Volná diskuze

sirien
21.12.2017 16:45
Dračí doupě II (revidované)
Diskuse o nové (revidované) verzi DrDII.

Plná verze Dračího doupěte II ke stažení ZDARMA (pay-what-you-want) ZDE V ALTAŘÍM E-SHOPU (prostě klikněte na odkaz v druhém odstavci)

_________________________

Diskuse a články k původní (nerevidované) verzi:
Původní diskuse k DrDII
Sirienova recenze
Jersonova recenze
15.6.2019 22:43 - Aegnor
Lethrendis píše:
Takže útočit tak, aby byl výsledek natolik závažný, že by se výsledek projevoval po celý zbývající boj.

Takovýhle výsledek je podle mě v řeči pravidel trojková jizva. Jedničkové jizvy se podle mě dají vždycky nějak obejít. Mám lehké říznutí na pravé paži? Ok, tak zkrátím vzdálenost na kontakt a pokusím se tě povalit na zem. Nebo tě zatlačím štítem/zbraní v levé ruce. Mám sekanec na lýtku? Ok, změním střeh na druhou nohu a budu bojovat stacionárnějc (jako jo, je to problém, ale že by mě lýtko, na kterém nemám váhu, extra limitovalo v tom, jak mávám mečem?). Krvácející čelo? Pohoda, zasypu tě hromadou útoků, na to až tak dobře vidět nepotřebuju, ty jseš v defenzivě.

A napsal jsi tohle:
Lethrendis píše:
Po každém svém úspěšném útoku mu posune ohrožení a sebere pravděpodobně 2, 4, 6 zdroje.

Pokud hlásíš jako cíl jizvu a útok ti projde, tak se ohrožení nemění. A sebere to maximálně 1 zdroj Těla (uvažuji situaci, kdy má cíl maximální Tělo, jinak mu nesebereš vlastně nic). Aspoň tak to z pravidel chápu - pokud mám 3 Zdroje těla a Zdatnost těla 5, tak mi jizva sníží Zdatnost na 4. Ale stále mám 3 Zdroje k dispozici.
15.6.2019 23:14 - sirien
Lethrandis: má smysl Ti odpovídat, když sis ta pravidla "nastudoval" tak dobře, že sis ani nevšim, že v Tebou popsaném zadání nemáš žádnou možnost způsobit Jizvu 3?

EDIT: nebudu Tě trápit: základní velikost vynucené Jizvy je 1, Lstivě jí může zvýšit na 2, na 3 se můžeš dostat jen přes Velmi lstivě; Jednotlivé Jizvy přitom - a to je klíčové - nejsou kumulativní a při jejich aplikaci (převodu na Náročnost) platí pravidlo souhrného účinku (počítá se jen jedna a to ta nejvyšší). /EDIT

V Tebou popsaném scénáři (předpokládejme u obou Zdroj Tělo 7), popisuju po "dvoukolech":

2:
Lethrendis: Ohrožení 4
Sirien: Ohrožení 2, Jizva 1, Tělo 6

4:
Lethrendis: Ohrožení 5, Tělo 2
Sirien: Ohrožení 2, Jizvy 1+1, Tělo 4

6:
Lethrendis: Ohrožení 6, Jizva 2, Tělo 0
Sirien: Ohrožení 2, Jizva 1+1+1, Tělo 2

8:
Lethrendis: Ohrožení 7, Jizvy 2+5, Tělo 0
Sirien: Ohrožení 2, Jizva 1+1+1+1, Tělo 0

10:
Lethrendis: killed


Přitom:
- Velkoryse předpokládám, že každá jedna akce co provedu bude penalizována některou z mých Jizev. To není způsob kterým ten systém chápou jeho samotní autoři a minimálně někam do 5. kola bych měl být schopný se tomu vyhnout, což mi oproti tomuto zápisu ušetří minimálně 4 Těla.
- Velkoryse ignoruju absurditu toho že při stavu Ohrožení 6/2 si vůči mě schopnej dál neustále hrát zraňující akce - 2 je "kontrolované riziko", 6 je víc než "bezprostředně smrtelné" ohrožení. Ale ok, fikce Ti zjevně moc neříká, tak jí nechme stranou.
- Já bych klidně ustál 2 špatné výměny. Pro Tebe ncméně od 3. kola dál každá špatná výměna znamená kill o jednu akci dřív.

