Čas pro hrdiny

25.10.2010 17:02 - Jerson
Jak byste viděli hraní ve čtvrtek odpoledne?
25.10.2010 17:35 - Fishbone
budes na FFS?
25.10.2010 19:42 - Jerson
Nebudu, stojí nějak moc peněz na můj vkus.
26.10.2010 11:48 - Fishbone
to asi nema ani cenu komentova...
26.10.2010 18:10 - Jerson
no, tak komentovat můžeš, nevím jak to myslíš.
27.10.2010 11:25 - Sathel
Čtvrtek musím zasvětit tvoření prezentace na makroekonomii, v pátek prezentuju.
29.10.2010 17:46 - Jerson
Tak nakonec jsdme dohráli tu poslední misi - vzhledem k tomu, že šlo převážně o ujíždění a boj, tak jsi o nic moc nepřišla.
A následně si zahrál Dominik s Evou malý flashback, který byl podlě nich mnohem lepší.

Taky jsme ještě řešili střety mezi členy skupiny, aby se neopakovalo to co včera s obranou, a dali jsme dohromady pravidlo, které reflektuje jak schopnosti postavy, míru rizika, výsledek je nepředvídatelný a přitom nikoliv náhodný. Doufám, že s tím Martin bude příště spokojen.
1.11.2010 09:21 - Sathel
Co je to za pravidlo?
1.11.2010 23:19 - Jerson
V případě střetu mezi členy družiny, pokud jeden nebude chtít řešit situaci pomocí náhody, může hráč aktivní postavy (tedy té co se třeba snaží útočit) riziko nastavit jako obvykle a hráč pasivní postavy bude mít místo nastavení rizika několik šancí hádat, jaké riziko nastavil první hráč.

Takže když A má třeba boj na blízko 5 celkem, B bude mít celkem 10, a A chce zaútočit na B, tak hráč A tajně nastaví číslo od 1 do 5 (třeba 4) a hráč B může hádat 1 - 10x, dejme tomu, že se rozhodne hádat třikrát a třeba čísla 1,3,7 (které si předem napíše). V tomto případě neuhodl a hráč A bude mít 4 úspěchy. KDyby B hádal třeba čísla 2,3,4, tak by A měl 4 neúspěchy, jejichž výsledek bude popisovat hrát B.
A pokud by hráč B měl za to, že hráč A má slabší postavu, a chtěl si být naprosto jistý, že se jejímu útoku ubrání, může dát všech deset odhadů a hádat 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10. Sice mu to vyčerpá všechny zdroje, ale rozhodně ho žádný amatér nebude moci překvapit.

A samozřejmě to lze i kombinovat, oba můžou nastavit a oba můžou odhadovat, co nastavil ten druhý, pokud chtějí provést aktivní akci proti sobě.
2.11.2010 08:21 - Sathel
A co když moje postava nemá boj na blízko? Můžu použít i jinou dovednost, popřípadě vlastnost?
2.11.2010 16:02 - Jerson
Samozřejmě, to byl jen příklad. Vždycky můžeš použít vlastnost, a pak nějakou vhodnou dovednost, pokud její použití vhodně zdůvodníš.
3.11.2010 08:44 - Sathel
A cílem je mít mechaniku pomocí které se budou řešit spory mezi postavami?
3.11.2010 16:53 - Jerson
Cílem je mít mechaniku pro hráče, kteří chtějí řešit spory mezi postavami na základě vlastností postav a s menší mírou náhody, než si zvolili pro kontakt s okolím - tedy pro hráče jako je Martin. Ostatní můžou samozřejmě použít klasické nastavení a hod.
11.11.2010 15:39 - Borric
Zase bych nerad, aby se jen kvůli mě, zavádělo nějaké zbytečné pravidlo. Mě nevadí se přizpůsobit již daným pravidlům. A také se hodí podotkonut, že jsem nebyl jediný, komu onen souboj připadal trochu nereálný. Každopádně jsem se snažil popsat průběh toho souboje a tudíž najít i rozumné vysvětlení toho, jak dopadl. Nakonec, přeci není nic špatného, nechat se přeprat polojaponskou sexy knihovnicí, co má výcvik jiu-jitsu na úrovni ninjů z 80tých. Ba naopak to dává hře tajných agentů jiný rozměr. :o)

PS: Co ta hra teď o víkendu? Já bych nejspíše mohl v sobotu večer.
11.11.2010 16:08 - Jerson
Tak ono to není zbytečné pravidlo. Jednak jsem ho vymyslel už dřív pro jiné účely a pak mám rád volitelnost pravidel, takže když se náhoda ukazuje nevhodná, tak se může použít něco jiného. A je fakt, že tohle házení nebylo primárně určeno pro řešení konfliktů mezi postavami, protože dává hodně velký rozptyl výsledků.
Ta uvěřitelnost souboje je otázka - viděl jsem podobnou akci na videu a dovedu si představit, že by takto mohl dopadnout, i když bych to považoval za dost velkou náhodu. Ale i tak bych chtěl zohlednit více opatrnost nebo větší riskování, pokud budou jednat agenti proti sobě.

