Volná diskuze

ben222
18.10.2019 18:26
Upravování DnD
Nazdar lidi,
v dnešní moderní době se často setkávám s tím že hráče nezajímá fantasy.Rozmýšlel jsem co se dá s tím a myslím si že by se dalo dnd upravit do steampunku,sci-fi a realismu.Má to ale jeden zásadní háček-nevím jak by se to dalo udelat.Prosim pomožte mi.Jsem odkázán na vaší milost :).
31.1.2020 14:46 - Arten CZ
Aegnor: já nerozporuju tu představu, já měl představu jinou a na základě toho jsem odpovídal, ale pokud má LokiB tuto představu (že se dá z těžké popáleniny vyspat), potom nemáme sporu.
31.1.2020 15:33 - LokiB
Arten CZ píše:
Aegnor: já nerozporuju tu představu, já měl představu jinou a na základě toho jsem odpovídal, ale pokud má LokiB tuto představu (že se dá z těžké popáleniny vyspat), potom nemáme sporu.


DND nemá jiný jednoduchý zabudovaný tracker pro následky jako jsou těžké popáleniny, fraktury.
Je to pak pochopitelně věc skupiny, jak si to uchopí.
Vlastně nevím, jak bys ty ve vašem pohledu určoval, kdy postavě vznikly těžké popáleniny či zlomeniny, a jak se s nimi bude dlouho vypořádávat.

Ano, je to něco, co mnoha lidem na DND vadilo (když to vykládali jako já), že se někdo z těžkých popálenin vyspí.
je to ale daň za to, že hráči obecně spíš nechtěli hrát "hmm, teď se budu 14 dní ve hře z něčeho léčit, to není zábava".

Tohle mělo vždy jednoduchý hack pro ty, kterým to vadilo - omezit Lečebná kouzla (neléčí vůbec, nebo jen za dočasné životy) + omezit obnovu HP.

netvrdím, že se všude musí hrát DND stejně a tedy tvoje řešení je také v pohodě, budeš v něm podle mě narážet podobně jako já ve svém, jen někde jinde na něco jiného.

Arten CZ píše:
Ale není možné, co předvedl LokiB, abych měl mechaniku a její interpretaci, které jsou vzájemně nekompatibilní.


Můžeš mi prosím ještě jednou tu nekompatibilitu vysvětlit? Nevidím ji.
31.1.2020 16:15 - Aegnor
LokiB píše:
Vlastně nevím, jak bys ty ve vašem pohledu určoval, kdy postavě vznikly těžké popáleniny či zlomeniny, a jak se s nimi bude dlouho vypořádávat.

Tak ze zvědavosti ... kolikrát se v Pánovi Prstenů řešila zlomenina? Nebo velký popáleniny? Jako mám pocit, že vůbec a že z velkejch zranění tam byly akorát otravy (Frodo - nůž, Frodo - Odula, Eówyn - Nazghůl).
31.1.2020 16:20 - LokiB
Aegnor píše:
Tak ze zvědavosti ... kolikrát se v Pánovi Prstenů řešila zlomenina? Nebo velký popáleniny? Jako mám pocit, že vůbec a že z velkejch zranění tam byly akorát otravy (Frodo - nůž, Frodo - Odula, Eówyn - Nazghůl).


Eowyn měla zlomenou ruku a efektivně tím její boj skončil :)
Jak moc limitovalo Froda pohmoždění z Morie, se neřešilo.

otázka je, jaký to má vztah k zde probíranému :) Jestli někdo chce nebo nechce mít zlomeniny a popáleniny ve hře (ve Fate to problém není, tam se to pomocí aspektů popíše snadno ne? ... ale nevím, jak standardně tam mají popsané případné "léčení" takového aspektu. jestli scénou, scénářem nebo jak je to omezeno.) a druhá věc je, když to tam chce mít, jak to ve hře interpretovat.
V Savage Worlds taky můžu dát postavě novou Hindrance "Pomalá (z důvodu zlomeniny nohy)".
DND tohle nepoužívalo, řešilo to přes HPčka. Ostatně i tady se v diskusi o popisech lidé rozjížděli na tom, jak krásně popisují "ha, zásah za 2/3 Hpček, to znamená, že ...."

