Volná diskuze

Necromancer
5.5.2021 16:47
Vesnice Wearlings - zpětná vazba
Ahoj,
Někdy na podzim minulého roku jsem si tady našel skupinku hráčů a začal jsem s nimi hrát moje první vlastní 5e dobrodružství. Pravda je, že jsem hlavně ze začátku hodně vařil z vody, ale pak jsem z toho vykouzlil něco komplexnějšího. Jen jsem teda herní mapy dělal s nástroji v Roll20...

Teď se kampaň blíží ke konci a já měl trochu blbý pocit, že jsem nedokázal svým hráčům zajistit ani mapu kreje. A tak jsem jako lajk koukl na Inkarnate a něco sbastlil. Výsledek máte (doufám) přiložený kousek níže.

Samotnou kampaň nemám ještě nijak pojmenovanou, tak jsem jednoduše použil název vesnice, která slouží jako základna postavám.



Rád bych poprosil o jakoukoli zpětnou vazbu, kterou mi můžete nabídnout. Je to můj první projek a používal jsem jen free verzi stránky.
Jedná se o v celku jednoduchou kampaň pro postavy na 1.-3. úrovni. Pokud by byl zájem o nějaké podrobnosti či popis lokací, rád později přidám.
Autorská citace #1
5.5.2021 16:50 - Corny
Já teda nevidím ani ten obrázek, a ani odkaz nefunguje.
Autorská citace #2
5.5.2021 16:51 - Necromancer
Sh*t, nějak mi to nefunguje...

https://drive.google.com/file/d/18gQUC7iqDgrr7WD81lj4T-GzUs2pHAvr/view?usp=sharing

Takhle?
Autorská citace #3
5.5.2021 17:11 - York
Linkování obrázků z google drivu je záludný, odkaz musí vypadat takhle:
https://drive.google.com/uc?export=view&id=*img_id*

Tj. ve tvym případě takhle:
https://drive.google.com/uc?export=view&id=18gQUC7iqDgrr7WD81lj4T-GzUs2pHAvr

Autorská citace #4
5.5.2021 17:22 - Necromancer
Díky, tak už to snad funguje.

Už se těším na zpětnou vazbu. :-)
Autorská citace #5
5.5.2021 17:33 - Gergon
Omlouvám se, že nebudu chválit, ale zkusím vypíchnout věci co mě na první pohled zarazily, protože to je aspoň něco co můžeš příště zkusit udělat jinak.
- Nerozumím měřítku, je tam nějaký Dračí kopec, ale vedle jsou stromy vyšší než ten kopec, takže působí jako nějaká krtčí hromádka. Chápu že občas se něco děláš větší - třeba vesnice nebo město v měřítku ke stromům, Takže například ta mágova věž působí mezi těmi stromy dobře, ale kopec moc ne. A věž pak vypadá jako obr zase pro změnu vedle těch hor, které jsou stejně vysoké jako věž.
- Růžice v rohu je sice hezká, ale nic neříká o směru mapy, je to jen obrázek bez nějakého určení. Chtělo by to přidat údaje o světových stranách. Jinak je tam k ničemu.
- Vyšlapaná cesta za mostem vede mimo most.
- Nejsem si jistý perspektivou, hory na vršku mapy vypadají jako na obzoru, ale ty vlevo vypadají jako že se na ně někdo dívá zeshora. Možná to není chyba perspektivy, ale tím, že za horama na severu nepokračuje stejná krajina, tak to vypadá na první pohled zvláštně.
- Řeka by se zase z tohodle úhlu měla asi směrem k horám nahoře zmenšovat, pokud to teda není isometrická mapa. Na druhou stranu to vypadá že ty hory jsou poměrně daleko a ta řeka teče moc rovně takovou dálku. Pokud josu ty hory blízko, tak jsou zase špatně v měřítku vůči stromům ...

Ale jinak celkově mapa vizuálně obrázkama vypadá hezky.
Autorská citace #6
5.5.2021 18:26 - Necromancer
Růžice - Tak tam jsem počítal, že automaticky ukazuje sever nahoře. Můžu doplnit
Cesta - Jop, máš pravdu. Ten most jsem tam hodil jak mě přišlo nejlím, nedošlo mi, že s ním můžu otáčet. Můžu upravit.
Hory - Promiň, hory vypadají tak, jak je Inkarnate vygeneroval. S tím asi nic nezmůžu.
Měřítko - Tak tohle asi bude problém. S měřítkem jsem nepracoval a asi ani nechci. Pribcip té mapy byl "tady je les, tady je hora, tady je hrad". Navíc úplně nevím, jak to efektivně zpracovat. Prostě měřítko je jen orientační.
Autorská citace #7
5.5.2021 18:33 - Tarfill
Pardon chlape, teď úplně nerozumim,
chceš nějakou reakci pouze na mapu, nebo je tam ještě nějakej link na tu kampaň? Co všechno chceš ohodnotit?
Autorská citace #8
5.5.2021 18:35 - LokiB
Bral bych to jako pseudo-středověkou fantasy mapu pro hráče. tedy ne "věrné zachycení skutečnosti", včetně měřítka, perspektivy atd, ale schematickou záležitost, kde nemá smysl trojúhelníkem měřit dílky a stanovovat z toho délku pochodu.
tuhle roli to plní dobře.
výtka s mostem je správná, tam se to dá sladit
u růžice bych neuváděl strany, ale třeba jen jednou jinak barevnou šipkou vyznačil určující směr (u nás sever, jak tam, nevím). psát do mapy znaky je většinou opruz.

proč jsi zvolil část názvů česky a část pseudoanglicky? mně to přijde rušivé, ale spíš mi jde o důvod tohoto rozhodnutí :)
Autorská citace #9
5.5.2021 18:42 - Necromancer
Edituju obrázek.

