Sparkle: jj, to je určitě použitelné do některých střetnutí/scén.
je pravda, že se v tom určitě projevuje i moje část přístupu, kdy nemám problém s tím, když nějaká postava v dané scéně nehraje velkou roli, nebo dokonce žádnou.
nehledám proto typicky všechny možné cesty, jak do všeho zapojit všechny. chápu, že mnohým by to nevyhovovalo, že od hraní očekávají něco jiného.
Mně přijde OK, když v bojové scéně září bojovníci (a ostatní si třeba ani neškrtnou), zatímco v jiné scéně zas září tu zloděj, tu minstrel, tu kněz či kejklíř. Právě ta snaha narvat všem povoláním aspoň nějaké bojové schopnosti mě na vícero posledních edicích DnD vadí ... ať už je to právě to boostování druhých nebo tak něco.
Je to podobný mor jako fatepoints, actionpoints atd. Fujky. :)
Funny fact: zkoušel jsem jednomu nerozhodnému hráči nabízet různé typy postav, on prostě nevěděl, co kromě běžné mlátičky hrát. Jedna z možností byla i vojevůdce, který dává druhým různé bonusy v boji, leadership, tactics atd atd ... načež mi řekl, že není takový altruista, aby ho to bavilo
prostě, někdo to má tak, že když tím mečem neflákne on, tak je to, jako by nedělal nic.
Někdo řekne, že je to holt špatný hráč ... mně to neva, já se budu snažit najít něco, s čím zažije zábavu, takovou, jakou má rád.
A přímo k tomu cos psala: ta idea, jak se to dá použít je pro ty, kteří se budou chtít aspoň nějak zapojit fajn. Já bych to nerad dělal jako pravidlo, přišlo by mi to násilné.
Když jednotlivé scény dobře odsýpají (a stále doufám, že na to má SW potenciál), netrvají dlouho ani boje, ani jiné typu aktivit, tak ty občasné stíny pro jednotlivé postavy imho tak nevadí. hráč si oddechne, poslechne si trochu příběhu těch druhých, a pak se zase zapojí světlými stránkami své postavy.
Uvidím, třeba to nebude fungovat a ještě přijdu s prosíkem na další nápady, jak dát šanci všem všude :)
-2 do THN je v mechanice SW poměrně dost. zvlášť na nízkých úrovních se z běžných obtíží stává skoro autohit. házet třeba d6 a d6, s tím, že musíš dohodit aspoň jednou kostkou slušnou obranu 6, je ve srovnání s obranou 4 sakra rozdíl. 31% vs 75%
Takže takový boost je velmi velmi silná věc