Čas pro hrdiny

7.10.2010 16:01 - Hugo
Ebone citujes Jersona nikoli mne. Ale jinak...

Me spis nejde dohlavy jak si predstavujou ze to jejich "detect magič" bude fingovat... Zkusil bych se zcela drze hrace co tohle chce zeptat jak by si on predstavoval ze ta jeho schopnost bude fungovat (ne mechanicky, ale lidsky to popsat)... Pak se da obcas udelat nejaky cimrmanovsky krok stranou, kdyz popchopis co a jak chce mu misto otazky co by to vsecko melo detekovat? na kterou logicky odpovi vsecko!, dat dotaz stacilo by ti to takhle/ a co kdyby to bylo takhel? kde mu predhodis nejaky vlastni model na zaklade toho co si predstavoval, a ktery je mechanicky podchyceny v systemu a neni kolizni. Navic nebude 100% (nejakym zpusobem, jinak by to nemelo cenu hrat)
7.10.2010 18:48 - Jerson
Jedna špatná zpráva na začátek

Příští týden se nehraje - dneska mě vyslali na dva týdny na služebku do Reichu - tedy chtěl jsem říct do partnerské společnosti.

A teď k věci.

Sathel píše:
Chci abys do toho dal kousek sebe. Když si nadiktuju, co tam chci, o to menší zážitek z toho budu mít.

Zkusím to jinak. Mám na hraní k dispozici celý svět roku 1939 plus pár další míst. Ale mám problém s tím, že ne každého baví všechny akce. Claudie se třeba nudí mimo město, a já si nejsem úplně jist, co nabídkout tobě. Jistě, můžu tě nechat získávat informace od důležitého člověka někde v klubu. Ale dám příklad - třeba navrhnu situaci tak, že poletíte vzducholodí a byla by možnost, aby se Claudia převlekla za stewardku, našla kapitánovo kajutu a něco odtamtud vzala. Takže na tomto základě popíšu oddělené šatny stewardů a stewardek plus pár dalších detailů a nějaké to motání okolo. Nicméně pokud by tebe nápad s převlekem nezaujal, tak je to opět zbytečná scéna. A když budu příliš naznačovat, už mi to přijde jako nátlak.
Ale když budu vědět, že by se ti líbila scéna, ve které se Claudia takto převlékne, budu vědět, že se chytíš, i když už ne, jak to dopadne. Totéž když dominik mluvil o tom, že by si Omega měla pořídit letadlo. Dostal vrtulník - byl velmi překvapen, že mu povolím si ho nechat, ale ocenil ho (a já si mohl vynutit, že z jedoucího vlaku se jim nepodaří vyskočit, ale budou muset odletět, aby ten vrtulník dostali, aniž bych to bral jako railroad.

Takže se nemusíš bát, že bys pak ve hře měla jen to co si sama navrhneš. Já spíše potřebuju vědět, (když použiju příměr), jestli chceš spíše scény z Dr.House nebo chirurgů, a případně které.

Sathel píše:
Máš přesná data, kdy se co odehrává. Co takhle začlenit do hry "zprávy z domova i ze světa" a zjistit tak, co se kde děje? Určitě existují nějaké záznamy, či dobové nahrávky z rádií... tehdejší hudba na podkreslení: playlist jazzíku, swingu nebo já nevím čeho.

Něco mám, ale není toho tak moc (a Hitlerovo proslovy jsou příliš specifické)

Sathel píše:
Mě by třeba zajímal jejich jídleníček, nabídka typické restaurace, nebo i domácí kuchyně, co se dá sehnat v obchodě (jak se to říkalo těm jejich hokynářstvím?). Novinky z průmyslu, jaký auta jsou luxusní a jak vypadá hromadná doprava?

Sehnat tyhle věci je pro mě dost náročné, a hlavně jejich využití je (či zatím bylo) v dost značném nepoměru k náročnosti získání. To samé u dobových map (které se použijí pět minut, pokud vůbec, ale uznávám, že jsou neskladné)
V tomto směru uvítám jakoukoliv pomoc. (Nejhorší je, že člověk něco pár let shání a než má ty věci komplet, tak se hra posune. Mám třeba zásoby informací vojenské techniky pro kampaň Druhá válka.

Sathel píše:
Tenhle nápad mě hodně zaujal. Znáte FATE? Tam žetony přímo vybízejí k zasahování do scén a tím umožňují aby hráči vnášeli nové prvky do hry. Jersi, zamysli se nad tím. Víc FATE pointů by se mi v Omeze líbilo.