Tarfil: Tady je jenom mapa a zpětná vazba na ní.

Tam ty linky neřeš, ta šlo o to že mi nešel nahrát obrázek.

Kampaň zatím zpracovanou nemám, možná kdyby byl zájem, mohl bych ji i vydat jako fanouškovské dobrodružství.
V kostce jde o to, že se v kraji začínají nacházet nemrtváci. Pstavy zjišťují, odkud se vzali. Pak musí najít zbraň a vojenskou podporu, aby je mohli odstranit. Jedná se o celkem jednoduché a přímočaré dobrodružství.
Autorská citace #10
5.5.2021 18:49 - Necromancer
Sakra, zase to krachlo.
Yorku prosím. - https://drive.google.com/drive/folders/12BB215fItbMXL3DIhgY9R74gzYOuaiUJ
Autorská citace #11
5.5.2021 18:55 - Jezus
Za mě ta růžice sever označený má - šipka nahoře je jiná než ostatní. Imho bych růžici jen trochu zmenšil, nemusí být tak velká.

Jinak taky to beru schematicky - tady je významný kopec, tak je na mapě velký a kolem pidiles. Spíš bych ale zkusil - třeba napříště - všechno o něco zmenšit (les klidně ještě více oproti významným místům).

Pořád to bude schématické (věž vysoká jako hory), ale protože budou stromy a hory ještě drobnější, bude to vypadat líp. Jako taková už přirozenější malovaná mapa, do které se zakreslila významná místa větší.

(Si budu muset někde opatři hosting, abych se mohl taky pochlubit svojí tvorbou :-) ).
Autorská citace #12
5.5.2021 18:56 - Gergon
Pokud mapa automaticky má sever nahoře, růžice netřeba, pokud nemá, nebo tam chceš růžici, je fajn doplnit o info, například elfí mapy občas ukazují na západ, protože tam leží jejich domovina.
Tak já neměl na mysli cpát tma měřítko přesných poměrů, jen když tam dáš stromy vyšší než hory nebo kopec, a pak budovu vyšší než stromy, tak to prostě - aspoň mě - vypadá divně.
Názvy jsem neřešil, sice mě taky tahají za oči, ale to není hodnocení mapy, ale spíš toho světa jak je nastavený.
Autorská citace #13
5.5.2021 18:59 - Gergon
Jezus píše:
ta růžice sever označený má - šipka nahoře je jiná než ostatní

Růžice má jednu šipku jinou, ale není jasné, zda je to sever, nebo cokoliv jiného v tom světě. Jak jsem psal, některé elfí mapy mají vršek mapy na západ, Pratchett má světové strany pojmenované úplně jinak - po směru a protisměru otáčení plochy ... Proto říkám že by to mělo být jasné.
Autorská citace #14
5.5.2021 19:15 - Jezus
Ok, předpokládal jsem, že je-li to bez označení, je to defaultně sever, protože to nemaloval elf, ale jo, "S-ko" tomu neublíží.

Je fakt, že stromy by měly být menší než hory (ne nutně násobně, ale prostě menší) a větší než tenhle "default" by měly být jen ty důležité věci. To souhlas.
Autorská citace #15
5.5.2021 19:15 - Necromancer
Gergon píše:
některé elfí mapy mají vršek mapy na západ

To vycházíš z čeho? Ten Západ by odpovídal na Tolkiena, ale nikde jsem to tam neviděl.

Jinak jak říkám, nejde mi pracovat s tím obrázkem. aktuální odkaz ještě jednou tady: https://drive.google.com/drive/folders/12BB215fItbMXL3DIhgY9R74gzYOuaiUJ
Autorská citace #16
5.5.2021 19:19 - Gergon
Ano čel jsem to myslím někde v Tolkienovi, ale kde to už nevím. mohlo to být i v historii Středozemě, nebo jeho dopisech.
Autorská citace #17
5.5.2021 19:23 - Corny
Nevím, mě asi přišlo docela jasné, že ta výraznější šipka je prostě sever, kdyby to bylo něco jiného speciálního, například ve spojení s reáliemi toho světa, tak bych to tam asi čekal napsané, nebo bych čekal, že hráči znají kontext. Bez toho mi to přišlo docela jasné.

Bral tak, že to je mapa prostě abstraktní, aby bylo vidět kde co je ve vztahu k ostatním věcem, ne aby to představovalo realistickou podobu světa. Takže mě asi nenavazující most, nerealistický poměr hor a stromů atd. nevadí. Ostatně otázka je, jestli je realističnost žádaná.

Různojazyčnost názvů mě taky trochu zarazila, ale popravdě mám chuť to tak taky často dělat, když převádím nějakou anglickou mapu pro české hráče a překládat ty anglické názvy mi často připadá jako docela prasárna. Když jsem teď dělal mapu do Blades, tak jsem nakonec rezignoval a nechal to anglicky.

