Jerson píše:
kdo řekne, že ten plán je funkční
Ve většině případů nikdo. Věta "tenhle plán je funkční" ve hře nikdy nepadne.
Já už fakt nevim, jestli na tebe mluvim česky. Když si nějakej hráč myslí, že plán nebude fungovat, tak to pochopitelně řekne a všichni společně vymyslí, jak to adresovat (včetně GMa - ten sice nevymýšlí řešení, ale faktický poznámky mít může). Končí to tím, že hráči řeknou "ok, takhle to uděláme". To neznamená, že je plán funkční, ale znamená to, že už proběhla spousta přemýšlení a úprav k tomu, aby podle hráčů co nejvíc funčkní byl.
Pak se dál hraje. Vzácným, limitním případem je, že GM, jehož role je zohlednit informace, který hrýči nemají, nemá připravený nic, co by mělo nějak ovlivnit průběh realizace plánu. V takovym případě to řekne nahlas, stručně zrekapituluje průběh akce (není třeba ji odehrávat, protože už byla důkladně probraná ze všech stran v průběhu plánování) a pokračuje se tím, co se děje po ní. V drtivý většině případů ale GM něco, s čím hráči nepočítali, připravený má, takže akci rekapituluje do chvíle, než se s tím setkají, pak popíše scénu a situaci a normálně se hraje.
To není to samý, jako kdyby řekl "váš plán selhal", to GM nikdy neudělá. Plán bude stále postavám pomáhat překonat překážky a situace, na který se v něm připravily, a ve výsledku je většina drtivá většina runů úspěšná - málokdy ale proběhnou přesně podle plánu.
PS: Omlouvám se, ale dál se budu snažit nereagovat nebo aspoň ne takhle dlouhjema příspěvkama, žere mi to spoustu úsilí, kterýho teď nemám nazbyt.