Když to nebude vypadat jako ty dvě hry co jsem viděl (hráč hodí žeton - "vyleze tam" - druhý hodí žeton - "myslím že nevyleze", tak jsem pro. Ostatně na to nejsou třeba žádné speciální pravidla, já takhle původně myslel i klasické popisování a využívání úspěchů.

Hugo píše:
Tak vlastni CPcka jsem teda netusil, to mi nekde uteklo. Asi to bude chtit jasne definovat pravidla a aby byla nekde pristupna a hlavne pokud se meni za chodu tak na jejich aktualizaci upozornovat zde pripadne i na proklatem rpgf...
Ad dohodnout se na postupu - cili jestli rozumin spravne tak neco ve smyslu mnou zminovane "metaherni" sceny o scenari ?

Jsou to moje pravidla, tak je nechci brát dogmaticky. Když si hráč přeje přidat do scény CP, tak proč ne. Pokud by se projevovalo nějak výrazněji nebo toho chtěli využívat i další hráči, trochu to ošéfujeme pravidly, ale fakt bych nerad, aby pravidla říkala, co možné je a co už ne. Proto taky pravidla občas ignoruju, když je nepotřebuju - nebo když je nepotřebujete vy.

Noire, díky za tip.
Btw. když jsem mluvil o tom zapojování vlastních nápadů - asi by nebylo od věci domluvit se dopředu, co se rámcově bude hrát, a každý by našel jednu dvě vhodné věci, které by se hodily jako kulisa nebo přímo herní prvek.

Hugo píše:
Jersone tak me napada jestli jsi nahodou nehodil rpj do stoupy tak si ji znova projed, ja ti kdyz tak poslu posledni (byt uz jsem na to taky drahne dlouho nesahl) verzi.

Klidně pošli, asi ji někde uloženou mám, ale to je určitě jedna z prvních verzí.

Hugo píše:
Dle meho nazoru s jedinou logikou. natahnout drat tam, kde ho nikdo z hracu (nikoli postav) cekat nebude a tudiz ho nekdo z postav ten alarm zakonite spustit musi.

Nemusí - na to sis házel. Stejné nástražné zařízení jsem použil teď a kluci se přes něj dostali v pohodě (tedy s Dominikovo "vracením času", protože opět padly špatně kostky. Nicméně DM (tedy já) vidí situaci, jak se šlo boji vyhnout - schovat se, nechat pátrat hlídku (neúspěšně) a pak spustit alarm znovu a ještě jednou, až ho vypnout - a pak si prostě do báze dojít. Nebo projít do báze ve chvíli, kdy dva členové vystřelí na hlídku a pak začnou zdrhat, aby ji odlákali. Fakt vidím nebojové možnosti vždy - a dokonce i když nikdo včetně mě nevidí jinou možnost než boj, tak můžou padnout kostky a jde to bez boje (Ztracený den, tam jsem fakt čekal, že k boji dojde, protože ho - jako obvykle - vyvolají hráči. Ale jim nevyšla akce na tasení zbraně, takže boj nevyvolali, a tak 200 vesničanů nemělo žádný důvod se bránit/útočit.
Možná je to nechtěné tajemství, ale stejně ho prozradím. Věta "Stůj, nemáš kam utéct" podpořená šesti úspěchy zastaví cíl stejně jako střela z pušky podpořená šesti úspěchy. Samozřejmě puška funguje i na hluché a jinak jazykově vybavené jedince, ale pokud nepůjde o takový případ, tak proti takovému řešení nebudu protestovat. A když budu, tak většina hráčů mě může přehlasovat :-)
Dokonce i útočící vojáky můžeš zastavit slovem (a dobrým zahráním) - samozřejmě že riziko bude velké, ale šance je pořád stejná. Tady mám totiž dojem, že hráči jednak boj nebo jinou akci obvykle chtějí, a pak jsou zvyklí z jiných RPG, že boj je proti nepřátelům účinnější, protože jim dává "skutečné" zranění. V Omeze jde v prvé řadě o to, co v dané situaci budou ochotní přijmout hráči.

Ebon Hand píše:
Když už si jim dovolil si to vzít, tak by to mělo být k nějakému užitku. Dělat mrtvého brouka není řešení už vzhledem k tomu, že to má být speciální schopnost a ta by se měla používat.

Já to dovolil jen tobě, ostatní mají smůlu a musí svou schopnost používat aktivně. Navíc se tyhle schopnosti mají používat primárně jako řešení záseků a směřování celé skupiny dotyčným hráčem (nikoliv mnou). Tedy ty máš díky téhle schopnosti právo říct "tohle je práce okultistů, je to rituál Blablabla", nebo naopak "Tohle není nic nadpřirozeného, to je nejspíš nervový plyn nebo duševní otřes", podle toho, co se ti bude víc hodit. A já se na to pokusím reagovat.

