Volná diskuze

captain66
24.9.2018 12:43
Mage - captainuv pokus na Dalave
Projevili zajem - sirien, Nachtrose (doktor Clavius)

Tvorba postavy - Atributy 6/5/4 + magsky bonus bud k resolve nebo ke composure
Skilly 33 volne rozdelenych + 4 specializace
Merity 14 bodu
Sfery - novych 10 sfer, a pak bud Arete 3 + 10 bodu do sfer, nebo Arete 2 + 12 bodu do sfer.
Wisdom 6
Paty puntik kdekoliv stoji 2 body.


Bude se to odehravat v Americe. Pribeh probehne v Baton Rouge, LA, ale postavy budou odjinud.

Pokud mate zajem, tak nahodte alespon koncept a paradigma. Nektere veci (merity napr.) resit nemusite, pokud nechcete, spis pokud mate zajem se mechanicky vyzit :)


SirienEbonNachtLoki??
Arete2?33
Space
Fate2
Death33
Forces4
Matter2
Mind
Life123
Prime
Time3
Spirit32
Autorská citace #1
24.9.2018 13:02 - Nachtrose
Aha... Takze Doktor Clavius zustane doma :-/ Hmm... co uz.

Trochu ale rozved to "nove sfery" pls.
Autorská citace #2
24.9.2018 13:13 - captain66
Jde o seznam sfer - puvodni z Ascension (a ten co pouzil sirien na posledni Dalave) ma 9 sfer - Correspondence, Entropy, Forces, Life, Matter, Mind, Prime, Spirit, Time. V Awakeningu je sfer pak 10 - Prime, Fate, Mind, Spirit, Death, Forces, Time, Space, Life, Matter. sirien preferuje ty puvodni, mne ty z Awk prijdou snazsi na uchopeni.

EDIT: Clavius se mohl klidne vydat na vylet za ocean :)
Autorská citace #3
24.9.2018 13:18 - Nachtrose
To mohl, ale ma "stare sfery". Life, spirit a entropy? Teda pokud to z hlavy davam spravne.
Autorská citace #4
24.9.2018 13:19 - Nachtrose
Ale zase kdyby se to odehravalo pobliz Chicaga, o jednom carodeji bych tam vedel :-D
Autorská citace #5
24.9.2018 13:47 - captain66
Tak ten prevod je trivialni - 8 sfer je namapovano 1 ku 1 na sebe (Correspondence - Space, Forces - Forces, Life - Life, Matter - Matter, Mind - Mind, Prime - Prime, Spirit - Spirit, Time - Time). Entropy je pak rozdelena na Fate a Death (ktere si trochu berou i z ostatnich sfer, ale ne moc). Clavius by pak byl Spirit 3, Life 2 a nejaka kombinace Fate a Death (co si Claviuse pamatuju, tak neco jako Death 3 Fate 1).

Hmmm prozatimni umisteni mam v hlave Baton Rouge, coz je temer presne na druhe strane US od Chicaga.
Autorská citace #6
24.9.2018 14:09 - Nachtrose
Mrknu doma na to. Ale taky pravda, ze by mi to dalo moznost zkusit neco jineho. Jen zase krome silne stereotypniho hermetika mne nic nenapada, s cim bych dokazal nejak pracovat... :-/
Autorská citace #7
24.9.2018 14:17 - sirien
Captain: dejme nějaký adepty aspoň... Hrát pořád low level je poměrně nuda.

A staré sféry sou stylovější plus je díky mě lidi už znaj víc... :)
Autorská citace #8
24.9.2018 14:20 - sirien
Btw to mapování není tak jednoduchý. Nový sféry sou víc vědecky logicky uspořádaný což je právě nudný (resp takový technokratický). Např Correspondence obsahuje i vazby a souvislosti, což je v novém systému ve Fate.
Autorská citace #9
24.9.2018 14:25 - captain66
Nachtrose: Zalezi na tobe, ale Clavius byl dobrej :)

sirien: Jak rikam, nove sfery se mi zdaji mnohem uchopitelnejsi. Co se tyka sily postav - puvodni plan byl lehky postup od minule hry (tedy z Arete 2 + 8 bodu do sfer tak na Arete 2 + 11 bodu novych sfer nebo Arete 3 + 9 bodu sfer, k tomu samozrejme nejaky narust mundannich vlastnosti, skillu a meritu), coz mi prije jako rozumny power level, ale nebranim se i nejakemu dalsimu zvyseni.
Autorská citace #10
24.9.2018 14:27 - captain66
sirien píše:
Nový sféry sou víc vědecky logicky uspořádaný což je právě nudný (resp takový technokratický). Např Correspondence obsahuje i vazby a souvislosti, což je v novém systému ve Fate.


Jo, mozna proto je mam radsi :D. A jo, souvislosti presly z Correspondence do Fate, ale jeji hlavni cast je imo z Entropy.
Autorská citace #11
24.9.2018 14:59 - sirien
Víte jak jste byli fascinovaní tím jak mágové dali soudu tomu jezernímu bohu a jak sou hustý?

