Blogy

Jerson
15.10.2009 17:16
Vedení hry (podle Jersona)
Komentáře k vedení hry a další (ne)související témata
22.5.2019 12:30 - Jerson
efram píše:
pravidla to řeší a hovoří o diskusi mezi hráči GM. je tomu věnována poměrně velká část pravidel. Prostě, aby GM řekl co je součástí toho kontraktu mezi nimi. Přestáváš mě tím selektováním už bavit a neustále podsouvání jak DnD není vhodné pro začátečníky, už hraničí s trapností.

Ano, vidím tu poznámky v sekci pro GMma, což má tu nevýhodu, že když to GM hráčům z nějakého důvodu neřekne, tak na diskusi o těchto tématech nedojde, protože se o nich hráči nedozví.

efram píše:
neustále podsouvání jak DnD není vhodné pro začátečníky, už hraničí s trapností.

Podsouvání? Říkám to zcela otevřeně.

LokiB píše:
Když vezmu výňatek z Omegy...

Myslíš tu pracovní, ještě nedokončenou verzi pravidel? A jo, klidně by to tak Koordinátor mohl vzít. Třeba říct "je tam jeden prototyp raketové zbraně". Tenhle příklad bude ještě předěláván.
22.5.2019 12:34 - LokiB
Jde mi o význam toho "zaplacením změnit stanovisko důstojníka či koordinátora". Zda to znamená "po zaplacení přijmou zcela moje stanovisko, tak jak ho chci" nebo "po zaplacení přehodnotí své stanovisko a mohou přijmout jiný než původní výklad. nemusím však stále dostat to, co jsem chtěl, ale třeba jen něco, co jim přijde vhodnější".
22.5.2019 12:41 - efram
Jerson píše:
Takže si toho od té doby všímám víc jak u sebe, tak u jiných GMmů, a také proto vytvářím (či nejraději hraju) podle pravidel, které taková lákadla GMmovi nedávají.

Čekal jsi snad něco jiného?


Nečekal, tušil jsem, že tvé vidění herního světa/scény je zásadně pokřiveno. Plyne to z vetšiny tvých postů
22.5.2019 12:42 - Jerson
Je tím myšleno, že hráč může říct "podpořím tě v názoru, že bys tam mohl najít pancéřovku, nějaký prototyp, když mi za to dáš rezervu". Nebo může za podporu takového názoru chtít dvě rezervy a za podporu nalezení třeba puškového granátu jen jednu rezervu.

efram píše:
tušil jsem, že tvé vidění herního světa/scény je zásadně pokřiveno. Plyne to z vetšiny tvých postů

Takže všichni ti lidé, kteří se setkali s negativními následky fixlování kostek a svinění hráčům, kteří o tom píšou články nebo blogy, a kteří preferují otevřené hry, nebo hry nevyžadující tak velkou osobní odpovědnost GMma, mají pokřivené vidění herní scény?
22.5.2019 12:44 - efram
Jerson píše:
Podsouvání? Říkám to zcela otevřeně.


Ano podsouváš to tady neustale případným náhodným i pravidleným čtenářům. Tvůj závěr není ničím opodstatněn, je hnan jen tvou záští vůči stylu a typu pravidel.

Tohle celé není o pravidlech. To je o tvém přístupu, tvém hodnocení, o tobě.......
22.5.2019 12:47 - Aegnor
efram píše:
Tvá predikce, nicim neopodstatnená - fail argument.

Já ti nevím, když se na to podívám:
PPJ píše:
Můžeš se rozhodnout, že si hodíš za hráče, když nechceš, aby hráč věděl, jak dobrý bude výsledek ověření.

