Čas pro hrdiny

Jerson
3.3.2008 15:29
Zájmové cíle Omegy

Zlaté kolo
Organizace s širokou ohlastí působení. Její příslušníci se vyskytují v SSSR (Stalinovo) i USA (Colorado Springs a Bermudy), je podezření na jejich působení i v jiných oblastech. Zlaté kolo používá signály Teslových věží ke komunikaci i jako zbraň a psychotropní chemikálie k podmanění lidí.
Je velmi pravděpodobné, že stojí za vznikem "Probuzených" (viz dále), nebo jsou s nimi v úzkém spojení.
K této organizaci pravděpodobně patří společnost Sommersfeld. Jejich dodavatelem jsou také výrobní zádoby v Německu. Jejich záměry jsou neznámé, podezření na vytvoření kasty "Probuzených".

Probuzení
Pravděpodobně produkt činnosti Zlatého kola. Uzavřené komunity lidí vzhledově velmi podobných s nezvyklým chováním. Existuje podezření na jakýsi druh elektromagnetické telepatie mezi jejími členy na krátkou vzdálenost. Rozmístěni v USA a Kanadě, možný výskyt ve Francii, pravděpodbně i jinde. Fyzicky velmi odolní a silní, necitliví ke zranění, bez pudu sebezáchovy. Pokud nejsou napadeni, nebývají obvykle agresivní. Vyřazení blízkého vysílače (obvykle typu Teslova věž) vede k dezorientaci, případně mdlobám blízkých Probuzených.
K vytvoření Probuzených je třeba inhalovat speciální plyn a u některých též podstoupení operace mozku.
Jejich záměry jsou neznámé, pravděpodobně získávají další stoupence.

SS Ahnenerbe
Nacistická organizace spadající pod SS. Archeologické a antropologické výzkumy (i pseudovědecké) zaměřující se na germánskou rasu. Pravděpodobnný zájem o události a jevy související s oživováním mrtvých lidí. Členové organizace mají povědomí o existenci a cílech Omegy.

SS Wunderwaffen
Nacistická vojenská organizace specializující se na výzkum a vývoj tajných nekonvenčních zbraní. Využívá německé občany jako cílé při testech. Základna se nachází v Peenemüde. Záměrem je pravděpodobně vytvoření absolutní zbraně (zbraně, proti níž neexistuje obrana). Velmi nepřátelští.

Messner
Průmyslník s továrnami v Rockfieldu a Battingtonu. Ve "svých" městech ovládá veškerý život, továrny jsou pravděpodobně zástěrkou pro výrobu chemických látek neznámého určení. Provádí pokusy na lidech. Jeho (údajní) synové vykazují znaky Probuzených, možnost použití Teslova vysílače. Nepřátelští až otevřeně agresivní.
Záměry neznámé.