Tak Captain pravdě někde našel mágskou příručku antagonistů Book of Madness - příručku s tím nejzrůdnějším, co oWoD znal - s věcmi, kterých se děsí sami mágové.

Na mě ještě budete koukat jako na hodného GMa...
Autorská citace #12
24.9.2018 15:48 - Nachtrose
Sirien:

Autorská citace #13
24.9.2018 16:03 - captain66
Upravil jsem puvodni prispevek, tak si to muzete nejak rozmyslet.
Autorská citace #14
24.9.2018 16:06 - LokiB
captain: který den to budete hrát?
Autorská citace #15
24.9.2018 16:08 - captain66
LokiB: Nevim, zalezi, kdy se sejdeme. Predpokladam, ze bud v patek nebo v sobotu (to jsem to moc neupresnil).
Autorská citace #16
24.9.2018 16:22 - Nachtrose
Captain66: pro nas zapometlive: jaky je rozdil mezi Arete 2 a 3 krome kostky navic?
Autorská citace #17
24.9.2018 16:29 - captain66
Nachtrose: Je to kostka navic ke kouzleni, zvysuje to pocet Quintessence mozne spalit za kolo, zvysuje to 1 obranu proti supernaturalnim utokum. Obecne je ten mag bliz svemu avataru. (Mozna jsem na neco zapomnel)
Autorská citace #18
24.9.2018 16:40 - Nachtrose
Mozna to ted beru trochu power gamisticky,
ale snazim se zvazit pomer mezi pontikem v Arete a puntikem ve sfere ( de facto dvema ).
Autorská citace #19
24.9.2018 16:40 - LokiB
captain66: rozumím. já už vím, že v sobotu nebudu určitě, protože se mi vrací rodina a ráno vyzvedávám na letišti. Tak jsem ještě uvažoval jet čtvrtek večer až pátek/noc nebo až sobota/brzo ráno
Autorská citace #20
24.9.2018 16:45 - Nachtrose
Takze mage v patek odpoledne/vecer/v noci a v sobotu se muzu znicit u stipani drivi :-D
Autorská citace #21
24.9.2018 16:53 - sirien
7/6/5 + 20/14/8 + 14 ?

Ok...

...as you wish.


Rutiny / Formule?
Autorská citace #22
24.9.2018 17:41 - captain66
LokiB: Patek by mel byt v pohode, Nacht muze, ja taky, sirien snad taky a nikdo dalsi se zatim neprihlasil.

Nachtrose: Upravil jsem trochu tu tvorbu postavy, ale porad si tim nejsem uplne jisty. Pokud mas Claudiuv denik z posledni hry nekde po ruce, tak se prosim podivej, kolik mel tecek v atributech a skillech.

sirien: Nevim, jestli se mi je chce resit, jelikoz jsem Magy vsdycky hral jako one shot, tak jsem si vystacil s improvisovanou magii. Pokud bys je chtel resit, tak asi ok, ale nejspis se tomu moc venovat nebudu.
Autorská citace #23
24.9.2018 18:17 - captain66
Protoze sirien mel za to, ze hrajeme v Los Angeles - Baton Rouge, Louisiana :)
Autorská citace #24
24.9.2018 18:17 - Ebon Hand
Siriene, pokračování těch tvých mágů nebude? V tom případě bych si zahrál. Mám i starý deník.
Autorská citace #25
24.9.2018 18:22 - sirien
Ebon: já slíbil Vampire a spíš si chci i zahrát než jen vést. Zejm pokud Captain vede Mage. A z Británie si ty postavy můžou udělat výlet :)
Autorská citace #26
24.9.2018 18:31 - Nachtrose
Captain66: Atributy 5/4/3(+1), Sféry 8, Skills 10/9/7(+3 spec) Merity mám 7(+2?)
Autorská citace #27
24.9.2018 18:49 - captain66
Nachtrose: Tak to si to pamatuju fakt blbe.

Upravil jsem jeste jednou pocty tecek. Co se vypravy z UK tyce, tak v tom asi nebude problem, ten prbeh zavisi na tom, ze se prijisdi do neznameho prostredi.
Autorská citace #28
25.9.2018 10:37 - Nachtrose
Captain: Petr ze by to taky zkusil ( jeste to nehral ) a mista mame zatim zda se dost.
Autorská citace #29
25.9.2018 10:49 - LokiB
Taky jsem se chtěl přidat, ale právěže jsem Mágy ani WoT ještě nehrál, a tak nevím, jestli bych moc nebrzdil hru.
Autorská citace #30
25.9.2018 11:47 - Nachtrose
LokiB: kazdy to nekdy "jeste nehral" ;-)
Autorská citace #31
25.9.2018 12:24 - Tarfill
LokiB píše:
jsem Mágy ani WoT ještě nehrál, a tak nevím, jestli bych moc nebrzdil hru.