Se mi tak zdá, že drtička Lethrendis dopadne jako každá klasická drtička - zabitej prvnim kompetentnim protivníkem.

(kdyby to někdo chtěl rekonstruovat - 1. dvoukolo jedu průchozí akci a Lstivě, 2.-4. dvoukolo jedu neprůchozí a mocně, všechno pořád na zvýšení Lethrendisova Ohrožení, 5. jedu kill. Mlátička Lethrendis jede samozřejmě pořád své zcela ultimátní "jizva, mocně, jizva, mocně, jizva, mocně, jizva, mocně, jizva, mocně...").
15.6.2019 23:55 - Lethrendis
Eh, vůbec ne. Já Ti přece nemusím způsobit jizvu trojkovou, stačí bohatě dvojková. Řekneme jizva 1 lehké kulhání, jizva 2 silné kulhání, jizva 3 chromá noha (vyřazující).

Stejně tak, jako Ty bys kombinoval mocně a lstivě, činil bych tak i já. Jakmile by se ukázalo, že si necháš dát jizvu, stačilo by 1, okamžitě bych změnil mocně na lstivě, čímž bych Ti mohl už v druhé sadě způsobit dvojkovou jizvu (anebo by ses vyčerpával, tím bychom se dostali na původní scénář). Všechny další akce bych deklaroval tak, aby ti šly po té jizvě. Třeba to kulhání - akce typu oběhnout a nutit tě ji využívat, nutit změnit těžiště atd., abys musel vždy platit náročnost. Nechce se mi to propočítávat, ale pokud si necháš projít dvojkovou jizvu ve 4 sadě, už v šesté budeš při ztrátě 2 bodů těla za akci vyschlý na dřeň.
16.6.2019 00:03 - Aegnor
Nemůžeš změnit mocně na lstivě. Zahlásíš, že používáš mocně a poté se obránce rozhoduje, jestli se vyčerpá. Pokud se nevyčerpá, již nemůžeš použít lstivě, protože můžeš použít pouze jeden manévr za kolo (dva manévry, ale první je přesně).
16.6.2019 00:10 - Lethrendis
Proč bych nemohl změnit mocně na lstivě? Prostě jen nepoužiju mocně a čekám, jestli se vyčerpá, nebo ne. Pokud se vyčerpá, fajn, zvednu mu ohrožení o 2. Pokud ne, dostane dvojkovou jizvu.
16.6.2019 00:11 - sirien
Aegnor: on to myslí tak, že změní taktiku. Jakože v prvním dvoukole zahlásí Mocně a v momentě kdy uvidí že sem ochotnej nechat si dát jizvu v další výměně Mocně nezahlásí a ponechá si zahrání Lstivě poté, co se já nevyčerpám.

Což je legit, je to zrcadlo toho že já na začátku použiju Lstivě a pak přejdu na Mocně.

Lethrendis píše:
čímž bych Ti mohl už v druhé sadě způsobit dvojkovou jizvu

ano. V tom případě se dostaneme k tomu, že se situace vyrovná (dojde k tomu, že někde v 6. kole nebo tak někdy se radši vyčerpám a skončíme u toho, že na konci 8. kola nebudeme mít vůbec žádný zdroje a bude to random 50/50 o tom, kdo vyhraje příští hod).

50/50 mi nezní jako nějaká ultimátní taktika. A to ještě navíc s tou výhradou, že si tohodle stavu dosáhl s předpokladem, že mě donutíš neustále v každé akci platit za jizvy (což, jak sem už psal, se reálně nestane a každé kolo kdy se to nestane protáhnu svojí životnost o 1 další kolo boje dál) a že zcela ignoruješ fikci (ono to "ohrožení" neni jen číslo, má nějakej další význam, kterej je při hře potřeba respektovat).
16.6.2019 00:13 - MarkyParky
Lethrendis píše:
Všechny další akce bych deklaroval tak, aby ti šly po té jizvě. Třeba to kulhání - akce typu oběhnout a nutit tě ji využívat, nutit změnit těžiště atd., abys musel vždy platit náročnost.


