Volná diskuze

Merlin
30.10.2016 22:30
Hrdinové v kolotoči událostí nebo...

Prakticky čtvrt století co dělám DM jedu v linii, že hrdinové jsou v neustálém víru událostí. Pořád se účastní dění ve světě a více či méně do něj zasahují. Žijí svůj život prostě jako dobrodruzi.
Nyní však někteří hráči projevili názor, či myšlenku, že život jejich postav je jedno velké dobrodružství a nemají čas stárnout. Že nemají čas na takové ty lidské (doplň si jakoukoliv jinou rasu) záležitosti jako je rodina, vnoučata,řemeslo, hospoda, hradní záležitosti atd.
DnD 5e přichází s "mezidobím" které je až několik let mezi questy. Zkráceně řečeno..tři měsíce děláte dobrodružné věci a pak pět let bádáte, lovíte sviště nebo vaříte pivo, než zase někam vyrazíte. Já osobně to považuji za zcestné, nicméně poté, kdy někteří hráči projevili zájem o tyto mimohrdinské záležitosti jsem nucen se tím zabývat. A proto se ptám jak to vidíte vy a jak to řešíte.
Pokud se jedna postava rozhodne, že bude pět let studovat, zatímco jiná chce těch pět let věnovat dobrodruhování, či jiná chce rok vařit pivo a pak rok jezdit s karavanou a další tři plenit hrobky? Vyloučíte postavu? Nebo si dají sraz za XY let a vyrazí za dobrodružstvím?
11.11.2016 18:33 - Cor
Ehm. Kdo chce hrát černocha v SS zřejmě nechce hrát realistický historický setting bez nějaké dodané pulpové stylizace. Já mám dojem, že tvrdě historické hry lidi chtají hrát právě proto, aby si co nejblíž vychutnali "jak to asi bylo", tedy ta omezení nejsou bug, ale feature.
11.11.2016 18:39 - sirien
LokiB píše:
takže ne můj, ale tvůj argument nesedí.

tak pokud si pod "hrajeme 30. léta" představíš "nemáme mobili a Al Caponeho hoši střílej ze samopalů" a tam skončíš, tak jako asi legit, ale pokud bys chtěl hrát 30. léta se mnou, tak si prosím dostuduj něco trochu víc.

Tím jako nechci říct, že by dobová autenticita byla nějaká svatá kráva - sám nemám moc problém jí porušovat, když dojde na období, která moc neznám a na hry, které jsou tak stylizačně volné, abych si to nemusel dostudovávat, ale pokud budu chtít hrát dobově autentická 30. léta, pak k tomu prostě patří i to, že společnost (a její instituce) jsou těžce ovládané bílou většinou a kdokoliv, kdo k ní nepatří, má problém.

Pokud se Ti to nelíbí, pak ok, ale čekám, že takové a další podobné odchylky zahrneš do stylizace hned z kraje; a pokud je nějaká rozjetá hra, která nějakou stylizaci drží, tak čekám, že se jí nový hráč přizpůsobí.

EDIT: Cor: Přesně. /EDIT

Sparkle píše:
Co jednomu přijde jako správný žánrový omezení, to jinýmu ne

...což je naprosto obecný problém, který budeš muset řešit u čehokoliv.

Sparkle píše:
Například, že její příběh se musí zákonitě točit kolem neustálé snahy ji sbalit nebo znásilnit.

Upřímně - nejsem si moc jistý, že tohle vůbec stojí za komentář; chyba ve věci je myslím stejně očividná, jako její řešení.
11.11.2016 18:53 - Šaman
sirien píše:
Pokud chci hrát 30. léta s paranormálními schopnostmi, pak chci hrát 30. léta a do toho přidat paranormální schopnosti…

Což ale změní logiku světa. Jestliže FBI bude mít nějaké oddělení pro paranormální jevy (a ty budou běžné a prakticky prokazatelné), pak je slušná šance, že budou mít i nějakou cikánku Jolanu ("tady vidim velký špatný") jako médium. (Pokud v tom světě budou cikánky lepší médium, než bílí vědci.)