Haleď, v tomhle musim Mage nebo Vampiry jenom doporučit. Je to zase trochu jinej styl hry než třeba DnD nebo SW, každopádně jako zkušenost je to určitě fajn. Když nepodceníš přípravu a něco si o tom přečteš tady na Kostce, když budeš udržovat svojí mysl čistou a pustíš uzdu kreativitě, lze se dobrat k zajímavým zážitkům... ;-)
Nehledě na to, že pro Captaina je tohle výzva jakožto pro Vypravěče ještě větší...
Autorská citace #32
25.9.2018 12:36 - LokiB
Tarfill: ale což o to, to já ty sirienovy články přečetl poctivě všechny. několikrát. jen když by to chtěli jet kluci "expertním módem", tak se nebudu chytat a mohl bych je zdržovat a tak.
Autorská citace #33
25.9.2018 14:40 - captain66
Ad novacci: ja se jim nebranim, tady spis zalezi na sirienovi, jak moc drsne to chce.
Autorská citace #34
25.9.2018 15:22 - sirien
Já bych jel tak na 50% obtížnost (tj. při "dobrém" průběhu 50% přežije :D )


Loki: Mage jsou tricky v tom že fungují jinak než valná většina ostatních systémů. Otázka je, jak rychle se na ně zvládneš naladit. Z mojí zkušenosti je lepší když máš kolem sebe zkušenější hráče (může ten přístup snáz okoukávat), jen je asi dobré počítat s tím, že minimálně z kraje hry asi nepojedeš na stejnou rychlost jako hráči co s Mage už mají zkušenosti.

Technicky když si vytvoříš nějakou "nadanou ale nezkušenou" postavu, tak by to mělo zapadnout relativně rozumně.

Z Captainových možností ze záhlaví si vem Arete 3 a 10 bodů sfér - to Ti dá silnější kouzla co budou častějc funkční s menšim rozsahem Sfér, takže by Tě to nemělo zahltit. Sféry si rozděl buď 4/3/2/1 nebo 3/3/2/2. Obecně platí, že vyšší sféry umožňují přímější řešení problémů, což u nováčků dost strhává pozornost od nižších možností a táhne to víc k fireshow než ke velký kreativitě. Tj. pokud si víc chceš prostě zahrát for fun, tak to první rozdělení co Ti dá 4 bude lepší, ale pokud Ti de hlavně o to co nejvíc proniknout do toho systému, tak je lepší to druhý. To je asi na Tobě.

Occult skill drž spíš dole a mágské merity asi spíš neřeš (popř. jdi po těch přímějších a silovějších spíš než po těch mystických nebo těch co dávají něco z nějakého výběru jako např. Artifact atp.)
Autorská citace #35
25.9.2018 15:28 - sirien
Jinak jako přemýšlím co si udělat za postavu...

Hrál sem si s myšlenkou vzít si Arete 3 a po 1 bodu ve všech Sférách, k tomu Occult 5 a nějaké vtipné merity (typu rituals, poly-tradition, ritual synergy...) Ale říkám si, že to je možná až moc overkill :D

Pak sem si řikal, že bych Captaina trochu trolloval a vzal sem si nějakého kvalitního divination / time mage. Nějaké combo jako Time 4, Fate 3, Correspondence 3 a nějakou libovku k tomu (buď Prime nebo Mind 2... záleží jestli bych chtěl víc šmelit s kauzalitou nebo s lidma) Ale to si zas řikám, že bych byl zlej :)


Nacht a Ebon si teda berou svoje Britské postavy?
Autorská citace #36
25.9.2018 15:43 - LokiB
A hrajete tedy podle Ascension verze Magu?
Autorská citace #37
25.9.2018 16:24 - sirien
Podle zmixovaný verze.

Mágské tradice hrajeme původní Ascension (tj. podle tohodle
...tj. jedeme i starý koncept paradigmat, rituálů a souvisejících.

Systém používáme nWoD (tj. dicepooly sou Arete+Sféra, úspěchy 8+...)
...nicméně adaptovaný na původní magii, tj. pořád používáme původní quintessenci (potřebuješ jí vzácně a málo, ale je dost silná) a původní načítající se Paradox

Setting a jeho kosmologii používáme +-nWoD, ale bez higher worldů (a vůbec bez other-worldů), tj. máš materiální rovinu, na jedné straně spirit realm, na druhé straně zásvětí a co je za hranicí těchto se moc neřeší
...a máme z něj vyházené všechny globální konspirace a další pitomosti a máme to sražené na mnohem lokálnější úroveň.
Autorská citace #38
25.9.2018 17:30 - Nachtrose
Sirien: mne je to relativne jedno. Ale je pravda, ze s Claviem me to bavi a snad mi to i jde ;-) Ale pri Tebou zvolene obtiznosti se Claviovi hodi kazdy novacek do party ]:-)
Autorská citace #39
25.9.2018 20:08 - Nachtrose
Chtel jsem v práci natisknout pár dení... listů postav, ale když jsou takhle pomíchané edice, tak mi moc nesedí ani jeden :-/