Parazitní řasy
Existuje možnost výskytu doposud neznámého parazitního organismu rostoucích jako řasy nebo houby. Velmi rychle se rozmnožuje, přenos dotykem. Možná spojení s duhovými světelnými jevy nebo halucinacemi. Možnost mimozemského původu. Pravděpodobně náchylné na oheň.
Autorská citace #2
6.3.2008 13:14 - Lotrando
Jerson: existovuje nějaký film či knížka, které by navodili atmosféru?
Autorská citace #3
6.3.2008 13:21 - Jerson
No, pro ilustraci začátek Hellboye (budou dávat teď o víkendu), Sky Captainn and World of Tomorrow, Raketový muž (nebo jak se ten film jmenoval, nepamatuju si přesně), Indiana Jones a poslední křížová výprava ... možná si ještě na něco vzpomenu.
Autorská citace #4
6.3.2008 13:36 - Lotrando
Indiana Jones a Hellboy si seženum, ale už mám aspoň nějakou představu
Autorská citace #11
14.3.2008 07:45 - Jerson
Treven jakožto velitel bude určovat spíše cíle, do přímých akcí se zřejmě moc zapojovat nebude. Zadruhé, v organizaci jsou ještě další lidé, něco jako štáb, které zatím zastupuju já, a Treven se bude muset ve vedení osvědčit - Omega je nová organizace a šéf je odpovědný. (V překladu - mám právo veta)
A zatřetí - tato hra je založená na tom, že je jen malý rozdíl mezi cizími a vlastními postavami, protože důležité postavy obsadím hráči, hlavně z toho důvodu, že já jako Vypravěč znám všechno, ale Treven jako hráč bude vědět jen to, co se dozví od hráčů.
Navíc se sám už o takovou hru - vážně laděnou - pokoušel a myslím, že je schopen hrát vážně pojatou hru, zvláště na vedoucí pozici.
Autorská citace #13
14.3.2008 08:06 - Lotrando
Ostatní vědí , kdo se skrývá za jméněm postavy, nebo to bude anonymní?
Autorská citace #14
14.3.2008 08:34 - Jerson
No, hodlám ostatním prozrazovat jen tolik informací, kolik sami uznají za vhodné. Jména a počet hráčů bude znát každý, ale co kdo hraje, to je jen na nich. Samozřejmě že pokud budou dva z jedné agentury a projeví jen trochu zájem na spolupráci, tak jim zprostředkuju kontakt a můžou si navykládat co chtějí.
Autorská citace #15
14.3.2008 09:35 - Lotrando
to zní zajímavě
Autorská citace #16
14.3.2008 21:23 - unknown
Ebon Hand 13.3.2008 16:59 píše:
Nic proti Trevenovi, ale neplánuje z toho udělat nějakou frašku?
Neurážej nebo Ti snim na srazu jídlo ! Myslím to vážně ! Jestli narážíš na čokoládovej knipl, tak to bylo momentální rozvernou náladou. Jinak mám pro tyhle hry smysl. A vedl jsem sám i několik hororů, vydařených. Tam je na atmosféru obzvláště tlustý nárok.
Blbé je bohužel už to, že Jerson mou pravou identitu prozradil. Zapomněl jsem ho na to upozornit. Byla by to větší prča - navíc by to odbouralo předsudky vůči šéfovi :). Škoda, ale neva.
Autorská citace #17
14.3.2008 22:03 - Jerson
Trevene, nenapadlo mě, že bys tohle chtěl tajit, protože pokud by se nato někdo zeptal, tak mu obsazení hráčů řeknu. Stejně tak hodlám informovat všechny o národnosti, za kterou bude hrát, tedy ze kterou bude vystupovat, abych si usnadnil vytváření vzájemných vztahů.
Ještě pár věcí k hraní po netu. Treven je v této kategorii specifickou postavou, protože nemůže být zařazen do žádného týmu. Ebon, Lotrando a Lajla se můžou rozhodnout, jestli chtějí hrát sólo se mnou nebo ve skupině (Lajla mi už svou postavu poslala a vzhledem k jejímu charakteru je nutné, aby s ní hrál minimálně jeden další člověk ve skupině.
Ještě uvažuju, jak to udělat s hrou po netu, zda to řešit mailem nebo třeba ve speciální diskusi zde (a soukromé akce řešit v interní poště).
A také bych chtěl všechny hráče požádat o sepsání návrhů, co by ve hře chtěli mít a naopak čemu bych se měl spíše vyhnout. Tím myslím aby nenastal případ, kdy někdo bude chtít hrát s tím, že bude mít za cíl najít člověka schopného teleportace a já mu až v polovině hry neřekl, že nikdo takový v daném světě neexistuje, protože další tři hráči něco takového nechtějí.
A také pouvažujte nad celkovým vyzněním světa, množství nebezpečí (to už může být individuální pro každého), scénami, které bystě chtěli odehrát, prostě cokolov vás napadne.
