S Příšerou až tak moc zkušeností nemám, s PbtA relativně ano, tak si asi dovolím zodpovědět většinu otázek - ale pokud někde od znalců Příšery najdeš jiný rady, tak moc neváhej upřednostnit ty (pokud ti budou dávat víc smysl, minimálně):
ad 1 - ano,
za předpokladu, že hráči budou iniciativní. Nějakou akci do hry by měly vnést i samotné tahy a jejich používání. Pokud ale hráči akční nebudou a "snowball" tahů se nerozjede, vůbec se neboj do tlačit sám. Popravdě, pokud ti to bude vyhovovat víc / přijdeš si v tom jistější, vůbec se neboj to nejdřív rozjet a až když to trochu chytne tempo tu iniciativu přenechat hráčům.
ad 2 - ideálně by v tom neměl být moc rozdíl, ale hra bude fungovat spíš líp když v případě nutnosti upřednostníš fikci.
ad 3 - ? idk
ad 4 - ? idk
ad 5 - viz Log výše, ne moc šťastná překladatelská volba, nic víc
ad 6 - ten příklad asi neni zvolenej / popsanej vhodně. Pointa má být že tahy nejsou nutně superschopnosti a v některých případech je
očividná odpověď správnější, než hráčem vytoužená. Teď nedávám tahy přesně z hlavy, ale např. v hořící budově odpověď na "odkud mi hrozí největší nebezpečí" nebudou úvahy o zombiích ve sklepě nebo pentagramech na půdě, ale "stojíš uprostřed hořící budovy, génie". A jasně, někdy jsou zombie za zádama akutně nebezpečnější než okolní požár - ale někdy taky ne. Každopádně nic ve hře tě nenutí tuhle poučku nějak tlačit, zejména když by ti to nebylo herně pohodlný.
ad 7 - Příšera týdne je postavená na seriálech jako Buffy, Angel, Supernatural, Grimm atd., které všechny obsahují určité napětí/drama mezi hlavními postavami (klasické příšera jako zápletka epizody, vztahy postav jako b-plot/metaplot jdoucí pozvolna/dlouhodobě napříč sérií), a je to PbtA a PbtA tradičně obsahují vcelku silné sociální/sociálně konfliktní mechaniky. Tj. ano, žánrově vzato se s určitým zejména sociálním "PvP" v delší kampani určitě počítá - ne nutně v pozici "jsme si navzájem antagonisti" (jako to občas bylo v původnim AWčku), ale určitě na úrovni "zatímco spolu huntíme tak máme nějaké spory a vyostřené vztahy".
ad 8 - to je narážka na rozpor dramatického a simulačního rozhodování - "nechat rozhodnout příšeru za tebe" = namísto dramatické volby toho co se hodí pro příběh se vžiješ do příšery v dané situaci a uděláš to co ti přijde že by udělat chtěla. Roleplaying prostě. (
rychlé vysvětlení je v posledních 5 odstavcích téhle podkapitolky - jiná hra, stejná problematika)
ad 9 - různá PbtA se občas dost liší, ale obecně: nehledej v tom moc vědu, ono to zas tak jiný neni. Neboj se ten systém tlačit a hodně používat, ale nedělej to na křeč. Udělej si předem přehled obecných tahů co v té hře jsou a které mají hráčské postavy z playbooků, usnadní ti to život.