Volná diskuze

Jerson
23.11.2020 06:29
RPG Mentor
Hledá se Mentor z Prahy pro školního tvůrce RPG

Píše:
Dobrý den, našla jsem vás jako zakladatele skupiny zabývající se RPG hrami a zkusím se zeptat na radu . nemám s tímto druhem her žádné zkušenosti a ani mě upřímně moc nelákají, ale jsem třídní deváťáků a jeden z nich si jako téma svojí závěrečné práce vybral vytvoření RPG hry. Má nějakou představu, ale jejich povinností je mimo jiné najít si mentora, člověka z oboru, se kterým by svoji práci konzultovali tak, aby se skutečně potkali s lidmi z praxe, ne jenom s rodiči a učiteli. Neznáte někoho, kdo by mu v tomhle mohl pomoci, ideálně někoho z Prahy, aby se případně mohli osobně setkat a promluvit si? Díky moc!


Pokud by měl nějaký tvůrce RPG z Prahy zájem, ať mi napíše.
Autorská citace #1
23.11.2020 09:56 - sirien
To zní docela zábavně... Neměl by si dotyčný toho mentora sehnat sám? :)

Jinak jako hodně štěstí, lidí co by byli doslova "z oboru" (tj měli by zkušenosti s game designem a publikací RPG hry jako produktu, nejen nějaký homebrew) je u nás možná něco přes deset, z toho tři žijí někde v Německu, dva v Brně, tři někde v Ostravě - v Praze asi tak dva nebo tři.

Jinak tam chybí nějaký kontakt.
Autorská citace #2
23.11.2020 10:01 - Dukolm
Jsii si Jersone jistý že bude dělat Tabletop RPG a nechce dělat PC RPG? Z toho popisu bych si nebyl jistý.
Autorská citace #3
23.11.2020 10:02 - Jerson
Jde o kluka z 9. třídy, kontakt s ním zprostředkuje jeho učitelka. A on si ho právě sehnat musí, jen nikoho nesežene.
Nicméně o publikaci nikdo nemluvil, řeč byla jen o vytvoření pravidel. Nabídl jsem se sám, ale prý by byl lepší někdo, s kým se může dotyčný sejít i na osobní konzultace, protože to má být součástí.

Na PC / stolní RPG jsem se ptal, a prý stolní.
Autorská citace #4
23.11.2020 10:09 - Jezus
Myslím, že když jí vysvětlíš situaci (nejsou lidi) + koronu a fakt, že dneska se i dost konferencí děje online (a ona tak učí :-) ), tak by to na "mrtvo" přes počítač mohlo stačit. Tím spíš, když se z Práglu nikdo nenajde :-)
Autorská citace #5
23.11.2020 10:11 - sirien
Sorry, ale pokud je řeč o mentoringu na projekt, tak dost pochybuju že se "člověkem z oboru" myslí obdoba domácího kutila. Tím nemyslím nic proti proti Tobě, asi by ses i kvalifikoval, ale ano, mám za to, že to má zahrnovat člověka, který to tvořil jako produkt pro ostatní a ne že si dělal něco pro domácí skupinu. Ono totiž když píšeš produkt pro někoho jiného tak najednou zjistíš, že mrtě věcí nefunguje a dost dalších je potřeba dělat s ohledem na věci které běžně neřešíš. Když to děláš pro publikaci, tak zjistíš, že ty ohledy jsou ještě tvrdší než jen pro online tvorbu.

(Což teda... Ty čísla v minulém postu jsou odvozené z her, co jsou publikované nebo se k publikaci připravují - kdybys je navíc očistil o kvalitu co do toho jestli byly nejen publikované, ale skutečně i splňují uvedené, tak by dal klesly.)