Fakt, že se zlomeniny a popáleniny dají v DND léčit rychle, na tom nic nemění. oživit mrtvého jde také rychle.
31.1.2020 16:23 - Šaman
Ve Fate je to hlavní mechanika bojové výdrže. Nejsou HPčka, ale políčka pro následky. Kdo už nemá místo pro následek, je vyřazený.
Jak moc takový následek omezuje už je ale věc nastavení (od jednorázového vyvolání po trvalý postih k hodům logicky se pojících s následkem.)
31.1.2020 16:37 - malkav
Hele a pracujete s "masivními zraněními"? To je totiž součást psaných pravidel a když tu tak koukám na ty debaty, tak se to moc v potaz nebere (např. u toho pádu, nebo žbluňkutí do lávového jezírka).

Masivní zranění
Kvůli tomuto pravidlu se tvor snáze skácí pod masivním zraněním. Když tvor utrpí zranění z jediného zdroje, které je větší nebo rovno polovině jeho maxima životů, musí uspět v záchranném hodu na Odolnost se SO 15, jinak utrpí náhodný účinek daný hodem podle Tabulky otřesu ústrojí.
Například tvor, který má maximum životů 30, si musí hodit na tuto záchranu na Odolnost, když utrpí zranění 15 nebo více z jediného zdroje.

Tabulka otřesu ústrojí
k10 Účinek
1 Životy tvora klesnou na 0.
2–3 Životy tvora klesnou na 0, ale je stabilizovaný.
4–5 Tvor je ochromený do konce svého příštího tahu.
6–7 Tvor nemůže provádět reakce a má nevýhodu k hodům na útok a ověřením vlastností do konce svého příštího tahu.
8–10 Tvor nemůže provádět reakce do konce svého příštího tahu.
31.1.2020 16:41 - LokiB
Fakt je někde psáno v češtině "Kvůli tomuto pravidlu se tvor snáze skácí pod masivním zraněním"? uh ...

Jinak mě dává perfektní smysl na to hrát.
31.1.2020 16:43 - malkav
LokiB: jojo, je to ve zdejším překladu PPJ ... jo a můžeme se hádat, nakolik je to pravidlo akceptovatelné, když si ho nemůžou přečíst hráči, protože pro ně ta knížka není určená :D (to není míněno na tebe, Loki)
31.1.2020 16:52 - efram
je zvlastní jak tohle pravidlo uniklo zdejsi diskusi... hledat to nebudu, ale už jsem ho tu zminoval :)

Napadla mne taková zcestná myšlenka. Jak můžeme vést tak sáhodlouhé diskuse na určité téma, když neevidujeme nebo neznáme všechny možnosti? Což v důsledku vede k tomu, že pravidla něco neumí, neumožňují atd.
31.1.2020 16:57 - Pan Bača
ShadoWWW: tu formulaci by to chtělo v příští aktualizaci PPJ opravit
31.1.2020 16:57 - LokiB
efram píše:
je zvlastní jak tohle pravidlo uniklo zdejsi diskusi... hledat to nebudu, ale už jsem ho tu zminoval :)


Jen pro upřesnění - já se nepodivuji nad existencí toho pravidla, to je mi dobře známé. Podivoval jsem se na jeho českým zněním, které je dost wtf.

Konec konců už tu bylo zmíněno tuším Markym také v předchozí debatě
31.1.2020 17:02 - ShadoWWW
Pan Bača: Budu aktualizovat už teď o víkendu. Hoď mi prosím do PM lepší znění.
31.1.2020 17:02 - efram
LokiB

myslel jsem to jako nadsázku i kdybych to neuvedl a neuvedl to marky (případně někdo jiný), chápu ze vsichni nemáme nadrcená pravdila do mrte.
31.1.2020 17:12 - LokiB
A je tedy třeba říc, že hned pod tím pravidlem je i tabulka Poranění, která řeší "trvalejší poranění", než jen HPčka.
Ztrátu oka, ruky, ... kulhavost, atd.