Každopádně... Bohužel zatím nevidím tu novější verzi, tak zatím jen k té původní: Mě asi mapa ničím moc neuráží. Jo, mohlo by tam být měřítko, ale to často není moc důležité (u některých herních map ani úmyslně není). Kdybych si s ní chtěl víc vyhrát, tak bych asi čas nějakým detailům. Na to, jak jsou ty hory, lesy atd. docela podrobný působí ta "tráva" trochu jako taková špinavá rozmazaná maskáčová plíseň. Otázka co s tím, jestli třeba přidat nějaký kopečky malý, občas nějaký keř... i ty neostré linie cest a zejména řeky trochu nepasují k těm ostrým liniím stromů a hor.

Co na mě působí asi nejvýrazněji je, že mi ta mapa připadá trochu moc "čtvercová". Hory, řeka, část cest, to všechno na mě malinko působí, jako by to bylo kreslené na nějaké čtvercové šabloně. Tak to bych asi trochu rozbil. Více mě asi zásadního nenapadá.

EDIT:
Jinak já si to neotevřu ani na tom odkazu na google drive, protože to tam chce požádat o přístup.
Mimochodem jestli máš ten obrázek na Fotkách na googlu, tak tam mi jde normálně otevřít si ten obrázek v nové záložce, a jeho URL pak nacpat do toho IMG tagu, a funguje to.
Autorská citace #18
5.5.2021 19:59 - Tarfill
Mě taky trochu štípe do očí, že mám vedle sebe české a anglicky vypadající názvy. Když mám vedle sebe Mágovu věž a Wearlings, tak mi to neladí.

Každopádně mě třeba zaujaly ty seschlé stromy vedle Citadely bolesti. To je nějaké speciální místo? Nebo prostě pár popadaných stromů po bouřce? Nebo tam řádil drak, tajemná nekrotická síla? Jestli je to něčím zajímavé, zasloužilo by si to svůj vlastní název...
Autorská citace #19
5.5.2021 19:59 - Jerson
Potoky ani řeky netečou rovně, a kamenné mosty s jedním obloukem se staví kolmo na tok. Jiné výhrady k tomu nemám.
Autorská citace #20
5.5.2021 21:08 - Necromancer
Tarfil: No právě ta Citadela bolesti je místo, kde žije ten nekromant. Ty stromy jsem původně nezamýšlel, ale přišli mi zajímavé.

Jinak, pokud bych to vydával jako dobrodružství, chtěl bych vymyslet náhodné střetnutí, tak sem bych dal něco speciálníko... Díky za nápad! :-)
Autorská citace #21
5.5.2021 21:17 - Corny
Až na to, že řeky i potoky tečou úplně v pohodě rovně. Protože ony netečou tak, jak si usmyslí, ale podle toho, jaká je krajina. A pokud jsou na to podmínky, tak poteče prostě rovně. Například jen u nás je spousta potoků, které mají na svém vyšším toku poměrně rovný rok. Nebo na Moravě, která je docela placatá, teče nejeden přirozený tok docela rovně.
Autorská citace #22
6.5.2021 08:36 - Jerson
Corny, a na jakou řeku na Moravě bych se měl podívat pro ukázku takového rovného toku?
Autorská citace #23
6.5.2021 08:47 - LokiB
Cony: řeky netečou rovně. to je důsledek přirozených přírodních procesů
https://www.youtube.com/watch?v=KIE6bc2RsH0

Jasně, můžeme se točit na pojmu "docela rovně". Ale obecně i když dáš do naprosté roviny řeku, tak si postupně začne tvořit meandry.

Druhá věc je, že na MAPCE se to nakreslit zjednodušeně jako rovné nakreslit dá :)
Autorská citace #24
6.5.2021 09:13 - Jerson
Děkuji za video hezky ilustrující mou myšlenku. :-)

Na mapě se sice řeka dá nakreslit rovně, ale působí to nepřirozeně, a spíše dojmeme, že jde o uměle vytvořený plavení kanál, u kterého naopak dává skvělý smysl, aby byl úplně rovný a stabilní. Takže pokud na mapě - byť schematické - někdo nakreslí rovnou řeku, může uživatele naopak velmi dobře zmást - což byl i důvod mé poznámky.
Autorská citace #25
6.5.2021 09:36 - LokiB
primární Cornyho omyl je v tom, že řeka teče podle toho, jaká je krajina. naopak řeka je nejzásadnějším zdrojem toho, jaká krajina je. řeka si krajinu vytváří a mění. a to tak, že neustále, i když z pohledu lidského života většinou pomalu :)

Mně to na té mapce tolik nevadí, ale aspoň troška zákrut by byla fajn :)
Autorská citace #26
6.5.2021 09:37 - Corny
LokiB: S Jersonem se o tom bavit nebudu, protože je to boj s větrným mlýnem. Každopádně moje pointa byla v tom, že řeka prostě teče, jak jí říká prostředí. Neteče klikatě jen proto, že je to řeka. Tj. pokud víme prdlajs o tom, Kde teče, tak nemůžeme prostě říct "Tohle je blbost, takhle téct nemůže". Pokud víme houby o tom, jestli není uměle navedená do koryta, jestli tam třeba nejsou dva skalnatější svahy přirozeně tvořící rovné koryto (jak se děje na celé řadě horních toků potoků na Šumavě, které se tvoří na hranicích dvou svahů a tak mají relativně rovný tok - přičemž samozřejmě předpokládám, že se bavíme o "relativní rovině", je zcela jasné, že žádná řeka není rovná podle pravítka; ostatně ona ta řeka na mapě také není absolutně rovná), jaká je tam půda atd.