Jakože bojím se že aby měl kolega reálnou šanci, tak bude muset potkat současnou business praxi a spokojit se s virtuálním mentoringem - což na druhou stranu je velmi aktuální :D
Autorská citace #6
23.11.2020 10:24 - sirien
Btw u podobných věcí bývá slušnost napsat co by to mělo zahrnovat - např množství času, reviews, případně hodnocení výsledku, posudek na tvorbu, přítomnost u obhajoby... To taky sou větví které nízkou zájem dost ovlivnit - věnovat někomu 2 hodiny rozhovorů a věnovat mu 10 hodin a napsání dvou rozborů jsou dost jiné věci.
Autorská citace #7
23.11.2020 10:26 - Jezus
Je fakt, že vydaná česká rpg by člověk spočítal na prstech jedné ruky a to jen proto, že "dračák" je tam vlastně čtyřikrát :-D

Nicméně na revizi DrD2 nějací cajzli pracovali, tak třeba se to k nim donese :-)
Autorská citace #8
23.11.2020 10:48 - sirien
V Praze co vim máš aktuálně Markyho a Ilgira (Oba DrDII - Revize a Hry mocných; ilgir k tomu má nějaké publikované deskovky).

Pokud bys počítal Rozcestí, tak Sparkle (osobně bych ho nepočítal - Rozcestí mělo hodně product designu, ale game design žádnej; a Tauril není hra ale produkt ke hře). Klíma a pár autorů DrDo, možná (taky bych je nepočítal, protože jak hra tak její design a zkušenosti s ním jsou zastaralý).

Přiznám se, že netušim, odkud jsou autoři Hrdinů fantasy.
Autorská citace #9
23.11.2020 10:55 - York
Někde přece koloval kontakt na autora Astrálního doupěte.


edit: Pro jistotu pro Jersona: To byl vtip. Tohle, prosím, tomu nebohému deváťákovi nedělej ;-)
Autorská citace #10
23.11.2020 11:01 - sirien
Koloval, ale ten taky neni z Prahy (v tomto případě naštěstí...) Na druhou stranu z Prahy jsou pokud vím autoři Končiny - to je pro ~14 leté deváťáky určitě to pravé :)

(viz Yorkův edit)
Autorská citace #11
23.11.2020 11:09 - York
BTW vybral si fakt nešťastně. Nikoho "z branže" nesežene, protože psaním RPGček se u nás nikdo neživí. Nejblíž je asi Vláďa Chvátil, kterej se teda taky RPG designem neživí, ale je spoluautorem dvou RPGček a živí se game designem (byť teda ne RPGček).
Autorská citace #12
23.11.2020 11:16 - Jerson
Požadavek na člověka, který se vydáváním her živí, tam vůbec nezazněl.
Autorská citace #13
23.11.2020 11:17 - sirien
Dvou? Co Vláďa dělal kromě toho, že napsal nějakej základ Plusek, se kterym pak Pluska nakonec ani neměly (kromě nějakých tabulek) nic společnýho?
Autorská citace #14
23.11.2020 11:20 - York
To se obvykle u "člověka z oboru" tak nějak předpokládá.

"Já mám chirurgii jen jako bokovku, ale neboj, to bude dobrý".


sirien píše:
že napsal nějakej základ Plusek


Jeho texty o theurgii, vazbách a takovej věcech jsou v těch pravidlech použitý a staví na tom fungování kouzel. Exponenciální tabulky, na kterejch Pluska stojej, jsou taky jeho design.

Psal jsem spoluautor, ne jedinej autor :)
Autorská citace #15
23.11.2020 11:23 - Corny
Jerson píše:
který se vydáváním her živí

Jako pokud mi jako "človek z oboru" či "člověk z praxe" stačí někdo, kdo si píše RPG pro sebe a svou úzkou skupinu hráču, tak by možná něco našel, ale troufám si říct, že to by mu moc k ničemu nebylo, protože skoro nikdo, kdo tvoří svoje vlastní RPG a nějak se tím neživí (a ani často ti, co se tím živí) má jakýkoliv hlubší povědomí o kvalitním herním designu.
Autorská citace #16
23.11.2020 11:27 - Jezus
York: Nepředpokládá. Chirurgie se moc jako bokovka dělat nedá, ale třeba něco opravovat nebo jinak melouchařit můžeš i k "normální" práci a pořád jsi z oboru. Nebo pokud jsi třeba spisovatel, tak z oboru jsi, ale myslím, že většina českých spisovatelů fantasy například, má stále "civilní povolání", protože živit se jenom psaním, je zatraceně těžký.

