Volná diskuze

Skaven
22.2.2018 20:44
Legendy: Pustina
Protože nemám rád, když se věci nedotahujou do konce a tahle záležitost mi leží v šupleti dobrých dvacet let, rozhodl jsem se, že v rámci hesla "když už nemůžeš, tak přidej" si Legendy střihnu jako takový "side projekt" při práci na Jeskyních a dracích.

Popravdě mě pátá edice D&D v mnohém inspirovala a tak jsem si řekl - když už ty kýble textu všechny přepisuju a kompiluju, proč to ještě k něčemu nevyužít... Tak jsem vytáhl poslední soubor s pravidly Legend (pracovně ji říkám verze 2) - tam už byla pěkná struktura i pravidlový základ, zahodil jsem téměř celý návrh settingu, který byl v druhé verzi Legend takovou úlitbou směrem k širšímu publiku (no jo, trochu mě to mrzí, ale zas taková pecka to nebyla a co se mi líbilo, to si přebírám) a vrátil jsem se k návrhům z prapůvodní verze 1 - kde jsem měl vlastní smyšlené národy a nápady na svět. Ale protože jsem měl ještě pěkný návrh na verzi 2.5 - postapo fantasy, tak jsem to celé skloubil a docela mi to dává smysl, pěkně se mi v tom píše a je to pro mě mnohem inspirativnější než generická fantasy.

Chtěl bych si tentokrát udělat hru vyloženě pro sebe (a pro svoje tři ogary, kteří budou za pár let v tom správném hráčském věku :)), nemám v plánu ji komerčně šířit, takže se nemusím žinýrovat, když se někomu nebude třeba líbit, že krondirové mají chápavý ocas...

Nicméně dělám si teď při vývoji spousty poznámek a práce na textech pravidel jde docela od ruky, tak jsem to chtěl hodit v plén, jestli to třeba někoho nezajímá, protože já si o těch věcech docela rád povídám a někdy si třeba i nechám poradit... Takže kdyby to třeba někoho zajímalo, napište mi sem do diskuze a já to třeba začnu zveřejňovat a psát o tom, jak na tom makám. A když ne, nevadí, budu na tom makat i tak :)
Autorská citace #41
4.3.2018 11:55 - Skaven
Dnešní první nástřel systému, co říkáte?

Postava má 6 vlastností - ty reprezentují její nadání. Vlastnost 1 je taková klasika, 2 je nadprůměr a 3 je něco extra. 4 je úplný extrém a za normálních okolností není možné mít čtyřku. Nákup na začátku - 11 nebo 12 bodů, přičemž hodnota 1 stojí 1 bod, 2 +2 body (celkem 3), 3 +3 body (celkem 6).
Národ (kultura) může dát +1 k jedné z vlastností - aby se posílil stereotyp národa, není nutné.
Dále jsou ve hře dovednosti, pokrývající drtivou většinu běžných herních činnosti - odhadem 12-18 dovedností.

Hody - háže se k6, počet kostek je vlastnost + level tier (ten bude 1, 2, 3 případně 4 na hodně vysokých úrovních - např. nad 18), pokud postava používá dovednost. Do poolu se přidávají "černé" kostky - ty reprezentují obtížnost úkolu/um nepřítele/nepříznivé okolnosti. Hod 1-3 se ignoruje, hod 4-6 se počítá jako úspěch. Cílem je mít více bílých úspěchů než černých. Plichta se buď rozhodne speciálním pravidlem nebo přináší "úspěch, ale".
Postava může kdykoli "napnout síly" (hrábnout na dno) - to znamená, že vezme všechny kostky z hodu, které se ji nelíbí (černé a/nebo bílé - může si vybrat) a hodí jimi znovu. V tu chvíli se ale vystavuje riziku:

varianta a) pokud padne na kostkách nějaká jednička, znamená to dočasné snížení testované vlastnosti. (Pokud by to padalo moc často, lze změnit na dvě jedničky.) Snížení lze navázat na počet hozených jedniček. Vlastnost se dá vyléčit odpočinkem.

varianta b) zavedení zdrojů (fyzické, psychické, sociální) - např. součet dvou příslušných vlastností (tj. rozsah 2-6), od nichž se bude takovéto poškození odečítat.

Systém zranění -> podle počtu úspěchů: způsobená jedním či dvěma úspěchy je lehké, způsobená třemi či čtyřmi úspěchy jsou střední -> postih -1 kostka ke všem hodům po dobu trvání scény, zranění pěti a více úspěchy -> těžká, trvalý postih -1 kostka ke všem hodům. Jakmile postava přijde o všechny své fyzické zdroje, je vyčerpaná a pokud má nějaké těžké zranění, může mu podlehnout.
Autorská citace #42
4.3.2018 12:31 - sirien
Skaven píše:
Mi jde hlavně o takové ty základní věci

Jasně - jenže ono i ty základní věci sou často dost o ničem samy o sobě když nevíš, co s nima chceš dělat a jaké mechaniky na to budeš navazovat.