Mě to trklo u jednoho z prvních příspěvků, který nastartoval tuhle část diskuze. Cikánská vrhačka nožů jako agentka ne, ale historickým reáliím zcela neodpovídající založení hradu, stěhování za menšími daněmi a golem kácící dřevo ano. Eh, WTF? Pak mi došlo, že prostě každý máme jiné znalosti o různých obdobích a můj fantasy středověk velmi vychází z historie, zatímco kdybych hrál partyzána na Dukle, hrál bych velmi volné fantasy (protože o realitě té doby nic moc nevím).

sirien píše:
ou fu... s klidem, hlavně s klidem :D (k teorii rpg)

Neboj, doteď jsem hrál bez toho a nijak mi to nechybělo, tak se nehodlám stát na stará kolena rpg teoriomaniakem. Spíš tak nějak cítím z lidí zde v dizkuzi preference různých žánrů, přístupů a herních stylů. A pak se samozřejmě nedohodnem co je lepší, když vlastně pro každého je lepší něco jiného. (Jeden si nedokáže představit cikánskou kovbojku u FBI, druhý přemýšlí jaké důsledky na svět by měli dřevorubečtí golemové, třetí nepochopí, proč neudělat z šlechtice psance a jiný říká, že nedramatická smrt postavy je chyba GM. Všichni mají pravdu. Nemá ji ani jeden. :)

---
Ajo, GDS přeložil (sestavil?) Alnag, sorry oběma.
11.11.2016 19:17 - sirien
Šaman píše:
Mě to trklo u jednoho z prvních příspěvků, který nastartoval tuhle část diskuze. Cikánská vrhačka nožů jako agentka ne, ale historickým reáliím zcela neodpovídající založení hradu, stěhování za menšími daněmi a golem kácící dřevo ano. Eh, WTF?

To první se týká hry zasazené do historického období s očividnou snahou o určitou autentičnost prostředí.

To druhé je nějaké random fantasy a co sem si všimnul, tak o nějaké historicitě nebo něčem podobném v tomto kontextu nepadlo ani slovo.

Šaman píše:
Spíš tak nějak cítím z lidí zde v dizkuzi preference různých žánrů, přístupů a herních stylů.

Spíš se tu už 13 stránek diskuse mele pátý přes devátý ze 4 různejch témat na jedný hromadě, to je pak těžký mluvit o tom samym :)
11.11.2016 19:22 - Aegnor
Šaman píše:
Všichni mají pravdu. Nemá ji ani jeden.

Well... pokud každý tvrdí, že on má pravdu a všichni ostatní ne, pak statisticky nemá pravdu nikdo.
11.11.2016 19:25 - LokiB
sirien: a to jsi prostě zase skončil u svého standardního "já ty reálie znám dobře, ty si dostuduj víc". bylo to zapotřebí? :)

prostě si škrtni celý odstavec:
Píše:
tak pokud si pod "hrajeme 30. léta" představíš "nemáme mobili a Al Caponeho hoši střílej ze samopalů" a tam skončíš, tak jako asi legit, ale pokud bys chtěl hrát 30. léta se mnou, tak si prosím dostuduj něco trochu víc.


V pakliže je předpoklad implikace nepravda, zbytek není třeba brát v úvahu .... to, že mi podsouváš co si já pod "hrajeme 30. léta" představuju, je unfair v libovolné úrovni debaty :)

co se reálií zatím týče, mluvil jsem stále dokola o té Jersonově irské cikánce ... jestli jsou pro tebe 30. léta definovaná: "irská cikána nemůže být agentem FBI" ... tak, well, asi jsi právě minul význam sousloví "umět vystihnout skutečnou podstatu" ;)

+kdybych chtěl použít tu definici, cos psal, tak bych ve slově "mobily" na konci psal tvrdé "y" ... "mobily" podle vzoru "samopaly", to si dostuduj :)


a zpět k tématu: abychom to trochu usadili na zem ... zkus tedy za sebe říc, jak bys definoval setting pro "hru ve 30. letech", aby to splňovalo tvoje nastudované představy? Když budeš hráčům (kteří třeba tolik nestudovali) ten setting prezentovat.
Protože když jako GM řekneš: "budeme hrát 30. léta, nastudujte si to, ať to znáte jako já ... a pokud možno ze stejných zdrojů, jinak máte smůlu", tak to pochopitelně možné je, ale kdybys chtěl hrát se mnou, tak bych od tebe vyžadoval trochu víc ...

ta čerstvá bolestivá zkušenost z dohadování se hráčů nad tím, kdo lépe zná historii Johanitů v 14. a 15. století, mi pro tyto potřeby dodala kuráž :D

Aegnor: Statistické určování pravdivosti tvrzení je nešvar moderní doby. To by se ve 30. letech stát nemohlo. No, možná leda tak ve Vídni ;)
11.11.2016 19:59 - efram
Píše:
Nejde ani tak o to, co vlastně hraješ, jako spíš o to, jak to do té hry zasadíš. Ostatně viz výše.