S RPG to máš podobně.
Autorská citace #17
23.11.2020 11:35 - sirien
York: ...psal jsi že je autorem dvou RPGček a já se ptal, co je to druhý (kromě Plusek)?

Jinak Tvůj požadavek na to aby se člověk věcí živil je ve skutečnosti nesmyslnej. Např. mnozí přední spisovatelév mnoha žánrech se v čechách psaním knih neživí - přesto to jsou doslova profesionální autoři podle všech významů toho slova. S game designem je to podobně - nikdo se tím u nás neživí (dobře, oprava, pár lidí od deskovek ano), ale t neznamená, že by u nás nebyli skuteční game designeři.
Autorská citace #18
23.11.2020 11:39 - Corny
Jezus: Já to třeba pochopil tak, že asi chce někoho, kdo se v tom pohybuje na profesionálním levelu, ne nikoho, kdo si to vysloveně píše jen tak pro zábavu (viz moje předchozí). Pak už asi není nutné, aby se vysloveně živil jen psaním RPG, nebo aby z toho vůbec dostával nějaké pořádné peníze (určitě je plno autorů známých indie RPG, kteří z toho ale ve finále moc peněz nemají). Ale pravda je, že pojem "živí" má určitý zajetý význam, a požadavek s ním spojený je asi zbytečně nefér.
Autorská citace #19
23.11.2020 11:45 - York
sirien píše:
á se ptal, co je to druhý


Aha. DrD, samozřejmě. Netušil jsem, že bys to mohl nevědět ;p
Autorská citace #20
23.11.2020 11:47 - LokiB
Chápete, že je to práce žáka 9. třídy, taková jako semestrálka na základce? není to diplomová práce na vejšce, není to pokus vydat pravidla s potenciálem komerčního úspěchu ... jde o to, aby aspoň trochu smysluplně tu práci udělal, s nějakou představou, co to obecně v reálu obnáší.
hodnotitelé na tom nebudou asi také dvakrát fundovaní. reálným smyslem je, aby se děcka pokusila uchopit něco "hmatatelného" z reálného života. jistě je fajn, když k tomu budou mít skutečného profesionála jako mentora, ale ... i výrobce domácích RPG, který aspoň nějaké doopravdy udělal, je pro něj lepší než nic :)

srovnávat to s "chirurgií" je tak strašně mimo, že mi hlava nebere, jak to mohlo někoho napadnout.
Autorská citace #21
23.11.2020 11:50 - Jezus
Corny: Však jo. sou tam prostě fluidní levely :-) Troufnu si říct, že v ČR není nikdo, kdo by se tvorbou rpg živil. Na druhou stranu se tady pár lidí na profesionálním levelu pohybuje, protože mají za sebou vydané rpg.

Teď nemyslím, že si udělali pdfko a hodili to na síť (nic proti takové tvorbě, občas vypadá i se hraje fajn), ale že to prošlo nějakým vydavatelem = nabrali i ty zkušenosti kolem, i co se týká psaní vysvětlujících textů, o kterých píše Sirien, nejen čistý mechanický design.