Btw. když už bych chtěl řešit merity, po které edici raději sáhnout?
Autorská citace #40
25.9.2018 20:35 - sirien
Jasně, pro tenhle mix karty postav nejsou, zejtra si zkusim najít chvíli nějaký vyrovit nějakym zplagiovánim MrGone sheetů... stejně sem chtěl ještě upravit ty vampýří.
Autorská citace #41
25.9.2018 23:00 - sirien
Mage sheety v češtině

Máte tam žůžo combo oWoDových mágů na nWodových pravidlech s 5WoDovou sadou dovedností - enjoy :D
Autorská citace #42
25.9.2018 23:11 - LokiB
Bezva mix :) Jen ta čeština mě po načítání všech materiálů v angličtině trochu sekla :D
Autorská citace #43
26.9.2018 00:30 - Nachtrose
Sirien: Zastrašování tam máš 2x
Autorská citace #44
26.9.2018 01:30 - sirien
Nacht: crap, sorry... Zejtra to opravim
Autorská citace #45
26.9.2018 02:39 - sirien
ok, tak sem to předělal ještě teďka. tady (link nahoře sem updatenul taky)

Jinak na tu jednu stránku sem nezvládnul vměstnat všechno vhodný, ale nechce se mi s tim moc patlat a ani dělat 2 page sheet, takže to nějak budete muset přežít. Co tam chybí nejvíc sou ongoing/maintained kouzla, tak si je holt budeme muset poznamenávat někam bokem.
Autorská citace #46
26.9.2018 07:57 - Nachtrose
Ok, vytlačil jsem 10 dení... karet, ale teda musím přiznat, ze se mi v té čestine trochu hůře orientuje O:-)
Autorská citace #47
26.9.2018 12:24 - Ebon Hand
Vyštrachal jsem postavu, tak je reálná šance si zahrát a dát si po dlouhé době se Siriene zase oba postavy. :-)
James Cole
Autorská citace #48
26.9.2018 12:48 - LokiB
Ebon Hand: safra, to se základem podobá tomu, co jsem si smolil jako možný koncept postavy :)
Taky hermetik, taky 48 let :D

Francouz ze zchudlého šlechtického rodu, gnostický učenec, studium historie, náboženství, hermetismus, křesťansko-gnostické hereze, atd atd.

I když tedy herně pak měl odlišnosti, pravda:
Intelligence ***
Wits **
Resolve ***
Strenght *
Dexterity **
Stamina ***
Presence ***
Manipulation *
Composure ***

Academics *** (Religion) (History)
Craft *
Medicine ***
Occult **
Politics *
Lacerny *
Stealth *
Weaponry **
Empathy ** (Personalities)
Persuasion *
Socialize **
Subterfuge **

Sféry: Life ***, Spirit **, Prime ***

Dál jsem se nedostal :) už takhle to bylo dost nového materiálu.

Alternativou tohodle nefyzického intelektuála byl starší taoistický mnich, pracující s negativníma energiema, věnující se malování a čínské démonologii ... toho jsem ovšem ani nerozpracovával :)
Autorská citace #49
26.9.2018 12:58 - Merlin
Ebon Hand píše:
Vyštrachal jsem postavu, tak je reálná šance si zahrát a dát si po dlouhé době se Siriene zase oba postavy.


stejně každýho budeš mlátit a řvát Arsenáááál, Arsenááál
Autorská citace #50
26.9.2018 13:09 - sirien
LokiB píše:
Alternativou tohodle nefyzického intelektuála byl starší taoistický mnich, pracující s negativníma energiema, věnující se malování a čínské démonologii

...ale přitom to zní popravdě zajímavějc :)

Jinak máme postavy co maj navýšený i základní staty (máš tam atributy 5/4/3(+1), má bejt 6/5/4(+1), skilly máš 21, máme mít 33... tj. už je dobré tvořit nějakou kompetentní postavu, buď zkušenou nebo hodně talentovanou nebo dobře vyškolenou nebo tak.

Prime... jestli chceš tak samozřejmě, ale upřímně Prime je nejtěžší sféra na pojmutí - má nějaké brutální přímočaré efekty, ale její jemnější použití většinou novým hráčům moc nejdou. Většinou, neříkám že nemůžeš být výjimka :)


Ebon: Máš hermetika? Sem myslel že máš Euthanata... a máš koukám Time 3... sem si chtěl vzít toho Time adepta abych demonstroval, že kauzalita je čistě volitelná záležitost (a procvičit Captaina v tvorbě paradoxních efektů :D ) Se budu muset podívat co kdo vlastně máte za sféry protože sem asi nejflexibilnější tak abych se nějak přizpůsobil.
Autorská citace #51
26.9.2018 13:48 - Ebon Hand
LokiB: mě teda nepřijde, že se potkáváme, spíš to je kolega. A James by měl být o rok starší.. :-)