Docela nesouhlasím s tím, že bych se se vztahem krajiny a řeky mýlil. Řeka si "vytváří krajinu", ale ne tak, jak to myslím já, protože potok uprostřed šumavských hor si tam asi najednou nepřikouzlí do cesty pískovec nebo příhodné členění krajiny. Taky každý potok není miliony let starý. Vím, jak to myslíš, ale taky to není úplně pravda.

Takže klidně můžeme přijít a říct "rovná řeka na mě nepůsobí přirozeně, protože v přírodě se řeky zpravidla klikatí". Ale říct "Řeky prostě rovně netečou, máš to blbě" je docela krátkozraké.
Jinak nechci říct, že je video blbost, protože má defacto pravdu, ale zvolená výroková logika ... no řekněme, že má své mezery.
Autorská citace #27
6.5.2021 10:06 - Jerson
Z přednášky o ekologii krajiny či co to bylo si pamatuju malo, ale to že donutit vodu téct rovně je velmi obtížné a z dlouhodobého hlediska prakticky nemožné, to se mi do paměti vrylo. I betonová koryta jsou v tomto směru jen "dočasným" řešením, byť delším než lidský život.

Takže mě docela mrzí že můj postoj označuješ jako boj s větrnými mlýny, když tvrdíš věci zcela v rozporu s tím, co o řekách říkají lidé mnohem více znalí věci. "Máš to blbě" jsem nikde nenapsal.
Autorská citace #28
6.5.2021 10:38 - Necromancer
https://drive.google.com/drive/folders/12BB215fItbMXL3DIhgY9R74gzYOuaiUJ

OK, takhle je to lepší?
Autorská citace #29
6.5.2021 10:52 - shari
Zkus ten soubor nastavit tak, aby k němu měl přístup "každý, kdo má odkaz".
A pak si ten odkaz v editačním okně označ a klikni na tlačítko "URL".
Autorská citace #31
6.5.2021 11:48 - Jezus
Pomohlo - kliknu a vidím :-)

A líbí se mi to mnohem víc, než předchozí verze. Možná bych ještě zmenšil tu směrovou růžici, ale ničemu nezavazí, tak to není tak podstatný.
Autorská citace #32
6.5.2021 11:56 - Jerson
Jako orientační plánek už dobré :-)
Autorská citace #33
6.5.2021 12:25 - Pan Bača
LokiB píše:
proč jsi zvolil část názvů česky a část pseudoanglicky?


Taky se přidávám s dotazem. Působí to, jako kdybys část zapomněl přeložit
Autorská citace #34
6.5.2021 13:07 - Šaman
Není to mapa, je to plánek, jen s hezkými ikonami. Osobně bych na tom realističnost řeky neřešil, zvlášť v podhůří, ale nešť.

Ohledně názvů mi to přijde v pohodě. Vlastní jména se nepřekládají.

V PP máme také Mrtvé močály, ale Gondor a Minas Tirith. Nikoliv Kamenné město a Věž slunce. Předpokládám, že v jiných jazycích (dejme tomu v trpacličtině*) budou Mrtvé močály přeložené, protože je to spíš popis, než geografický název. Zatímco Gondor a Minas Tirith se překládat nebudou.

* U elfů to platit nemusí, protože většinou byli u toho když se lidská sídla zakladala a mohli jim říkat po svém. A navíc jazyk numenorců z elfštiny vycházel.
Autorská citace #35
6.5.2021 14:40 - Necromancer
Šaman píše:
Gondor a Minas Tirith. Nikoliv Kamenné město a Věž slunce.

Jako asi to vypadá nevděčně, protože ty mě vlastně obhajuješ, ale Minas Tirith je Strážní věž. Vež zapadajícího slunce to bylo, když se město ještě jmenovalo Minas Anor. A navíc tyhle názvy nevycházejí z Angličtiny, ale ze Sindarštiny, takže na česko-anglický překlad to nemá vliv.
Autorská citace #36
6.5.2021 14:53 - Šaman
Jasně, že nevycházejí z angličtiny. Ale - ta mapa přece není překlad? Pokud by byl, pak je (věčná) otázka, co překládat a co ponechat.

Ale pokud je to tvoje vesnice, pak je použití anglického (cizího) názvu autorský záměr. Tedy to samé, jako když anglicky píšící autor vytvoří některé názvy v sindarštině (ačkoliv zná i význam a mohl by je bez problémů přeložit).

Nerad bych ale rozjel delší offtopic diskuzi na tohle téma - navíc myslím, že taková už tu někde existuje. Ohledně překladů geografických jmen. Jenže si z ní pamatuju jen že Sirien nemá rád Letohrad a Svítící tvrz. :D
Autorská citace #37
6.5.2021 14:58 - LokiB
Šaman píše:
Ohledně názvů mi to přijde v pohodě. Vlastní jména se nepřekládají.


