Čas pro hrdiny

1.4.2010 18:19 - Jerson
Šlo by to, ale vyžaduje to ovládnout umění záložek a dalších odkazů a vyaduje to další mravenčí několikadenní práci, nebo naprogramování utilitky, která mi trochu práce ušetří.
Možná by to šlo i přes nahrazování textu, ale předtím chci pohnout zase s jinými věcmi.
2.4.2010 11:21 - Ebon Hand
Hodíš nějaké výsledky výzkumů? Probíhají relativně dlouho, tak už by mohli být nějaké výsledky. Nebo s tím potřebuješ pomoci?
4.4.2010 22:49 - Jerson
Výsledky výzkumů související s Probuzenými přidán do zprávy.
3.5.2010 16:18 - Jerson
Píše:
Batman se stal populární ihned po svém uvedení v komiksové sérii Detective Comics,kde debutoval v čísle 27 v květnu 1939 (The Case of the Chemical Syndicate). Už v několika prvních číslech se objevila myšlenka, že Batman své protivníky nikdy nezabíjí (vůbec poprvé v historii komiksu).

Trošku jsem musel pozměnit historii, aby mi to sedělo, ale třeba šlo o jiné komixy :-)
3.5.2010 18:54 - Jerson
Hlášení s mise 23 "Skryté sanatorium" od A43, A54 a A66
4.5.2010 18:18 - Goran
Pěkné zápisy (dlouhodobě) a jsem rád, že se něco docela slušně povedlo (na M23)!
V popisu M23 je A66 uveden dvakrát, v jednom případě je evidentně myšlen A65.
4.5.2010 18:54 - noir
Asi OT, ale stejně mi to nedá.
Na srazu jsem Omegu poprvé zahlédl na živo, nehrál jsem, ale koukal jsem se a snažil se chápat a hodnotit. Neviděl jsem celou hru, vlastně jen začátek a konec.

Musím přiznat, že se mi moc líbilo, jak Jerson hru vedl, bavilo mě pozorovat kartičky a žetonky, udivovalo mě, jaký měla hra spád a tah. Bylo vidět, jak moc se hráči baví.

Jediné, co mě zarazilo, bylo, že jsem absolutně nepochopil pravidla. A zdálo se mi, že v nich dost plavou i hráči. Nejsem žádný velký znalec pravidlologie, ale když koukám na hru, tak většinou po pár minutách vytuším, jaký je princip toho, co se kolem mě děje. Ale koloběh žetonů a sázek jsem vůbec nepochopil.

Skoro jsem si říkal, jak by tahle hra vypadala, kdyby ji nevedl Jerson - stalo se to vlastně už někdy?
4.5.2010 18:56 - Naoki
Píše:
Skoro jsem si říkal, jak by tahle hra vypadala, kdyby ji nevedl Jerson - stalo se to vlastně už někdy?

To je jeho cílem. Resp. pravidla Omegy jsou nastavena tak, aby DM měl v nich malý až minimální vliv (aspoň z toho co jsem pochopil, Jerson to kdyžtak rozvede).
4.5.2010 19:47 - Nerhinn
Mým cílem zas je, aby ve hře měla kostka malý až minimální vliv. To asi záleží na jednotlivcích.
4.5.2010 20:00 - Jerson
66 přepsáno na 65.
Momentálně pracuju na převodu hlášení do nových formulářů - nic velkého, jen lehká úprava záhlaví, ale přidávám na začátek hlášení fotky všech zúčastněných agentů, aby bylo na první pohled vidět, kdo co psal a kdo kde byl.

Noir - Pravidla jsou jednoduchá - máš hodnocení vlastností a dovedností, které ti říkají, jaké maximální riziko můžeš podstoupit. Hráč si podle svého přístupu k situaci a podmínek nastaví riziko. Pak hodí - a buď uspěl a přiblížil se řešení, nebo se situace zkomplikovala. A nebo se mu něco nepříjemného stalo.
To je vše. Zbytek už je jen přesouvání žetonů z místa na místo, což reprezentuje různé jevy a události.
Pak je ještě jedno omezení - v jedné misce jsou zelené žetonky. Když je hráči doberou, tak postavy mají nátor na úspěšné ukončení příběhu a GM jim už nemůže z vlastní vůle házet další klacky pod nohy. Tohle pravidlo jsem vymyslel při hraní podle předchozích pravidel, kdy hráči mohli házet jako bozi, ale když se jim dařilo, tak jsem přidával komplikace s odůvodněním "kdyby to měli moc snadné, tak to nebude zajímavé".