To co popisuješ... mi bez dalších mechanik / záměrů / cílů moc neřiká. Může to bejt funkční a nemusí.
Autorská citace #43
4.3.2018 13:03 - Log 1=0
Hm, není mi jasné, jestli to má být skill based nebo class and level systém. Případně něco mezi, ale pak by to chtělo alespoň naznačit.

Národy, co zvyšují ability nedávají smysl. Možná by mohly přidat nějaký skil navíc (jak si je budou hráči rozdělovat?). Ale hlavně je u národů/ras důlržité, aby dávaly víc než jen číselné bonusy, to je nuda.

Pro poolový hod je třeba dát a) pravidlo, co dělat, když háži 0 kostkami. Automaticky failuju? b) pravidlo, aby měl každý alespoň 1 kostku na hod.

Ten systém zranění je divný. Může hru dostat do situace, kdy je dobré šetřit zdroje a místo toho fasovat zranění (nebo je jejich počet limitován?) A způsobit lehké zranění nemá efekt (nebo je jejich počet limitován?)
Autorská citace #44
4.3.2018 21:26 - Skaven
Log 1=0 píše:
Hm, není mi jasné, jestli to má být skill based nebo class and level systém. Případně něco mezi, ale pak by to chtělo alespoň naznačit.


Původně to bylo skill based, ale chci to předělat na class and level.

Log 1=0 píše:
Národy, co zvyšují ability nedávají smysl. Možná by mohly přidat nějaký skil navíc (jak si je budou hráči rozdělovat?). Ale hlavně je u národů/ras důlržité, aby dávaly víc než jen číselné bonusy, to je nuda.


Tady jsem se zatím inspiroval v 5e, skilly bych rád přidělil přes národ, povolání, zázemí.

Log 1=0 píše:
Pro poolový hod je třeba dát a) pravidlo, co dělat, když háži 0 kostkami. Automaticky failuju? b) pravidlo, aby měl každý alespoň 1 kostku na hod.


Hod 0 kostkama si představuju jako a) hod 2k6 a vybere se horší kostka, b) hod jednou kostkou, ale úspěch je pouze hod 6, ne 4-6 jako normálně

Log 1=0 píše:
Ten systém zranění je divný. Může hru dostat do situace, kdy je dobré šetřit zdroje a místo toho fasovat zranění (nebo je jejich počet limitován?) A způsobit lehké zranění nemá efekt (nebo je jejich počet limitován?)


Nevysvětlil jsem to správně - každé zranění cucne i zdroje. Tzn. nelze si vybrat zdroje nebo zranění. Aktuálně je to nastavené tak, že každý úspěch cucne jeden zdroj, tzn. lehké zranění stojí 1 nebo 2 zdroje, střední 2-3 zdroje a je z nich dočasný postih a těžké 4 a více a je z nich trvalý postih.
Autorská citace #45
4.3.2018 21:57 - Log 1=0
Hm, osobně mám pocit, že komentovat subsystém dovedností v C&L bez toho, abych věděl, jak fungují povolání, nemá moc smysl.

Systém zranění: Jo tak. Možná lehké zranění přejmenovat na "rohození" "stres" nebo tak něco, a střední na lehké. Jinak je teď asi brzo hodnotit. Ale zní to hezky.
Autorská citace #46
4.3.2018 22:14 - LokiB
Skaven píše:
Do poolu se přidávají "černé" kostky - ty reprezentují obtížnost úkolu/um nepřítele/nepříznivé okolnosti. Hod 1-3 se ignoruje, hod 4-6 se počítá jako úspěch. Cílem je mít více bílých úspěchů než černých. Plichta se buď rozhodne speciálním pravidlem nebo přináší "úspěch, ale".


Když jsi se zamýšlel nad těmi pravděpodobnostmi a tak, je to významný rozdíl, když bys místo "úspěchů" počítal rovnou "součet ok na bílých" - "součet ok na černých"?
nejsem gamedesignér, jen přemýšlím, co ti dává to započtení jen úspěchů už do tohoto vyhodnocení. nebo to děláš kvůli tomu, abys "výsledný kladný počet úspěchů" použil jako měřítko? To bys koneckonců mohl udělat i s výsledným součtem hodů? akorát bys to neměl 1,2,3 ale třeba 4, 8, 12. Nebo ne?

zvyšování ability rasou je hodně tradiční DnD "rasovou kulturou", a i tam bych se bez toho z hráčského pohledu obešel.
Autorská citace #47
4.3.2018 22:27 - Aegnor
LokiB píše:
Když jsi se zamýšlel nad těmi pravděpodobnostmi a tak, je to významný rozdíl, když bys místo "úspěchů" počítal rovnou "součet ok na bílých" - "součet ok na černých"?

