Čas pro hrdiny

Jerson
15.10.2009 17:16
Vedení hry
Komentáře k vedení hry a další (ne)související témata
11.12.2018 23:01 - Návštěvník
Šaman píše:
Ještě jsem to chtěl zeditovat, ale už je tu reakce. V principu souhlasím s tím, že "Odstoupením nemůžeš zabránit protivníkovi, aby provedl cíl, kvůli kterému do konfliktu vstoupil." Tedy, že vítězi musí zůstat jeho výhra.


Právě. Zkus tedy "odstoupit" proti mému šavlozubému krvelačnému tygrovi, který "tě opravdu chce zabít". Nebo proti brainless armádě zombií, kteří si chtějí pochutnat na tvém mozku... ;-)
11.12.2018 23:05 - Šaman
Log 1=0 píše:
Ona blokace odstoupení je spíše pro tyhle situace:

Jasně. Tohle je ale vrcholná scéna, u které se, předpokládám, hráči domluvili, že už jedou do vyřazení.

Dokážu si ale představit scénu za začátku příběhu: "Zabili jsme otce, teď najděte syna a skoncujte to s ním!" Syn prohraje (ale stihne odstoupit) a někdo mu předtím, než ho chce definitivně zapíchnout, vezme pečetní prsten (jako "náhradní" řešení). Záporák se tak stává pánem celého panství, ale hrdina unikl (samozřejmě švihácky - svícny, lustry okna) a plánuje pomstu.

Ono jde o to, že u stolu všichni ví, že i malá naděje (která zůstala po odstoupení) je velká naděje a že tedy dost snižuje vítězství z "vyřešeno" na "dočasně vyřešeno". A zrovna hráči často v postavě záporáka vidí hlavní zdroj problémů a tedy jeho definitivní zabití jako cíl deklarují. Takže jsem jim odstoupení podal jako pravidlo, že odstoupený hráč si může říct jednu podmínku své prohry (ale vítěz si může vzít všehno ostatní). Většinou to znamená záchranu holého života.
11.12.2018 23:13 - Šaman
Návštěvník píše:
Právě. Zkus tedy "odstoupit" proti mému šavlozubému krvelačnému tygrovi, který "tě opravdu chce zabít". Nebo proti brainless armádě zombií, kteří si chtějí pochutnat na tvém mozku... ;-)

To jsou zrovna ty jednodušší případy. Protože ani jeden z nich nemá skutečný záměr tě zabít z pohledu příběhu. Vždycky se můžeš propadnou (třeba i doslova) do ještě větších problémů. Třeba Společenstvo obklíčené v Morii přesilou skřetů 100:1… přežilo, protože křeti utekli před Balrogem.

A určitě v nějakém zombie horroru bylo, že někdo byl v bezvýchodné pozici a propadl se do nějakého podzemí, kde to bylo ještě nechutnější.

Horší je právě ta situace, kde má někdo (hráč) opravdu záměr eliminovat soupeře. V pravidlech se píše o setkání postav s hlavním záporákem, kdy ten jim ještě uniká. Ale pokud GM nepřipraví něco, co postavy chtějí ještě víc (víc chceme osvobodit kamaráda, než zabít záporáka), tak samozřejmě hráči nechtějí nechat záporáka aby jim na poslední chvíli unikl tajnou chodbou apod. Jenže právě o tom, myslím, odstoupení je.
12.12.2018 02:48 - sirien
Myslím že tu není sporu.

"Chci ho zabít" je legitimní záměr který znemožní odstoupení které zahrnuje přežití. Nicméně jde zároveň o velmi "úzký" případ záměru který se obvykle váže k nějaké osobní story line. Ve zbylé většině případů to jde nějak "obejít", alespoň částečně (odložená poprava atp.) Detaily jsou spíš do diskuse o Fate než sem.
14.12.2018 07:56 - Jerson
Začal jsem sledovat PJ craft a musím říct, že je mi z některých rad poněkud smutno. Hlavně pro začínající hráče - nahnat je do jeskyně, neřešit logiku, dvacet skřetů v malé místnosti je v pohodě :-/
14.12.2018 13:15 - sirien
...ale zase tu z toho nemusí bejt sběrná diskuse na všechno (jen protože je poruce nebo protože má někdo zbytečnou averzi k zakládání nových).