Merlin: To řve můj aristokratický hunter z Orderu. Který by touto dobou mohl po roce opuštět kliniku rekonstrukční chirurgie. :D

Sirien: Hermetika mám celou dobu. Time 3 má na základě tvé intervence, když si mě minule požádal, abych pustil Entropy. A vem si co chceš, nijak jsem neměl potřebu tohle v družinách slaďovat. :-)
Autorská citace #52
26.9.2018 14:00 - Nachtrose
Merlin píše:
stejně každýho budeš mlátit a řvát Arsenáááál, Arsenááál


To byla myslim hunterska postava.
Autorská citace #53
26.9.2018 14:00 - LokiB
sirien píše:
...ale přitom to zní popravdě zajímavějc :)


Já si ho klidně dám, mně i ten vyhovuje ... jen jsem vám nechtěl zanášet nějaké tradice, které by se třeba nehodily a nebo nad kterými by se ohrnoval nos :)

Ebon Hand píše:
mě teda nepřijde, že se potkáváme, spíš to je kolega. A James by měl být o rok starší.


Jo, to mě spíš ten začátek tak praštil přes oči, pak už se to rozcházelo.

Dotaz:
z popisu resp. z pravidel jsem úplně nepochopil ... k postavě si normálně vybíráš nějakou sadu "kouzel" (tedy jasně stanovených, s předpokldama, průběhem, účinkama) ... a další věci můžeš "kouzlit intuitivně"?
Autorská citace #54
26.9.2018 14:06 - Nachtrose
LokiB: zatim jme to vzdy hrali tak, ze si popis a (pozadovany)efekt kouzel cucas z prstu na miste. Jen je dobre to drzet v ramci toho, jak Tva postava vidi a pouziva magii.
Autorská citace #55
26.9.2018 14:07 - sirien
Ebon: Spíš de o to abysme nějak rozumně pokryly ty sféry, u mágů se to docela hodí obecně. Tj. když nás bude mít půlka Time 3-4, tak to znamená že pár sfér ostrouhá a nebude je mít na vyšší úrovni nikdo. U jedné dvou sfér se to dá oželet, ale jinak to pak je hroznej opruz.

Samozřejmě, nějaké překryvy sou žádoucí... rituální magie má nádhernou synergii a jen máloco protivníky potěší tak moc jako parta mágů, co sedí zavřená někde v podzemí své chantry kdesi desítky kilometrů daleko s kafíčkem a v klídečku je rituálně "odnikud" bombarduje kletbama s brutální účinností koncentrované síly celého kabalu :D To je soda kterou vyjma ostatních mágů obvykle rozdejchá málokdo.

Jen tak pro představu... řekněme že máš někoho s Correspondence 3-4 aby navázal spojení a pak tak 3 mágy co maj zvolenou útočnou Sféru na 3-4... to Ti hravě hodí kumulativní dice-pool co při prvnim hodu začne na 12 kostkách přičemž při každém jednom hodu do toho může kdokoliv z účastníků spálit vůli a přihodit další 3 kostky - řekněme, že to každej udělá jednou, takže to si na 15 kostkách pro 4 kolečka rituálu, to je 15+14+13+12 kostek, to je libovejch 18 úspěchů, ať nežeru, něco z toho zařve na navázání rituálního spojení, řekněme 4 pro slabší základ... cíl dostane tečku za 14 úspěchů, což je pro mortála totální instakill. A to se bavíme o tom že se mágové rozhodnou dotyčného napálit napřímo a smahnout ho nějakym lightningem z čistého nebe nebo tak něco. Pokud budou nějak kreativnější a vyvolaj nepřímé efekty (např. fate dopravní kletbu kdy najednou kamionům v okolí začnou selhávat brzdy), tak... Samozřejmě, je to 6 hodin "práce", ale jako víš co :D (samozřejmě, nějakej vampýr by jim z toho pár kostek sebral na každej hod kvůli supernatural resistance atributu, ale i nějakej středně starej upír se Silou krve 3 by to měl pořád za hezkejch 10 a VŮBEC BY NETUŠIL ODKUD TO PŘIŠLO.
Autorská citace #56
26.9.2018 14:19 - sirien
LokiB píše:
jen jsem vám nechtěl zanášet nějaké tradice, které by se třeba nehodily

Když zůstaneš u mystiků a široce se vyhneš technomágům tak budeš v klidu v bezpečný zóně v tomhle směru.

Spíš zkus nahodit background co sedne do Británie nebo USA (zjevně, podle toho co Captain psal o zápletce tak si parta mágů z Británie udělá výlet a případně potká nějaké lokálnější kolegy ze zámoří... na druhou stranu jak do Londýna tak do New Yorku narveš kohokoliv odkudkoliv s naprostym minimem snahy)

LokiB píše:
z popisu resp. z pravidel jsem úplně nepochopil

Drž se toho co píšu v tom intro článku.

