Volná diskuze

Necromancer
15.6.2020 20:31
Jak na nemrtvé Bosse
Zdar lidi,
Dal jsem se na Strádovo prokletí a samozřejmě mě hned zajímal samotný boss. Ovšem při těch všech ochranách, kouzlech a schopnostech mi zní prakticky neporazitelně(ok, vím že to je základ gotických hororů, ale nějak by to jít mělo ). A tak se ptám ukušenější komunity, zda jemají nějaké nápady/taktiky, jak tohoto temného pána přěmoci.
Popř., i na Lichy, Vznešené Mumie a pod.. Ti všichni mají hromadu legendárních akcí, akcí doupěte a legendárních odolání. Samozřejmě nezapomínejme na hordy jejich přisluhovačů(fexty pro Kostěje, Mumie pro
vznešené Mumie zplozence pro upíry). Opravdu nevím, jak se proti takové síle efektivně bránit, natož ji přemoci.
Autorská citace #1
15.6.2020 20:35 - LokiB
Často to chce nějaký speciální postup ... tedy ne je zabít konvenčně, ale na nějakou jejich slabost. U bossů to není neobvyklé a přijde mi to celkem cool, že není cílem je tupě ubít, ale něco vymyslet, mít správné informace a prostředky, aby se jinak supertěžká bitka stala hlavně bitkou "zajímavou".

bez toho prostě budeš potřebovat hodně postav na vysokých úrovních s dobrou výbavou a sehraností.
Autorská citace #2
15.6.2020 20:40 - wlkeR
Naše družina Strahda myslím rozmastila ve Forcecage, nebo podobnym kouzle. Most anticlimactic bossfight ever.

Záporáky libovolného druhu je především třeba nebrat jen jako soubor statů. Na papíře možná vypadají neporazitelně, ale pokud postavy využívají příběhu, může se stát leccos.

SPOILER, I GUESS:
Například zrovna u Strahda postavy hledají tři věci: meč, svatý symbol a knihu. Jediná z těch věcí, co nemá mechanický výhody, je kniha... Ale může z těch věcí být nejsilnější, pokud postavy znalosti z ní správně interpretujou, a pokud DM Strahda správně zahraje.
Autorská citace #3
15.6.2020 20:42 - LokiB
wlkeR: hodilo by se dát tam SPOILER, nebo ne? nečetl jsem Strahda už dlouho
Autorská citace #4
15.6.2020 20:45 - wlkeR
Er, měl jsem to za obecné povědomí, ale fair point. Tvé přání bylo vyslyšeno.
Autorská citace #5
15.6.2020 20:45 - Aegnor
Jak říká Loki, boj s epickým záporákem by asi neměl být o hromadě čísel a hrubé síle. Nekonvenční taktika. Znalost slabosti a využití toho.

Hunter the Vigil mají jednu taktiku (stavěnou tuším proti vlkodlakům), kdy část buňky vyprovokuje cíl k útoku a zbytek buňky využije toho, jak se cíl odkryl a napálí to do něj co to jenom jde. Takže něco podobného. U Stráda úplně vidím to, že se jedna z postav doslova a do písmene obětuje, aby ho ostatní mohli zabít.

Další věc - pokud je takový boss inteligentní, tak bude mít pravděpodobně pocit, že má neskutečně navrch a že má prostor si s protivníkama hrát. Přece jenom, jseš prastarej upír a stojí proti tobě banda děcek, co jim ještě teče mlíko po bradě. Je to klišé a je potřeba s tím zacházet opatrně - aby hráči neměli pocit, že je schválně šetříš.

EDIT: Epický souboj se záporákem by neměl připomínat Diablo ("stačí klikat dostatečně rychle"), ale měl by vyžadovat rychlé a kreativní myšlení. Imho teda.
Autorská citace #6
15.6.2020 20:46 - shari
wlkeR píše:
Naše družina Strahda myslím rozmastila ve Forcecage, nebo podobnym kouzle. Most anticlimactic bossfight ever.

