Čas pro hrdiny

Jerson
15.10.2009 17:16
Vedení hry
Komentáře k vedení hry a další (ne)související témata
27.5.2019 14:43 - Jerson
Kropy píše:
Pokud dokážeš vytvořit kouzelný předmět, který by si nějakým způsobem neohýbal pravidla a věřil si, že bude vyvážený pro zmiňovaný systém (jakýkoliv, klidně Omega - pokud by se dala využít na fantasy setting, což myslím jsi říkal, že ano

Jo tohle - ok.

Malá soška ve tvaru okřídlené obludy s chapadlovitou hlavou, pomocí které se uživatel dokáže napojit na vědomí Prastarých a procházet se jejich myslí jako přízračným světem, a jako vedlejší efekt do ní dokáže vtáhnout i blízké osoby.

Nebo něco klasičtějšího.
Voo doo panenka - figurka spletené z vlasů, hlíny a dalších ingrediencí, která umožňuje oslabit člověka, jehož materiál obsahuje, pomocí zabodávání předmětů. Jednorázové použití.

Stačí to takhle?Kropy píše:
Jsou to volitelné rady, ale dle tvého názoru je každý musí číst.

Mně by zajímalo, jaké části pravidel si tedy GM musí před hrou přečíst, aby dokázal vést alespoň průměrně dobrou hru. Na co by neměl zapomenout, a jak se dozví, které části potřebuje hned a které až později?

Kropy píše:
20 stran? A všechno na těch 20 stranách jsi musel přečíst?

No, jo, musel. Tedy občas jsem zjistil, že to nepotřebuju, ale to jsem zjistil až po tom přečtení.
27.5.2019 14:50 - Aegnor
Kropy píše:
Jak jinak to popsat, než jak jsem to napsal já. Já prostě nevím. Proč by to nemělo zcela, nebo dokonce z většiny být na GM? Protože GM má ovlivněný úsudek, může mu přirůst k srdci nějaké CP... Wait. Není daleko pravděpodobnější, že k srdci přiroste postava hráči, který za ní hraje pořád (narozdíl od CP PJe, který hraje za několik rozdílných). Ale hráč by měl být schopný popsat komplikaci objektivně lépe než PJ, alespoň tak to co píšeš vyznívá.

Podle mě se míjíte.
Jerson mluví o tom, že by měl hráč popisovat akce jeho postavy. Tedy takovýhle popis od hráče je vhodný:
"Tak položím si jedenapůli na rameno a ... (hod kostkou, kontrola že tenhle výsledek je "těsný úspěch" + nízký hod na zranění) ... rychlým střihem seknu na nohu orka, on to ale vykryje, tak ho zasypu pár dalšíma úderama, během toho přehodím držení na half-swording, zkrátím vzdálenost, přetlačím jeho čepel a zvládnu ho škrábnout na hrudi, načež se odpoutám a pokračuju dál" + posun figurky na plánu dle pohybu.
EDIT: nejspíš jsem se nechal trochu unést, rozhodně jsem tím nechtěl říct, že každý útok musí být popsán takhle podrobně.
Kdežto když hráč řekne "tak na něj útočím, hod na útok 15, zranění 6," a jakýkoliv zajímavější popis musí dodat GM, tak je to špatně.

Ty mluvíš o komplikacích (které Jerson teda výslovně přiřazuje jako pravomoc/povinnost GM) a asi o tom, že si je má hráč sám vymyslet, vyhodnotit a ještě popsat.
27.5.2019 14:50 - Jerson
Kropy píše:
Není daleko pravděpodobnější, že k srdci přiroste postava hráči, který za ní hraje pořád (narozdíl od CP PJe, který hraje za několik rozdílných). Ale hráč by měl být schopný popsat komplikaci objektivně lépe než PJ, alespoň tak to co píšeš vyznívá.

Nerad bych do toho tahal pravděpodobnosti. PJjů, kteří mají oblíbená NPC je dost. Třeba ... polovina? Hráč by měl vědět, co jeho postava zkusí udělat, když půjdou věci šejdrem. Já třeba vím, že když při přenášení vařícího talíře polévky zjistím, že je fakt moc vařící, a bude u stolu můj syn, tak talíř donesu i za cenu spálených prstů. Když tam syn nebude, tak ho asi upustím na zem. Když bude talíř prázdný, zkusím ho chytit, a když bude plný studené polévky, tak ho raději nechám spadnout, než abych ho chytal.
Nevím proč bych se v RPG nemohl rozhodnout, že zkusím zasáhnout skuruta mezerou mezi štítem a helmou, i když riskuju, že mi meč vytrhne, nebo když se při šplhání rozhodnu pustit lana a pověsit se na kořen, abych neohrozil své kámoše níže na laně.

Aegnore, díky za doplnění, píšeš to přesně.
27.5.2019 14:53 - Kropy
Aegnor píše:
...

Asi si to pamatuji zmateně a musel bych hledat, ale nebylo to Jersonův popis jeho rad Matyášovi, co začal debatu znovu o DnD (kterou jsem mimochodem chválil byly to objektivní rady a to jsem musel ocenit)
Poté ale přišlo:Jerson píše:
Podle mě DnD 5e nemí moc dobrá hra na hraní RPG, mnohem lepší je na hraní "taktické bojovky s prvky RPG". A nezávisle na tomto názoru podle mě není DnD 5e vhodné RPG pro začátečnického GMma, protože má dost rozsáhlá pravidla a nakládá na GMma hodně pravomocí a odpovědnosti, které chce dělat jen málo hráčů, ještě méně lidí to zvládá a ještě méně to zvládá dobře.

Takže nevidím kde byla tato situace (respektive vím jak to vzniklo, po nezasloužené kritice, že DnD má jen úspěch nebo neúspěch).
27.5.2019 15:26 - sirien
Jerson píše:
Vlastně potřebují odpověď na dvě otázky:
- Jak dopadne to co chci udělat?
- Co (zajímavého) se má stát dál?

- co vůbec můžu dělat?
- jak náročné je to, co chci udělat?
- jak se liší, když zkusím udělat X, a když zkusím udělat Y?
...a nejspíš bych mohl ještě pár dalšími pokračovat, kdybych se nad tím fakt zamyslel.
27.5.2019 15:35 - Jerson
První otázku mi klade jen málo lidí, druhou nikdo, kdo nezná nějaká pravidla RPG, která s náročností počítají. Třetí taky nikdo - odlišnost obvykle jasně plyne z toho, co chtějí udělat, tedy z fikce.
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.23792505264282 secREMOTE_IP: 34.207.82.217