S tím souhlasím. proto považuji důležitou tu komunikaci před vpuštěním do hry. Samozřejmě tím nemyslím, že bych v tom rozhovoru chtěl hráčům cokoliv násilně a za každou cenu vnucovat a měnit. Spíš očekávám, že předestřu reálie(GM je vlastně jediným prostředníkem v tomto směru) a hráč se prostě zamyslí.

Add Sparkle #240 - mě spíš zarazil fakt, že byl problém s cikánkou (etc) a přitom nebyl problém s dívkou, která chtěla být členkou SS.
11.11.2016 20:29 - Gurney
Jerson píše:
To ano, ale nevím proč by to mělo fungovat tak, že rytíř "založí vesnici" a sami od sebe se mu tam začnou stěhovat lidé, kteří se nechají odírat vysokými daněmi jen proto, že rytíř potřebuje peníze na hrad. Asi by je tam měl napřed alespoň nalákat nižšími (nebo žádnými) daněmi, a až vykácí lesy a zúrodní pole, a začnou mít nějaké přebytky, tak pak od nich vůbec může něco chtít. Nebo máš dojem, že to v Čechách ve středověku fungovalo jinak? :-)

Jsem taky nikdy neřekl, že by to tak mělo fungovat, jen že GM by se měl k věci postavit konstruktivně a být ochoten odpovídat "Ano, ale...". A občas třeba i ustoupit od žánru který zamýšlel hrát (nebo v tvém případě "logiky"), protože ty nezapadající postavy jsou mnohdy příznakem toho, že hráči chtějí hrát něco jiného než on.

Merlin píše:
a pokud to má Jerson postaveno na uvěřitelnosti, tak se tomu musí hráči přizpůsobit...což nění žádný problém :)

Mě se hra s Jersonem líbila a přizpůsobit se tomu žánru pro mě nebyl problém, nicméně zrovna o uvěřitelnosti bych nemluvil. Ostatně kdybych měl hrát svoji postavu skutečně uvěřitelně a logicky (namísto abych prostě přijal, že jde o pulpové dobrodružství), jede místo na misi rovnou domů přesně ve chvíli, kdy se seznámila se zbytkem týmu.

Ona vůbec celá ta uvěřitelnost je dost ošemetná a hlavně individuální věc. Vsadím se, že některým hráčům vůbec nepřišlo divné, že polský konzervativec, šlechtic a pilsudčík jede na misi se dvěma ruskými komunisty (že jeden z nich zdůrazňuje, že není Rus ale Moldavec, to nezachrání).
11.11.2016 23:56 - Sparkle
sirien píše:
...což je naprosto obecný problém, který budeš muset řešit u čehokoliv.


U některých světů je to větší problém než u jiných

Cor píše:
Já mám dojem, že tvrdě historické hry lidi chtají hrát právě proto, aby si co nejblíž vychutnali "jak to asi bylo", tedy ta omezení nejsou bug, ale feature.


Něco mi říká, že ty případy, který tu řešíme, mají spíš motivace typu "GM něco vybral a moc jiných příležitostí zahrát si nemám" nebo "okultní náckové zní cool a stejně na tom conu večer nemám co dělat".
12.11.2016 00:31 - Jerson
LokiB píše:
Vy v tomhle ohledu nahrazujete volnost přístupu domnělou znalostí předmětné oblasti. Ale ta je stejně iluzorní, ne?

On by to asi byl menší problém, kdyby zrovna tahle postava nebyla složená z nesourodých prvků, které neměly žádný další účel (jako že fakt neměly).
A ta "domnělá znalost" má být co? Nežil jsem ani ve 40. letech a určitě jsem nezkoumal každého příslušníka jednotek SS, ale jsem si celkem jistý, že i když u nich byly Turci a další podobné existence, tak v roce 1939 už nich zcela jistě nebyl žádný černoch. To bereš taky jako "domnělou znalost"? (Ptám s čistě informativně, abych pochopil tvůj způsob myšlení.) Pokud ano, tak jo, většinu informací o světě odvozuju od domnělé znalosti. A některé kombinace mi do mých informací prostě nesedí, protože nevím, jak je ve hře řešit. Když najdu příklad z reality, je to o dost snazší, protože se hned mám čeho chytit.

