Já už Nebezpečnosti nevěřím, co by se za nehet vlezlo. Když vezmu vymazlený NPC a třeba dinosaura stejný nebezpečnosti stanovený podle HP,AC, damage, ... víceméně toho, jak je to popsaný v DMG, tak zatímco dinosaurus je celkem spolehlivej, zatímco NPC, i vysokolevelový, může narazit na Hold Person (nízkolevelovej spell, díky kerýmu mi lv 4 družina zmasakrovala CR 9 týpka, kterej se zmohl na jedinej útok... protože jediný štěstí na hody měl v iniciativě), Silence (aneb sesilatel stojí a tiše pláče), anebo odzbrojení (barbar bez greataxe taky zas až tolik nebolí).
NEMLUVĚ o tom, že s NPC se dá mluvit. Nebo ho svede bard, co já vím. Moje předposlední družina zkusila svést Xanathara. Ale to už je hodně odbočka.
Další věc, co pošle Nebezpečnost do kytek, je terén. Ta skupina, která umí líp využít terénu, může převálcovat i mnohem silnější soupeře. V Dragon of Icespire Peak na nás DM poslal
Gorthoka, a protože jsme byli lv 5, tak ho přes 5Etools upgradnul na CR 9. Ale protože pašík běžel z opačnýho konce mapy, sharpshooter z něj nadělal jehelníček a kouzelnice ho i s orkskou armádou propekla párem fireballů. To vše z bezpečí a pohodlí věže pevnosti.