Dračí kopec není název? Název té citadely také není název? Hmm, pak mám asi hokej v tom, co jsou názvy a co ne :)
Autorská citace #38
6.5.2021 15:16 - Šaman
LokiB píše:
Dračí kopec není název? Název té citadely také není název? Hmm, pak mám asi hokej v tom, co jsou názvy a co ne :)

To je právě ta překladatelská otázka, zvlášť ve fantastice. Mrtvé močály jsou také název, stejně jako Citadela bolesti. Ale když se nepřeloží, ztratí tu údernost. Není to jen označení místa na mapě, nasou i nějaký význam.

Zatímco anglický název vesnice může být autorský záměr pro navození atmosféry a na významu toho slova nemusí záležet.

Ale i v reálu strašně záleží na zvyklostech a nejspíš i náhodě, který tvar se ujme jako hlavní: Velká jezera, ale Grand Canyon. Na české wiki je to pod těmito hesly.
Autorská citace #39
6.5.2021 15:34 - Necromancer
Ona ta vesnice se jmenuje dost nahouby, to mi došlo. :-(
Popravdě tohle je jedna ta z věcí, které jsem musel vymyslet za pochodu(a dodnes toho lituju). Jen mi bylo blbý to během hry měnit.

Dwarvenholt byl zase inspirovaný Argynvostholtem, protože jsme nevěděl, jak tu baštu trpaslíků pojmenovat.
Autorská citace #40
6.5.2021 16:03 - Jezus
Tak třeba Dwarvenholt mi tak moc nevadí. Si říkám, že je to odvozené z třeba trpasličtiny :-)

Jinak já s názvy taky bojuju, ale snažím se o české. Když si uděláš krátkou přípravu, tak se to dá. Byť jsem taky skončil u Panenského jezera (dodnes toho lituji :-) ), Hradiště (ono se to nezdá, ale když je jediné v širokém okolí, tak nepotřebuje upřesňující název), Bouřného vrchu, Vraního vrchu, Wyverního zubu (dříve vrchu, ale došlo mi, že vrchů je tam nějak moc) a Poříčí.

Jo a taky jsem nechal jednu vesnici pojmenovat hráče (a dodnes toho lituji :-D ). I když Aglakar se docela ujalo, stejně mi to v tom okolním místopisu kdoví proč nesedí :-)
Autorská citace #41
6.5.2021 16:13 - Necromancer
Btw, byl by zájem, vydat to jako dobrodružství?
Autorská citace #42
6.5.2021 16:14 - Šaman
Jezus píše:
Jo a taky jsem nechal jednu vesnici pojmenovat hráče (a dodnes toho lituji :-D ).




Jinak já s různými jazyky pracuji záměrně - máme území s českými názvy (hlavně sídlišť), za horami laděné spíš do polských (Veligrad), samostatný poloostrov se snaží znít trochu francouzsky (Karkas, Brena) a pozůstatky staré říše anticky (Superior, Imperior).
A tomu odpovídají i určité změny v kultuře. Máme svět veskrze lidský. Pokud bych měl nějaké "rasové státy", určitě by se to na první pohled poznalo z názvů.

Ale geografické názvy přírodních míst většinou pojmenovávám česky, i když jsou okolo "cizí" města (Močály smrdutých žab). Koneckonců ani nevím, jak těm močálům a horám říkají místní, jestli vůbec. Ale dobrodruzi jsou ti, kteří tam po desítkách let jako jediní prošli, tak si je pojmenují nejspíš podle sebe.

Je pravda, že výsledná mapa je něco, co by nejspíš in-game nemohlo existovat.


P.S. A to jsem ještě narazil na to, jak psát cizí jména. Brenská princezna neměla mít české jméno, tak se jmenuje Caroline. Má to na kartě postavy. Ale jinak o ní běžně píšu jako o Karolíně. Nemám zatím úplně ujasněné, co se jmény, které jsou záměrně cizí, ale dají napsat česky (a tedy i skloňovat).
Autorská citace #43
6.5.2021 16:24 - Corny
Já když jsem chvíli přemýšlel, jestli přejmenovat do češtiny jména čtvrtí v Blades a počeštit mapu, tak jsem došel k závěru, že by se mi ty přečeštěné názvy tak hnusily, že to raději nechám tak, jak to je, a budu počešťovat nanejvýše názvy, u kterých mi to přijde docela snadné, třeba "The Lost District". Často je to prostě o vkusu.
Autorská citace #44
6.5.2021 17:10 - Jezus
Já myslím, že tvoje Karolína prodělává přirozený vývoj jména doveženého nebo prezentovaného místním. Ber to jako součást hry - a třeba se může holka vztekat, když ji tak později osloví :-D

Necromancer píše:
Btw, byl by zájem, vydat to jako dobrodružství?


Upřímně? ;-)

Jako každá tvorba se cení, ale polož si otázku - je to něčím zajímavé na tolik, abys hořel touhou to někomu předat? Ono jakmile to není "vaše hra", ale hraje ji cizí, hodně kouzla se vytratí a tohle se těžko předává - a konkurence není špatná, takže aby to nebylo škoda práce...