Náhodou... SPOILER? Mně ten upír pomalu grilovaný na slunečním světle přišel jako to nejlepší z toho souboje. :D
Autorská citace #7
16.6.2020 06:02 - wlkeR
Shari: Mně ne, od bossfightu na samej závěr dobrodružství čekám, že bude stát za to. Tady bohužel vyhrály mechaniky, za sebe bych asi vymyslel něco, co mu umožní hráčům ten plán rozhodit.

Jako zasadit velkou ránu, protože našli dobrý kombo - ok, budiž. Ale vyhrát finální bitvu takhle snadno? To mě nebaví ani na jedné straně screenu.
Autorská citace #8
16.6.2020 06:47 - Xeth
wlkeR píše:
Naše družina Strahda myslím rozmastila ve Forcecage, nebo podobnym kouzle. Most anticlimactic bossfight ever.

Forcecage? Není to dobrodružství dělané pro postavy na daleko nižší úrovni?
Autorská citace #9
16.6.2020 07:47 - Kosťa
shari píše:
wlkeR píše:
Naše družina Strahda myslím rozmastila ve Forcecage, nebo podobnym kouzle. Most anticlimactic bossfight ever.

Náhodou... SPOILER? Mně ten upír pomalu grilovaný na slunečním světle přišel jako to nejlepší z toho souboje. :D



Děkuji :-D mimochodem ono to pomalé grilování nebylo, ona to byla docela řežba a když se Strad pokusil prásknout do bot tak ho Kastor uvěznil ve wall of force, Strad zoufale zavyl a shořel ve slunečním světle. A ano chlubím se všude tím že jsem ho takhle "zabil" nebojovým kouzlem :-)

EDIT:
Necromancer píše:
Ovšem při těch všech ochranách, kouzlech a schopnostech mi zní prakticky neporazitelně


a víš o tom že exiistuje drsnější varianta Strada protože lidi naznali že je dost slabej? má něco jako +50 HP(možná dokonce 100) a o 2 větší AC esli se dobře pamatuju :-)
Autorská citace #10
16.6.2020 08:27 - Necromancer
Fíha, to byla rychlost! Díky moc,

Jako nechápu, co jim na něm připadá tak moc easy. Já tam nevidím mos šancí. Jako když ho uvězníš v Magickém kruhu, tak ti hned další kolo pláchne(je tam ten save na Moudrost, což pro něj není problém+legendární odolání), paralizovat(Znehybni osobu) se nedá ze stejného důvodu, na Denní světlo si může seslat tmu(na dostatečné úrovni) nebo oblak mlhy. Atd., atp..
Autorská citace #11
16.6.2020 09:29 - Tarfill
Stranou od Strahda,
já třeba teď plánuju zasadit do dobrodružství jako jednoho z hlavních nebezpečí Vznešenou mumii. A popravdě nijak neplánuju udělat jí extra nepřemožitelnou ve svém hradě v obležení jiných nemrtvých. Postavy tam zajít můžou a třeba jí i zabijou. Ale mumie pak samozřejmě zase obživne. Hodlám jí udělat nebezpečnou tím, jak jí mohou postavy skutečně zabít - spálením jejího srdce. To srdce bude totiž schované ve stínovém labyrintu plném pastí a jiných zajímavých libůstek, které samotný boj s mumií doufám vynahradí či zpestří.

Všeobecně,
nestvůry na vysokém levelu lze za příznivých podmínek zabít vždycky, jen obyčejné kostky někdy můžou hodně ovlivnit výsledek, i když statistiky mluví jinak. Ale to k dobrodružství a hrdinství patří a bude to o to více epičtější.

Na druhou stranu,
výprava na hlavního padoucha je často spojená i v postupném získání převahy před bojem samotným. Jen se koukni na různé seriály / knihy / filmy...
"Abys toto zabil, musíš udělat tohle za těchto podmínek s tímto člověkem za těchto okolností s těmito kouzly..." a boj je až úplně konečný výsledek. Není tedy nijak špatné, že postavy budou několik úrovní sbírat informace, předměty, kouzla, pomoc, aby pak na samotného mocného záporáka skutečně zaútočili a v nesnadném souboji ho třeba porazili. Mocní záporáci by měli být skutečně nebezpeční a postavy by z nich měly mít stažené půlky, jinak by to nebylo zábavné a po deseti úrovních bys už neměl proti postavám koho postavit.

