Volná diskuze

ben222
18.10.2019 18:26
Upravování DnD
Nazdar lidi,
v dnešní moderní době se často setkávám s tím že hráče nezajímá fantasy.Rozmýšlel jsem co se dá s tím a myslím si že by se dalo dnd upravit do steampunku,sci-fi a realismu.Má to ale jeden zásadní háček-nevím jak by se to dalo udelat.Prosim pomožte mi.Jsem odkázán na vaší milost :).
28.1.2020 21:05 - efram
to co ale píšeš je dost o tom jak to družina pojme. DnD umožňuji taktizovat a bylo to tu i historicky osvětleno.

Trochu mě zarazil ten příklad se sražením. Domnívám se , že to se herně projevit mělo. Třeba jen tou nevýhodou na útok. Tak bych to řešil.
28.1.2020 21:11 - Arten CZ
"Ležící (sražený)
* Dokud se ležící tvor nepostaví a tím neukončí tento stav, jeho jediný druh pohybu je lezení.
* Tvor má nevýhodu k hodům na útok."
A zvednutí se stojí 1/2 pohybu. Pravidla mluví jasně. Tvor se postaví, už není sražený, tak už nemá nevýhodu za stav sražený.
28.1.2020 21:15 - LokiB
efram píše:
Trochu mě zarazil ten příklad se sražením. Domnívám se , že to se herně projevit mělo. Třeba jen tou nevýhodou na útok. Tak bych to řešil.


A oporu v pravidlech bys pro to našel?
Nic proti tvému řešení, budeš ale takhle muset upravovat další a další věci a je otázka, nakolik se na tom lidi shodnou.

Arten CZ píše:
Naprostým zabijákem atmosféry jsou pak kouzla. Kdy hráč kouzelníka místo aby začal přemýšlet, co by udělal kouzelník, začne listovat svými kartičkami jak v kartotéce a hledá nejužitečnější kouzlo pro daný okamžik.


Jak jste toto vyřešili ve Fate? aby kouzla zůstala zajímavá a rozmanitá a přesto se nelistovalo v kartotéce?

Jinak ty důvody pro vás znějí srozumitelně, když máte v určitém smysli specifické podmínky a požadavky.
28.1.2020 21:18 - LokiB
Arten CZ píše:
A zvednutí se stojí 1/2 pohybu. Pravidla mluví jasně. Tvor se postaví, už není sražený, tak už nemá nevýhodu za stav sražený.


To je věc, která mě vadí na více systémech, v SW s tím zápasím také (tam je dokonce cena za zvednutí ještě o něco menší, jen 1/3 typického pohybu).
Podle mě je to obrana těch systémů před kombením, které by mělo za cíl držet postavu na zemi a tam jí dusit, viz některé buildy z DnD3.5, které na tomto přesně byly postavené, pomocí featů, zbraně s dosahem, attack of opportunity při zvedání ... a lock down protivníka, což nebylo obecně moc zábavné.

DnD na toto není dělané, zápasení, podrážení, odstrčení tam prostě moc nefunguje, aby to mělo většinově efekt, jaký postava chce, a přitom to bylo udržitelné a nepřesílené.
28.1.2020 21:23 - Arten CZ
LokiB píše:
Jak jste toto vyřešili ve Fate? aby kouzla zůstala zajímavá a rozmanitá a přesto se nelistovalo v kartotéce?

Základní síla kouzla zdarma má dosah roven dohodu kamenem, rozsah jedna osoba nebo 2m3, trvání okamžitě/10 minut (podle smyslu), síla jako když tě strčí člověk nebo popálí pochodeň a efekt je útok/obrana/výhoda/překonání, klasická akce. Pokud chceš nějaký efekt změnit - prodloužit trvání, přidat sílu jako by ses rozběhl, zvýšit rozsah na více osob nebo větší prostor, zdelšit rozsah a podobně zaplatíš fate point, vyvolání nebo potřebuješ trik, který ti to umožní (např. máš trik iluzionista, který dělá, že tvé iluze jsou hromadné).

Kouzelníci mají následně školy magie, které jim propůjčují efekty k rozsahu kouzlům. Jeden kouzelník má například školu vzduchu, takže umí blesky, poryvy větru a podobně a vždy si pak vymyslí, jaké v dané škole provede kouzlo, vyhodnocení je dáno dovedností a síla je dána tím, zda utratí FP/vyvolání a jaký má trik. škol je spousta, máme například trpaslíka s runovou magií, který umí kreslit znamení na předměty a tím jim propůjčit magickou moc. Máme barda, který zpívá písně a tím obluzuje dívky a lichotí rytířům a podobně.
28.1.2020 21:26 - malkav
Arten CZ: Jenže na to zvednutí musí mít svůj volný tah, nebo vyhrát íčko v dalším kole a zvednout se, než se do něj pustí oponent, ne? A nemá tam ta ležící postava i nějaký postih na íčko? Nevím, jen se ptám, neměl jsem potřebu to zatím řšit ...
28.1.2020 21:27 - Log 1=0
Arten CZ píše:
"Ležící (sražený)
* Dokud se ležící tvor nepostaví a tím neukončí tento stav, jeho jediný druh pohybu je lezení.
* Tvor má nevýhodu k hodům na útok."
A zvednutí se stojí 1/2 pohybu. Pravidla mluví jasně. Tvor se postaví, už není sražený, tak už nemá nevýhodu za stav sražený.