Jerson jako reakci píše:
Tedy GM rozhodne za hráče, že si za něj hodí. Hráč do toho asi nemá moc co mluvit.

tak mi ten Jersonův výrok dává smysl a přijde mi, že je opodstatněný. Jak jinak jde ta věta z pravidel vyložit? (Seriózně - fakt mě to nenapadá.)
A prosím, případnou reakci "nechápeš kontext" (což je klidně možné) doplň i nutným kontextem. Ať se vzdělám.
22.5.2019 13:02 - Jerson
efram píše:
Ano podsouváš to tady neustale případným náhodným i pravidleným čtenářům. Tvůj závěr není ničím opodstatněn, je hnan jen tvou záští vůči stylu a typu pravidel.

Asi jsi mě nepochopil - podsouvání názoru by znamenalo, že tvou myšlenku předávám nějak skrytě, nepřímo, v náznacích, že to neříkám přímo.

Já to říkám zcela otevřeně.

Na to, abych cítil nějakou zášť k pravidlům už jsem trochu starý. Mohl bych ji cítit k DrD2, po jehož vyzkoušení odmítla hraní RPG moje manželka. Mohl bych ji cítit k některým lidem, zejména pokud prosazují nějaký světonázor, do kterého se nehodím. Ale k pravidlům RPG? To fakt ne.

Mám své důvody, proč považuju DnD za nevhodné pro nováčky. Sleduju, jak se jimi jeden takový nováček propracovává a které všechny věci popsané v pravidlech nevyužívá, a co na to říkají dva další, odlišně založení hráči (sebe a třetího hráče nepočítám, to je jen pozorovatel). Zajímám se o hráče DnD, příležitostně se dívám na videa o DnD, a tak dál.
Pokud takhle vypadá zášť, tak asi máme jiné definice.
22.5.2019 13:09 - LokiB
Jerson píše:
že bys tam mohl najít pancéřovku, nějaký prototyp, když mi za to dáš rezervu".


ale já nechci prototyp :) já chci, aby v roce 1939 už pancéřovky existovaly běžně (protože stanovisko Koordinátora bylo "vím, že v roce 1939 pancéřovky neexistovaly"). Takže bych chtěl zaplacením toto změnit na "v naší hře v roce 1939 pancéřovky běžně existují"
22.5.2019 13:41 - Jerson
Loki, řekni mi přímo, čeho bys rád dosáhl. Proč chceš zavést plošně raketové zbraně, které jsou o pár let anachronické?
22.5.2019 13:46 - LokiB
Tak například: Chci mít možnost říc, že pancéřová pěst v dané hře existuje již v roce 1939. Proč? Tak třeba přijde mi to pro tu hru cool. Vadí to něčemu?
22.5.2019 13:51 - efram
Jerson píše:
Takže všichni ti lidé, kteří se setkali s negativními následky fixlování kostek a svinění hráčům, kteří o tom píšou články nebo blogy, a kteří preferují otevřené hry, nebo hry nevyžadující tak velkou osobní odpovědnost GMma, mají pokřivené vidění herní scény?


Jednak tady nejsem jako zastance fixlován, uz xkrat jsem napsal, proc jsem sem ten výnatek z GM dal. Mám dlouholeté zkušenosti s hrou a znam x gmu a nestekla jsem se s tim co popisujes. Mozná krátce v pocatcích u jednoho GM. Mozna tva povaha generuje okruh lidi (svinicich GM) kolem tebe, nevim.
22.5.2019 13:52 - Kropy
Aegnor:
Jak jsem psal já tuhle část pochopil jako radu pro PJ, jak zabránit možnosti zneužití vědomostí hráčů. Modelový příklad myslím za citovanou částí pravidel uváděl hraběnku pod vlivem omamného kouzla, a postava chce zjistit, zda je omámená.

Na k20 padne 5 a hráč se metaherně rozhodne na ní ještě seslat kouzlo, protože na kostce hodil jen 5 takže nemá jistotu.

PPJ dávají radu jak se dá tomuto příkladu vyhnout hodem za hráče.

Takhle zmiňovanou radu chápu.
22.5.2019 13:53 - York
Loki: To jsme zase u dohody před hrou, co a jak se bude hrát.