Vzhledem k tomu, že se mnou v sobotu asi nikdo nepůjde na orientální tance, tak jsem volný úplně, takže bychom mohli hrát tak od pěti. Budete tři - ty, Mongol a Eva, a viděl bych to na nějakou misi na Hawaji, abyste si trochu odpočinuli a mohli se zapojit všchni. Co vy na to?
12.11.2010 06:56 - Borric
Hru beru, ale v 17:00 je pro mě brzo. Dítě ukládám později a je to náš rituál, který když nemám, tak mi strašně chybí. :o) Takže já se připojím později. Čas ti upřesním smskou, záleží na tom, jak se nám podaří dcerku utahat. Budu se snažit a snad neutahá ona mě. :o)

EDIT: Každopádně nemám nic proti tomu, že žena může skolit chlapa a to i bez větších problémů. Moje narážky se spíše týkají tvého WTF testu, který mi u Robin nepřišel moc úspěšný. Tak a je to venku, ale někdo to říci musel.
12.11.2010 12:08 - A15
Problém vidím spíše v systému - hodí se kostkou, zjistí výsledek a hráč si má výsledek popsat. Co s tím, pokud je postava specialista v něčem, čemu hráč nemusí příliš rozumět?
Většinou je to vcelku jedno, je-li to specializace, tak tomu zřejmě nebudou rozumět ani ostatní hráči nebo to přejdou. Já když popíšu, jak jsem naladil VKV signál na 320 MHz, tak se mi sice většina lidí v duchu vysměje, ale mávne nad tím rukou a ve hře to vadit nebude. Ale u toho boje to bylo vcelku markantní.
12.11.2010 15:49 - Sathel
Znalosti, které má postava, ale hráč nikoliv se těžko hrají. Proto herci věnují někdy i roky tomu, aby se naučili, co jejich postavy umí (např. v Matrixu kung-fu). My se tomu nemusíme věnovat prakticky, ale stačí přečíst si pár textů.
12.11.2010 16:23 - Jerson
Borric píše:
Moje narážky se spíše týkají tvého WTF testu, který mi u Robin nepřišel moc úspěšný. Tak a je to venku, ale někdo to říci musel.

Moc nerozumím - co myslíš tím WTF testem a neúspěšností Robin?

Mongol píše:
Problém vidím spíše v systému - hodí se kostkou, zjistí výsledek a hráč si má výsledek popsat. Co s tím, pokud je postava specialista v něčem, čemu hráč nemusí příliš rozumět?

Mno, a jak jinak to chceš řešit? Pokud se na akci hází, tak by ji někdo popsat, měl, ne? A jestli uvěřitelně nebo ne je spíše otázka, co přijmou a nepřijmou hráči, než zda to je nebo není možné.
Nicméně v tomto případě je to stejné jako v divadle, ve filmu nebo při debatě s kamarády - hráči nemusí specializaci své postavy rozumět. Musí jen umět předstírat, že jí rozumí a ví, o čem je řeč.

Problém s popisem bojů je v tom, že tomu řada lidí rozumí, další řada lidí si myslí, že tomu rozumí a obvykle to není moc jak vyzkoušet. Nicméně poté, co jsem viděl dlouhé debaty o možnosti či nemožnosti i mezi specialisty na různé typy bojů (nebo spíše hlavně mezi nimi) si myslím, že největší spory jsou právě v té uvěřitelnosti, nikoliv v tom, co doopravdy je nebo není možné.
Každopádně mně ta akce přišla proveditelná (na judu jsem pár překvapivých věcí viděl) a úspěšnost si netroufám odhadnout, což už mě znamaná 50% - buď to vyjde, nebo ne.
Každopádně příště do takové sitauce zahrneme plný vliv schopností postavy a žádný vliv náhody, takže pokud schopnější postava bude maximálně opatrná, rozhodně neuspěje, pokud druhá postava nepoužije nějaký brutálně riskantní podraz.

Takže zítra, Eva musí jet v jedenáct, takže ve třech to snad bude odsýpat. Pokud máte nějaké informace o Havaji před válkou, tak si je oprašte :-)
12.11.2010 20:53 - A15
Píše:
nemusí specializaci své postavy rozumět. Musí jen umět předstírat, že jí rozumí a ví, o čem je řeč.


Mluvíme teď o hře nebo o mé RL práci?

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.083808183670044 secREMOTE_IP: 3.230.1.23