain." atd. Ale jinej basic quest je treba ze neco zahlasis, jako ten typek v te ukazkove hre, co jsem linkoval:

"I'm carrying half a shark."
"Why are you carrying half a shark?"
"A man has responsibilities."

...

Ono to ma dve slozky a myslim, ze se nam zamotaly. Ta hra je zamerena na emoce postav - mas definovane zanry (bla bla), a "zanrove akce" jsou treba "rozhodnuti", "prichazi nebezpeci a ty se bojis", "delas neco, o cem vis ze to je spatne" (adventure fantasy) nebo "nekdo meje nadobi nebo stipe drivi a ty si s nim povidas a reach out to them, try to connect", "neco prozivas a ta nalada se s tebou nejakou dobu nese" nebo "mas relevantni rozhovor, trochu ho pustis k sobe, a reach out to them, try to connect" (pastoral) ... je tam treba taky "prozivas drsnou vec a nekdo te utesuje", v nejakem jinem zanru, atd.

... ty akce nejsou ve stylu "utok" nebo tak, ale ve stylu "rouch out to them, try to connect". Ten emocionalni stav tech postav tu hru zajima, nejake mechaniky treba resi co kdyz to nejak nefunguje, co kdyz nevis co citis, nebo to fakujes (dostanes Hollow +1), nebo kdyz se snazis connectnout a ten clovek te ignoruje (dostanes Isolation +1). Je dulezite, jak na postavy co pusobi, atd. Tohle usnadnuje i to, ze ta hra je poeticka a divna, surrealna, a tak. Viz tu scenu z rpgfora:

Píše:
Kyuko přešla provazový most nad vodopádem v monochromatickém světě. Její kroky zněly hlasitěji, než ten vodopád, klap, klap, klap. Na druhém konci stál Stařec Smrt. V černém rouchu a s kosou, tak jak ho zobrazují jen tradicionalisté.

Zeptala se ho, jestli na někoho čeká. Řekl, že na ni. Že se zase brzo uvidí. Ptala se, proč tak brzo. Vysvětlil jí, že si nepřijde pro ni. Pro někoho jiného, jen to bude její práce.

Vrítila se zpět po mostě. Doufala, že tam nejde realitu. Na konci mostu se zastavila a přemýšlela, jestli nemá lana přeseknout, a umístit mezi sebe a Starce nekonečnou propast. Stařec na její myšlenku odpověděl tichým hlasem, hlasitějším než řev vodopádu: "Ten most tady je pro Tebe, ne pro mě."

Otočila se, a odešla do reality.


(+5 expu do Changes, btw)

Ale nikde tam neni "ahoj kluci, tady je navod jak vyvolavat takove a takove emoce v hracich." Neni. Vsechno se tyka postav, a ta hra ma vlastne v nekterych vecech dost tradicni design - pravidla jsou klasicky simulator sveta, ne rozrani pro PCcka, a i v praci s timhle je to tradicni rpg.
Autorská citace #32
20.11.2014 11:43 - Quentin
Píše:
... sakra Quentine.

Já jsem to nečetl, mám jen kusy toho, co jsi o tom napsal :o)

Snažíš se teda říct, že explicitně jsou jen emoce postav (+1 hollow nebo +1xp za potulování mezi hroby), ale na hráče to působí podobně nenápadně jako AW, k?

Kterej GNS stance máš u hraní Chuuba jako hráč nejvíc? Docela mě zajímají věci, které produkují zajímavé příběhy, i když je většina hráčů v Pawn nebo Actor stance, namísto Author nebo Director. (snad to říkám správně :) )
Autorská citace #33
20.11.2014 12:02 - Sosáček
Quentin píše:
Já jsem to nečetl, mám jen kusy toho, co jsi o tom napsal :o)

To nemyslim. Ale zkazil jsi mi dramaticky odchod :D

Quentin píše:
Snažíš se teda říct, že explicitně jsou jen emoce postav (+1 hollow nebo +1xp za potulování mezi hroby), ale na hráče to působí podobně nenápadně jako AW, k?

"Podobne nenapadne jako AW". Heh. Asi je to pravda.

Quentin píše:
Kterej GNS stance máš u hraní Chuuba jako hráč nejvíc? Docela mě zajímají věci, které produkují zajímavé příběhy, i když je většina hráčů v Pawn nebo Actor stance, namísto Author nebo Director. (snad to říkám správně :) )

Author. Ale to ja mam ve vetsine her vetsinu casu, takze nevim, jak moc je to prukazne.

Ty questy se daji brat dvema zpusoby, myslim. Jeden je, ze si z toho vezmes nejakou naladu a tu pak vkladas do hry, aniz bys z toho mel checklist. Druhy je, ze si to vezmes jako checklist a jedes podle toho. Nebo, hadam, muzes delat oboji, nebo ani jedno, abychom to meli kompletni.

Ty major goals jsou pomerne specificke veci, a tam se asi hodi rict "tuhle kapitolu bych mohl zkusit tohle". Ty "flavors" jsou male veci, ktere se stavaji samy od sebe, kdyz jsi vzity v postave, podle me zkusenosti.

Plus, ty velke veci casto vyzaduji spolupraci od HG, a HG casto kouka na hracske quetsy, s tim muze pomoct.
Autorská citace #34
20.11.2014 12:12 - Quentin
Píše:
To nemyslim. Ale zkazil jsi mi dramaticky odchod :D

Jo, tak ... už tam ty tři tečky vidím :o)
Autorská citace #35
21.11.2014 01:16 - Naoki
Otázka k systému: jak člověk dostává ty questy tak odpovědnost navodit ty situace (např. zažít smrt někoho) jsou spíše na hráči nebo na GM?
Autorská citace #36
21.11.2014 12:26 - Sosáček
Odpovednost je na hraci, pac HG to nemuze stihat - kazdy quest bude mit dva az ctyri major goals, mas dve az pet postav, kazda muze mit nekolik questu ... je toho spousta. Ale HG by ti mel samozrejme pomahat.
Autorská citace #37
21.11.2014 13:16 - Quentin
Jak jsi se třeba dopracoval k té scéně s mostem a smrťákem? Dal ji tam kelton nebo ty?
Autorská citace #38
21.11.2014 13:48 - Sosáček
Popsal jsem jak se procházím černobílým lesem v mlze. Jak přicházím k útesu a je tam ten provazovej most s velkejma fošnama nad vodopádem, jak jdu přes něj, a moje kroky jsou hlasitější než řev toho vodopádu, není vidět kam ta voda padá, jako kdyby ta hlubina byla nekonečná, a vidím na druhé straně postavu, kterou poznávám.

Pak si to vzal HG a pokračoval.

Ta hra má separátní scény, nehraje se "furt pryč" ale "a mezitím, kde jste vy a co děláte? kdo dlouho nehrál?" A vlastně každá kapitola začala nějakou divnou vizí mojí postavy, to je u Black Arcu v ceně.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.073268890380859 secREMOTE_IP: 54.172.169.199