Upřímně ono by mohlo být i užitečnější mít jako mentora někoho, kdo sice není profík dle výše zmíněné definice, ale o tom designu toho ví často víc, než autoři nedávno skutečně vydaného rpg... Ale jako ho posznáš? On se ti totiž taky může přihlásit někdo, kdo píše věci jako Astrální doupě :-)
Autorská citace #22
23.11.2020 11:52 - York
Jezus píše:
On se ti totiž taky může přihlásit někdo, kdo píše věci jako Astrální doupě


Autor Astrálního doupěte je podle těch tvejch kritérií profík, protože to vydal.
Autorská citace #23
23.11.2020 11:58 - Jezus
Nikoli přes nakladatele, ale uznávám, že to je fakt :-/

Každopádně Loki má pravdu v tom, že bych to s těmi kritérii nepřeháněl. Jako určitě by bylo fajn nechat se mentorovat někým, kdo třeba právě překopával to DrD2, nebo ho psal původně - tam je i ta zkušenost s omezením změn v designu a nějakých kompromisů pod tlakem vydavatele etc. ale na druhou stranu když nikoho takového nesežene, opravdu bude borcovi, co dokončuje základku stačit někdo, kdo o tom designu a věcech okolo má alespoň rozumnou představu.
Autorská citace #24
23.11.2020 12:01 - Jerson
Bohatě bude stačit někdo, kdo nějaké RPG vytvořil a někdo ji také hrál. I tak je to docela velké omezení.
Autorská citace #25
23.11.2020 12:12 - sirien
Loki: Ano. A? Pokud na něco chceš "mentora z oboru", tak tím nejspíš myslíš někoho na odpovídající úrovni, bez ohledu na obor. Že ta práce nebude nijak převratná a že se od studenta neočekávají zázraky a od mentora se nečeká že by se přetrhnul s tím moc nesouvisí. A pokud chceš aby student (bavíme se o teenagerovi, mimochodem, takže "děcka" fakt neni vhodnej termín - ne pokud nejsi táborovej vedoucí nebo povýšená učitelka) "uchopilo něco reálného", tak nejspíš cílíš na to, aby potkalo reálnou praxi toho oboru a ne aby se jen otřelo o nějakého poučeného amatéra.

Jakože pokud by se student rozhodl dělat něco spojeného s automechanikou, tak se nejspíš nespokojíš s tím že mu "mentora" bude dělat strejda Jonáš, kterej umí vyměnit autorádio a dobít autobaterii - budeš čekat někoho kdo skutečně třeba dělá v autoservisu nebo automobilce a rozumí automechanice, nebo aspoň strojařině. A jako lektor z tohodle nároku asi nebudeš chtít slevit jen protože si student vybral na pohled míň seriózní obor.

A jak píšeš - něco z reálného života - to u game designu znamená produkt pro publikaci / pro ostatní hráče.
Autorská citace #26
23.11.2020 12:14 - York
LokiB píše:
srovnávat to s "chirurgií" je tak straně mimo, že mi hlava nebere, jak to mohlo někoho napadnout.


To říkáš, protože víš, jak to u nás s RPGčkama je, a že najít někoho, kdo se tím živí, u nás není reálný. Představ si, že bys hledal "někoho z praxe" k oboru, o kterym víž tužku. Jak bys ho poznal?
Autorská citace #27
23.11.2020 12:22 - LokiB
sirien: ještě bych mohl bejt s Brna, tam říkaj "děcka" všem :P
vzhledem k tomu, že děti nemáš, tak to nepochopíš. mám děcka kolem sebe v rozpětí 10-20 let, a pořád to jsou děcka ... tak si svoje zcela zbytečné, ale typické poučování strč někam.

Pakliže bude chtít to děcko dělat něco s automechanikou, tak mu klidně na této úrovni doporučím strejdu Jonáše, o kterém vím, že si doma opravuje auta už 40 let, než bych mu říkal, že má smůlu, ale nikdo fundovaný k dispozici není a nebude
Autorská citace #28
23.11.2020 12:26 - York
sirien píše:
A jak píšeš - něco z reálného života - to u game designu znamená produkt pro publikaci / pro ostatní hráče.


BTW když jsme zmínili psaní, tak zájemci, kterej to s ním myslí vážně, bych jako konzultanta nedoporučil autora (a už vůbec ne amatérskýho), ale profesionálního redaktora*.