Hodně taky záleží, jak nepřátele zahraje samotný Vypravěč. Zrovna nedávno jsem udělal ve vlastním dobrodružství v důležitém boji "chybu" a nepřátelského čaroděje na desáté úrovni v jednom kole nezahrál dost efektivně (nejspíš by seslal nějaké únikové kouzlo, ale já to využil pouze k pohybu). Postavy tak získaly jedno kolo pro sebe a čaroděje dokázaly díky tomu zabít. Věřím však, že kdyby se ten můj čaroděj stáhnul pomocí kouzla do bezpečnější pozice, získal by více času a spojenců a postavy by naopak porazil on. Nijak jsem jim nadržovat či škodit nechtěl, ale při ovládání více NPC jsem ten bojový přehled neměl tak dobrý. Ale je to v pořádku, postavy nakonec získaly důležité vítězství a pozici a já jim to přeju. Co jsem tím chtěl ale říct: pokud bude hodně chytrý či hloupý i samotný vypravěč a bude chytře či hloupě hrát i samotné záporáky, nebezpečnoust může rapidně stoupnout i klesnout oproti jiným vypravěčům...
Autorská citace #12
16.6.2020 10:40 - Necromancer
Jako hele... jo, vpodstatě máš pravdu. Ale i tak, má někdo nějaký "tip", jak právě na tyhle záporáky nějak efektivně vyzrát? Popř., co bylo to výše zmíněné Forcecage? Jako díky za všechno, ale radši než "je to o GM" nebo "nejde o sílu ale o intriky" bych slyšel "mě se osvědčila kombinace tekoucí vody a
Otikilovi Nepoddajné koule". Všem díky moc!
Autorská citace #13
16.6.2020 11:38 - Tarfill
Rozumim.
Mě se nejvíc osvědčilo, když byl proti nemrtvým v družině klerik. Rozhodně klerik, minimálně jeden. A pak paladin.
Klerici mají dost kouzel, jako je třeba obyčejná ochrana proti zlu a dobru (protection from evil and good), přízrační strážci (spirit guardians), strážce víry (guardian of faith), úsvit (dawn) apod. Jsou to třeba hlavně plošná kouzla, která fungují více jak jedno kolo a mají rozsah působení více než jeden sáh, takže v těsnějších prostorech je obtížné před nimi uniknout. Paladin pak zase dokáže rozdávat silný pecky s podporou magie a zářivého zranění. Tato kombinace je proti nemrtvým poměrně účinná, nebo alespoň u mě vždycky klerici napáchali hrozný zlo.

Když si řekneš, že v družině žádnýho klerika nebo paladina nemáš, tak se můžeš soustředit alespoň na zářivé zranění a pak svazující kouzla, který by dokázali hlavního bosse zadržet / znehybnit / omezit apod.

Víc ale asi nepomůžu, zase tolik nahráno proti nemrtvým bossům nemám...
Autorská citace #14
16.6.2020 13:03 - Necromancer
Íky moc!
Autorská citace #15
16.6.2020 15:21 - kuschleba
POZOR SPOILERY!