Pokud se ti chce, můžeš nastřelit základní osnovu, ať máme představu a můžeme líp soudit.
Něco jako

"Zlý nekromancer buduje armádu, ale na to musejí postavy teprve přijít.

1) útok zombii na vesnici (obrana hostince) - známky toho, že se děje něco většího.
2) průzkum elfích ruin pod dračím kopcem, kam vedou stopy - původní laboratoř nekromanta
3) prosba trpaslíků z blízkého dolu o pomoc - dungeon s nemrtvými
4) finálový dungeon v mágově temné věži


Imho by to nemuselo být špatné cena/výkon zpracovat jen heslovitě, podobně jako dělá nástřely dobrodružství Quentin v 2k6 goblinů. Tedy nevypisovat se s propracovaným dobrodružstvím (asi tam nemáš nějaké složité intriky nebo propracovaná NPC s nečekanými twisty), ale jen highlity, nejdůležitější věci, nepřátelé a tak. Tím předáš nejvíc a každý si to pak doupraví podle sebe.
Autorská citace #45
6.5.2021 17:36 - Necromancer
Osnova příběhu:

1) Postavy dorazí do malé vesničky, někde cestou někam dál. Vesnička je napadena zombíky (o kterých tu nebylo dávno ani vidu) a oni ji po boku starosty ochrání.
2) Jsou navedeny starostou nebo babkou kořenářkou k prastarému magickému zřídlu v lesích. To se však ukáže jako slepá ulička, i když ne úpně bez výsledku.
3) Poté se dozví o existenci staré věže jistéko kouzelníka. Tam zjistí, že ten už je po staletí mrtev, ale najdou zprávu o nekromantovy, který kdysi do tohoto kraje přišel a se kterým tento kouzelník bojoval. Dozví se také o zbrani, kterou ho můžou porazit a jsou též vyrováni, že proti němu budou muset sehnat nějakou vojenskou podporu.
4) Postavy dojdou k Dračímu kopci, kde objeví malou kolonii koboldů, od které musí získat kouzelný meč. Buď se k němu probojovat nebo s koboldy jednat.
5) Vydají se na sever k horám, a hledají místní trpasličí základnu. Pokusí se jednat s místním panovníkem a získat jeho vojenskou podporu proti nekromantovy. Musí také společne odrazit útok jeho nemrtvých hord.
6) Postavy zjistí, že vesnice bya vypleněna a tak jim nezbývá, než se vydat přímo za nekromantem do Citadely Bolesti. A tam, zatímco trpasličí (a možná i koboldí) síly soupeří s hordami nemrtvých, postavy se vydají konfrontovat jejich pána...
Autorská citace #46
6.5.2021 17:53 - Jerson
Tak jako scénář to není úplně špatný. Rozdáš ho hráčům dopředu, aby věděli, co mají hrát?
Autorská citace #47
6.5.2021 17:59 - Šaman
Popravdě - podobných scénářů vymyslíš pět mezi polévkou a hlavním jídlem. Aby stálo za to je nějak sepsat, tak:

  • Buď by to mohlo být podrobně zpracované (jako Noc goblinů) včetně čísel nepřátel a já nevím čeho dalšího. Moc tyhle předpřipravené dobrodružství nehraji, ale někdo může ocenit že má vše připravené. Vezme a hraje.
  • Anebo by to měla být zajímavá zápletka - pak nás zajímají třeba nějaké originální motivace postav, prokreslený záporák, morální dilemata, nebo něco jiného, proč by stálo za to si to přečíst a nevymýšlet něco z oleje během hry.
Za mě je odpověď - asi to nestoji za to rozepisovat jako dobrodružství. Lepší čas věnovat hře, nebo přípravě další hry.


Btw. Jen to sepsat bez hrubek a vážných technických nedostatků je poměrně náročné. A nudné. Jestli si to chceš zkusit, tak proč ne, ale bez silné motivace to myslím nemá cenu.
Autorská citace #48
6.5.2021 18:02 - Necromancer
Jerson: Ne, už jen proto, že tohle jsem vymyslel částečně za pochodu. XD

A co mají hráči hrát... Mě jde obvykle o to, aby byla družina vyvážená (tzn, caster, healer, support, tank), než aby byl nějaký specifický výběr charakterů.
Autorská citace #49
6.5.2021 18:03 - Aegnor
Jerson tím svým příspěvkem chtěl říct, že mu to přijde příliš railroadové.
Autorská citace #50
6.5.2021 18:04 - Šaman
Necromancer píše:
A co mají hráči hrát...

Jerson tím myslel*, aby se drželi scénáře a nešli třeba místo meče shánět schopného klerika.

* Resp. jsem o tom přesvědčen. A bylo to myšleno mírně sarkasticky. :)
Autorská citace #51
6.5.2021 18:08 - Jezus
Jerson píše:
Tak jako scénář to není úplně špatný. Rozdáš ho hráčům dopředu, aby věděli, co mají hrát?


Beru to tak, že je to základní osnova, o kterou jsem si řekl. V bodech, co v tom dobrodružství je. Nemá cenu ušklíbat se, že je to rovnou "scénář".
Je z toho vidět, že je to poměrně lineární dobrodružství, ale nějaké možnosti volby ta vidím (a to že nejsou v těch bodech je tím, že je to základní výcuc).

