Volná diskuze

Perotin
20.3.2020 11:07
DRAKOBIJEC: Zákonně Ukecaní & Deskotéka
ZDRAVÍM VŠECHNY DOBRODRUHY A DRAKOBIJCE!

Rádi bychom vás informovali, že jsme v rámci našeho projektu Drakobijec spojili své síly s našimi kamarády Na tahu a spustili dva pořady na jejich twitch/YT kanále:

1) ZÁKONNĚ UKECANÍ - Sešlost DM, diskuzujících o různých tématech světa DnD 5. edice.
Vysíláme KAŽDÉ LICHÉ ÚTERÝ v 18:00 (příští díl 24.3.2020).

2) DESKOTÉKA - To samé, ale o deskových hrách.
Vysíláme KAŽDÉ SUDÉ ÚTERÝ v 18:00 (příští díl 31.3.2020).



Kde oba pořady vysíláme?
- Twitch Na tahu (livestream) - https://www.twitch.tv/natahu
- YouTube Na tahu (záznamy) - https://www.youtube.com/channel/UCwFpprC_wsxuTOE1TYs-AgQ

Kde nás dále najdete?
- Discord Drakobijec - http://discordapp.com/invite/VgJDmCD
- Facebook Drakobijec - https://www.facebook.com/drakobijec.cz
- Discord Na tahu - https://discordapp.com/invite/XBbwGQ6
- Facebook Na tahu - https://www.facebook.com/dndnatahu/

__________________

Autorská citace #21
23.3.2020 15:40 - LokiB
Gurney píše:
Takže počítej s tím, že na 99% se bez ohledu na obklíčení a počet stráží postavy pokusí probojovat ven a radši umřou, než by se nechaly zajmout.


Zrovna tohle bych nekladl za vinu GM ... je to rozhodnutí hráčů za jejich postavy. Jestli si chtějí dát všichni bitvu na život a na smrt, ok.
Když to není scéna z Butch Cassidy a Sundance Kid, kde jaksi postavy na výběr neměly, tak se obecně nebráním tomu, aby existovaly ve hře situace, které nemusí jít vyřešit silou. Jako aby si v každém okamžiku hry hráči mohli říc (obdobu) "tak teď jdeme svrhnout krále" a mračili by se, kdyby narazili na odpor, který by byl k nepřekonání, tak to by mě asi nebavilo.
Autorská citace #22
23.3.2020 15:43 - York
Gurney píše:
podle mého prostě je úkolem DMa (možná nejtěžším vůbec) vést hru tak, aby bavila všechny přítomné


To sice jo (a je to úkolem všech hráčů u stolu, ne jen DMa), ale je taky rozumný vybrat si spoluhráče, kteří chtějí hrát podobně jako ty.



LokiB píše:
Zrovna tohle bych nekladl za vinu GM ... je to rozhodnutí hráčů za jejich postavy. Jestli si chtějí dát všichni bitvu na život a na smrt, ok.


Za vinu bych to nekladl nikomu, ale souhlasím s Gurneyem, že stavět hráče do bezvýchodných situací je obvykle špatnej nápad, protože hráči prakticky vždycky reagujou jinak, než si GM představoval (nebo než by potřeboval, pokud se snaží railroadovat).

A pokud bych měl hrát railroadovaný dobrodružství, tak by mi rozhodně bylo mnohem milejší, kdyby se s náma GM prostě vždycky metaherně domluvil. Třeba "Příběh teď pokračuje tím, že vás královští vojáci uvrhnou do šatlavy. Pojďme se domluvit, jak se to stalo*."

