Lethrendis píše:
Tedy chci pochválit, jak tu
...každá zvládá překročit vlastní stín? Hezké, že?
Lethrendis píše:
se stále domnívám, že jsem hlasem mainstreamu
To je totéž, jako že mluvíš jménem Lidu?
Lethrendis píše:
byť v ní o nějaké hraní rolí vůbec nejde
To je poněkud diskutabilní a diskutované
Lethrendis píše:
Přišlo mi, že je to hodně oneshotový systém
Střepy snů? Erric sám mi kdysi řekl, že to je spíš na mini-kroniky, což je přímo záměr v rámci emulace filmového příběhu (byť je možné tyto odehrávat "sériově" ve volné návaznosti - asi jako sequely filmů)
Lethrendis píše:
Já psal, že co se týče posunů a růstu postavy, nepřijde mi použití příkladů z filmů jako vhodné
Problém je, že mícháš dohromady konkrétní filmové příklady (tu konkrétní Aryu z toho konkrétního seriálového AGoT), jejichž "namapování" na žádný RPG systém nebude nikdy dokonalé, s otázkou toho, jak moc je možné mít systém, který kopíruje obecné schéma nějakých filmů (žánru, skupiny...)
Tzn. nikdy nebudeš mít systém, který by šlo přesně namapovat na příběh Zlatého oka - nicméně
můžeš mít, velmi snadno, systém, který dokáže simulovat popř. přímo emulovat Bondovky. Sice asi nebude mít 100% 1:1 shodu s jakoukoliv konkrétní Bondovkou, ale hra podle něj vygeneruje příběh nerozlišitelný od Bondovek obecně (vč. nuancí toho zda chceš spíš Conneryovský nebo Brosnanovský styl - pro potřeby diskuse navrhuju gentlemanskou dohodu že žádný jiný styl není validní Bondovka).
Takový systém pak sice není schopný zachytit příběh, který mu tvoří předlohu (Zlaté oko, Srdečné pozdravy z Ruska...)
jako celek, ale lze jím při předpokladu, že to je rozumně nadesignovanej systém) smysluplně popsat jednotlivé pasáže těhle příběhů.
Trik je v tom, že Šaman mluví o Aryi a snaží se přitom komunikovat tuhle rovinu zobecněné předlohy typové Arye a typově AGoT příběhu - a Ty ho chytáš za slovíčko a křečovitě se upíráš k oné konkrétní holce v tom konkrétnim seriálu. Se pak samozřejmě nemůžete potkat.
Jerson: Pokud se levelování neprojevuje na příběhu (co do rozsahu, vyznění, žánru, epičnosti, citelně rostoucí kompetence atd.), ale jen v tom, že GM nahradí gobliny orkama a pak orky skurutama a pak skuruty yuan-tiama a pak yuan-ti... takže se hraje pořád totéž, jen s vyššíma číslama, tak si troufám naprosto natvrdo říct, že to GM dělá blbě.