Necromancer: Asi jak říká Šaman. Leda bys k tomu měl hodně zajímavé dungeony v té věže a citadela, pak by to mohlo mít potenciál na zajímavou prolézačku, ale spíš, jak říká Šaman - tohle bude lidi spíš bavit udělat si sami.

Jinak na úvodní dobrodružství to není špatné. Líbí se mi tam ta sociální interakce a trochu detektivování :-) I když já bych asi mrmlal, zda šlo vesnici zachránit před nájezdem (nebo "jen" nekromancer vesničany unesl a ten finiš je záchranná operace?)
Autorská citace #52
6.5.2021 18:09 - Necromancer
Šaman, Aegnor: Joj, to jsem si naběhl. Mi mělo dojít, že je Jerson na mě tak milej... XD

Jezus píše:
I když já bych asi mrmlal, zda šlo vesnici zachránit před nájezdem (nebo "jen" nekromancer vesničany unesl a ten finiš je záchranná operace?)

Ne, útok na vesnici proběhl v době, kdy postavy byly u trpaslíků. Ale obyvatelé byli povětšinou uneseni, krom několika co utekli a těch co se moc bránili - ti byli terminovéni (až na starostu, toho chtěli živého). Pak je bude možné najít v doupěti nekromanta. Ten je využívá jako pracovní sílu (spíš teda si užívá lámání jejich ducha, pracovní síly jako takové má dost) a následně jako nábor do armády.
Autorská citace #53
6.5.2021 18:18 - Jezus
jj, samozřejmě že je "lepší", když tenhle průběh *nemuseli* hráči přesně dodržet a vznikl i na základě jejich rozhodnutí ("Nebylo by lepší sehnat nějaké posily? Co ti trpaslíci?" "Já tam bez toho meče nejdu. Našli jsme o něm zmínku - bude se hodit." etc.), ale jak jsem psal - chtěl jsem základní body, co tam je za obsah - neberu to, žes to měl nutně přesně nalajnovaný (i kdyby - svět se nezboří, jen bude mít Jerson pravdu, že by to šlo líp :-) ).
Autorská citace #54
6.5.2021 18:25 - Tarfill
Nekro,
ačkoliv přímo nemám zájem o sepsání toho dobrodružství, napadlo mě k tomu hned několik otazníků a zajímalo by mě pozadí toho všeho. Takže jestli můžu být tak smělý a jestli to nebude velkej spoiler (kdyžtak to přesuň do soukromé zprávy):

Necromancer píše:
Jsou navedeny...k prastarému magickému zřídlu

Proč ke zřídlu? Jako že dobrodruhům jenom řeknou, že tam kdysi bylo zřídlo, ať zkusí zapátrat tam? Nebo to zřídlo má nějakou větší důležitost a dá se později herně využít?

Necromancer píše:
Tam zjistí, že ten už je po staletí mrtev

Až tam? Nejde to zjistit dřív, když to jsou už staletí?

Necromancer píše:
Dozví se také o zbrani, kterou ho můžou porazit a jsou též vyrováni, že proti němu budou muset sehnat nějakou vojenskou podporu.

Zajímá mě ta zbraň. Čím bude tak vyjímečná? Přidává prostě plošně bonusy, aby dobrodruhům na nízké úrovni pomohla? Pak by se dalo čekat, že toho nekromanta lze snadno porazit na vyšší úrovni. Nebo je ta zbraň proti němu vskutku nějak osobně důležitá a on je s ní nějak spjatý? Tak jako tak, proč nakonec skončila u koboldů?
A jakým způsobem budou varováni, že potřebují podporu?

Necromancer píše:
Buď se k němu probojovat nebo s koboldy jednat.

Budou dobroruzi tlačeni časem? Protože jestli je napadne jenom: "Hmmm, bojovat s koboldama nemá smysl, protože to nejsou naši nepřátelé a nárokovat si ho nemůžeme, když nám ho nechtějí jen tak dát, tak si půjdeme zkusit někam jinam sehnat zkušenosti a nabrat levely a pak se sem vrátíme a toho nekromanta zkosíme vlastní silou..."

Necromancer píše:
odrazit útok jeho nemrtvých hord.

Co si lze představit pod pojmem horda pro postavy na první až třetí úrovni?

Necromancer píše:
a tak jim nezbývá, než se vydat přímo za nekromantem do Citadely Bolesti.

anebo stáhnout ocas a říct si "Sakra, tohle jsme prosrali, vyšlete posly, evakuujte zbylé obyvatelstvo..." Jakou další motivaci budou mít? Je tam kromě toho nátlaku "je třeba sejmout toho zlýho" ještě něco dalšího, co by dobrodruhům hnalo páru do motoru?

To jen tak na zamyšlení, díky za odpovědi... ;-)
Autorská citace #55
6.5.2021 18:29 - RoVan
Jako, hele, já dobrodružství píšu pro vlastní tvůrčí vývoj (není mrtvé jen na Gdrivu čeká /na JaD/ a sní) a abych si sám osahal co dobrodružství dělá, když se jej snaží člověk zpracovat aby jej mohl předat dál. Takže jestli Necra zajímá ta tvůrčí dovednost, tak proč ne.

