LokiB píše:
A bavil ses někdy s teoretickým fyzikem? Ti třeba často mají za "reálné" skutečnosti, které nikdy nikdo neviděl ani jinak nedetekoval.
Bavil. Zrovna tedy s tím, který zastával názor "nevíme, že to tak je doopravdy, ale tohle vysvětlení nejlépe odpovídá našim modelům."
LokiB píše:
Pochopitelně zas Jerson zcela ignoruje to, nakolik to doporučení počítá s tím, že cíl přežil přesný průstřel hlavy, a nakolik je to zejména připuštění možnosti, že tu hlavu třeba střelec vůbec netrefil, nebo trefil mizerně.
Právě naopak - a jsem rád, že jsi odhalil rozdíl mezi "zásahem do hlavy" a "čistým průstřelem hlavy", protože to jsou dvě rozdílné věci. A mám za to, že pravidla RPG často řeší zásah a jeho následky, nikoliv průstřel a jeho následky.
efram píše:
Na to uvádí, že i mosad učí, že dvě rány do hrudi a pak rana jistoty.
Ten výstřel do hlavy není rána jistoty, ale součást zastavovací střelby - jako že tři zásahy dvou vitálních míst těla vychází jako nejspolehlivější zastavovací metoda, a pořadí je dané pravděpodobností zásahu, napřed střelba do většího hrudníku a pak do menší hlavy.
efram píše:
Navíc o tomhle bychom dál mohli polemizovat. Zvlastě pokud se budem bavit ciste o okamzite smrti, pripadne o vyřazení z šoku, bezvědomí, koma atd.
Já o tom polemizovat nechci, protože na nějaké lepší výsledky bychom potřebovali záznamy z poprav, které nikdo buď nezpracoval, nebo nálezcům nestály za další využití (na rozdíl třeba od zásahů elektrickým proudem).
Prostě v reálném světě najdu stovky ověřených zpráv, ve kterých lidé fungovali nebo dokonce bez následků přežili zásah do hlavy (včetně úplného průstřelu). Stejně tak existují desetitisíce jiných, ne nutně bojových situací, které jsou reálně možné - třeba že jeden člověk uzvedne dva koně nebo popotáhne 10 či 90 tun vážící objekt, nebo vyšplhá na 200metrový dům bez pomůcek a jištění, atd. Pokud by měla existovat skutečně realistická pravidla RPG, mělo by být možné do nich takové situace nacpat bez ohýbání. Když pravidla takové výsledky a činy neumožňují, tak je nemůžu považovat za realistická. Nicméně to neznamená, že by byla kvůli tomu špatná.
A platí to i obráceně - pokud je podle pravidel možné udělat něco, co lidé nedokážou (včetně případu "doposud nedokázali"), tak jsou také nerealistická, ale ani tak nejsou špatná.
Btw původně jsem narážel na tohle:
ShadoWWW píše:
Když se podíváš na fóra, tak bys skoro řekl, že všichni chtějí hrát co nejrealističtěji. Když ale přijde na věc, tak u stolu zjistíš, že těch hráčů, co chtějí Gritty Realism, zas tak moc není.