Já musím za sebe a své hráče říct, že se v dlouhodobé kampani chceme zlepšovat. To, co pro nás před půl rokem byl problém, stane se nyní oříškem a příště brnkačkou. Je to věc, kterou v dlouhodobých kampaních chceme. Nechceme přešlapovat na místě a roky dělat totéž.
Pak už je jen otázka konkrétní hry, jak se ono zlepšování implementuje. My aktuálně hrajeme Cthulhu Dark, kde nejsou vůbec žádná čísla, ale přesto chceme, aby se postava zlepšovala a také se zlepšuje. Získává nové schopnosti (něco jako nový aspekt), nebo se rozšíří její kompetence (na co dříve potřebovala test, nyní zvládne bez testu, co dříve bylo nemožné, nyní dokáže s testem).
Pokud se tedy, Jersone, ptáš, zda hráči chtějí nějakou formu zlepšování, z mé zkušenosti ano, každý hráč, se kterým jsem se setkal, chtěl v dlouhodobé hře vidět, že se jeho postava zlepšuje, že dokáže řešit složitější situace a původní situace by dokázal řešit jednoduše nebo jinak, lépe.
Nemyslím si, že by to znamenalo, že by postava nebyla od začátku podle toho, jakou ji hráč chce.
A jak je to tedy v Omeze? Co když se agent chce stát superagentem. co když mu původně dělal problém utkat se ve střelbě s jedním vojákem a nyní by si přál, aby dokázal postřílet desítku vojáku s prstem v nose, že takto si představuje vývoj své postavy? Jak určuješ, že jedna postava dokáže postřílet deset vojáků a druhá jen jednoho? A že jedna postava na zastřelení vojáka nepotřebuje test, protože už je natolik dobrá (lepší než jiná), že to nepotřebuje ani ověřovat? Jak mohu ze svého agenta udělat superagenta, po kterém toužím?