ShadoWWW píše:
Hráči DnD ho hrají hlavně kvůli Forgotten Realms, který znají z počítačových her, kvůli možnostem "buildování postavy" a kvůli vydávaným dobrodružstvím, které PJovi poskytují parádní servis.
To máš namysli hráče ve světě, ne? V případě Česka bych mohl souhlasit s tím buildováním postavy, ale hlavní důvod je spíše ten, že jim někdo nabídne fantasy RPG a je to DnD, které v poslední době v nabídkách začíná silně převažovat na DrD.
ShadoWWW píše:
Pokud jsou hráči, kterým DnD nevyhovuje, často právě kvůli asymetrickým herním mechanismům pro boj...
A tady jsem se úplně ztratil. Asymetické herní mechanismy pro boj, u DnD? Nechtěl jsi napsat symetrické? (i když nevím, proč by zrovna tohle mělo vadit hráčům.) Každopádně jsem se setkal jen s málo systémy, ve kterých byly bojové mechanismy více symetrické než v DnD (a u kterých to byl pořádný voser, Stín meče asi vede)
Arten CZ píše:
Hrdě se k přechodu z DnD na FC hlásím, aktuálně nás FC,
...
A přesně, jak píše Shadowww, tak dlouho jsme ohýbali DnD, až jsme přešli na FC a jsme spokojeni.
Jaké byly ty důvody úprav a následného přechodu?
efram píše:
Jakjsempsal možná je důležitější sžití p s postavou než rozbijení prvotních návyků. Prostě většina nováčků chtěj být ti mega hrdinové bez bázně a hany a až postupem času přejdou na hlubší styl. Tohle nejde z větší části ovlivnit. Osobně v tom vidím spíš herní rozvoj hráče, jeho rozhled.
Podle mě je tohle hodně dané i systémem - tedy ne že by to systém vždycky určoval, někdy si prostě hráči vybírají určitý systém, protože chtějí hrát odpovídajícím způsobem - ale obecně mi přijde, že levelovací systémy mají takový vliv na nováčky častěji.
Většina mých nováčků určitě nechtěla takovými hrdiny být, naopak si často dělali celkem civilní postavy.
efram píše:
Pokud se shodneme ze RPG jsou o komunikaci, mohou nastat v zásadě dvě situace.
- pri tvorbe hry mezi hraci dojde k diskusi, kdo je v cem dobrý.
...
- v druhém prípade se o tom v cem jsou konkrétne dobri, dohodnou uz pred hrou.
Jenže to jsi požadovaný výsledek dal jako vstupní parametr. U řady RPG systémů bývá standardem vytvářet si postavy samostatně, případně v součinnosti s GMmem, ale diskuse mezi hráči o jejich postavách zrovna standardem není. I když by celkem snadno mohla být.
York píše:
A máš dvě postavy s aspektem *Nejlepší bojovník na světě.
York píše:
Nebo že když je za srovnatelnejch podmínek postavíš proti sobě, tak to bude zhruba 50:50.
Je ti doufám jasné, že tyto dvě možnosti nejsou ekvivalentní.
Navíc ta "reálná situace" může nastat ve hře, ve které ty další okolnosti nelze nijak nezávisle kvantifikovat, nebo je můžou přidávat oba hráči.