Prosím, udělej to.
Napiš tady skutečný příklad ze hry, kde drtička Lethrendis sekne tanečníka Sirena do nohy a pak ho bude nutit, aby tu kulhavou nohu používal.

Zejmená v akcích, kde Lethrendis nebude mít iniciativu by mě to hodně zajímalo.


Lethrendis píše:
Nechce se mi to propočítávat, ale pokud si necháš projít dvojkovou jizvu ve 4 sadě, už v šesté budeš při ztrátě 2 bodů těla za akci vyschlý na dřeň.

To víš, to je těžký. Když se někomu nechce počítat, tak se mu pak snadno stane, že jeho odhad je úplně mimo.

Nejlepší rada na to je - zkus si to spočítat. Možná tě to překvapí.
16.6.2019 00:13 - sirien
Lethrendis píše:
Pokud se vyčerpá, fajn, zvednu mu ohrožení o 2

tyjo... jako FAKT zní trapně když kritizuješ systém a přitom v každym druhym postu napíšeš něco, co je v rozporu s pravidlama (čimž názorně demonstruješ, že si ho vlastně nikdy nehrál správně).

Ne, vyčerpání zvedne ohrožení o 1 a právě o 1, tečka, nic víc. (Mocně zvýší jednorázovou cenu vykoupení v daném kole o +1, s Ohrožením to nic neudělá - na to potřebuješ to Lstivě).

Začínám mít fakt pochybnosti o tom, žes ten systém kdy četl víc než namátkovym prolistovánim.
16.6.2019 00:23 - Aegnor
Dafuq? Hele, prvně si ty pravidla přečti a pochop, pak se je snaž hrát.

Kdykoliv v následujícím textu řeknu "nejde s tím nic udělat", myslím tím pouze mechanickou úroveň věci.
Pokud se obránce vyčerpá, tak se mu zvedne ohrožení o 1 (a nějak se změní situace ve fikci). Ty, jako vítěz, s tím nemůžeš nic udělat. Neexistuje způsob, jak mu zvednout ohrožení o 2.

Pokud jsi zahlásil útok na jizvu a při svém vítězství jsi prohlásil, že používáš mocně, tak to obránce může nechat projít a dostane jedničkovou jizvu. Znovu, nemůžeš s tím nic udělat. Slot na manévr jsi použil na mocně. Jeho ohrožení se nijak nezmění.

(Znovu, na začátku bylo řečeno, že obě strany používají přesně, takže argument "ale díky X můžu použít dva manévry za kolo" neplatí - ten druhej slot na manévr je fixován manévrem přesně.)

Pokud jsi tímhle:
Lethrendis píše:
Jakmile by se ukázalo, že si necháš dát jizvu, stačilo by 1, okamžitě bych změnil mocně na lstivě

chtěl říct, že hned v dalším kole nepoužiješ mocně, tak pak se obránce v klidu vyčerpá (dva zdroje těla vs. potenciální dvojková jizva). A až to bude znova potřeba, tak se vyčerpá (ohrožení 3, to je jedničková jizva ... lepší než dvojková).
16.6.2019 00:27 - MarkyParky
Aegnor píše:

A až to bude znova potřeba, tak se vyčerpá (ohrožení 3, to je jedničková jizva ... lepší než dvojková).


Velmi správně.
A navíc si v tom případném vyčerpání sám zvolí, kde ta jizva skončí (přiměřeně fikci), takže to nakonec bude něco zcela jiného (a samozřejmě méně efektivního), než Lethrendis zamýšlel.



A ještě jedna poznámka - ty manévry taky nejsou vždy a za každých okolností úplně zadarmo. Ne vše se dá napasovat na výbavu a zběhlosti a jejich protočení taky sem tam něco stojí.
16.6.2019 00:30 - Aegnor
Marky: tak třeba já uvažuju hlavně dle toho vašeho (ty + sirien) testovacího souboje, kde jste je měli hodně často zadarmo. A přijde mi, že pokud někdo ignoruje fikci, tak nemá smysl řešit "to, jestli tě ty manévry něco stojí, záleží na fikci". :-)
16.6.2019 00:50 - Lethrendis
No vždyť to píšu: Když použiju lstivě místo mocně, abych Tě donutil se vyčerpávat. Lstivě zvyšuje efekt o jedna víc, než obvykle, ať už ohrožení, jizvu, nebo výhodu. Pokud se vyčerpáš a zvýšíš ohrožení, zvyšuje ohrožení (ne jednorázové vykoupení se). Pokud si necháš dát jizvu, je dvojková.