Sparkle píše:
No já nemám problém takovou ženu hrát, ale evidentně s tím problémy jsou, když si člověk vymyslí agentku FBI ve 30. letech a pak se dozví, že ji hrát nemůže, protože ve 30. letech agentky FBI nebyly. Není to poprvý, co jsem byla svědkem toho, že si někdo vymyslel ženskou postavu a bylo mu řečeno, že to nemohlo fungovat, že ta ženská by to v té době v té profesi za těch okolností nedala.

Sparkle, ještě jednou. Nemám vůbec žádný problém s ženou u FBI. Mám problém s cikánskou Irkou jezdící na konci a vrhající nože, kterou si kvůli tomu vybrala FBI - a následně ji poslala jako agenta do tajné organizace zabývající se výzkumem okultních jevů. Když si projdeš seznam postav Omegy, je tam dost holek, včetně třeba britské pilotky nebo vojenské psycholožky (i když v té době nic jako vojenský psycholog neexistovalo)

efram píše:
Není nic jednoduššího než vše vykomunikovat vše s hráčem. Umím si živě představit výsledek přípravy postavy nováčkem. Předpokládám, že jsi hráče korigoval a on na tvou připomínku rozumně reagoval. Pokud ne, a ty jsi mu postavu nepřijal (bez diskuse).....pak by to byla spíše chyba GM.

Když jsem té hráče řekl, že by mohla nějaký aspekt ze své postavy ubrat, řekla, že ne, a místo toho si udělal úplně jinou postavu. S některými hráči - či hráčkami - to prostě není úplně nejjednodušší.

efram píše:
pokud hraji s hráči tak se snažím postupovat tak aby měli určité reálie, které potřebují. Pak společně prodiskutujeme postavu tak jak ji hráč navrhne, buď mám nebo nemám připomínky (v logice světa navazující) a pak je postava vypuštěna do víru děje. Zatím se mi tento postup osvědčil.

Můžeš si všimnout, že jen tuhle kampaň se mnou hrálo asi 50 lidí. U drtivé většiny tebou popsaný postup fungoval a na jejich postavách jsem nemusel moc měnit. Můj požadavek na hráče je vymyslet "proč by tvoje postava chtěla působit v Omeze" a "proč by tě Omega měla chtít přijmout". Tahle postava - a její hráčka - neodpovídala ani na jednu otázku. Neviděl jsem důvod, proč bych měl všechno okolo téhle postavy vymýšlet já.

LokiB píše:
otázkou zůstává, nakolik ta hra bude opravdu realistický historický setting ... ono doplnění paranormálna už s tou realističností dost zamává. a proč pak lpět na jednom aspektu (který je imho, a to je podstatné, pro většinu lidí zcela nepodstatný).
přiznejte se ... kolik z vás mělo ještě včera sebemenší ánung o tom, koho nabírala nebo nenabírala FBI ve 30. letech? A jestli byli vůbec nějací cikáni v Americe té doby ... nebo kolik přibližně.

Jak už jsem psal - paranormálno bylo v té době normální součástí životů. A to často i oficiálně. S tím není nejmenší problém. Cikánů v USA bylo dost.

LokiB píše:
až na to, že pro 90% lidí (ok, dej si tam svůj odhad) nejsou 30. léta definovaná "FBI nebere irský cikánky"

No, FBI je pro většinu hráčů definovaná týpkama v pláštích, s klobouky a samopaly. Stejně jako je Gestapo definováno muži s kožených pláštích a klouboucích. Věř mi, že tyhle popisy jsem ve hře už mnohokrát použil a hráči tyhle postavy poznávají, i když Gespapáky častěji než FBI.

Šaman píše:
Jestliže FBI bude mít nějaké oddělení pro paranormální jevy (a ty budou běžné a prakticky prokazatelné), pak je slušná šance, že budou mít i nějakou cikánku Jolanu ("tady vidim velký špatný") jako médium. (Pokud v tom světě budou cikánky lepší médium, než bílí vědci.)

Viz výše - kdyby alespoň u téhle kombinace chtěla hrát nějaké médium. Ale ne, nechtěla. Chtěla být kovbojka. Sám vidíš, jak zkoušíš různá vysvětlení, jak by ta postava mohla fungovat. Věř mi, že jsem to zkoušel úplně stejně.

