Corny píše:
Já se pořád nemůžu zbavit pocitu, že snažit se zrovna do DnD nějak víc dávat hráčský worldbuilding a jiný podobný input je vrozeně docela nesmysl,
Aegnor píše:
Jerson: modelový rozhovor.
Neříkám, že v DnD musí být zrovna takový worldbuilding prováděný hráči. Ale co bys tedy poradil oněm výše popsaným GMmům? Něco ve stylu "Smiř se s tím, je to tvá práce, nebo se na to vykašli a nehraj, nebo změň systém"? Protože to mi přijde podobně 'užitečné' jako rada jak naložit s hráčem, který úplně nesedí do skupiny - "Vykopni ho, ať si najde jinou partu". Tedy pro mě je to úplně poslední řešení.
Navíc tohle všechno byly okamžité nápady, příklady toho, jak vypadá řešení v jiných systémech, nikoliv návrhy konkrétních postupů, které by se hodily zrovna do DnD.
Corny píše:
ale jinak je pravda taková, že od tradičního Gamemastera v hrách jako je DnD se docela čeká, že bude mít většinu podstatných věcí docela promyšlenou a připravenou a bude to mít nějak do sebe zapadající
Jo, a když se zeptáš, jak moc si GMmové připravují své světy, tak zjistíš, že takhle podrobně to nedělají, protože by se z toho zbláznili. Druhá možnost je napsat to do modulu - ale pak to stejně GM musí přečíst a zapamatovat si, nebo to v daný okamžik vyhledat a hráčům předat, což taky není úplně triviální. A nebo musí oblast hráčských možností omezit tím víc, čím méně je schopen taková místa rychle vytvářet nebo vyhledávat v modulu, což zase směřuje k railroadu. A nebo může tu náročnou práci GMma vzdát a doufat, že to zvládne něco jiný, což zase směřuje k nedostatku GMmů, který jsem uváděl na začátku.
Jestli je řešením tvářit se, že tihle GMmové, kteří svou roli nezvládají úplně bravurně, vlastně neexistují a není třeba se jimi zabývat, tak to vezmu v úvahu. Ale moc si nemyslím, že to je řešení.
(Tedy ještě bych mohl říkat, že DnD nezvládne vést kde kdo a zejména začátečník, ale to se na mě zase sesypou lidé tvrdící, že to tak není a že do DnD zbytečně kopu.)
MarkyParky píše:
Neexistují nelogická místa, zápletky, události. Existují jen hráči, co nemají dost fantazie, aby je zdůvodnili.
I když jsem o DnD slyšel ledacos, tak tohle čtu poprvé - fakt se to oficiální postoj? Protože pokud ano, asi bych ho měl zahrnout do svých úvah.
efram píše:
Jenže to není vina pravidel, ale hráčů. Nikde výzvu o sepisováni takových stati nenajdeš. Naopak pravidla vyzývají k úplné něčemu jinemu. Například kapitola zázemí o tom hovoří zcela jasně.
Tím že jim řeknu, že je to jejich vina, to moc nevylepším. Btw. on pro GMmy bývá problém dostat dohry i to, co si napíšou hráči do zázemí, když jedou podle pravidel, protože neví jak. V příručce to moc popsané není. A když jim budu tvrdit, že to v příručce je, tak jim taky nepomůžu (když to tam neumím najít.)
LokiB píše:
Hraní ma byt o zdolavani překážek vytvářených GM, ne o vytváření si vlastních.
Tohle je třeba jedna z věcí, která mi přijde užitečná říct hned na začátku a odsouhlasit si, kdo to tak vidí a kdo vidí smysl hry v něčem jiném - třeba v tom, že postavy půjde za nějakým cílem, a GM jí do cesty ty překážky bude přihazovat. Nebo třeba o tom, že každá z postav bude mít nějaký cíl, které nemusí jít stejným směrem. (Předpokládám, že tady se dozvím, že o tom DnD nemá být).