* Tj. když GM potřebuje někam narailroadovat postavy, tak se na chvilku přestane hrát v actor stance a místo toho se z hráčů stanou pomocní režiséři a scénáristi a společně s GMem posunou příběh a situaci do žádoucího stavu. A pak se zas může pokračovat v actor stanci.
Autorská citace #23
23.3.2020 16:31 - LokiB
York píše:
stavět hráče do bezvýchodných situací je obvykle špatnej nápad


Stavět je do nich - jistě.
Ale zajistit, aby žádná situace ve hře nemohla být bezvýchodná, i když je to něco, pro ce se hráči sami rozhodnou, jakkoli dopředu vědí, že to asi bezvýchodné bude ... to se mi nechce
Autorská citace #24
23.3.2020 16:43 - Lethrendis
Souhlasím s Lokim. Některé akce mají být bezvýchodné, pokud má mít svět nějakou integritu. Pokud jako GM vnímám něco jako zjevně sebevražedného, tak na to hráče jemně upozorním, často taky dost polopaticky. Pokud se do toho stejně pustí, není důvod nikoho šetřit.

"Ti týpci fakt nevypadají, že by šli dát snadno. V nejlepším případě to bude boj na život a na smrt, v těch ostatních pouze na smrt. Jseš si jistej, že chceš útočit?"
Autorská citace #25
23.3.2020 17:24 - Xeth
Gurney píše:
Jen tak mimochodem, tohle je jedna z ikonických situací, které fungují ve filmu nebo v literatuře, ale absolutně ne v RPG. Takže počítej s tím, že na 99% se bez ohledu na obklíčení a počet stráží postavy pokusí probojovat ven a radši umřou, než by se nechaly zajmout.

Vážně? Mně to zatím fungovalo vždy, snad až na jeden jeden případ. Ale to zase bylo podle mne částečně vinou celkového rozpoložení družiny, které se to tehdy týkalo. Tedy ne, že by se sem tam neobjevovali jedninc, kteří by to chtěli zkusit, ale ti nakonec dali na ostatní a podřídili se. Až právě na ten jeden případ. Jinak mi vždy podobné meziřádkové ukazatele "nedělejte to, není to dobrý nápad," zapůsobily dobře.
Na druhou stranu, i když ta družina půjde v takové situaci proti všem indiciím a zdravému rozumu, nepůsobí následné uvržení do kobky nikterak násilně. Čili cíle by tak bylo dosaženo, i když s nějakými těmi šrámy a případně i jinak horší počáteční situací pro začátek hry tam dole.
Autorská citace #26
23.3.2020 17:35 - Xeth
York píše:
...stavět hráče do bezvýchodných situací je obvykle špatnej nápad...

Určitě ne je do nich samovolně stavět, a to ne kvůli nevyzpytatelnosti jednání postav v družině. To by nebylo příliš odlišné od "zasáhlo vás mocné kouzlo, proti kterému se nemůžete bránit." Ale pokud tam hráči své postavy postavi samy, to je něco úplně jiného. Ani v mnou zmněném případě by nemělo jít o něco z čistého nebe, ale mělo by to být něco, co má nějaké základy v dění ve světě, případně pramenícího z dřívějšího jendání postav.
Autorská citace #27
23.3.2020 17:51 - York
Loki, Lethrendis, Xeth: Jasně. Pokud hráči dopředu vědí, do čeho jdou (respektive co riskují), tak to je většinou v pohodě.
Autorská citace #28
24.3.2020 15:08 - Gurney
York píše:
To sice jo (a je to úkolem všech hráčů u stolu, ne jen DMa), ale je taky rozumný vybrat si spoluhráče, kteří chtějí hrát podobně jako ty.

Teoreticky jo, v praxi ale spousta lidí chce hrát se svými kamarády nebo si spoluhráče nemůže zas tak vybírat, takže je holt potřeba být flexibilní.

Xeth: Já tuhle konkrétní situaci nerad používám, protože z pohledu mnoha hráčů je nechat se v takové sitauci zajmout jen lehce odlišná forma porážky, a naznačování, že teď se musíte podřídit v praxi znamená, že jim nutím selhání. Tím jsem myslel, že to "nefunguje". Rozjíždět tím zápletku mi přijde přinejmenším ohrané, a když už k tomu hra přirozeně dospěje (myšleno postavy fakt provedou něco, kde už moc nelze vysvětlit, proč by autority neragovaly a nepřítáhly na ně s fakt obrovskou přesilou), tak se tam snažím nechat i nějakou skulinu pro únik, a snažím se jim upřímně zodpovědět, jaká rizika s sebou ta které možnost nese.