Tak zrovna Strahda jsme asi před půrokem dohráli a bylo to neskutečně epic, kdy se Strahdovi podařilo umnou manipulací skupinu poštvat proti sobě, takže zlo slavně zvítězilo :-) Strahd je naprosto skvělý záporák, který je vynikající v tom, že se s ním hráči můžou střetávat už od počátku kampaně (a tak postupně poznávat na vlastní kůži, jaké má schopnosti). Strahd v reakci na postup hráčů mění svůj postoj k nim. Jako GM jsem to hrál tak, že během prvních střetnutí přistupoval Strahd k hráčům jako kočka k myši. Když už s nimi bojoval, zdaleka nepoužíval svůj plný potenciál. Při prvním střetnutí (postavy byly tuším na 3. úrovni, 4 hráči ve skupině) do nich šel jen normálními útoky bez používání kouzel. Jakmile hráči dostávali hodně na budku, Strahd se jim vysmál a stáhl se. Chtěl, aby mu trochu vydrželi. Situace se ovšem začala postupně měnit, jak hráči začali Strahdovi čím dál tím víc pít krev (pun intended) např. tím, že ochraňovali Irenu, a nejvíc ho vytočilo, když získali Sun sword, kterým ho začali mydlit. Sun sword je totiž proti upírům naprosto ultimátní zbraň (blokuje jejich regeneraci, způsobuje nevýhodu při útočení, prostě samé nepěkné věci), takže se stalo, že když byly postavy asi na 6. úrovni, dokázali přehnaně sebevědomého Strahda, který do nich šel vším, co měl přu ruce, ztlouct do bezvědomí. To mu nahnalo strach, takže potom, co se probral ve své hrobce, se stáhl a začalo mu to politicky myslet. Nejprve se mu za pomocí Vistaniů podařilo hráče připravit o Sun sword (opili je, nechali osouložit krásnými Vistankami a pod rouškou noci zmizeli i se Sun swordem) a jak jsem už zmínil výše, využil nesoudržnosti ve skupině, a hráče nakonec poštval proti sobě. Hráči tak v podstatě museli proti Strahdovi bojovat na dvou frontách - v soubojích a pak i proti jeho intrikaření a mazaného využívání jeho spojenců. Jinak mi Strahd zas tolik neporazitelný nepřišel. Jak už tu bylo psáno, hráči během kampaně získávají spojence (např. Esmeralda je hodně dobrá a přidá se v podstatě "zadarmo"), při věštbě z karet mým hráčům jako spojenec vyšel ještě Van Richten, který je taky mocná posila, dále nacházejí různé artefakty, když se jim podaří rozvítit maják v Argynvostholtu dostanou všichni +1 do AC, potom ještě mohou Strahdovi zničit jeho regenerující se srdce ukryté v jedné z věží Ravenloftu (rázem ho tak připraví asi o 50 životů), takže když se kampaň chýlí ke konci, měli by být na závěrečné střetnutí dobře připraveni :-) Spíš mi přijde, že je pak třeba Strahda nějak posílit, aby ho hráči nepřejeli jak parní válec - dát mu k ruce Rahadina a pár oživlých brnění třeba.
Autorská citace #16
16.6.2020 20:09 - Necromancer
A ještě někdo něco k těm ostatním nemrtvým bossům?
Jinak samozřejmně moc Íky za všechno!
Autorská citace #17
16.6.2020 20:12 - Šaman
Mně to přijde krajně podezřelé, že Necromancer zjišťuje slabiny vyšších nemrtvých. Raději bych mu nic neříkal, určitě je plánuje upgradovat… :D
Autorská citace #18
17.6.2020 09:30 - Tarfill
No tak jestli toto říká Šaman z nedalekého kmene, protože má nejspíš strach, co by mu ten Necromancer mohl za humny způsobit, tak se není čemu divit... ;-)
Autorská citace #19
17.6.2020 10:22 - Demonica
My jsme Stráhda dohráli naprosto nekonvenčtě, protože postavy se s ním domluvily na spoluvládě, za přesně stanovených podmínek a výhod pro místí lid. :D

A protože jsme si chtěli vyzkoušet ten souboj, tak jsme ho mimo příběh i odehráli. A ano, nebyl to jednoduchý ani rychlý souboj, ale postavy ho zvládly. A to i bez speciálních kouzelných předmětů (měly ten doporučený level a taky trochu štěstí na hody a na situaci).
Autorská citace #20
17.6.2020 10:25 - efram
Demonica

mohu se zeptat jak tak mocneho zaporáka donutili ke konsensu ?

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.083966970443726 secREMOTE_IP: 54.163.221.133