Gurney píše:
A občas třeba i ustoupit od žánru který zamýšlel hrát (nebo v tvém případě "logiky"), protože ty nezapadající postavy jsou mnohdy příznakem toho, že hráči chtějí hrát něco jiného než on.

Pokud to jsou hráči, tak samozřejmě ustoupím. Pokud to je jeden hráč, zatímco pět dalších si udělalo postavy podle jiné - a celkem sdílené - stylizace hry, tak si myslím, že je lepší pozměnit představu onoho hráče.
Rozhodně bych to nechtěl stavit stylem, že ona něco chtěla, já to nechtěl povolit a ostatním hráčům to bylo jedno. Jak si můžeš všimnout z hlášení, tak i její způsob zahrání speciální schopnosti moc nepobrali.

Gurney píše:
Ona vůbec celá ta uvěřitelnost je dost ošemetná a hlavně individuální věc. Vsadím se, že některým hráčům vůbec nepřišlo divné, že polský konzervativec, šlechtic a pilsudčík jede na misi se dvěma ruskými komunisty (že jeden z nich zdůrazňuje, že není Rus ale Moldavec, to nezachrání).

No vidíš. A zrovna takovéto nesourodé bandy se občas vyskytovaly i mezi reálnými skupinami agentů té doby :-)
12.11.2016 00:39 - Sparkle
Jerson píše:
Mám problém s cikánskou Irkou jezdící na konci a vrhající nože, kterou si kvůli tomu vybrala FBI - a následně ji poslala jako agenta do tajné organizace zabývající se výzkumem okultních jevů.


A proč ne? Historie lidstva je plná úletů a WTF. Zvlášť u velkých byrokratických aparátů, jako FBI, jich máš hafo. Mohl tam sedět nějaký náměstek fascinovaný antropologií s fetišem na cikánky. Mohl tam někdo fixlovat se seznamem agentů kvůli dotacím, a omylem když posílal seznam agentů tak napsal blbý číslo zdravotního pojištění, načež když se v tom začali nadřízení vrtat, tak se to snažil zazdít tím, že holku vybral kvůli vrhání nožů a že to je posvěcené kolegou, který mezi tím umřel. Mohlo to vzniknout původně jako snaha nainfiltrovat někoho do komunity cikánských vrhačů nožů, a když se pak nepotvrdil důvod takovou agentku mít, tak se línému náměstkovi nechtělo řešit její propouštění, protože na ní bral nějaký dotace... atd atd, dej mi den a vymyslím ti dalších 10 důvodů

Rozhodně by mě její přítomnost nevytrhávala z uvěřitelnosti víc, než to, že postavy ze 30. let mluví slohem 21. století.
12.11.2016 08:13 - efram
Píše:
Mohlo to vzniknout původně jako snaha nainfiltrovat někoho do komunity cikánských vrhačů nožů



Tohle bych opravdu vypíchl. I dnes se k různým státním složkám dostane člověk, který zcela nesplňuje výběrová kritéria a ta složka ho vezme pro nějakou jeho speciální vlastnost.

je to pořád dokola. Abych to za sebe uzavřel. Tak jak to vidím já GM měl nějakou vizi settingu, tu Sparkle nenaplnila. Důvod proč jste se nedokázali dohodnout úplně nechápu. Netvořím setting, ale za mne bych klidně udělal to, že by irskou cikánku do služeb nevzali.....ale nenaskýtala by se pak možnost, že by pracovala na tajňačku s některým z agentů jako jeho placený zdroj apod.....variant je mnoho. Proč jste se nedokázali dohodnout je mi záhadou.
13.11.2016 01:12 - Jerson
Sparkle píše:
Rozhodně by mě její přítomnost nevytrhávala z uvěřitelnosti víc, než to, že postavy ze 30. let mluví slohem 21. století.

Ono nejde o hranici, ale o míru, kterou má každý pro uvěřitelnost nastavenou. Co bys ještě připustila jako uvěřitelné - kdyby to nebyla cikánská holka u FBI, ale u SS? A k tomu židovka? Případně navíc míšenka japonky s černoškou, kterou vychovaly cikáni? A kterou naverbovala FBI, aby se do stala do SS? V šestnácti letech? Kde je tvoje hranice uvěřitelnosti, Sparkle?