Autorská citace #18
17.3.2008 17:30 - Malfin
Uaaaauuuu....to zní zajímavě :)
Autorská citace #19
17.3.2008 17:36 - Lotrando
Jdu číst pravidla :)
Autorská citace #20
17.3.2008 18:12 - Jerson
Lotrando, to abych je sepsal, což? :-)
Kubulinek - chceš se přidat? Místa je dost.
Autorská citace #21
17.3.2008 18:48 - Ebon Hand
To jsem na to zvědavý. Účast potvrzuji. Jakmile obdržím podrobné zadání co má mít postava, pošlu její CV. :-)
Autorská citace #22
17.3.2008 19:07 - Malfin
Jo docela bych rád....zaujalo mě to...ale nemám zkušenosti s podobnou hrou..podle jakých pravidel to bude?
Autorská citace #23
17.3.2008 19:55 - Jerson
Už jsem to tu psal, takže opáčko. Postava má mít nějakou historii, pokud je členem nějaké organizace, tak i důvod proč ji organizace vyslala. Charakterové rysy, schopnosti, vlastnosti - není třeba vyplňovat seznam, jako spíše to v čem je lepší než ostatní a v čem horší.
Dále motivace a cíle, krátkodobé i dlouhodobé (nicméně cíle je možné domýšlet při hře), které by mi dali důvod a prostředek jak postavu zapojit k ostatním, a pokud je členem organizace, tak i nastínit jaké cíle by mohla mít organizace.
Dále je třeba mít vymyšlené negativní jevy - tedy to, čemu se postava bude snažit zabránit a co by špatně nesla, nicmně k těmto událostem ve hře více či méně dojde a budou muset být tak či onak napraveny (takže když by postava nechtěla být opuštěna partnerem a ve hře zjistí, že ji partner podvádí, tak "zastřelit a zapomenout" není vhodné řešení. Nebo když byx postava velmi nerada, aby kvůli jejím činům umírali civilisté, tak po druhém průšvihu se zničeným obytným domem prohlásit "čert vem civily" taky nic nevyřeší. Čím více takových "negativních motivací" budete mít, tím lépe - do jisté míry, ale alespoň dvě nebo tři by měli dávat dost prostoru narůst do opravdu závažných rozměrů, aniž by to vedlo k rozpadu příběhu postavy.
Dále si navrhněte jednoho až pět přátel, známých ... prostě někoho, koho jako Vypravěč můžu použít ať jako rekvizitu, nebo jako pomocíka, když půjde do tuhého - lepší dobře zdůvodněný přítel než špatné deux ex machina.
Teď prop Kubulínka - budeme hrát podle pravidel Čas pro hrdiny (CPH) verze 2008. Jejich přesné znění není tak důležité jako tři, vlastně čtyři efekty.
1) čím lepší postava, tím snáze dosáhne silěnšjího úspěchu nebo většího prušvihu. Poměr mezi úspěchy a neúspěchy je (statisticky) 2:1 bez ohledu na výši schopností postavy, takže určité dílčí negativní efekty během příběhu je třeba brát jako jeho nedílnou součást a ne jako nežádoucí prvek.
2) hráč si popisuje výsledky svých akcí sám, já mu do toho zasahuju a doplňuju. Můžeš se přidržet výsledku hodu, ale nemusí - je to na něm. Nicméně když se nepřidrží, přsněji když si popíše úspěch, i když koskta říká že by neuspěl, tak se tento neúspěch včetně své výše odkládá a já ho beru jako pozdější zdroj komplikací (tady okazuju na ty "nežádoucí efekty" - když nebudu mít jak využít tyto nastřádané neúspěchy jako protivníky, budu je využívat jako komplikace mimo hlavní záletku.
3) každá postava může mít "magickou" schopnost. Je to v závorce, protože tahle schopnost musí mít jakž takž uvěřitelné vysvětlení - skvělá znalost určité oblasti vědění, rozhled, předvídavost, štěstí (v přiměřené míře). Tato schopnost může z části zasahovat i do Vypravěčských pravomocí, může ledacos - nicméně je tu jedna podmínka. Každý kladný efekt dosažený pomocí této schopnosti musí být a bude vyvážen obdobným záporným efektem. Tedy tato schopnost má úspěchy a neúspěchy 1:1 a nedá se pomocí ní přiblížit k cíli. Lze jen s její pomocí získat určitou aktuální herní nebo dějovou výhodu, která bde později vyměněna za nevýhodu - opět si to popíše buď hráč (s mými poznámkami), nebo tento efekt využiju já.