Pokud se dostaneme na to vzájemné vyčerpání, je to návrat k první variantě - vzájemně se vyšťavíme a rozhodnou kostky 50 na 50, přesně, jak jsem to psal.

A co se týče Markyho: Řekněme, že se Sirien nechá seknout do nohy za klidně malou jizvu a tedy slabě kulhá. Když vyhraju iniciativu, zahlásím útok, co ho donutí použít nohy, aby mu nějak čelil. Těch možností je o dost víc než při protiakci. Ať už aby se hýbal, anebo se zapíral, to vyjde nastejno, prostě aby šel tlak na nohy = platí náročnost. Třeba nějaký dlouhý výpad? Pokud by chtěl kontrovat, musí se se pohnout, staticky by to neměl šanci ubránit.

Pokud iniciativu prohraju, záleží samozřejmě na tom, co nahlásí za akci, bude to asi útok, pokud mi chce zvyšovat ohrožení. Takže hlásím protiakci tak, abych protiútočil na distanc, aby ten krok musel udělat. A pokud udělá krok, buď je to kulhavou nohou, anebo kulhavá nese váhu, v každém případě náročnost.
16.6.2019 01:08 - Aegnor
Pokud se vyčerpám, tak nemáš vůbec žádnou možnost použít lstivě. Prostě se mi zvedne ohrožení o 1. Nikdy víc.

Lethrendis píše:
Ať už aby se hýbal, anebo se zapíral, to vyjde nastejno, prostě aby šel tlak na nohy = platí náročnost. Třeba nějaký dlouhý výpad? Pokud by chtěl kontrovat, musí se se pohnout, staticky by to neměl šanci ubránit.


Akce útočníka: dlouhý výpad, s cílem jizvy. (Výpad si vykládám jako bodný útok mečem.)
Akce obránce: přehození střehu na druhou nohu (váha je na zdravé noze), navážu jeho čepel, předkloním se, chytnu ho za předloktí/ruku/koš a pokusím se ho strhnout před sebe na zem (akce s cílem zvednutí ohrožení).

Zraněná noha je vzadu ("v bezpečí"), váha na ní není, celkově je na ní minimum práce.
16.6.2019 01:11 - sirien
Aegnor píše:
tak pak se obránce v klidu vyčerpá

ah, crap, jistě, hned v tom dalšim kole, máš pravdu.

Což ale pokud počítám dobře znamená, že v 8. kole budu mít... ten samej počet Jizev, jen jedna bude 2 a Ohrožení 4. Což je menší rozdíl, než sem myslel a ve skutečnosti znamená, že Lethrendis ani takhle situaci nesrovnal a v další výměně umře a já přežiju.


MarkyParky píše:
ty manévry taky nejsou vždy a za každých okolností úplně zadarmo

ok, ale to tady platí pro obě strany stejně, takže to lze zanedbat.


Lethrendis píše:
Pokud se vyčerpáš a zvýšíš ohrožení, zvyšuje ohrožení

Opět chybný výklad pravidel.

Moje vyčerpání okamžitě ukončí vyhodnocení - tzn. pokud se vyčerpám, tak se "lstivě" vůbec nedostane do hry, protože příležitost k jeho zahrání vůbec nenastane. (Lstivě můžeš zahrát pouze, pokud (1) vyhraješ a (2) protivník nechá Tvou akci naplno projít.)

Lethrendis píše:
Takže hlásím protiakci tak, abych protiútočil na distanc, aby ten krok musel udělat

...a ještě navíc nechápeš definici protiakce. Protiakcí mě k ničemu nepřinutíš - naopak, svojí protiakci musíš plně přizpůsobit mojí akci, jinak jí vůbec nemůžeš hrát. Tzn. Tvé ukročení na distanc samotné platí pouze v případě, že v daném kole vyhraješ, jinak si mě nepřiměl vůbec k ničemu (mám inku a Ty to schytáš dřív než se stihneš pohnout).