Což ale může až ve svém tahu, takže do té doby mají ostatní výhodu.
Btw, může ho první uchvátit a pak srazit, potom nevstane, neb nemá pohyb.
28.1.2020 21:29 - sirien
malkav: problém inky v DnD je, že reálně jí spousta skupin rozhodí jen jednou na začátku, protože ve většině případů je její reroll jen bordel.


Arten: to je zajímavej rozbor, díky.
28.1.2020 21:33 - Arten CZ
Nerozporuju, že potřebuje mít svůj tah na to, aby vstal. Záleží na složení družiny a protivnících. My jsme většinou rozděleni na dvojičky nebo je nepřátel více. Co jsem se díval na připravená dobrodružství, tak skoro vždy je nepřátel více. Navíc, sražením se nepřiblížím tomu, abych nepřítele vyřadil, stále do mě může útočit, i když s nevýhodou, ale já jemu nijak neublížil. Nerozporuju, že jsou situace, kdy se na sraženého všichni sesypou. (Edit, moje chyba, útoky mají výhodu na blízko, nevýhodu na dálku, včetně kouzel na dálku)
28.1.2020 21:40 - sirien
Log: čti v kontextu. Tohle byla akce hráče, který chce popisovat a nezajímají ho pravidlová komba - tj. to že mu ukážeš pravidlové kombo s kýženým efektem není zrovna řešení, protože on nechce průběžně srážet každýho k zemi, on chce při každé akci popsat něco zajímavého a pokaždý jinýho a rozhodně pro každou tu akci nehodlá studovat grimoáry pravidel.



Co mě spíš zaujalo byl ten přístup kdy zásah vyvolal zranění a/nebo (podle míry zásahu) efekt - to mi přijde jako hodně zajímavej hack pravidel.

Podobně zajímavý by mohlo bejt, kdyby postava která je zasažená mohla zvolit že dostane jen část damage a k tomu efekt.

Obojí sou nicméně prakticky nutně house-rules, protože zatímco jedna skupina si to vcelku snadno odladí, tak plošně by to těma pravidlama děsivě zamávalo.
28.1.2020 21:40 - efram
LokiB píše:
A oporu v pravidlech bys pro to našel?


ja myslím, že tady nic neupravuju ani nehouseruluju vuz. pravidla:

Uvaž poskytnutí nevýhody, když …
• Okolnosti nějakým způsobem brání úspěchu.
• Nějaký aspekt prostředí činí úspěch méně pravděpodobným
(za předpokladu, že tento aspekt již
nezpůsobil postih k současnému hodu).
• Prvek plánu nebo popisu akce činí úspěch méně
pravděpodobným.

pokud někdo je sražen a následně má vstát a zautočit, tak já bych mu, podle toho jak chápu nevyhodu z pravidle, tu nevýhodu teda udělil
28.1.2020 21:46 - malkav
sirien: Nemám tu zkušenost, ale můžeš mít samozřejmě pravdu.

Arten CZ: Tak sražení zbraní nebo povalením může přeci vyvolat damage. A pokud tě žďuchnu a nestihnu na tebe dupnout, protože ty se skulíš dozadu zase na kolena a zvedneš se (tvůj tah), pak to je i herně-fikčně popsatelné. Nebo do mě on praštil, já mu na konci kola podkopl nohy a v dalším kole jsem vyhrál íčko a ještě mu ji fláknu ... on se pak rozhodně, jestli se zvedne nebo zaútočí on s nevýhodou ... je to tak?
28.1.2020 21:57 - Aegnor
malkav píše:
Arten CZ: Tak sražení zbraní nebo povalením může přeci vyvolat damage.

Jako může, ale pravidlově nevyvolává.
28.1.2020 22:17 - malkav
Aegnor: No ale ta pravidla pro ležící/sraženou postavu mají ještě jednu odrážku:

Ležící (sražený)
• Dokud se ležící tvor nepostaví a tím neukončí tento
stav, jeho jediný druh pohybu je lezení.
• Tvor má nevýhodu k hodům na útok.
Hod na útok proti ležícímu tvorovi má výhodu, je-li
útočník od ležícího tvora do 1 sáhu.
V opačném
případě má hod na útok nevýhodu.

Takže jako sražený se mohu pokusit:
- vstát (pokud nejde o odpoutání, což pochybuji) pak vyvolám příležitostný útok;
- útočit s nevýhodou a nechat na sebe útočit s tvou výhodou.