Technicky ano, existují rutiny nebo formule... na one-shoty je obvykle moc nehrajeme
- pro míň zkušený hráče to je opruz. Efektivně to trochu snižuje sílu těch postav, ale ST to může hravě kompenzovat tim že "oblíbeným" útočným kouzlům té které postavy přidělí damage factor rovný třeba nahoru zaokrouhlené půlce úrovně té sféry - tj. máš Arete 2 a Forces 3, Fireball házíš 5 kostkama, ale při zásahu dáš damage vyšší o +2. To kompenzuje fakt že ve full hře bys na to nejspíš měl rutinu která by Ti ten dicepool zvýšila. Aspoň takhle to dělám já a funguje mi to dobře.

Viz Rutiny a Formule na první straně

Pokud by sis s tim chtěl vyhrát konkrétně, tak rutin může mít ta postava docela dost (řekněme že ke každé Sféře si klidně můžeš vymyslet počet rutin odpovídající součtu puntíků - tj. 1 pro sféru co máš na 1, 3 pro sféru na 2 atd. Distribuce by měla být trochu odpovídající, tj. měl bys mít spíš víc nižších rutin než vyšších...) Benefit rutiny je že odstraňuje postihy za fast-casting.

Formule sou pro začátečnický postavy snad 6 bodů, přičemž každá formule stojí tolik bodů kolik je úroveň sféry jejího efektu (tj. formule na kouzlo spadající do úrovně Sféry 2 stojí 2 body, 4 Ti zbydou) Formule musí bejt už specifikovaná konkrétně (co přesně dělá a jak přesně) a pro dané kouzlo Ti přidává do dicepoolu nějakou dovednost. Postavy na té úrovni co je nastřelená by mohly mít klidně 15 bodů v rutinách (protože každé zvýšení Sféry Ti technicky dá zároveň bodíky zdarma na nákup nějaké rutiny, takže tohle se hromadí) Tohle se těžko odhaduje, protože tam už se to komplikuje - mágové co investujou do Rutin pálej expy do Rutin, čímž zvyšují svou efektivitu pro konkrétní věci, ale zase jim nezbejvaj expy na Arete a Sféry, takže zaostávaj v improvizovaný magii a pomalejc rostou k vyšším efektům.


Ale jak píšu, rutiny a formule je naprosto ok neřešit. Na druhou stranu zkusit si nějaký vymyslet pomáhá v tom sžít se s tim paradigmatem co máš vymyšlený.
Autorská citace #57
26.9.2018 15:28 - Merlin
Nachtrose píše:
To byla myslim hunterska postava.


není to jedno? :)
Autorská citace #58
26.9.2018 16:35 - Ebon Hand
Sirien: Já trochu předpokládám, že si bereš Prime :D
Autorská citace #59
26.9.2018 17:42 - LokiB
Tak já zkusím nahodit toho taoistického deep tai-chi mága, uvidíme, co tomu řeknete.
Sféry by tam pasovaly:
Life ***
Death ***
Spirit **
Matter **

Snad to nikomu moc neleze do zelí. Respektive hodí se tam třeba i Fate, ale to bude mít kde kdo.

sirien píše:
Drž se toho co píšu v tom intro článku.


Jj, já ten článek četl ... několikrát :) ... mně z toho právě přišlo, že vlastně rutiny a formule jsou pro začátečníka "jednodušší", protože mu dávaj předpřipravený nástroje a odstinují ho od toho vymýšlení využití přímo při hře ... což je ale zase na druhou stranu velká část zábavy Mágů.
Autorská citace #60
26.9.2018 17:53 - sirien
Loki: jednodušší, ano. Ale taky to je zrádně omezující - začátečníci maj tendenci sklouzávat k jejich nadužívání a k tomu že když pak potřebují něco seslat tak začnou přemýšlet jen v těhle už před-rozmyšlených kouzlech. Ono se to občas při dlouhé ukázkovce stane i samo - prvních pár hodin hráči kouzla normálně improvizujou a pak se zaběhnou do kouzel co už seslali a začnou přemejšlet jak použít to co už předtim vymysleli než vymejšlet něco dalšího. Ale opět - je to jen nějaké odpozorované zobecnění a rozhodně to neplatí pro každého.

Life je easy sféra, poměrně přímý čitelný efekty... Matter totéž... Death má nějaká skrytější zákoutí, ale obecně taky vklidu (s Death 3 se dá projít do Zásvětí, btw.) Spirit je zrádnější sféra, ale na 2 je asi vcelku vklidu.

Hlavně spíš než konkrétní kouzla si rozmysli a vymysli konkrétní paradigma - to je mnohem důležitější. Když máš vymyšlený paradigma se kterym si schopnej se sžít tak ty kouzla pak už vymejšlíš hravě bez ohledu na to jaké máš zrovna sféry.


