Lethrendis: Některé příběhy jsou o vývoji postav a některé ne - a to jak ve filmu, tak v RPG. Ten vývoj může být růst - a také nemusí. Některá RPG na filmovou strukturu věcí kašlou - a jiná jsou designovaná tak, aby jí v případě zájmu zvládala kopírovat a další jsou přímo tvořená tak, aby jí emulovala.
Plus když hodnotíš nějaký příběh, tak je dobré si rozlišit, kdo by v takovém příběhu byl v RPG hráčskou postavou a kdo NPCčkem. V SoIF rozhodně neplatí, že POV char = PCčko.
Každopádně výroky jako tenhle:
Píše:
Filmy totiž, alespoň podle mě, nemohou být v tomhle ohledu příkladem pro hry. To, co funguje tam, nefunguje ve hrách a ani nemůže.
...vypovídají mnohem víc o tom, jak si sám zaslepeně zamčený ve vlastním henrním stylu a jak se přes něj nezvládneš přenést (popř. jaké různé hry - např. Šamanem zmíněné Střepy snů - vůbec neznáš), než o tom, co může fungovat nebo funguje v RPGčkách.
malkav: ty samé věci obvykle uvádim, když vysvětluju, proč sou GURPS přežitej a z dnešního pohledu špatnej systém :) Nesmyslnej tlak na realismus co nekončí realismem, ale omezeníma, co otravujou plus nehorázný účetnictví navrch.
Modernější systémy podobným věcem "nebrání", ony je prostě úplně ignorují/obchází.
Boldrick: kdybych dostal Euro pokaždý, když někdo plácne nějakou nehoráznou kravinu o Fate, tak bych si za tenhle tejden moh jít koupit nějakou moc hezkou flašku.
Když ve Fate nebudeš házet, tak se celej Fate jak je rozpadne na kusy, protože totálně rozbiješ celou ekonomiku fate pointů a tím celý kolorit vyvolání a vynucení a tím přestanou fungovat i ty příběhové mechaniky, o kterých mluvíš.
Plus udělat z Fate gamistickou hru s taktizovánim a kombenim, ve který může Tvoje postava obratem zařvat, de stejně snadno jako lusknout prstama.
(A očividně bych nemusel brát jen za Fate - DnD nesimuluje realitu, DnD simuluje mýtus.)
Šaman: Tak na okraj Fate je ve skutečnosti vyváženější než DnD, ale to by bylo na dýl a na jinam.
Corny píše:
Pathfinder
Místo DnD (5e) doporučíš DnD (3.75e). U-hm... A místo moderního 5e drsně přežitý GURPS? :) Burning Wheel je dost složitej a stylizačně velmi specifickej, Dungeon world je DnDčko v AW engine se vším dobrým a špatným co to nese (a je to taky herně dost specifický).