Tzn. pokud máme hod:
B: 1,2,4,6
Č: 2,3,4,6
Tak místo spočítání úspěchů (tj. zahození 3- hodů, což je dost rychlá operace) bys počítal 1+2+4+6 a 2+3+4+6 a výsledky porovnával?
Chápu správně?
Autorská citace #48
4.3.2018 22:35 - LokiB
Chápeš. Nebyl by to první systém, který by oka na kostkách sčítal a odčítal, ne?
Na kolik je to rychlejší ... to je věc názoru, ale ok, dneska lidi neuměj rychle sčítat malá čísla, takže by je to mohlo zdržovat, beru.

pro mě je to spíš než o rychlosti, tak o tom, jestli chceš systém s hrubší škálou (protože ti to designérsky vyhovuje), která některé rozdíly nivelizuje, nebo jemnější.

já bych tu asi spíš narážel na to, že systém vyžaduje dost kostek odlišných barev, aby je jasně odlišil. ne že by byl problém to koupit, ale když si budeš chtít zahrát jen tak ve vlaku, tak dost lidí sebou má třeba jeden full set kostek, ale už ne 6x černá a 6x bílá d6 (přičemž ta výhoda sčítání úspěchů je v tom, že házíš najednou všechno a rychle tedy srovnáš černé vs. bílé)
Autorská citace #49
4.3.2018 23:16 - Skaven
Log 1=0 píše:
Hm, osobně mám pocit, že komentovat subsystém dovedností v C&L bez toho, abych věděl, jak fungují povolání, nemá moc smysl.


Moje vize je zkusit čerpat z 5e (+ pokud možno to co nejvíce zjednodušit) - na každou úroveň jedna schopnost. Pokud by to nešlo, asi se vrátím k nějakému modelu dovednostního systému, protože k tomu mám spousty materiálu.
V základu jsem chtěl ale nejdříve vytvořit základní ověřovací mechanismus.

LokiB píše:
Když jsi se zamýšlel nad těmi pravděpodobnostmi a tak, je to významný rozdíl, když bys místo "úspěchů" počítal rovnou "součet ok na bílých" - "součet ok na černých"?
nejsem gamedesignér, jen přemýšlím, co ti dává to započtení jen úspěchů už do tohoto vyhodnocení. nebo to děláš kvůli tomu, abys "výsledný kladný počet úspěchů" použil jako měřítko? To bys koneckonců mohl udělat i s výsledným součtem hodů? akorát bys to neměl 1,2,3 ale třeba 4, 8, 12. Nebo ne?


Sčítání ok je u větších poolů trochu pruda - chtěl bych se proto držet v co nejnižších číslech (hážeš třeba pool čítající 12 kostek, než to posčítáš a poodečítáš, trvá to). Já si pro vlastní hraní udělám vlastní kostky - už jsem si je kdysi připravoval, je to docela snadné - stačí dřevěné kostky s natištěnýma puntíkama a šmirgl :) Pak to sčítání/odčítání jde raz dva.
Taky jsem měl na starý typ hodu jednoduchý php script, takže házet na telefonu nebo u počítače není problém, když jsi v nouzových podmínkách. Pokud nemáš kostky ve správné barvě, pak prostě hodíš levou a pravou rukou odděleně.
Ale já jsem poolový hod volil záměrně - prostě jsem si zamiloval, když u hry chřestí hrst kostek místo jednoho sirotka :)
A pak samozřejmě ta nízká škála po hodu - to byla taky motivace - abych s ní už pokud možno nemusel dále operovat a rovnou použil výsledek.
Autorská citace #50
5.3.2018 15:04 - Skaven
Spíchnul jsem narychlo vrhač kostek
Autorská citace #51
5.3.2018 15:08 - LokiB
Skaven: s vrhačem kostek ať už na mobilu nebo na webu je ti ale pak celkem jedno, jak snadno či obtížně se kostky sčítají, ne? :)
Autorská citace #52
5.3.2018 16:59 - Skaven
LokiB píše:
Skaven: s vrhačem kostek ať už na mobilu nebo na webu je ti ale pak celkem jedno, jak snadno či obtížně se kostky sčítají, ne? :)


To ano, ale já jsem si vrhač sestrojl jako takovou urychlující pomůcku pro testování - abych nemusel pořád dokola chřestit kostkama. Pro samotnou hru chci mít kostky.
Autorská citace #53
5.3.2018 22:41 - Šaman
TOHLE je vrhač kostek.
Autorská citace #54
5.3.2018 23:49 - Colombo
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.13890600204468 secREMOTE_IP: 54.161.71.87