SPOILERY
Já jsem cestu Ireny do Vallaki řešil tak, že Strahd se o pokusu hráčů dostat Irenu do Vallaki dozvěděl a počíhal si na ně na mostě u Tserských vodopádů (na mapě vyznačeno jako bod H). Hráči byli tuším na 4. úrovni, takže proti Strahdovi nic moc. Jako ST jsem se zabýval stejným dilematem jako Ty - tedy jak vyřešit situaci, kdy hráči by proti Strahdovi reálně neměli šanci a zároveň Strahd Irenu chce, takže by se od hráčů nenechal odradit. Strahd taky ale nechtěl hrdiny hned zmasakrovat, chtěl si s nimi nějaký čas hrát, aby zahnal nudu. Nejdřív jim tedy nabídl, ať mu Irenu vydají, že je nechá jít. Hráči jako správní hrdinové něco takového pochopitelně odmítli, takže se strhla šarvátka, kdy hrdinové zastoupili Strahdovi cestu a Irena se svým bratrem prchali pryč (vzhledem k tomu, že cesta do Vallaki byla blokovaná, zamířili zpět k Barovii a k řece). Rozhodl jsem, že bude všeobecná znalost o tom, že upíři nemají rádi tekoucí vodu, takže Irena s bratrem utíkali k řece pod mostem. Mohli sice také rovnou skočit z mostu, ale je to docela výška, tak nechtěli riskovat. Hráči se chvilku se Strahdem kočkovali. Bylo to jejich první střetnutí s ním, tak z toho byli patřičně vyjukaní. Když zjistili, že jim Strahd dává strašný čoud (a to do nich šel pouze útoky drápy a zuby - bez žádných kouzel), ze zoufalství je napadlo, že zkusí Strahda z mostu shodit. To se jim sice nakonec povedlo, akorát zjistili, že se Strahd proměnil v netopýra a jal se pronásledovat Irenu. Hráči se tedy pustili za ním. Po chvíli v lese našli zabitého Irenina bratra a došlo jim, že zemřel při pokusu Irenu před Strahdem ochránit. Ireniny stopy pokračovaly dále k řece, kde jak si odvodili, musela Irena skočit do prudké řeky, aby před Strahdem unikla. Hráči tedy začali prohledávat oba břehy řeky, až nakonec doputovali do Vistanského tábora u Tserského jezírka (na mapě bod G). Tam se od Madam Evy dozvěděli, že rozzuřený Strahd v táboře byl a vyžádal si pomoc Vistaniů, aby Irenu našli, protože sám její stopu ztratil. Hráči se tedy otočili zpět, aby zjistili, že se s Vistaniema pátrajícíma po Ireně minuli. Podařilo se jim je však vystopovat a zjistili, že Vistaniové byli v pátraní po Ireně skutečně úspěšní - spoutanou ji odváděli na Ravenloft. Hráči Vistanie pobyli, Irenu osvobodili, řekli jí o hrdinské smrti jejího bratra a tentokrát jí už bezpečně doprovodili do Vallaki. Strahd nakonec usoudil, že se Irena musela utopit a pátrání po ní zanechal. Irena na čas našla bezpečné útočiště v hostinci, který patřil rodině Martikovů... než si ji zde povšiml Izek Strazny. Ale to už je jiný příběh...
Dalo by se to sice řešit tak, že Strahd o útěku Ireny do Vallaki nebude vědět, ale chtěl jsem, aby hráči od samého počátku měli Strahda v patách, aby zakusili, jakou hrozbu představuje, aby hned na začátku pocítili obrovskou bezmoc, která v Barovii panuje. Také jsem ale chtěl, aby přes to přeze všechno měli možnost zažít jistý úspěch a aby úkol dopravit Irenu do Vallaki byl splnitelný, byť smrtelně nebezpečný. Po reakcích hráčů jsem nabylo dojmu, že se to podařilo. O tomto sezení mluvili jako o jednom z nejlepších a nejintenzivnějších, které zažili.
Jinak jak píšou ostaní, nepoužívěj EXPY ale milníky. Některá střetnutí jsou skutečně brutální - například mlýn Kostimlat. V pravidlech se sice píše, že Kostimlat odpovídá zhruba 4. úrovni, ale vůbec to tak není. Já tam postavy vcelku naivně nahnal s tím, že by čarodějky měly vykostit, ale hráči tam dostali strašlivě na držku, že jsem musel trochu ohnout hru, aby vůbec přežili. Kdybych to hrál znovu, víc bych zdůrazňoval, že Kostimlatský mlýn je velká hrozba, víc bych se hráče nějakými příběhovými prvky snažil varovat, aby byli opatrní. Aby je to nutilo víc prozkoumávat, vyzvídat... aby například mohli získat povědomí o tom, že je tam čarodějnický coven a že by bylo lepší čarodějky odpravit jednu po druhé. Tedy buď je nějak postupně vylákat, nebo si počkat, až se některá z nich sama vydá ven...