* S vědomím toho, že výjimky samozřejmě existujou a dají se najít i autoři, kteří toho o psaní vědí fakt hodně.
Autorská citace #29
23.11.2020 12:27 - Aegnor
LokiB: ok boomer.
Autorská citace #30
23.11.2020 12:32 - Jerson
Yorku, ze zvědavosti - v čem začínajícímu tvůrci RPG pomůže redaktor?
Autorská citace #31
23.11.2020 12:35 - Jezus
Musím říci, že já teda taky neměl rád, když mi někdo cizí ve čtrnácti, patnácti říkal "děcko". Ne že bych ho vykazoval do příslušných mezí - jsem slušně vychovaný - ale těžko mít respekt k někomu, kdo je k tobě přezíravý hned od začátku.

Rodina, nějaké ty tábory a podobně, kde je atmosféra familiérnější jsou něco jiného, ale jako obecně platná rada "na to pozor", mi nepřipadá úplně mimo...

Jj, je rozdíl, jestli se bavíme o lidech, co občas někomu opraví auto, byť se tím neživí, napsali pár knížek, které jim někdo jiný dobrovolně vydal apod. To u mě nějaou úplní laici, byť to nemusí být zrovna profíci. Nicméně postřeh s redaktorem je dobrej.
Autorská citace #32
23.11.2020 12:55 - York
Jerson píše:
v čem začínajícímu tvůrci RPG pomůže redaktor?


Nepomůže, protože profesionální redaktory RPGček u nás taky nemáme.

Autorovi beletrie profesionální redaktor pomůže hodně - upozorní ho na nedostatky ve stylistice, kompozici, na nelogičnosti v ději a navrhne různý způsoby, jak dílo celkově vylepšit. V podstatě to, co bys čekal od feedbacku k RPGčku na profesionální úrovni.

Vydávanej autor ti tohle může dát taky, ale nutně nemusí - redaktor se tím, na rozdíl od nej, živí.
Autorská citace #33
23.11.2020 12:56 - sirien
Loki: sure boomer. Možná právě protože nejsem tak starej a otravnej si pamatuju jak protivný takový oslovování často je.

Taky bys moh upustit od falešnejch dilemat - nikdo neřiká, že ty lidi nejsou, jen že jejich výběr je krutě omezenej a požadavek "Praha a osobní setkání" to dost ztěžuje.


York: bullshit; pokud chce dělat game design, tak mu redaktor k ničemu neni. (Leda by to byl redaktor herního vydavatelství, což ve vztahu k RPG u nás - možná tak Skaven, kterej ale neni ani omylem z Prahy, takže...)
Autorská citace #34
23.11.2020 13:06 - York
Sirien: Tak speciálně ještě jednou pro tebe, protože se ti nepodařilo přečíst ani to, co jsem napsal původně, ani to, co jsem odpověděl Jersonovi, když stejně jako ty předpokládal, že mluvím o redakci RPGček:

York píše:
když jsme zmínili psaní



Jak jsem odpovídal už Jersonovi - redaktora RPGček u nás nemáme, rozhodně ne profesionálního. Skaven mohl dělat RPGčkovou redakci tak možná pro Příběhy impéria, jak LWAG tak FL jsou překlady, k těm ji určitě nedělal.


edit: Ještě jsem si uvědomil - jak tu několikrát padlo, že je lepší, když autor něco vydal pod nějakym nakladatelem, tak tím bych si nebyl tak jistej. To totiž naopak znamená, že věci kolem vydání nejspíš vůbec neřešil. Oproti tomu třeba Sparkle sice nedělala game design*, ale zato si vyzkoušela vydání RPGčka tiskem, a to u nás může říct opravdu málokdo (nemluvě o tom, že Tauril vychází pod Mytágem, takže má zkušenost i se spoluprací s nakladatelem).