4) jde o multikampaň - to znamená, že postavy hráčů můžou spolupracovat nebo působit proti sobě, tu si pomáhat a tu si škodit, přičemž získané body úspěchů by měly být měřítkem, jak si kdo vede, a v případě dosahování opozičních cílů kdo je jak moc úspěšný nebo neúspěšný.
Poslední věc - postavy se během hry mohou zlepšovat v různých schopnostech, nicméně jak už jsem uvedl, na jejich absolutní výši nezáleží tak moc - není to prostě jednoznačná výhoda, takže se nemuíte obávat, že by se se slabší postavou nedalo dobře zahrát. Kromě toho budu také dávat body úspěchu i další odměny za hraní - prostě ne všechno je třeba naházet si na kostce.
A na úplný závěr - promyslete si, jaký styl hry bystě chtěli (jestli fakt drsný, spíše hororový, sem tam komediální, hodně stop, jen důležité inforamce, jestli se má hrou táhnout nějaký příběh dodaný mnou nebo si chcete řešit vlastní příběh, jaké scény byste chtěli hrát, ajké zápletky, i co by se ve hře fakt objevit nemuselo (třeba upíři stylu Drakula) ... abych z toho mohl vytvořit svět, který s v jednotlivých částech bude každému líbit a nebude v něm nic, co by opravdu nemusel.
Sám předesílám, že pitvání čehokoliv zaživa, popisy mučení a podobné věci se nedočkáte odemně a budu je omezovat, stejně jako nechci žádné fantasy prvky - fireballem počínaje a draky konče.
Jakékoliv dotazy a návrhy směřujte sem, soukromě věci do místní pošty nebo na jerson@centrum.cz
Autorská citace #26
25.3.2008 16:41 - Malfin
Jak bude vypadat hra přes internet?
Autorská citace #27
25.3.2008 20:19 - Jerson
Hráči si vytvoří nick se jménem své postavy a její ikonkou, já jako vypravěč popíšu situaci a oni za svou psotavu v první osobně popíšou její jednání, chování a případné úmysly. Teoreticky by měl každý napsat příspěvek a pak dát prostor k reakci ostatním, ale předpokládám, že když se mězi dvěma postavami rozvine debata, tak můžou příspěvky psát rychleji, ale nemělo by jít jen o jednu větu, ať z toho není chat. (A když už, tak takový rozhovor vyřešit třeba na ICQ a potom jeden z nich pošle celý rozhovor shrnutý.
Zároveň by hráči měli dávat prostor k reakci ostatním, tedy nepopisovat dlouhé činnosti, které se můžou týkat i jiných postav, alespoň ne bez předchozí dohody.
A ve chvíli, kdy se vyskytně nějaká situace, jejíž výsledek nepůjde odhanout, nastoupí testování - tedy hráči popíšou o co se snaží a jak moc (nejlépe do následujícího příspěvku napíšou konkrétní číslo, aby šlo později smazat), já si hodím, napíšu výsledek a na nichbude popsat jak akce dopadla, opět za přispění ostatních hráčů a mě.
Pro sebe si budu vést evidenci dosažených úspěchů a neúspěchů, abych věděl jak si která postava vede.
Autorská citace #34
2.4.2008 20:57 - Jerson
Jako dobrý film pro navození atmosféry doporučuji Fatherland, zrovna jsem ho dokoukal.
Autorská citace #35
3.4.2008 16:05 - Malfin
Omlouvám se, teď jsem tady kvůli škole nějakou dobu nebyl. Zkusím to nějak zesumírovat během víkendu. Nevím si ale rady co všechno mohu pojmout jako tu "speciální vlastnost"? Dále pak ta komunikace bude probíhat tady, maily, ICQ? A jak moc ovlivní národnost postavení ve hře? Hra bude pojata jako akční nebo spíše detektivní nebo jak asi? :)
Autorská citace #36
3.4.2008 17:26 - Jerson
Jako speciální schopnost můžeš pojmout ledacos, takže bych k tomu přistupoval spíše obráceně - řekni co bys rád a já ti řeknu jak by to šlo (a výjimečně proč by to nešlo). Jen je třeba držet se podmínky, že jakákoliv neobvyklá schopnost musí mít "přirozené" vysvětlení.
Z komunikačních kanálů preferuju mail na hlavní informace, abych si je mohl uložit, ICQ na řešení detailů a tady se bude hrát.
Národnost ovlivní tvou postavu ve vztahu k ostatním plus případně charakterové rysy, tedy národnostní stereotypy, které můžeš dodržovat nebo naopak porušovat.
Pojetí hry také závisí na přání hráčů, i když pro hraní po netu bude více detektivní, ale není to podmínkou. Opět preferuji styl "řekni co se ti líbí a já ti to zkusím vytvořit (: )
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.21347498893738 secREMOTE_IP: 3.227.247.17