Ebon: No... asi k tomu budu odsouzenej, co? Otázka jen je jestli si ho brát jako primární nebo jako sekundární Sféru...
Autorská citace #61
26.9.2018 18:26 - Nachtrose
Jen pro doplnení: Clavia jsem ještě neupravoval, takže ohledně sfér má

Entropy ***
Life **
Spirit ***

Musím rozdělit tu Entropy a přidaj ještě puntíky. Pokud bych šel na Arete 3+10, dopadlo by to si jako

Death ***
Fate **
Life **
Spirit ***

Ale taky možná přehodím puntíky u death a fate.
Autorská citace #62
26.9.2018 19:02 - LokiB
Oops, to se s Claviem dost shodnu :) Life, Death, Spirit ... akorát Matter místo Fate
Vadí to hodně?
Případně můžu hledat něco jinýho, jestli by s tím byl problém, že si lezem do zelí či nemáme pokryté sféry ... nevím, nakolik je to kruciální.

Moje paradigma by bylo od Claviova asi dost odlišné, je to spíš ve stylu akčnější Lo Pan z Big Trouble in Little China :)
Tradice vycházející z Akashic Brotherhood, když použiju ty popsaný v článku.

sirien: v tvém character sheetu české, čemu odpovídá Pozornost? oproti článku jsem tam nenašel Weaponry. vychází to nějak z mixu Ascension x Awakening? jako nevadí to, jen mě to zmátlo :)
Autorská citace #63
26.9.2018 19:06 - Aegnor
LokiB píše:
oproti článku jsem tam nenašel Weaponry.

Weaponry spadá pod boj (Sloučení "brawl" a "weaponry").

LokiB píše:
sirien: v tvém character sheetu české, čemu odpovídá Pozornost?

Awareness, skilly jsou z V5.
Autorská citace #64
26.9.2018 19:12 - Nachtrose
LokiB píše:
Oops, to se s Claviem dost shodnu :) Life, Death, Spirit ... akorát Matter místo Fate
Vadí to hodně?
Případně můžu hledat něco jinýho, jestli by s tím byl problém, že si lezem do zelí či nemáme pokryté sféry ... nevím, nakolik je to kruciální.


Claviuj se Voodoo/Witch doctor, takže v přístupu k magii budou asi dost odlišní. A v 4-5 lidech tam překryvy ve sférách budou tak jako tak, obzvlášť s 10-12 tečkama.
Autorská citace #65
30.9.2018 18:03 - Kerrigan
Nazdar,
chcel bych trošku reagovať ku Kapitánovej hre.
Špecificky na scénku, kde sme bojovali s tou OP rouge mage, či čo to bolo.
Moje akcie povedzme zodpovedali vtedajšiemu stavu znalostí hry a pravidiel. Ale keď som sledoval Siriena ako tam haluzí, je niečo neadekvátne na takejto reakcii?

Leonard vďaka SPACE v podstate ihneď pozná polohu strelca (enhanced/magic augemented awarness) (nezabije celé kolo iba tým, že trackuje trajektóriu gulky).
FORCES-3 vybuchne zásobník sniperovi a veškerú energiu výbuchu dodá jedinej guľke, ktorá náhodou (FATE-3) letí smerom k polobohyni a SPACE-4 prekryje všetky štyri images cez seba a daný projektil ich zasiahne všetky?
(resp, ak je to skutočne iba "hologram" a nie targetable dummy, tak by stačilo ich zoradiť za seba...)
Autorská citace #66
1.10.2018 01:25 - sirien
Kerrigan píše:
Moje akcie povedzme zodpovedali vtedajšiemu stavu znalostí hry a pravidiel.

Hej, "player skill" a "player knowledge" sou u Mage bohužel docela citelné a dělají mnohem větší rozdíly než u většiny ostatních her.

Kerrigan píše:
je niečo neadekvátne na takejto reakcii

je... trochu moc komplexní. Obecně platí, že počet efektů (resp. počet věcí, které se naráz stanou po seslání, ať už jednotlivě nebo v nějaké vzájemné synergii) kouzlo komplikuje - a čím komplikovanější kouzlo, tím těžší je ho seslat a tím je obvykle i výsledný efekt slabší.

Pro kouzla která mají několik efektů naráz se proto používají rituály. Pokud chceš kouzlit nějaké combo častěji, tak se k tomu tvoří rutiny popř. formule, které dokáží část téhle "zátěže" odstranit a dají Ti k tomu ještě nějaké další kostičky navíc. Samozřejmě opět, čím komplexnější efekt, tím složitější rutina/formule (hůř se tvoří, hůř se shání... protože je těžší ji vytvořit a protože o to méně mágů obvykle tak specifický efekt zkoumá a zdokonaluje)

To co popisuješ má tunu efektů naráz:
- najdeš a zaměříš se na cíl, který nevíš, kde je (...budu předpokládat, že je obecně ve vzdálenosti "na dosah běžných smyslů", jinak by to byl ještě navíc efekt za kouzlení na dálku)
- odpálíš zásobník
- pohltíš energii výbuchu a přeneseš ji do jednoho objektu (kulky)
- tuto náhodně zacílíš žádoucím směrem
- a ještě tam přeskládáš prostor tak aby ji to trefilo