* actually, to taky není pravda, nechal jsem se zmást Sirienem. RPGčkovej svět je samozřejmě game design, jen to není design systému.
Autorská citace #35
23.11.2020 13:59 - Corny
Dle mého se tu rozjela trochu zbytečně konfliktní debata, jen proto, že paní chce prostě neškodnou radu a pomoc. Zase aby to tu fakt nebylo o tom, že se pak kdokoliv bude bát na něco zeptat, protože se pak dočká pětistránkového rantu. Přizpůsobme tu diskuzi tomu, čeho se týká.

Asi bychom to měli trochu usměrnit a místo nějakých docela zbytečných diskuzí se spokojit s tím, jestli někdo Ví o někom konkrétním, na koho by se mohla obrátit. Tazateli asi nakonec nebude moc platné sáhodlouhé vysvětlení, proč asi v našem prostředí nepochodí.
Autorská citace #36
23.11.2020 14:00 - sirien
York: pravda, sorry, sem přehlíd (ten druhej post si poslal v době kdy sem to měl rozepsaný, takže to neni že bych Tě ignoroval dvakrát).

Vydání pod nakladatelem - ve skutečnosti co vim tak u nás dost věcí řešili i autoři, i když to bylo vydáváno pod nakladatelem (můžu Tě ujistit, že já na JaD řeším i věci, které jsou nad rámec autorské tvorby). Na druhou stranu to že to vydáváš pod někym znamená, že si nevydáš úplně co chceš, ale že máš nějaké zadání ve vztahu k cílovce atp. a někdo Tě nutí brát při tvorbě ohledy na hráče jako zákazníky. (...in theory; že to tak u původního DrDII nefungovalo a že Dračí hlídka sice má vydavatele, ale ten do toho zjevně nekecal jsou už jiné písničky.)


Nicméně to je spousta žvanění okolo; pointa je, že poptávku tak jak je zadaná splňují skutečně jen Marky a ilgir. (Případně ta Sparkle.) (Teoreticky jsou někde okolo ještě autoři Hrdinů fantasy, ale přiznám se že vůbec netušim odkud sou - a z hlavy ani kdo to vlastně je.)
Autorská citace #37
23.11.2020 14:04 - Šaman
Děcka, už ať je po koronapokalypse. Diskuze tady byly vždycky zatížené spoustou vaty, ale teď to dostává nový level. Dotyčný žák ani učitelka si to asi nepřečte, Jerson psal že pokud by někdo z Prahy chtěl dělat konzultanta, ať se mu ozve… a z toho se nám tu rozjíždí nezasvěcená debata o tom, jestli je pro žáka základní školy technického směru dobrý mentor strejda Jonáš.
A většina ostatích diskuzí začíná být ještě víc o osobních bojích, než to bývalo. IMHO.
Autorská citace #38
23.11.2020 14:06 - York
Otevřelo to zajímavý téma, tak se o něm diskutuje. Překvapuje mě, že vás to překvapuje ;)
Autorská citace #39
23.11.2020 14:10 - Jezus
A chápeš, že leitmotivem té diskuse je i to, že zdali se dotyčnému nikdo z těch tří neozve (vlastně už dvou, Marky na to nemá čas), může dávat smysl kritéria upravit tak, aby se do nich vešel i někdo další (například někdo jako Sirien)?

S tou osobní nevraživostí máš pravdu, ponorka je to už značná.
Autorská citace #40
23.11.2020 14:16 - York
BTW ten inzerát stále visí v záhlaví diskuse a kdokoliv o to bude mít zájem, může se Jersonovi ozvat. Maximálně ho Jerson odmítne. Tím, že tu dál kecáme o souvisejících věcech, tu diskusi držíme v "aktivních".