Jinak ten nástřel není špatný, jen ho Necro sice staví do zbytečné linky, když ale rozbije tu strukturu a udělá to jako lokace a scény bez daného pořadí tak to nebude špatné. Zkrátka - postavy zachraňují vesnici před nájezdem a lesy jsou teď pro vesničany kvůli zombiím nebezpečné, ale postavy jsou jejich nadějí na záchranu a získání posil nebo odstranění příčiny.

Začátek je jasný, co pak, budou chtít postavy sehnat posily? Máš tam trpasličí pevnost, nebo by si klidně mohli zkusit naverbovat koboldy, nebo zajít za čarodějem....
Autorská citace #56
6.5.2021 18:33 - Jerson
Necromancer píše:
Šaman, Aegnor: Joj, to jsem si naběhl. Mi mělo dojít, že je Jerson na mě tak milej... XD

Nechci být na oba pány nepříjemný, ale i když jen položím otázku s aktivní snahou vyhnout se sarkasmu, tak ho v mém vyjádření stejně vidí. Možná by příště stačilo odeslat prázdný příspěvek a každý si do něj mou kritiku už domyslí :-)
Nicméně, zkusím to ještě pořád bez sarkasmu.

Protože pokud to hráčům nedáš jako scénář (myšleno obrazně, možnosti jsou různé), tak moje další otázka by byla, jak zajistíš, že se hráči rozhodnou tebou předpokládaným způsobem. A co budeš dělat pokud se tak nerozhodnou? Protože tam vidím několik předurčených rozhodnutí, která by se v reálné hře mohly vyvinout jinak.

Jinak jsem záměrně a cíleně nenapsal ani že je to railroad ani blbost, ani že to nepůjde hrát, protože vím že je to první představa a nástřel děje, se kterým bys nejspíše ještě dál pracoval.
Autorská citace #57
6.5.2021 18:45 - Šaman
Jerson píše:
(scénář) Rozdáš ho hráčům dopředu, aby věděli, co mají hrát?

Ruku na srdce - tahle otázka nebyla míněná ve vší vážnosti, že ne? Jinak v pohodě, tahle diskuze imho klidná a věcná a ten sarkasmus tak mírný, že na něj Necro i vážně odpovídal (jen to pochopil jinak).
Autorská citace #58
6.5.2021 18:52 - Necromancer
!SPOILER ALERT!

Tarfill píše:
Proč ke zřídlu?

Babka kořenářka řekne "tady rostli léčivé bylinky a byli tady kouzelní tvorové...". Herně už pak nějak použitelné není, i když by se to dalo vymyslet... Jinak teda tohle místo je taky znečištěné, i když jinou silou. A postavy tady získají i takový magický předmět.

Tarfill píše:
Až tam? Nejde to zjistit dřív, když to jsou už staletí?

Místní sem nechodí, že je to opuštěné neví, tuší, ale nikdy tam (ze strachu nebo z respektu) nebyli.

Tarfill píše:
Zajímá mě ta zbraň.

Nekromant je sám už (po boji s kouzelníkem) nemrtvý. Konkrétně má statistyky mumie + spell casting. A ten meč dává navíc 1k6 ohnivého dmg. Je na počest slunci a ohni pozlacený - proto o něj měli zájem koboldi. Chtějí ho přidat do pokladu pro jejich ještě nenarozeného spasitele (vejce rudého draka).

Tarfill píše:
Budou dobroruzi tlačeni časem?

Tohle jsem přímo neřešil (nebyl jsem nucen), ale do případného dobrodružství bych to mohl začlenit.

Tarfill píše:
Co si lze představit pod pojmem horda pro postavy na první až třetí úrovni?

Používám strategii hejna (viz krysí hejno, hejno piraní atd) s určitým množstvím HP a počtem útoků... Navíc postavy nebojují samy, mají trpaslíky a mají výhodu pevnosti.

Tarfill píše:
Jakou další motivaci budou mít?

Tohle jsem opět nemusel nikdy řešit (moji hráči se tam vrhli rovnou, to s vesnicí ještě ani nezjistily.), ale dá se to nějak vymyslet nebo přidat motivaci.

Tal doufám, že jsem něco objasnil. :-)
Autorská citace #59
6.5.2021 18:53 - Jezus
Já to teda taky viděl jako čirý sarkasmus. On text hodně "pohltí", mě se to taky občas stává...

Jinak já to pochopil (teda až dle dovysvětlení) tak, že takhle to hráči odehráli.

Jako jo, má cenu se ptát, na základě čeho činili hráči ta rozhodnutí (jako jestli byli posláni prozkoumat zřídlo, pak věž, pak sehnat meč a pak sehnat trpasličí armádu nebo se to tak nějak vylouplo samo), to jo.

Necromancer: Jinak klidně spoiluj, můžeš tam napsat alert, ale jestli nejsi rozhodnut to sepsat, spíš bych probral, jak to vypadalo. My se inspirujeme a ty dostaneš spoustu typů (abys s nimi naložil dle libosti). :-)

EDIT: Ninjaed :-)
Autorská citace #60
6.5.2021 20:40 - Necromancer
Jezus píše:
Jinak klidně spoiluj, můžeš tam napsat alert, ale jestli nejsi rozhodnut to sepsat, spíš bych probral, jak to vypadalo.

Jen naši hráči to ještě nedohráli. :-) Teď půjdou na boss fight.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.11716389656067 secREMOTE_IP: 18.223.196.59