V podstatě hlavně nechci, aby hráči došli k závěru, že tohle je situace, kterou jsem připravil tak, aby hra musela pokračovat jen jedním určitý směrem - tyhle dojmy (ať jsou pravdivé nebo ne) jsou podle mé zkušenosti pro kampaň ve větším množství prudce toxické. Jestli se pokusí dostat ven a vyjde jim to nebo jim to nevyjde, protože jim prostě nepadly kostky, nebo se vzdají protože nechtějí zabíjet policajty nebo mají dobrého právníka, na tom už mi tak moc nesejde.
Autorská citace #29
24.3.2020 18:09 - Náčelník Velký Nos
Právě teď jsou zákonně ukecaní online, společně s tradičními Perotinem Shirou a Yuuchim jsou tam i místní JohnJarik a Shadoww! Koukněte https://www.twitch.tv/natahu
Autorská citace #30
24.3.2020 18:18 - Xeth
Gurney: Jen tak na postavy hodit "bezvýchodbou" situaci je samozřejmě špatně, viz to co jsem psal k Yorkovi. Nějaké extra skuliny pro záchranu hráčských zásadně nevymýšlím, to podle mne jen degraduje celou situaci, ne-li hru. Většinou to ani není potřeba. Skulin, které všude jsou je hromada a když hráči přijdou s něčím pravděpodobným, tak nemám problém to uznat.

Obecně hráče nikam netlačím. Vymýšlím prostředí a dění v něm, spolu s jednotlivými aktéry, s jejich motivacemi, cíly a způsoby provedení. Když pak do dění vstoupí hráčské postavy, adekvátně na ně prostředí zareaguje. A když už se postavy dostanou do potíží, tak v drtivé většině případu vědí dobře proč a jak. A nejednou do těch potíží lezou samy a počítají s následky.
Autorská citace #31
25.3.2020 10:51 - Gurney
Xeth píše:
...Nějaké extra skuliny pro záchranu hráčských zásadně nevymýšlím, to podle mne jen degraduje celou situaci, ne-li hru.

To jsem si taky myslel, než ve hře došlo na to, že "prostředí" může velmi logicky zareagovat Hellfirem odpáleným z Predatoru nebo orbitálním bombardováním a skulina je už jen save or die hod nebo když DM namísto toho rozhodne, že postavy radši přijede někdo zajmout. To je prostě jím nastavená "obtížnost" hry, a není na tom nic špatně, ale je alibistické se tvářit, že nad tím nemá kontrolu.

Krom toho další moje zkušenost je, že pro hráče působí hra lépe, pokud můžou dělat věci, které DM považuje za na hraně možného nebo i lehce za ní.

Xeth píše:
...když už se postavy dostanou do potíží, tak v drtivé většině případu vědí dobře proč a jak. A nejednou do těch potíží lezou samy a počítají s následky.

To je pak samozřejmě ideál.
Autorská citace #32
25.3.2020 10:56 - sirien
Gurney píše:
pro hráče působí hra lépe, pokud můžou dělat věci, které DM považuje za na hraně možného nebo i lehce za ní.

já myslim, že tady je ta tendence GMů držet si kontrolu často zbytečná. Takové Blades docela dobře ukazujou, že když se definování možného nechá na hráčích, tak to funguje docela dobře a hráči maj soudnost co do toho co v tom světě má a nemá být proveditelné.
Autorská citace #33
25.3.2020 11:23 - Jerson
Xeth píše:
A když už se postavy dostanou do potíží, tak v drtivé většině případu vědí dobře proč a jak. A nejednou do těch potíží lezou samy a počítají s následky.

Aniž bych to chtěl zpochybňovat, máš tohle u svých hráčů ověřeno? Ptám se proto, že jsem nejednou byl svědkem toho, kdy GM tvrdí, že hráči byli dopředu varováni a věděli o nebezpečí, případně šli do něj dobrovolně, a hráči v té samé chvíli říkají, že o nebezpečí nevěděli, nebo že vůbec netušili jak se mu vyhnout, protože byli do situace vmanipulováni. A minimálně dvakrát jsem byl v téhle situaci taky - jako GM.
Autorská citace #34
25.3.2020 12:35 - Corny
sirien píše:
Takové Blades docela dobře ukazujou, že když se definování možného nechá na hráčích, tak to funguje docela dobře a hráči maj soudnost co do toho co v tom světě má a nemá být proveditelné.