Limp. Your speed on foot is reduced by 5 feet. You
must make a DC 10 Dexterity saving throw after
using the Dash action. If you fail the save, you fall
prone. Magical healing removes the limp.
31.1.2020 18:02 - efram
LokiB
Tak ta možnost léčby už záleží na daném světě a kouzla co to umí nejsou zas tak dostupná. K tomu jsi směřoval tím vytučněním (že se toho zranění mohou rychle zbavit)?
31.1.2020 20:06 - Aegnor
LokiB píše:
Eowyn měla zlomenou ruku a efektivně tím její boj skončil :)
Jak moc limitovalo Froda pohmoždění z Morie, se neřešilo.

A tak Eówyn měla zlomenou ruku a zároveň s tím schytala docela hnusnou otravu (viz knihy, kdy ji z toho pak musí vyléčit Aragorn, jinak by nejspíš umřela). A dokážu si představit, že z pohledu RPG to mohl hráč prohlásit jako vrchol a důstojné zakončení jejího příběhu. Žena, která tam vlastně ani neměla být (kdyby se nevzepřela své rodině) zabila krále Nazghúlů, jednu z nejmocnějších entit v celé Středozemi. :-)

U Froda jsem nemyslel Mórii, ale Větrov (Amon Sul tuším?) a to, jak ho Nazghúl bodnul Morgulskou čepelí.

LokiB píše:
otázka je, jaký to má vztah k zde probíranému :) Jestli někdo chce nebo nechce mít zlomeniny a popáleniny ve hře

No, Pán Prstenů je podle mě docela hezká ukázka toho, jaký styl bojů, následků a hrdinskosti obecně DnD v základu tvoří. Hrdinové jsou v bojích, dostávají zranění, ale že by se u nich řešili realistické následky? To mi moc nepřišlo.
A podle mě je docela důležité uvědomit si, kdy má smysl řešit realističnost a kdy to smysl nemá. Jinak ti to začne dělat bordel. Například můžeš hrát v GURPS Asterixe a Obelixe (setting, ne ty postavy), v boji do sebe kopneš lektvar (mechanicky zvedá sílu), chytneš protivníka za ruku a chceš ho hodit pryč, načež ti GM popíše, jak jsi mu utrhnul ruku (True story).

malkav píše:
Hele a pracujete s "masivními zraněními"?

Jako, ano, máš pravdu, to pravidlo v PPJ napsané je. Ale ... máme v každé debatě pracovat se všema volitelnejma pravidlama? I když je otázka, jak moc se daného tématu vlastně týkají (já mám pocit, že tématu "kreativního skládání akcí pro vyřazení protivníka" se to moc netýkalo)?
Když to přeženu, tak to pak můžeme každý příspěvek uvozovat stylem "pracuji s DnD 5e za využití volitelných pravidel X, F a M."
31.1.2020 20:36 - malkav
Aegnor píše:
Ale ... máme v každé debatě pracovat se všema volitelnejma pravidlama?

No považuji to osobně za lepší řešení, než tvrdit, že to či ono pravidla vůbec neřeší ;)
A tématu se to podle mě dost týká, protože se tu probírá mimo jiné vyřazení jednou ranou.
31.1.2020 20:39 - efram
Aegnor píše:
Jako, ano, máš pravdu, to pravidlo v PPJ napsané je. Ale ... máme v každé debatě pracovat se všema volitelnejma pravidlama?


Myslím, že tohle pravidlo právě na vyřazení vliv mít může a proto je dobré s ním v diskusi počítat. Nicméně chápu, že tak jak popisuješ vaši hru ty ho neberete, nehrajete.
31.1.2020 21:03 - sirien
efram: skutečnost je, že valná většina skupin podle všeho tahle pravidla vůbec nepoužívá. Nejen u nás, ale obecně.