Rád bych Tě upozornil, že své tvrzení o nefunkčnosti DrDII si doteď opřel o už asi 4 tvrzení o pravidlech a jejich výkladu, z nichž každé jedno z nich bylo špatně (fungování jizev, fungování náročnosti, fungování lstivě při vykoupení, fungování protiakcí) .

Možná je načase přiznat, že Ti ujela ruka a kritizoval si něco předčasně a v neznalosti a že to je jinak, než si tvrdil.
16.6.2019 01:17 - MarkyParky
Lethrendis píše:

Pokud se vyčerpáš a zvýšíš ohrožení, zvyšuje ohrožení (ne jednorázové vykoupení se).

Pokud se vyčerpám, manévr lstivě vůbec nemůžeš zahrát.

Strana 118 Pravidel:
Tento manévr používáte až poté, co se soupeř rozhodl přijmout neúspěch a nepoužít vyčerpání.


Lethrendis píše:
Řekněme, že se Sirien nechá seknout do nohy za klidně malou jizvu a tedy slabě kulhá.


Ano.

Lethrendis píše:
Když vyhraju iniciativu, zahlásím útok, co ho donutí použít nohy, aby mu nějak čelil. Těch možností je o dost víc než při protiakci.


Tak když je jich teda tolik, tak nám konečně už nějakou popiš.

Lethrendis píše:
Ať už aby se hýbal, anebo se zapíral, to vyjde nastejno, prostě aby šel tlak na nohy = platí náročnost.


Uvědomuješ si, že jako útočník nemůžeš obránci nařídit, jak má reagovat v protiakci?

Ty mu pouze vymezuješ nějaké podmínky a to následovně (strana 107):
* Protiakce musí v příběhu bránit aktérovi v provedení akce nebo zamezovat jejím důsledkům.
* Škodí-li protiakce, nesmí škodit nikomu jinému nežli aktérovi.
* Protiakce nesmí do střetu zatáhnout nového účastníka. Nesmí tedy ovlivňovat nikoho kromě aktéra a cílů jeho akce.



Lethrendis píše:
Třeba nějaký dlouhý výpad? Pokud by chtěl kontrovat, musí se se pohnout, staticky by to neměl šanci ubránit.

Jaký dlouhý výpad? Proč by se musel pohnout? Proč by tě nemohl nechat naběhnout na své kopí, probodnout ti plíci vrhnutou dýkou nebo se ukrýt o obláčku magického dýmu předtím, než vůbec ten svůj douhý výpad zahájíš? To jsou všechno legitimní protiakce, nikterak nevyžadující pohyb nohou.


Lethrendis píše:
Pokud iniciativu prohraju, záleží samozřejmě na tom, co nahlásí za akci, bude to asi útok, pokud mi chce zvyšovat ohrožení. Takže hlásím protiakci tak, abych protiútočil na distanc, aby ten krok musel udělat. A pokud udělá krok, buď je to kulhavou nohou, anebo kulhavá nese váhu, v každém případě náročnost.


Tohle už je úplná ptákovina.

Pokud iniciativu prohraješ, tak nemáš co kecat do toho, jakým způsobem on svou akci hlásí, můžeš hlásit jen protiakci, která je vymezená následovně:
* Protiakce musí v příběhu bránit aktérovi v provedení akce nebo zamezovat jejím důsledkům.
* Škodí-li protiakce, nesmí škodit nikomu jinému nežli aktérovi.
* Protiakce nesmí do střetu zatáhnout nového účastníka. Nesmí tedy ovlivňovat nikoho kromě aktéra a cílů jeho akce.


Nic ti nedává pravomoc změnit charakter nebo provedení akce aktéra a způsobit mu tím náročnost.


EDIT: Sirien mě vynindžoval.
16.6.2019 01:25 - MarkyParky
Čistě do záznamu:
Já tu vlastně reaguju jen proto, abych zamezil tomu, že ty Lethrendisovy chyby si někdy v budoucnu nějaký náhodný čtenář/nováček přečte a uvede ho to v omyl.