Útoky, které způsobí jak zranění, tak povalení, jsou sice opravdu v DnD možné jen jako manévry u vybraných povolání, ale mechaniky tak nějak na povalení s efektem vyšší pravděpodobnosti zasažení oponenta (a jeho znevýhodnění) tu jsou. Nebo si to vysvětluji špatně?
28.1.2020 22:24 - Aegnor
malkav píše:
Takže jako sražený se mohu pokusit:
- vstát (pokud nejde o odpoutání, což pochybuji) pak vyvolám příležitostný útok;
- útočit s nevýhodou a nechat na sebe útočit s tvou výhodou.

Vstání nevyvolává příležitostný útok. Pouze když se protivník pohne mimo tvůj dosah, tak se spouští příležitostný útok.

Každopádně, já jsem tvé vyjádření pochopil takto:
Sražení na zem může sraženému způsobit zranění. Což, AFAIK, v DnD není a byl by to nějaký house-rule.
28.1.2020 22:30 - Arten CZ
malkav: vysvětluješ si to špatně. Vstaní je pohyb, nikoli akce. Takže sražený ve svém kole vykoná pohyb (vstane, za 1/2 bodů pohybu), tím zruší stav Sražený, tím tedy zruší nevýhodu k útoku a následně už útočí (akce, třeba bude mít tři útoky za kolo btw) bez nevýhody. Dále mu zbývá ještě 1/2 bodů pohybu, které může dále využít pro další pohyb (pohyb se dá dělit před/po akci) a ještě může mít třeba bonusovou akci, pokud má čím ji vyvolat (třeba je to zloděj a má nějakou mazanou akci nebo tě praští druhou zbraní, opět už bez nevýhody, nebo má feat a když srážejícího barbara nyní rozsekal, tak dostane v bonusovce útok navíc).

efram: tvůj výklad je houserule. Stav sražený/ležící jasně říká, kdy má mít nevýhodu a kdy ne. Pokud postava utratí 1/2 bodů pohybu, aby neměla nevýhodu a ty mu ji přesto ad hoc dáš, potom bych jako hráč určitě nebyl spokojen.
28.1.2020 22:36 - malkav
Aegnor: Ano, pouštím se tu na pole nepsaného. Přijde mi naprosto akceptovatelné, aby vstávání, které stojí polovinu pohybu, vyvolalo příležitostný útok.

Tu druhou část jsi pochopil správně. V následujícím příspěvku jsem to potom upřesnil, že je to vyhrazeno jen manévrům.
28.1.2020 22:41 - malkav
Arten CZ: Jo máš pravdu ... pohyb, akce, reakce ... trochu v tom plavu :D Ale teda po téhle diskusi jsem sakra rád, že jsme u stolu tak nějak sladěný a o těchto věcech nevedeme sáhodlouhé dohady :D Pokud má někdo takovou potřebu, pak chápu, že mu nějaká pravidla pak nevyhovují a "ta pravidla" mu pak ničí herní atmosféru ...
28.1.2020 23:01 - sirien
ohledně tý nevýhody bych se eframa trochu zastal. DnD není plně symetrické a ani být nemá a je asi fér pojmout to tak, že doslovné znění pravidel je nějaké maximum kterým jsou zaštítěné hráčské postavy a popř. nejvýznamnější NPCčka, ale různé vedlejší NPC a minioni to můžou schytávat tvrdějc.

Tj. ano, hráčská postava (popř. hlavní záporák typu Strahd) si může jen tak vstát za polovinu pohybu a ten stav a související nevýhody ze sebe úplně setřást, ale pokud hráčská postava někoho srazí na zem (...a hráč má radost z toho, jak ho stylově válcuje), tak je IMO naprosto v pořádku, když tam DM to sražený NPCčko ještě trochu přidupne (vstání stojí celej pohyb a nevýhoda zmizí až v dalšim kole...)

Ale i tak je samozřejmě dobrý pamatovat, že tohle je pure GM fiat, byť prováděnej vcelku v rámci pravidly nabídnutých možnsotí.
28.1.2020 23:21 - efram
Já myslim, že se tu ale pletou dvě věci. Jaké pravidlo přesně artene používáš k tomu, že tvůj spoluhráč srazil nepřítele na zem? Používá manévry, který je uveden u valecnika?

Já třeba v tvém popisu vidím dost velký rozdíl, jestli někdo leží,lehl si třeba sám, a nebo byl bojovým manévrem sražen.

Oni k te záměně přispívají sama pravidla, ktera rádi ležící , sražený na stejnou úroveň.jsem jen na mobilu tak se mi to pravidlo ve blbe hledá.

Pokusím se dovysvetlit. Předpokládám že nepoužíváte manévr. Pak jde o kontrst síla vs atletika (případně sil vs síla atd.) a tady se podle výsledků dá krásně použít pravidlo o tom, že když povalený uspěje o x má třeba i k útoku s postavením výhodu, pokud jen uspěje, útočí, pokud neuspěje o x nevýhoda atd.

Tak bych to řešil já a jsem přesvědčen že je to zcela v kontextu pravidel.

A samozřejmě je na místě i to co píše Sirien a ppj - dopřej postavám pocit vítězství. U miniona dám klidně výhodu, u záporka budu vyhodnocovat viz shora.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.070721864700317 secREMOTE_IP: 18.204.214.205