Pokud dohoda zněla, že se setting bude vytvářet nebo upravovat v průběhu hry, tak je to, co navrhuješ, v pohodě. Když ale zněla, že se setting bude pokud možno držet historických faktů, tak to s ní není v souladu a je třeba ji buď změnit, nebo se jí držet.

Jerson navíc ukázal, že by tvůj nápad nezahodil a pokusil by se ti vyjít vstříc návrhem, že by to mohl bejt nějakej prototyp. To splňuje předherní dohodu (dává to smysl v rámci historických faktů), dává to postavě, co sis pro ni vymyslel a je to i herně zajímavé, protože mít takovejhle prototyp si vyloženě říká o nějakej příběh v pozadí. Spokojit se s tím samozřejmě nemusíš (pak se o tom dá debatovat dál), ale tohole je rozhodně postup, kterej bych doporučil každému Vypravěči.
22.5.2019 13:57 - efram
Jerson píše:
Mám své důvody, proč považuju DnD za nevhodné pro nováčky. Sleduju, jak se jimi jeden takový nováček propracovává a které všechny věci popsané v pravidlech nevyužívá, a co na to říkají dva další, odlišně založení hráči (sebe a třetího hráče nepočítám, to je jen pozorovatel). Zajímám se o hráče DnD, příležitostně se dívám na videa o DnD, a tak dál.
Pokud takhle vypadá zášť, tak asi máme jiné definice.



Tve zavery jsou determinovany tvým pristupem. Stavis na novackovi co hral dve hry? Ja mám zkusenosti v prumeru s 7-18 letými, plus dospeli. Prvních par her zapoli s nekterý mipjmy, alenic zásadního a pak pohoda sladi se a hrajou. Problem zádný nevidím. Podle me hledas problemy tam kde nesjou. netvrdím, ze ta rpavidla jsou dokonala, ale rozhodne jsou dobrá a vhodná pro hur novácku a to i mladsi generace. To ze to nejde tobe (coz je zejvne z tvých prispevku) je o tobe a ne pravidlech.
22.5.2019 14:06 - York
efram píše:
Tve zavery jsou determinovany tvým pristupem.


To je určitě pravda.

A Jerson má taky pravdu v tom, že pro styl hry, který jeho baví, DnD není moc vhodný startovní systém. To ovšem neznamená, že není vhodné pro lidi, které baví hrát DnD.
22.5.2019 14:27 - Jarik
Já i tuším Ebon jsme si do Omegy přáli zbraně, které se vynalezli mnohem později.
Ebon tuším Elektronickou pušku - střílející elektrické paprsky.
Já teď pracuji na "gausovské pušce".

Jerson se nebrání ani hodně "netriviálním" nápadům. Podezřívat jej z toho, že není ochotný uhnout přání hráčů, je... neznalost Jersona, jakožto osoby.
22.5.2019 14:48 - LokiB
Jarik píše:
Jerson se nebrání ani hodně "netriviálním" nápadům. Podezřívat jej z toho, že není ochotný uhnout přání hráčů, je... neznalost Jersona, jakožto osoby.


Já ho třeba nepodezřívám ... jen se ptám, jak se dá chápat výrok "změnit stanovisko zaplacení" ... a ukazuju na tom, že jsou to věci, které se dají pochopit různě. přičemž příklad, uvedený ve verzi pravidel Omegy, kterou jsem našel, i po zaplacení nedává hráči to co přesně chtěl, ale nabízí mu alternativu, asi proto, že to pro koordinátora je uvěřitelnější.

Jestli to pak v reálné hře hraje Jerson jinak, než je popsáno ... to také nedokážu říc. A je to vlastně jedno, protože to co řešil Jerson také nebylo "Jak si každý hraje DnD po svém" ... ale "jak extrémně je možné vyložit si daná pravidla".