Ale s ohledem na to, že jak Sirien, tak Aegnor to tu v podstatě uvádějí na pravou míru i bez mého přičinění a v zásadě správně, tak je to asi spíš zbytečné a berte to možná spíš jako že za autorský tým stvrzuji, že jejich výklad je opravdu správně a Lethrendis je mimo a četl to z rychlíku.
16.6.2019 08:42 - Lethrendis
Dobré ráno,

znova jsem si po probuzení listoval těmi revidovanými pravidly a pro záznam uznávám, že u lstivě jsem se vyloženě sekl, u fungování jizev, náročnosti a akcí vedených proti jizvě jsem to zřejmě pochopil jinak, než bylo zamýšleno.

Nicméně přesto mi to nedá: Pokud má někdo kulhavou nohu, vyhraje inic a deklaruje akci, jejíž podstatou je mocně neprůchodný útok, tak já kontruju protiakcí tím, že jakkoliv uhnu a vedu tvrdý útok na nohy, ať už mocně nebo lstivě. Za předpokladu, že vyhraju hod a moje protiakce se uskuteční a soupeřova původní akce ne, fakt by mě zajímalo, jak to poražený popíše tak, aby při tom nemusel alespoň přešlápnout. Ale nechť, třeba jo, jizvy evidentně nejsou tak silné, jaký jsem v pátek získal dojem. Stejně tak v tom hpotetickém souboji by šlo hned při prvním Sirienově mocně neprůchodném útoku vzít co nejmenší jizvu, ale což. Drtič Lethrendis dostane na budku.

Takže ano, v té revidované verzi pravidel už se vyplatí taktizovat, mýlil jsem se. Je to evidentně ještě komplexnější, než jsem myslel, ty změn nebyly jen kosmetické. Což mě ale vrací k původní Aegnorově myšlence, že ty pravidla jsou pro mě nevhodná. Souhlasím, jako jsem ostatně souhlasil už předtím. Vlastně ještě více než předtím, kdy jsme na sebe vedli smrtící útoky, vyčerpávali se a svět byl jednoduchý a v pořádku. Zlaté DrD1 i se všemi jeho chybami.
16.6.2019 10:32 - Aegnor
Lethrendis píše:
Za předpokladu, že vyhraju hod a moje protiakce se uskuteční a soupeřova původní akce ne, fakt by mě zajímalo, jak to poražený popíše tak, aby při tom nemusel alespoň přešlápnout.

Pokud chceš jedničkovou jizvu na noze chápat tak, že cokoliv, kde se ten člověk aspoň trochu pohne, je pro něj náročné - budiž, ale žánr hry tím posunuješ hodně od hrdinské hry k chcípákům.

Každopádně - pravidla říkají, že náročnost akce se řeší v okamžiku, kdy ji hlásíš. V okamžiku vyčerpání jsou již akce zahlášené a náročnost do hry nevstupuje.

A teda zkusil jsem si trochu prolítnout nějaký ukázkový souboj v "původní verzi" (resp. ve verzi, kdy vyčerpání nezvedá ohrožení), komplet bez manévrů ...
A pokud do souboje oba vstupují s Tělem 7 a Ohrožením 2, tak mi s pravidelným střídáním iniciativy a vítězů vychází, že po 14. kole má Sirien 4 jedničkové jizvy a žádné zdroje těla, kdežto Lethrendis má jizvy 1,3 a 4.

Použití manévrů (L Přesně a Mocně, S Přesně a Lstivě) to pro Siriena ještě zvýhodní - 10. kolo má Sirien tři jedničkové jizvy, kdežto Lethrendis má jedničkovou a čtverkovou. Navíc má třeba Sirien stále dvojkové ohrožení, ale L má ohrožení 8.