Je to dobrý způsob přemýšlení - využíváš, co je poruce okolo (místo vlastních zdrojů - dokonce rovnou "zneužíváš" zdroje nepřátel proti nim, za to sou vždycky body navíc za efektivitu a za styl :D ) a vytváříš nepřímý útok (ty bývají účinější, než přímé - zejména proti jiným mágům; technicky kdyby se Ti to fakt povedlo, tak bych to já jako GM asi hodnotil jako že neútočíš kouzlem, ale že útočíš výstřelem ze sniperky - po úspěšném kouzle by sis pak hodil standardní útok tou sniperkou, což by Tě v dané situaci vyšlo asi dost líp a jako bonus bys tím obešel půlku obran co měla)

...ale je to 5 efektů naráz a to je problém. Ty si na seslání vezmeš dicepool vypočítaný podle nejnižší použité sféry a z úspěchů které naházíš musíš pokrýt všech těhle pět efektů, přičemž v nejlepším možném případě potřebuješ jen 1 úspěch na každý, tzn. potřebuješ minimálně 5 úspěchů. Což Tarfill při minulé hře mage ukázal, že není nemožné hodit "na požádání", ale snadné to zrovna taky neni :)

EDIT: plus samozřejmě kombinace efektů dost ztěžují vymyšlení toho, jak to kouzlo má vlastně fungovat v rámci Tvého paradigmatu. Tohle omezení je sice "měkké", ale často to je nakonec to nejhorší /EDIT

Technicky by to Tvoje kouzlo šlo zjednodušit. Např. bych z něj vyhodil Fate - tu pušku bych nechal vystřelit kamkoliv zrovna míří a prostě bych vzal tu letící kulku a rovnou ji "přeložil" v prostoru proti těm 4 obrazům, co tam měla. Technicky bych tím nahradil jeden efekt jiným (místo náhody bych efektivně teleportoval), ale zbavil bych se tím jedné sféry, což je minimálně dobrej zvyk. Pořád by tam viselo minimálně 5 nutných úspěchů. Což... jako Arete 3, nejnižší sféra 3, vůle 3, žádná pasivní obrana (zásabník je statický cíl)... 9 kostek dá v průměru 3 úspěchy, takže tohle je sice gamble, ale už to je něco co se dá zkusit. Technicky do toho můžeš napálit quintessenci a přidat si +2 kostky za každou, s arete 3 do toho můžeš napálit až 3 quintessence... dostaneš se na 15 kostek, což je tak 50/50. S těmi 3 quintessencemi by to jako bylo dost mocné kouzlo, ale proveditelné.


Pokud bys to chtěl hrát víc na jistotu nebo šetřit zdrojema (nebo obojí) a nebyl si v totální krizi (což si tou dobou ještě nebyl), tak se to dá rozdělit a udělat jako dvě kouzla. Prvním bys přeložil všechny ty její obrazy na sebe (čehož by si ona ani nemusela všimnout - její kouzlo bylo založené na iluzi Mysli, takže technicky ani netvoříš counter-spell ani to její kouzlo ani jí samotnou neovlivňuješ - naprosto perfektní ukázka toho jak zrušit efekt kouzla bez toho abys s ním nebo jeho sesilatelem bojoval napřímo) To je jeden jedinej efekt, kterej ale můžeš prodloužít na víc kol a pomůžeš tím i nám ostatním.

Následně v dalším kole odpálíš sniperku - tam pořád budeš potřebovat 4 úspěchy (přeložení prostoru na všechny 4 cíle ses zbavil v minulém kole), což sice není tak velká změna, ale získáš tam ten bonusový efekt toho že jí tam Loki a Nacht zvládnou porcovat na close combat mnohem efektivnějc, takže ten výstřel ze sniperky k tomu už je vlastně "bonus".



Tj. jo, tohle by bylo krutopřísné řešení, Captain by se asi tvářil dost zaraženě a ta laciná štětka (její vlastní sebe-stylizace, sorry...) by asi dostala pěkně hnusnou sodu (tak 2-3 lethaly navíc od Nachta a Lokiho plus takovejch... Tvůj Space+Sniperka, 7 kostek, plus energie celého zásobníku řekněme třeba 9, mínus její Forces obrany, řekněme 4... 5 kostek... řekněme že bys jí tim smahnul 5 lethalů navíc což by jí sestřelilo o 2-3 kola rychlejc, mě by to zbavilo pocitu nutnosti na ní útočit přímo, takže bych se moh zaměřit na rušení jejích záložních kouzel (např. bych moh odrušit její death-save time-shift s předstihem a efektivnějc) a Ebon by pocestě měl volný ruce aby nás zbavil všech jejích okolních minionů.

Což by byla legendary soda a všem by nám v našich domovských organizacích stoupla prestiž o pomyslných +10 :D


Každopáně po bitvě je každej generál...

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.24305510520935 secREMOTE_IP: 3.237.37.4