Tedy tvoje obhajoba míří poměrně jinam, než jaký je obsah zrovna této diskuse :)
22.5.2019 15:21 - Jerson
LokiB píše:
Tak například: Chci mít možnost říc, že pancéřová pěst v dané hře existuje již v roce 1939. Proč? Tak třeba přijde mi to pro tu hru cool. Vadí to něčemu?

Protože jde o multikampaň, ve které několik různých skupin má sdílet jeden herní svět, tak by takové zavádění nehistorických prvků mohlo generovat nekompatibilní světy.

Když hraješ ve svém světě bez návaznosti na cokoliv jiného, tak je to jedno a dávej si do něj, co chceš.

LokiB píše:
to co řešil Jerson také nebylo "Jak si každý hraje DnD po svém" ... ale "jak extrémně je možné vyložit si daná pravidla".

Klidně můžeš pokračovat v extrémním výkladu Omegy, vlastně za to budu rád, pokud tam narazíš na nějaké nejasnosti nebo nefunkční části.

Eframe, opět debatu taháš do osobních výpadů, takže ti přestávám odpovídat.
22.5.2019 19:16 - efram
York píše:
A Jerson má taky pravdu v tom, že pro styl hry, který jeho baví, DnD není moc vhodný startovní systém. To ovšem neznamená, že není vhodné pro lidi, které baví hrát DnD.


Výborně, tohle dokáži respektovat, jen mi uniká pointa v tom proč se o ten systém a jeho mouchy neustále otírá......když
1. ho vůbec nezná - respektive minimálně
2. nesnáši styl, který je s tímto systémem spojen

připomíná mi recenzenta filmu co nemá rád filmy, nechodí na ně, ale má nutkavou obsesi o nich neustále psát a všem říkat jak to je špatně.

Jerson píše:
Eframe, opět debatu taháš do osobních výpadů, takže ti přestávám odpovídat.

Ale vůbec ne, jen jsem charakterizoval tvůj přístup takjako ho vnímám. Snažil jsem se ti tu dkonce ozdrojovat aukázat využití pravidel tak jak se nabízí což jsi ty, de facto, shodil ze stolu s tím, že máš jiné informace, jinak to chápeš a vidíš to jinak. Úspěchem je, že jsi si apsoň po x stranách hodnocení přečetl aspoň něco málo z GM. To je taková naše první vlaštovka.
22.5.2019 19:34 - malkav
Sorry lidi, přišel jsem z práce celkem utahaný, tak to tu nepročítám naprosto dokonale. Ale tedy z toho, co jsem četl od Jersona - Jersone, ty ty pravidla neuvěřitelně ohýbáš tak, abys je mohl shazovat. Účelově si vybíráš pasáže a interpretuješ je podle svého.

Píše:
Házení za zástěnou ti umožňuje švindlovat výsledky, pokud chceš. Pokud by měly dva kritické zásahy v řadě zabít postavu, můžeš chtít změnit druhý kritický zásah na normální, nebo dokonce minutí.

Tohle nazýváš svinění?!

Píše:
Můžeš se rozhodnout, že si hodíš za hráče, když nechceš, aby hráč věděl, jak dobrý bude výsledek ověření.

Opět si může GM hodit za hráče. A proč? To už osvětlil LokiB. Neúspěšný hod na ověření automaticky jasně hráči říká: "Ha, něco jsem nenašel!" Osobně mi vůbec nevadí, pokud GM za mě háže v případech, kdy není výsledek bezprostředně zřetelný.

Píše:
Neúspěch může být tvrdý, ale jsou to muka, když postava neuspěje o pouhý kousínek. Když postava neuspěje v hodu pouze o 1 či 2, můžeš postavě umožnit uspět za cenu komplikace nebo zádrhelu.

Opět ... tohle je svinění?! Změkčení neúspěchu na úspěch s komplikací?

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.080693006515503 secREMOTE_IP: 54.85.255.74