Druhá skutečnost je, že většina těhle pravidel je popravdě brutálně random nastřelená a dost nedotažená a kvalitou nejsou o moc dál, než běžnej house-ruling (popravdě - v některých případech sem potkal house-ruley, které byly promyšlenější a dotaženější, než oficiální varianty; napříkald u specifickejch zranění)


Zejména v kontextu první skutečnosti je namístě se ptát, jak moc má smysl brát v diskusi v potaz varianty, který většina herních skupin ignoruje. Kamsi na X-set-Y-tou stranu příručky (základní, nebo i rozšiřující) si doprava dolu můžu napsat co se mi zlíbí, ale pokud to reálně neprosákne plošně mezi hráče, tak se dá docela tvrdit, že to neni moc reálná součást toho systému.

V kontextu druhé skutečnosti je pak namístě se ptát, jak seriózně má smysl brát v diskusi hrubě rozčrtnuté polotovary, které autorům samotným nestály za pořádný dotažení a otestování a zjevně je do příručky plácli tak, jak je to na první dobrou napadlo (srovnej např. s na pohled o dost promyšlenější konverzí spell-slotů do many, kterou lidé taky nehrají, ale i díky své dotaženosti je v komunitě plošně mnohem známější a "validnější")


Samozřejmě chápu, že ve své dobré tradici nepřipustíš, že by DnD mohlo mít jakoukoliv chybu (resp. možná to připustíš v nějaké abstraktní rovině, ale jakoukoliv chybu konkrétně předloženou jako vždy popřeš), ale mě tohle ohánění se polo-obskurdníma ofiko hackama který nikdo moc nepoužívá a který navíc zjevně ani nikdo pořádně nedopracoval nepřijde zrovna jako zvlášť produktivní. (Resp. to neni o nic produktivnější, než argumentovat tím, že věc můžeš nahackovat tvrdym house-rule a pak to taky bude fungovat. Samozřejmě teď mluvím o těch případech, kdy ty ofiko varianty mají kvalitu těch house-rules, jako třeba tabulka zranění, ne o případech, kdy to je domyšlenější, jako např. ta mana).
31.1.2020 21:19 - efram
sirien píše:
Samozřejmě chápu, že ve své dobré tradici nepřipustíš, že by DnD mohlo mít jakoukoliv chybu (resp. možná to připustíš v nějaké abstraktní rovině, ale jakoukoliv chybu konkrétně předloženou jako vždy popřeš)


Kdyby jsi si dal tu práci tak by jsi celkem snadno, možná, dohledal moje příspěvky, kde tvrdím, že pravidla DnD nejsou bezchybná. Já říkám, že s nimi pracovat lze a že dávají možnosti.

Nemyslím si, že tahle diskusní skupina je klasickou herní skupinou a domníval jsem se, že vám jde v diskusích o podstatu věci. A pokud tady vedete sáhodlouhé debaty o jádru pudla a neberete pravidla jako celek tak je na místě se nad tím zamyslet. Kdo jiný by měl tyhle možnosti brát v potaz, kdo jiný by se tím měl zabývat a kdo jiný by měl o nich informovat než portál zabývající se primárně DnD a jeho propagací ??

Svým příkladem říkáš - ignorujme jako řidiči pravidlo o používání blinkru, stejně většina řidičů blinkry při odbočení nepoužívá.

Možná by jsi mohl naspat v čem jsou teda ta pravidla podle tebe nedotažená? Já podle nich se skupinou hraju. Hru nám to zpestřuje a dělá zajímavější. Nebo je to tak, že ty jsi si je bez předloženého důkazu nebo rozboru vyhodnotil jako nedotažena, na úrovni houserules atd..... No to mi taky nepřijde moc produktivní.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.078038215637207 secREMOTE_IP: 44.213.75.78