Quentin píše:
SW jsem hrál pár let, takže se trošku orientuju.
No tak to sis možná všiml, že v SWADE jsou skilly brány velmi obecně i v pravidlech autoři přímo vybízejí k tomu, aby se široce používaly a nezaváděly se zbytečně nějaké specifické :)
Quentin píše:
Asi se jen trochu nechápeme. Neříkám, abyste neházeli, ale abyste házeli jen, když to generuje gameplay (čti: volby).
Nechci se dostat v tomhle vlákně do debaty simulačně vs. gamisticky. Shodneme se na tom, že to vnímám a chápu jinak než ty a mám trochu jinak nastavené preference :)
York píše:
V tom případě bych tohle hráči řekl ve chvíli, kdy se pokusil rozehrát další task.
Ještě zpětně vzato ... já jsem u toho hodu neměl úplně detailně rozmyšleno, co přesně který výsledek znamená. Těch možných kombinací je hodně (narozdíl třeba od toho, když někdo hraje jen úspěch/neúspěch) a mít rozmyšlenou každou variantu u každého hodu dopředu je strašně pracné a zdržujete, otravujeme mi to vedení hry. Jistou představu před hodem mám, ale není to tak, že bych dopředu věděl "když ho přehodí o dva úspěchy, tak toto a too". To si připravím u nějakých speciálních hodně významných scén, které bych si rozmýšlel dopředu.
Takže tu "šíři" jsem v tomhle případě dosadil až dle výsledku hodu. Pocitově jsem k tomu asi inklinoval už před hodem, ale sesumírované jsem to neměl, takže jsem to dopředu ani říc nemohl.
A to co navrhuješ, jsem přesně udělal. Když se pokusil rozehrát schování ve výklenku, tak herně jsem s tím problém neměl, zapadá to do situace, patří to k žánru, ale popsal jsem, že vzhledem k výsledku toho předchozího hodu, který beru jako "za celé běžné procházení městem bez zásadních změn situace a schování se ve výklenku za významnou změnu nepovažuji".
Pro někoho se to v tomto bodě bude redukovat na to, zda hráčská akce "chystám (primitivní, zcela jasnou a obvyklou) past" je nebo není významnou změnou. někdo má pocit že ano, pak asi dává možnost hodu nebo něčeho dalšího, pro mě to významná změna z pohledu GM nebyla.
A chápu, že hráč třeba může mít pocit (Jerson by ho určitě měl, protože je podezíravý :)) "hele, GM mi nechce dovolit nový hod, to je určitě railroad a já nemám mít šanci toho sledujícího odhalit ... fuuuj".
Tady musím říc, že jsem byl vzhledem k otevřené hře aspoň krytý tím, že hráč viděl výsledek hodů, takže mohl vzít, že fakt "prohrál o hodně". Být to uzavřená hra ... ojojoj, kdo ví, co by si pomyslel :)