V historii se dá najít mnoho WTF věcí, které se staly - třeba žena vydávající se celý život za muže, které na to nikdo nepřišel - ani její dvě manželky. Ale pak jsou WTF věci, které se nestaly. Třeba Japonec u Gestapa nebo ženská v nejvyšším velení Rudé armády (i když v téhle armádě existovaly i ženské tankové pluky).

Nevím jak máš hranici uvěřitelnosti nastavenou ty, ale v mé hře je to poměrně jednoduché - pokud nemám oporu v historii, tak záleží na tom, kolika hráčům v dané skupině daná kombinace prvků vadí. Málokdy je to o tom, co se nelíbí mně jako GMmovi, protože preferuju kolektivní rozhodování.

Druhá věc je - kolik z těch prvků je pro hráče takové postavy opravdu důležitých natolik, že je nelze odstranit nebo změnit? Podle mě jsou u první hry tři prvky na postavu dost, a šest značně nesourodých se do jedné hry už ani nedá rozumně dostat, takže se stávají zbytečnými. Ta holka klidně mohla začít hrát jen se třemi prvky a další dodávat v případě, že by se během hry ukázalo, že jsou (třeba i jen pro ni) vhodné a zajímavé. Reálně zahrála sotva dvě - svou národnost, totiž to že byla Američanka, a to že má schopnost vidění do minulosti. Kdyby si místo irské cikánky z ranče zvolila indiánku z prérie, sedělo by to o tři stupně víc a na zahrání postavy by se to vůbec neprojevilo. Což je věc, kterou jsem tu už točil dřív - přidávání zbytečných prvků, které pak hráč z toho či onoho důvodu nezahraje.

efram píše:
I dnes se k různým státním složkám dostane člověk, který zcela nesplňuje výběrová kritéria a ta složka ho vezme pro nějakou jeho speciální vlastnost.

Nevím, jaké máš zkušenosti s tajnými službami ty, ale ještě před deseti lety byla (alespoň u české Bezpečnsotní služby) ta kritéria hodně přísná a přijatí uchazeči je museli splňovat všechny.

Naívc FBI není žádná tajná služba, je to technicky policejní sbor řešící (ve 30. letech) závažný organizovaný zločin.

efram píše:
za mne bych klidně udělal to, že by irskou cikánku do služeb nevzali.....ale nenaskýtala by se pak možnost, že by pracovala na tajňačku s některým z agentů jako jeho placený zdroj apod.....variant je mnoho. Proč jste se nedokázali dohodnout je mi záhadou.

Znovu opakuju - dotyčná slečna na své postavě nechtěla žádnou část měnit, po odmítnutí její kombinace si udělala jinou postavu, než aby nějakou část vypustila.
13.11.2016 04:44 - Lurker
Jerson píše:

Znovu opakuju - dotyčná slečna na své postavě nechtěla žádnou část měnit, po odmítnutí její kombinace si udělala jinou postavu, než aby nějakou část vypustila.


Jako hráč, kterej má často problém sdělit svoji přestavu tohle dost chápu. Hlavně když mám v hlavě víc nápadů a nevím, pro kterej se zrovna teď rozhodnout. Jen lehký náznak odporu ("Nepřijde Ti to překombinovaný?") je pak vhodnou záminkou pro rozpracování úplně jinýho nápadu.
13.11.2016 08:25 - Jerson
Podobně překombinovaného? :-) Protože to by vysvětlovalo pro mě nepochopitelnou motivaci těchto hráčů nacpat do své postavy takové množství nesourodých prvků.
13.11.2016 09:02 - efram
Píše:
Nevím, jaké máš zkušenosti s tajnými službami ty, ale ještě před deseti lety byla (alespoň u české Bezpečnsotní služby) ta kritéria hodně přísná a přijatí uchazeči je museli splňovat všechny.


Věř mi, že v tomhle ohledu se škaredě pleteš. Aplikuješ jen obecně známou pravdu, tedy v tomto případě jen to co je na stránkách BIS (?) a výjimky opravdu existují. A stejně tak je tomu i v případě cikánky, který popisuješ. Uznávám, že GM prostě udává tón světa (setting), v kterém se hraje, ale nic se nemá přehánět. ostatně jen vy dva víte jak a proč jste se nepohodli. Popravdě, a už jsem to tu psal, nerozumím takovému šprajcu v případě irské cikánky na ranči a celkem velké benevolence v případě ženské členky SS s odůvodněním, že to chtěla ta dotyčná hrát......
13.11.2016 17:54 - Lurker
Jerson píše:
Podobně překombinovaného? :-)