To docela potvrzuju.

Jinak, nechcete na nějaké hlubší debaty o teorii založit jiné téma? Spíš že tady to asi úplně není na to určený a taky to možná trochu působí jako cílené rejpání do show (ať už to tak je nebo není myšleno).
Autorská citace #35
25.3.2020 13:11 - LokiB
sirien píše:
Takové Blades docela dobře ukazujou, že když se definování možného nechá na hráčích, tak to funguje docela dobře a hráči maj soudnost co do toho co v tom světě má a nemá být proveditelné.


To nedává smysl zobecňovat ... chápu vaše zapálení pro Blades. Ten styl, který v Blades funguje bezva, fakt není značka ideál-dejme-to-všude.
Autorská citace #36
25.3.2020 13:46 - York
Loki: Zrovna v tomhle případě nevidím důvod, proč by to nešlo. Jako PJ jim do toho samozřejmě můžeš kecat (říct svůj názor), ale nechat na hráči finální rozhodnutí, jestli bude jeho akce fungovat, je podle mě obecně good practice.
Autorská citace #37
25.3.2020 13:56 - Jerson
Corny píše:
Jinak, nechcete na nějaké hlubší debaty o teorii založit jiné téma? Spíš že tady to asi úplně není na to určený a taky to možná trochu působí jako cílené rejpání do show (ať už to tak je nebo není myšleno).

Oni kluci tohle téma rozebírali i včera zase z jiného směru, tak myslím, že až se na to v pátek podíváme, můžeme v diskusi plynule navázat.

Jen je tedy fakt blbé, že k těmto videím a zvláště rozhovorům se těžko dává zpětná vazba, protože to co bylo řečeno už bylo řečeno a asi nedává smysl probírat na Twitchi stále to samé téma pořád dokola, nebo na tohle téma psát wall of texty (které jsou pak v onom videu zmíněné :-D)
Autorská citace #38
25.3.2020 13:59 - ShadoWWW
Jerson píše:
Jen je tedy fakt blbé, že k těmto videím a zvláště rozhovorům se těžko dává zpětná vazba

Nejlepší je asi napsat přímo do chatu během živé show, ať na to mohou vysílající hned reagovat. Anebo se nechat pozvat a pobavit se o tom přímo v show.
Autorská citace #39
25.3.2020 14:17 - sirien
York píše:
Zrovna v tomhle případě nevidím důvod, proč by to nešlo.

Protože když máš připravenou nějakou konzistentní mytologii feywild popř. máš přímo zápletku která předpokládá nějaký způsob interakcí / přechodů mezi material a feywild, tak úplně netoužíš po tom aby okolo chodili hráči podstatu feywild a jeho návaznost na material Ti definovali za běhu dle své libosti.

ShadoWWW píše:
napsat přímo do chatu během živé show

jo, Twich chat je přímo vzorově user friendly prostředí pro koncepčně celistvé reakce k nějaké probírané problematice.
Autorská citace #40
25.3.2020 15:23 - Jerson
ShadoWWW píše:
Nejlepší je asi napsat přímo do chatu během živé show, ať na to mohou vysílající hned reagovat. Anebo se nechat pozvat a pobavit se o tom přímo v show

To by bylo hezké, kdybych zcela pravidelně v časech vysílání nemusel připravovat večeři a ukládat syna ke spánku. (Nevím jak to děláš ty s dětmi.) Takže je to sice skvělá možnost, ale pro člověka, který si může svůj čas rozvrhnout podle sebe. My ostatní máme poněkud smolíka.

To ber prosím jako prosté konstatování, jednu reakci jsem včera stihl napsat, ale víc už ne.
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.20282387733459 secREMOTE_IP: 3.235.65.91