PJ Craft sem přehodil celej sem
14.12.2018 13:23 - Jerson
Klidně - já jen že to bylo zrovna k tématu.
Edit: A někam jsi mi v té diskusi zašantročil můj příspěvek.
14.12.2018 13:29 - sirien
Fakt? To je... krajně nemilé a moc se za to omlouvám, bohužel to už asi nevrátim :/
14.12.2018 13:45 - Jerson
Já si to budu pamatovat a vzpomenu si na to v rozhodující scéně dlouhé kampaně, až bude tvá postava stát proti někomu jinému :-)
24.2.2019 16:10 - Jerson
V pátek jsem byl pozván na hru, a hrál jsem naprosto brutální railroad, který jsem nikdy předtím nezažil. Nejen že děj šel po jedné koleji a kulisy byly nakreslené, ale i to kam jsme se dívali bylo přednastaveno. Připadal jsem si jak v počítačové adventuře :-)

Se mnou hráli další tři lidé, dva úplní začátečníci, třetí se dvěma misemi Omegy za sebou. Myslím, že jeden z těch dvou už na příští hru nepřijde.
29.3.2019 06:51 - Jerson
Včera jsem tijistil, že Omega fakt špatně snáší pasivní hráče. Na kroužek mi přišli jen tři hráči, jeden aktivní, jeden pasivní a jeden se sklony k děláni blbostí. Nechal jsem je pořídit i nějakou výzbroj, což zabralo hodinu, včetně toho že četli zprávy z předchozích her a dělali blbosti okolo, a pak se jich ptám, co budou dělat. Ten začal plánovat záchranu kolegy z blázince, ale další dva si hráli s žetony rezerv a stříleli po sobě gumičkami. Do hry jsem je dostal jen tím, že tím popsal, že před hotelem zastavilo auto, vystoupili z něj tři muži v kabátech a jdou dovnitř, tak se začali připravovat na obranu. Jenže scénu "dva týpci se samopaly vypadnou do místnosti a střílí" jsem použil posledně, když nechtěli začít hrát, takže jsem to pozměnil, že agenti FBI jdou po nějakých zkočincích ve vedlejším pokoji, abych ukázal, že svět se netočí jen kolem nich, a oni na ty agenty málem naběhli se zbraněmi, takže jsem z toho minihru nakonec vykřesal, ale nechci to dělat pokaždé, když jsou pasivní. Sice jsem placený vedoucí kroužku a oni platí za účast, ale i tak mě nebaví někoho do hry tlačit prakticky proti jeho vůli. To tedy na začátku sezení padl návrh, že bychom si mohli zahrát deskovky (od toho pasivního hráče, kterému je všechno jedno), ale ti dva další byli pro hraní Omegy.

Co v takové situaci děláte vy, pokud se vám to někdy stalo?
29.3.2019 07:42 - LokiB
V takové situaci dávám svým hráčům najevo, že mě štvou, páč přípravou trávím dost času a oni pak takhle ... :)
Ale je pravda, že tohle už moc často u nás neděláme. Jo, začneme se někdy bavit o mimoherních věcech, ale tak to je tím, že se málo vídáme a máme si co říc.
Jinak bývají pasivní spíš v situacích, kdy opravdu nevědí co dělat.
Většinou se snažím zkusit nahlédnout, jestli jsem jim předložil něco zajímavého, čeho by se chytli a co by měli opravdu chuť hrát. Co by vzbudilo jejich zájem.
Ověřil jsem si, že s mnoha hráči situace "tady je perfektní živý svět, plný možností a dobrodružství ... co chcete dělat?" nefunguje.
29.3.2019 08:10 - Jarik
Já si fakt nemyslím, že jako Vypravěč mám povinnost předkládat hráčům něco zajímavého.
Myslím si, že taková "povinnost" je na obou stranách stolu, teda vlastně... kolem stolu - protože já už to neberu jako "1 proti všem".