Ebon Hand píše:
Já to řeším postavením situace tak, že se postavy při prvním setkání neodváží vytáhnout zbraně.
To mi ne vždy vyjde, a pokud dovolím lidem brát si granáty ve množství větším než malém, tak to bude ještě horší. S ochrankou mi to vyšlo jen jednou, a to měla desetinásobnou přesilu. Občas tedy dokážu hráče vysloveně ukecat, ale pochybuju, že by to šlo třeba u tebe. Začnu záporákovu řeč a ten dostane kulku do hlavy dřív, než dořeknu třetí slovo, a pokud nechci fejkovat pravidla, tak tomu nemám jak zabránit.
Ne že by to nešlo vyřešit, můžu mít stranou zásobu náročnosti pro konfrontaci se záporákem s tím, že úspěchy budou úspěchy, ale místo komplikací tam budou rovnou kritická zranění a třeba si to hráči rozmyslí. Ale moc jistý si tím nejsem :-) Nicméně můžu vyzkoušet.
7.10.2010 20:18 - Jerson
Přidal jsem hlášení od Sathel k misi 18 - Kříže v lese. Čte se to téměř jako pohádka :-)
8.10.2010 12:25 - Hugo
Jersone jestli te muzu o neco poprosit, tak zaloz specialni vlakno na ty rekvizity a podklady, podle vseho dame neco dohromady spolecnymi silami, ale pokud se to necha v tomhle organizovanem bordelu zapadne to jako jakykoliv rozumny napad...

RPJ poslu...
11.10.2010 16:01 - Ebon Hand
Jerson píše:
To mi ne vždy vyjde, a pokud dovolím lidem brát si granáty ve množství větším než malém, tak to bude ještě horší. S ochrankou mi to vyšlo jen jednou, a to měla desetinásobnou přesilu.

Tohle bych řešil úplně jednoduše, ochranka taky může mít granáty, nebo kulomet a hlavně se musí chovat jako profi ochranka, ne stát na ulici jako solný sloupy a nechat se vymlátit. Toto není vůbec potřeba ošetřovat nějak pravidlově. Docela by mě zajímala situace, kdy postavy hodí dva granáty k autu a obratem jim přiletí zpět čtyři. Zkus využít klasickou fintu, kdy se německý hand granát dá stihnout hodit zpátky.
Jerson píše:
Občas tedy dokážu hráče vysloveně ukecat, ale pochybuju, že by to šlo třeba u tebe.
Myslím, že máš verbální schopnosti na velmi dobré úrovni, tak v tom by neměl být problém. Jen zkus vzít krom ukecávání také další formy vyjednávání (vyhrožování, vydírání, nejistota - zabijete mě a nikdy se nedovíte, kde jsou ty lidi zavřený atd.)
Jerson píše:
Začnu záporákovu řeč a ten dostane kulku do hlavy dřív, než dořeknu třetí slovo, a pokud nechci fejkovat pravidla, tak tomu nemám jak zabránit.
Obecně, mají záporáci zvláštní schopnosti jako je mají postavy? Třeba Dominik má neuvěřitelně silnou dovednost, která má v jiných hrách název time shift, či time warp. Záporák by měl mít také nějakou, aby byl vůbec důvod, proč se stal kápem.. Takže není potřeba hýbat s pravidly, což mě osobně přijde jako vyloženě špatné, všem měřím stejným metrem.
12.10.2010 19:21 - Jerson
Nevim, zda utok nepodporeny pravidly bude na hrace zabirat, ale zkusim to.

S vyjednavanim - uvedomujes si, ze jako Nikolaj jsi schopny nekomu lamat ruku, abys z nej dostal vic informaci, nez vubec muze vedet? Urcite nejsi sam, koho jako prvni napadne, ze zabiti nemusi byt idealni zpusob, ale vetsinu lidi lze tak ci onak mucit.
Kdyz nechci primo pouzivat out of game zaporacky styl "zkuste si neco a budete si hazet proti takovym cilovym cislum, ze se z toho pos...tavite na hlavu a umrou vam postavy", tak nemam opravdu ucinnou paku. Mit volny proslov za hozeny zeton jako ve FATE mi prijde dosti nasilne (navic mam zetonu mene nez hraci)

Zaporaci nemaji zadne schopnosti jako takove. Nicmene in game samozrejme maji ruzne schopnosti, i mocnejsi nez do Dominik. (Navic jeho schopnost neni az tak dobra, protoze kdyz on jednou zabrani nestesti, tak ja muzu zabranit, aby se mu priste podarila opravdu nebezpecna akce.)