Tak samozřejmě, postava přece musí bejt něčím "zajímavá"! :-D
14.11.2016 08:18 - Jerson
efram píše:
A stejně tak je tomu i v případě cikánky, který popisuješ. Uznávám, že GM prostě udává tón světa (setting), v kterém se hraje, ale nic se nemá přehánět. ostatně jen vy dva víte jak a proč jste se nepohodli. Popravdě, a už jsem to tu psal, nerozumím takovému šprajcu v případě irské cikánky na ranči a celkem velké benevolence v případě ženské členky SS s odůvodněním, že to chtěla ta dotyčná hrát......

No, o tom se nemusíme dohadovat - pokud najdeš podobnou ženskou u FBI ve 30. letech (konkrétně v roce 1939 za Hoovera), uznám, že jsem si totálně mýlil.

S tím GMmem nemáš úplně pravdu, a už jsem to tu několikrát psal - v mých hrách mají hráči poměrně velký vliv na setting a v řadě případů na jejich názor dám.

Nevidíš rozdíl mezi hráčkou FBI cikánky a hráčkou esesačky:
1) Irská cikánka + ranč v USA + služba u FBI - vyžaduje vyřešit minimálně tři nesrovnalosti - jak se holka v kočovné komunity dostala k práci na farmě v USA; jak se holka s neamerickým původem z velmi pochybného a nespolehlivého etnika dostala do služby u FBI zrovna v době, kdy se z ní její ředitel pokouší udělat výkonnou a spolehlivou organizaci; proč by zrovna tuhle holku někdo poslal vyšetřovat paranormální jevy do separátní organizace.
2) Německá esesačka - v jejím případě bylo jen třeba vytvořit nějakou speciální ženskou jednotku SS. Ženy u SS sloužily, dokonce na relativně vysokých postech. Navíc jsem se s tou hráčkou dohodl, že dostat se do nějaké takové jednotky bude cíl její postavy, nikoliv počáteční stav. Kromě toho hrála atletku, byla z rodiny vysokého armádního důstojníka, se kterým měla spory ohledně ideologie, které se ve hře normálně odehrávaly, kvůli své ideologii vznikaly spory s ostatními členy skupiny, které se postupně utlumily tím, jak její nadšení pro tuhle myšlenku trochu upadalo, a hlavně - za čtyři roky hry se členkou SS nikdy nestala, i když si jednou z důvodu maskování na sebe vzala jejich uniformu a mohla se za ní vydávat.

Rozdíl byl v počtu počátečních vlastností a jejich sourodosti, existenci reálné předlohy, počátečním stavu, času ve kterém se popsané vlastnosti mohly projevovat na nakonec i v odehrávané četnosti jejich projevů.

Už nevím, jak to tobě nebo komukoliv jinému mám vysvětlit. Ta druhá postava ve 30. letech klidně mohla existovat a také existovala, pokud je popíšu jako "holku, která chce sloužit u SS". Naproti tomu žádná žena podobná té první ve 30. letech existovat neexistovala (pokud vím) a ani existovat nemohla.
14.11.2016 08:35 - LokiB
Jerson: no, tak černochy k FBI taky brali, aniž by o nich měla společnost valné mínění.
co indiánka, tu bys uznal?
přijde i to celé o tom, jak je kdo jako GM ochoten spolupracovat s hráčem na přípravě takové části vaší fikční reality, která by to umožnila, aniž by došlo k narušení řádu věcí, který si GM stanovil.

Určitě je třeba, aby svět zůstal pro GM konzistentní. Imho ho jedna výjimka, pakliže bude ochota ji ze strany hráče i GM přivysvětlit, nezničí.
V případě cirkusácké cikánky by to chtělo asi pár let přerodu... přímo z manéže je to k FBI trochu moc násilné. Leda do nějaké "speciální" volnější jednotky, jejíž šéf nutně potřebuje specialisty, kterých se mu zoufale nedostává, a tak hledá, kde se dá.

Jestli se má jednat o standardní agenty, kteří vyšetřují bankovní loupeže, padělané šeky a hledají první německé vyzvědače ... je asi ta námaha s tvorbou backgroundu a výchozí pozice postavy zbytečná. ať tedy vrhačku nožů pozře konečně peklo ...

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.08271598815918 secREMOTE_IP: 44.211.117.101