Čas pro hrdiny

Jerson
15.10.2009 17:16
Vedení hry
Komentáře k vedení hry a další (ne)související témata
25.4.2019 15:15 - Ugy
Já nový hráče tahal do RPG na pravidlech Fear Itself a premadu Invasive procedures. Je to klasickej horor, kde se něco pokazí a přijde návštěva z jiný dimenze, odehrává se to v typicky hororovym prostředí starý nemocnice a jsou u toho celkem dobry premade postavy. Vetšinou jsem nadpřirozeno vysvětlil přirovnáním ke stranger things a upside-down dimenzi. Je pravda, ale že zrovna tohle dobrodružství obsahuje pár věcí, který by někoho mohli od RPG naopak dost odradit (pár nechuťáren a několik situací kde je hráčům sebraná možnost něco dělat a jen přihlíží tomu jak je na nich za plného vědomí operováno) a chce to dopředu udělat dost konkrétní průzkum preferencí.
25.4.2019 15:28 - sirien
Ugy: pokud máš hráče kteří sledují Strager things, tak máš větinu problémů implicitně vyřešenou.
25.4.2019 19:20 - Gurney
Jerson píše:
Do upírů je tlačit nechci, myslím že založení ani jednoho z předpokládaných hráčů na upíry moc nesedí, a stejně tak jako výchozí použiju současný svět a nikoliv 30. léta, s tím by bylo zbytečně moc komplikací.

To asi nejlíp musíš vědět ty, co se jim bude líbit a co sám dokážeš zábavně podat.

Já se po předchozích zkušenostech, dobrých i špatných, na ukázkové one-shoty dívám jako na hodně odlišnou věc, než hry v rámci kampaně. Tam si rád zahraju zero-to-hero hru, kde se budou postavy dlouho a pracně vypracovávat. Ale pokud nemám nějaká velmi přesvědčivá vodítka, že by chtěli opak (typu řekli mi to, nebo se přihlásili na hru na základě anotace... i když ani to nemusí být stoprocentní), tak ve one-shotu chci, aby dostali do rukou postavy, které budou působit kompetentně a mocně, a abych měl nějaký prostor říkat jim "ano", případně "ano, ale...", když přijdou s nějakým cool nápadem (jasně že můžeš mít nightclub, hromadu slavegirls/slaveboys a ovládat starostu). A chci, aby to mělo nějaký závěr a za těch pár hodin hodin událo něco, o čem si pak hráči můžou říct "to bylo epic" a ideálně odcházeli s pocitem, že něco zásadního dokázali a je to jejich zásluha.

Jarik píše:
Asi bych tu hru vedl jako detektivku o okultismu, která přeroste v hon na upíra nebo na upíra při honu. Postavy by mohly být 'volné' zapadajícího do detektivního románu.

Podobnou kostru jsem Vám teď ukázal při Cthulhu (Jerson ví). Zbytek je už jen o vypravěčských schopnostech.

Tak on je rozdíl mezi tím udělat okultní detektivku když víš, že budeš mít ve hře zkušené hráče, jako je Jerson, který ti to případně odtáhnou, a jiná když netušíš, co od těch hráčů čekat. Může to být super hra, pokud se chytnou, ale v detektivce obzvlášť budeš potit krev, abys z toho dostal alespoň trošku obstojné sezení, pokud jim to nesedne a nebudou k tomu přistupovat proaktivně. Krom toho zrovna tohle pro někoho, s kým se předtím bavíš, že nemá rád krimi... jako ne že by nebyli hráči, co nemusí detektivky, ale mají rádi rozplétání záhad v rpg (dokonce znám jednoho hráče, který vyšetřovací hry rád vede, ale nerad hraje), ale to už šlapeš po hodně tenkém ledě, a jak se říká, první dojem dvakrát neuděláš.
25.4.2019 19:42 - Boldrick
to Naoki: zkus tohle - The End of the World.
Nevím zda-li to znáš, hráči hrají sami sebe a začíná se smrtí GMa při sehrávce ... a pak podle toho co se stalo :-)
Je to docela fajn s jednoduchými pravidly.
26.4.2019 01:46 - Naoki
Boldrick: určitě mrknu, díkes :)
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.21099901199341 secREMOTE_IP: 54.91.121.255