Nicmene napadlo me, ze pri setkani se zaporakem nebo pri akcich s nim souvisejicich (ci jinak nebezpecnych) budu misto komplikaci pouzivat zetony kritickych neuspechu, takze kazde selhani bude mit vazne nasledky. Hlavne si ale chci rozpracovat nejake zajimave osobnosti na opacnych stranach, ktere bude zajimavejsi vyslechnout (tak ci onak) nez zabit. Zatim moc takovych kandidatu neni a nekteri si porad mysli, ze vystrileni resi kazdy problem, pricemz otazky zodpovi dokumenty sebrane na miste.

(A asi vezmu nejake skutecne dokumenty, abych hracum ukazal, ze se z takovych poznamek casto neda zjistit mnoho ani po dukladnem zkoumani, natoz pri zbeznem pohledu. Mnoho lidi ma z filmu pocit, ze kazdy padouch ma v nejblizsi laboratori dokumenty ekvivalentni velmi prehledne pocitacove prezentaci sveho dabelskeho planu :-)
13.10.2010 09:54 - Hugo
Hele Jersone mam pocit ze operujes s tim, ze o zaporakovi se musi automaticky vedet ze je to velkej zlej zaporak... Ja bych si dovolil oponovat ze a priori nemusi...
13.10.2010 17:53 - Jerson
No, spise pocitam s tim, ze nektera CP do zaporackych rozmeru vyrostou, presneji nektera CP budou mit jmeno a plany, preziji prvni stret s postavami a to se hracum nebude libit, tak z nich udelaji zaporaky :-)
14.10.2010 08:16 - Sathel
Takže příští hra 23.10. od 18h u Jersona v obýváku?
14.10.2010 08:25 - A15
To už nebude v Říši?
14.10.2010 09:12 - Sathel
Říkal na 2 týdny, předpokládám tedy, že příští pátek se vrátí. Kdo by pracoval o víkendu?

Btw: Jersone, máš doma gramofon?
14.10.2010 10:35 - Hugo
Sathel jestli chces prehravat nejakou starou desku (z obdobi mezi valkami) tak potrebujes aby mel navic jeste dnes obskurni rychlost 78 otacek...
14.10.2010 12:11 - Sathel
Nevím, v čem je taková rychlost obskurní a vím, že náš gramofon má rychlosti dvě. U moderních strojů bych čekala kompatibilitu s libovolnou deskou.
14.10.2010 12:58 - Ebon Hand
Obskurní je tím, že moderní (poválečné) gramofony mají dvě rychloti, ale jen 33 a 45 určené k přehrávání dlouhohrajících LP a singlů. Starou desku si na něm nepřehraješ, pokud nemá tři rychlosti.
Ale ve tvém případě předpokládám, že se jedná o moderní desku, takže ji přehraješ na novém gramci.
14.10.2010 16:07 - Jerson
Mam dobrou zpravu, protoze jsem velmi sikovny, tak jsme splnil ctrnactidenni normu za tyden a s trochou stesti se vracim zitra nebo v sobotu, takze pristi vikend budu plne pripraven. Gramofon mame, ale poustel jsem ho naposledy pred deseti lety, takze netusim, zda funguje. Az prijedu, zkusim to zjistit. Co v pripade, kdyz fungovat nebude?
14.10.2010 17:29 - Ebon Hand
Spálíš jeden úspěch a vytáhneš z kapsy další, funkční. :-)
14.10.2010 17:38 - Jerson
SE obavam, ze to by asi narazilo na uveritelnost u ostatnich hracu :-)
15.10.2010 19:09 - Jerson
Příští víkend Dominik nemůže (pojede do Budějic až ten další) a Eva má večer pravděpodobně konzert. Můžeme hrát 3+1, jen asi něco jiného než pokračování poslední mise (ale to bychom se ještě domluvili). Já bych do toho šel, co vy?
17.10.2010 14:29 - Sathel
Já bych klidně zahrála nějakou retrospektivu, nebo cokoliv úplně odjinud. Aspoň můžeme probrat pravidla, použití úspěchů jako bodů osudu atd.
19.10.2010 12:01 - Sathel
Hm, tak bohužel už se ozvala škola. Musím napsat seminárku na téma Měnová politika Japonska a ani nevím, kde začít. Musím tomu věnovat tento víkend, abych to mohla příští pátek prezentovat. To znamená, že zůstávám v Praze :-(

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.077102184295654 secREMOTE_IP: 3.239.208.72