Podle pravidel Omegy chtěl hrát Hugo - nevím jestli už hrál - a také Iridin vedl jednu hru, a fungovalo mu to (ostatně ono na tom nemá co nefungovat).
Naoki to řekl správně - pravidla Omegy josu udělaná tak, aby skrz ně GM nemohl manipulovat a obcházet rozhodnutí hráčů, ať vědomě nebo nevědomě.

Jinak po Merlinově(?) pokusu jsem zvažoval, zda by bylo možné používat k nastavení rizika dvě vlastnosti najednou. Ale nakonec to nepovolím, aby to nedegradovalo výhodu, kdy může postava podstupovat vysoké riziko jen díky tomu, že má vysokou vlastnost / dovednsot a tedy je zkušenější než postava s mnoha nízkými schopnostmi.

Edit:
A lze hrát i úplně bez kostek, pak se rozhodování o úspěchu nebo neúspěchu akce ujímají společně ostatní hráči (včetně GMma).
4.5.2010 20:49 - Nerhinn
Jak popsat misi, která se z odpočinkové zvrhla v "Bože můj, jsou to vraždící maniaci! Mám jim alespoň zastavit tepenné krvácení, nebo rovnou prásknu do bot?"
4.5.2010 21:42 - Jerson
Myslíš, jak popsat běžnou misi Omegy? Ono je jedno, kdo proti agentům stojí. Přesněji je jedno, kdo se v misi vyskytuje - většina agentů Omegy si nepřátele vyrobí z lidí, kteří jsou zrovna po ruce.

Vsadím se, že kdybych tam dal místo nácků Armádu spásy, tak to dopadne stejným stylem - "Spas se kdo můžeš!"
Nicméně od toho tu jsou posudky a následné přidělování úspěchů Omegy. A také odložených a nevyřešených rizik (tedy modrých žetonů).
4.5.2010 21:50 - A15
Ale za to si můžeš sám. U tebe by se i z Makové panenky vyklubal zarytý nácek. To se pak nediv, když se na ní jistí psychopatičtí členové ihned vrhnou ...
4.5.2010 22:13 - Merlin
Merlin to nebyl...byl to myslím Sirien. :)
Jinak, já rozhodně Paola za vraždícího šílence nepovažuju..on za to nemůže, že ti dva blázni dostávali všude nakládačku :)
4.5.2010 22:23 - Jerson
A15 píše:
U tebe by se i z Makové panenky vyklubal zarytý nácek. To se pak nediv, když se na ní jistí psychopatičtí členové ihned vrhnou ...

Ale kdeže. S nácky se tak často nepotkáváte. Kromě toho je to to samé jako se potkávat s komunisty - ani u jedněch ještě nevyšlo najevo, čeho všeho jsou schopni. Takže vám tam příště dám nějaké komouše, hm? :-)
Kromě toho ty jsi jich zabil nejvíc, i když tedy nikoliv svou zásluhou, protože úspěchy jsi na to neměl. :-)
4.5.2010 22:41 - A15
Všude? Myslíš tím v M13, M14, M15, ... v M16 ne, tam jsme nikoho nepotkali ... zato v M18 a M20 si to vynahradil!
4.5.2010 22:43 - A15
Tak moment Jersone! V Omeze jsem nikdy nikoho průkazně nezabil! Nemůžeš věřit všemu, co napíšou do nějakého plátku, znáš to. A navíc na mne nemůžeš shazovat úplně všechno.... na mne se snad už shodí i výbuch plynového potrubí. Svět je ke mně krutý ...
4.5.2010 22:57 - Nerhinn
Merlin: Paolo byl zlatíčko... jediný ostrůvek příčetnosti v tom všem bordelu. Ještě tak kdybys mu vybral nějakou hezkou fotku a byl by to přímo dokonalý muž :)
4.5.2010 23:00 - Jerson
v M14 žádní náckové nebyli. Ani komouši. Totéž v M16 - to byla jedna z mála misí, kdy na agenty někdo zaútočil jako první, přesněji jim bránil ve vstupu na svůj pozemek. M18 a M20 byli opět lidé, kteří sami od sebe vůbec nic nedělali a není žádný důkaz, že by někomu něco udělali. KDyž už tedy mluvíš o tom, kdo koho průkazně zabil.
Když budu mít dobrou náladu a dost odložených neúspěchů, tak ti ukážu, jak málo stačí na obvinění někoho ... třeba radioamatéra z Moldávie ;-)

Kromě toho - ještě mi řekni, že ty tuny zbraní všichni vozí jen pro své bezpečí.
4.5.2010 23:01 - Nerhinn
Já ano. Nebo si snad někdo myslí, že to vozím proto, že chci někoho praštit palicí po hlavě?

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.091843128204346 secREMOTE_IP: 54.173.214.79