EDIT: Ah, srry, nedošlo mi že Lethrendis se taky bude vyčerpávat.
A pokud se obě strany vyčerpávají, tak je to čistě o kostkách. Pro Siriena nemá smysl hlásit lstivě, protože to stejně neprojde (a pokud zahlásí mocně a L nechá ten útok na ohrožení projít, tak je to pro Siriena vítězství).
16.6.2019 12:01 - sirien
Lethrendis píše:
vyhraju hod a moje protiakce se uskuteční a soupeřova původní akce ne

Přesně takhle.
- Soupeřova akce (která je potenciálně zatížená Jizvou/Náročností) selže
- Tvoje protiakce (která nemá k soupeřově Jizvě/Nářočnosti žádný vztah) se vyhodnotí

Pokud je součástí Tvojí protiakce nějaký exploit protivníkovy Jizvy, tak to je čistě fikční záležitost - tj. lze tím zdůvodnit Tvůj úspěch popř. na základě toho lze popsat výsledný mechanický efekt Tvého úspěchu, ale nedává Ti to žádnou mechanickou výhodu (tu si už získal předtím v rámci toho že Jizva protivníka omezila ve výběru akcí - ano, jsme zpátky u fikce, na fikci záleží)

Lethrendis píše:
Stejně tak v tom hpotetickém souboji by šlo hned při prvním Sirienově mocně neprůchodném útoku vzít co nejmenší jizvu

Ten Tvůj jednoduchý a zcela přímočarý přístup se najednou začíná rozpadat do víc a víc alternativ a variant, všímáš si? Tohle je jen otázka času než řekneš "ok, ale pak se v kole X můžu rozhodnout nehrát Jizvu ale Ohrožení..." :D

Anyway, ano, udělat to můžeš. Pokud počítám správně, tak Ti to ale ve skutečnosti nijak nepomůže...

L4: O5, J 1, T 5
L6: O6, J 11, T 2
L8: O7, J 113, T 0
L10: killed (zbývá Ti volná Jizva 2 která umí nahradit 4 zdroje, ale vykoupení z mocné Kill akce by Tě stálo 8 - ty zbylé 4 už nemáš kde vzít)

Tzn. ano, je to o trochu optimalizovanější strategie, ale beztak skončí tím že v 5. dvoukole zemřeš (ušetříš tím 4 zdroje, které ale nebudou stačit)

Lethrendis píše:
že ty pravidla jsou pro mě nevhodná

Tak nikdo Ti je nenutí a neříká, že se Ti musej líbit - pokud Ti nevyhovujou tak to je asi naprosto legit postoj.


Aegnor píše:
A teda zkusil jsem si trochu prolítnout nějaký ukázkový souboj v "původní verzi"

Tam má Lethrendis pravdu, původní před-revidovaná verze byla totálně broken v tomhle směru a byla to je dna z věcí do kterejch sem sám kopal co to dalo (v diskusích i v recenzi).

Jinak mimochodem když sem kdysi prohlásil onen "kontroverzní" výrok, že "Pravidla hry by mělo být možné redukovat na čistě mechanickou úroveň, ...", tak sem tim měl namysli přesně tenhle rozklad co sme tu teď dělali, kdy sleduješ tu samotnou mechanickou minihru kolo za kolem. Dodneska by mě zajímalo, co na tom původním autorům přišlo tak vulgárního že to tak emotivně odmítli a kritizovali - to mi ale už nejspíš nikdo nikdy nevysvětlí :)
16.6.2019 12:31 - malkav
Aegnor píše:
Akce útočníka: dlouhý výpad, s cílem jizvy. (Výpad si vykládám jako bodný útok mečem.)
Akce obránce: přehození střehu na druhou nohu (váha je na zdravé noze), navážu jeho čepel, předkloním se, chytnu ho za předloktí/ruku/koš a pokusím se ho strhnout před sebe na zem (akce s cílem zvednutí ohrožení).

Zraněná noha je vzadu ("v bezpečí"), váha na ní není, celkově je na ní minimum práce

Sorry, ale s tebou bych nechtěl moc hrát boje s popisem akcí. Pokud stojíš na jedné noze, pak asi těžko bude chtít někoho strhávat na zem. Mít funkční obě nohy je podle mě dost zásadní. Jako mít na jedné noze méně váhy, to je asi OK, ale pro stržení protivníka? Tímto nijak nehodnotím pravidla, jen představy ...
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.21123290061951 secREMOTE_IP: 35.173.234.140