V týhle debatě se snad nikdo s nikym nepere, nebo jo?
Autorská citace #41
23.11.2020 14:30 - Aegnor
York: jako je to tu víc vyhrocený, než bych u takhle neutrálního tématu čekal.
Autorská citace #42
23.11.2020 14:30 - sirien
Šaman: jenže ta učitelka tu neni a Jerson který s ní komunikuje si to nebude mít problém přebrat, takže to nikomu nevadí, že.

Jezus: že na to Marky nemá čas si vzal kde? (Jakože nepochybuju, že ho nemá, jen to ani tady ani u sousedů nevidim že by to sám napsal.)

Jinak jako nedivil bych se kdyby výstupem bylo "sorry, existují přesně 3 lidé co splňují poptávku a žádný z nich nemá čas - pokud byste byla ochotná se vzdát Prahy a osobního setkání, tak se odemkne dalších asi tak deset možných lidí, které by šlo oslovit"


EDIT: Aegnor: simtě a odkdy je téma erudovanosti v RPG neutrální téma? Na jedné straně máš lidi, co si to nárokují nebo jsou nominováni, na straně druhé máš lidi, co to části té první skupiny odmítají přiznat a na straně třetí máš jedince co touží strhnout všechny a tvrdit že v takhle fluffy věci jako je nějaké hraní her ani žádná expertíza neni možná přece. Přihoď do toho nějaký boomer hlášky a máš pěkně umíchanej nitroglycerin :)
Autorská citace #43
23.11.2020 14:36 - York
Sirien: Pokud odpadne "musí bejt z Prahy", tak to může vzít Jerson a je vyřešeno ;)


Aegnor píše:
u takhle neutrálního tématu


You know nothing, Jon Snow :D

Jak píše Sirien - míň neutrální téma bys těžko vymejšlel.
Autorská citace #44
23.11.2020 15:50 - Jezus
Sirien: Zeptal jsem se ho na to hned po tom, co jsem sem hodil první příspěvek :-)

Jerson by to vzít mohl, nicméně kdyby se po změně kritérií nabídl i někdo jiný, možná by stálo za to se tím zabývat. Předbíhám - těžko říci, co si ten dotyčný pod rpg představuje... Troufám si ale tvrdit, že pokud "něco jako DnD nebo dračák", tak Jerson není úplně nejvhodnější mentor. Ne že by jeho připomínky nebyly validní, jen přes jeho bias a hlavně podání by dotyčný deváťák spíš zakládal zkoušku z diskuse s Jersonem, než z rpg designu.

Kdyby měl na mysli něco více otevřeného - pak by to asi nevadilo.

Nicméně netrvání na Praze odemkne i Brno a zase se teoreticky rozšíří možnosti o lidi trochu víc od fochu než Jerson.
Autorská citace #45
23.11.2020 15:57 - Jerson
Žádnou zkoušku z designu skládat nebude a moje nároky na systémy, které lidé dělají pro své herní skupiny, jsou úplně jiné než ty, které dělají pro jiné hráče.
To jen tak na okraj.
Autorská citace #46
23.11.2020 19:58 - Necromancer
Tohle je fakt sranda číst...
Autorská citace #47
23.11.2020 20:38 - strucky
Necromancer píše:
Tohle je fakt sranda číst...

Sranda... Jako na srazu členů Menzy, kde se i ze sebemenší maličkosti dokáže vyklubat problém na několika hodinový diskuzní blok. :-D
Autorská citace #48
24.11.2020 18:37 - MarkyParky
Potvrzuju, že nemám čas.

EDIT: Ještě - kdyby šlo o nějakou jednorázovou konzultaci po netu nebo delší výměnu nějakým emailů/textů, tak by se asi dalo.

Ale z Jersonova dotazu a požadavku na Prahu jsem získal pocit, že to má být víc osobních setkání a na to nemám čas.
Autorská citace #49
24.11.2020 19:49 - Jerson
Když jsem se ptal, prý by stačilo jedno, možná dvě. Ani není nutnost být u prezentace. Ale tím že nechci přesvědčovat.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.1150918006897 secREMOTE_IP: 3.231.146.172