Ano, přiznám hráčům, že mne to takhle nebaví. A že potřebuji najít nějakou cestu ven. Pak nějaký dialog, jak to udělat, aby to bavilo je i mne.
Jsem sto pochopit, že někdo jde na hru místo do kina, ale já tu hru nevedu pro výdělek, ale "pro potěšení ze svádění"... /oprava ... pro potěšení ze hry, jako takové. A ke hře jsou vždy potřeba více než 1 člověk (já), co se snaží hrát.
29.3.2019 08:43 - Naoki
Píše:
Já si fakt nemyslím, že jako Vypravěč mám povinnost předkládat hráčům něco zajímavého.
Myslím si, že taková "povinnost" je na obou stranách stolu, teda vlastně... kolem stolu - protože já už to neberu jako "1 proti všem".

Tohle funguje skvěle když hraješ s kamarádama, ale mnohem hůře když hraješ se "zákazníky" (lidi co si to zaplatili). Kdyby mi soukromý učitel angličtiny řekl, že ho nebaví jak jsem pořád po tichu tak mu řeknu, že mi je jedno že ho to nebaví, že tu je od toho aby mě něco naučil a ne aby se bavil.
29.3.2019 08:46 - LokiB
Jariku, to je prostě někdy střet mezi představou a realitou. U svých hráčů už po těch letech vím, jak to mají, jaká mají omezení, co od hry očekávají, a tak už jsem ochoten víc uzpůsobit svoje vedení hry, protože vím, že je prostě nepředělám. A mít nudnou session a pak říc "můžete si za to sami" mě moc radost neudělá.
29.3.2019 08:53 - Jerson
Naoki - a co když se budeš pokoušet učit někoho, kdo místo poslouchání a odpovídání si hraje s tužkou, gumičkou, kreslí si, a na pětiminutovou domácí práci (kterou zvládne na mobilu i v autobusu) ti řekne, že ji "skoro" udělal, ale vlastně je to moc námahy - a pak ukazuje kolegovi, jak doma postavil věž z tácků, protože se fakt nudil a neměl do čeho píchnout ... Co bys s ním dělal? Btw. na tom jak má hra vypadat a jak moc do nich mám nebo nemám kopat jsme se několikrát domlouvali. Chtěli nějakou akci, tak jim dávám možnost jít do akce, ale oni prostě místo záchrany kolegy z blázince ani nevylezou z hotelového pokoje.
29.3.2019 09:26 - Naoki
Jersone nevím (resp. jako učitel pár představ bych měl, ale žádnou jsem nemusil použít v praxi tak nevím jak budou fungovat). Proto jsem na tvé straně a čekám co ostatní doporučí.
29.3.2019 09:31 - Naoki
A doplním: jak se vypořádat s někým, kdo nemá chuť si hrát asi bude mít nejvíc zkušenosti Jezevec a lidi z jeho firmy (neboť AFAIK se pokoušeji prodávat LARPy korporátům a tam je velká šance že příjde manažer a hned nazačátku řekne že nemá čas na žádné blbé hry), tak kdyby se někomu podařilo ho zburcovat ať se podílí o zážitky a rady tak to bude zlato.
29.3.2019 10:43 - Jarik
Naoki píše:
Kdyby mi soukromý učitel angličtiny řekl, že ho nebaví jak jsem pořád po tichu tak mu řeknu, že mi je jedno že ho to nebaví, že tu je od toho aby mě něco naučil a ne aby se bavil.


Když bude hráč mlčet, ale bude přítomný, a třebas bude jen reagovat Ano/Ne,... tak je to něco jiného, než když mne má jako podprahové rádio.
Když na firemní akci vezmu kytaru, tak jsem ochotný hrát, dokud mám publikum. Jakmile mne považují za rádio (aby nebylo ticho) nebo juke-box, tak končím. Protože jinak se cítím zneužitý. (a schválně používám slovo zneužitý a nikoliv využitý)
29.3.2019 11:23 - York
LokiB píše:
protože vím, že je prostě nepředělám


Tohle ovšem není pravda. Ano, je to těžký a většinou hráči výrazně změní svůj přístup jen když začnou hrát jinou hru, ale neznamená to, že to nejde.
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.17068195343018 secREMOTE_IP: 54.91.121.255