Čas pro hrdiny

18.11.2019 15:35 - LokiB
Jerson píše:
Docela by mě zajímalo, co si o zapojení takových postav do hry myslíte. Dělám to tak, že někde čtu jméno z té doby, otevřu wikipedii, přečtu si skutečný nebo fiktivní životopis, a když zjistím, že se dotyčný pohyboval ve stejném častoprotoru jako agenti Omegy, tak jim ho jako náhodné NPC přihraju do cesty.


Janě, to dělám s oblibou také. Pro alternativní středověk je to super. hráči jsou rádi, když potkají v roce 1944 v Čechách mladého Tomáse de Torquemada :) Atd.
Jako rešerše zabírají pekelně času, ale tohoto nelituju.
Takže NPC vzniklých z reálných postav s reálným, nebo twistnutým pozadím, mám ve hře už několik set :)

Jerson píše:
kdyby Szilárda chtěli zabít, tak to mohli snadno udělat, což je fakt, a nevím jak bych to řešil


No tak by ho zabili, proč by to měl být problém? Tedy u sebe historickým NPC plot imunitu nedávám, nevidím pro to důvod.
18.11.2019 21:52 - Jarik
Já jsem rád, že potkávám historické osobnosti. Ale jestli to přežijí nebo ne, pro mne není důležité.
Furt lepší potkat Szilárda, o kterým si na wiki zjistím co je zač - a něco se tím naučím, než potkat pana profesora Brudera (náhodné jméno) a jeho ukotvení v reáliích s ním 15 minut řešit. navíc na rovině, která se nebude líbit ani jemu ani mně (ať už na herní nebo meta úrovni).

A jako hráč se (i bez definování pravidly) snažím:
a) takové postavy nelikvidovat
b) bránit jejich likvidaci (přímo či nepřímo)
c) snažit se o jejich likvidaci (stejně zavřou nějakého L.H.Osvalda), když to je historicky vhodné.
d) vnuknout jim námět na objev, který je proslaví
e) využít jejich znalosti ke svému neuveřejněnému (či nezveřejnitelnému) výzkumu
19.11.2019 08:38 - Jerson
sirien píše:
a) na jednu stranu hraješ hru která se odehrává v roce 1939 a ve které budoucnost není napsaná (a už teď tam máš hromadu věcí, které ten setting brutálně odervávají od reality a jejich 20 letá extrapolace by vytvořila TOTÁLNĚ jinej rok 1960 než byl skutečnej rok 1960)

b) se navzdory tomu snažíš držet události v nějaké známé dějové lince (která ale v Tvé herní realitě nemá vůbec žádné ukotvení, takže je brutálně metaherní) se vším okolo (osobnosti, události, aktéři těchto událostí...)


Tohle jsou dvě věci, jen částečně spojené. Jedna věc je historická časová linie a hlavními událostmi, které bych se rád držel ještě nějaký čas, aby mi dala vodítko světového i místního dění. Na tu současné technologické i okultní prvky zavedené v Omeze nemají zásadní vliv a můžou fungovat spolu s ní.
A druhá věc jsou činy konkrétních lidí, kteří se v té historii pohybují, a v různé míře se jí podřizují, nebo ji utváří. Svět Omegy má ukotvení v realitě dost silné, a událostí probíhajíc na pozadí občas využívám (na rozdíl od předchozí kampaně, kdy jsem se od historie odchýlil už v září 1938.)

sirien píše:
c) propadáš naprosto tuctové populární iluzi hrdinské historie (nějaký člověk je viditelně spojovaný s událostí X - tenhle člověk, hrdina, byl klíčový pro událost X; člověk Y, hrdina, objevil vynález - bez Y by daná věc nebyla; událost Z odstartovala nějaké dění, bez Z a jejích aktérů, hrdinů, by k danému dění nedošlo), která je co vim mezi skutečnými historiky tvrdě pohrdaná.

Moc se mi nelíbí, jak to celé shazuješ. Myslím si, že o téhle době jsem toho od skutečných i domnělých historiků přečetl mnohem víc než ty, a to z různých stran a pohledů na tu samou věc. Takže u některých událostí to vypadá, že by k nim došlo stejně, zatímco u jiných jde o sérii navazujících kroků různých lidí, přičemž vynechání kteréhokoliv z nich by vedlo k úplně jinému historickému vývoji. Třeba zrovna americký výzkum atomovky je ten druhý případ, i když musím říct, že pro Omegu mi o něj tak moc nejde, protože výsledky podle historické linie přinese až za šest let, a tak dlouho tu kampaň možná ani hrát nebudu. Zato jsem si naprosto jist, že třeba bez Churchilla by v roce 1940 podepsala Británie příměří s Německem, což by mělo dost zásadní vliv na běh další události. Bez Hitlera by k řadě kroků počínaje záborem Rakouska a ČSR nejspíše nedošlo, i když tady bych tápal mnohem víc, co by se dělo v případě jeho odstranění v jednotlivých obdobích. Naproti tomu Einstein je pro mě mnohem důležitější jako pacifista, který na jedné straně odmítá německou válkychtivost, aby na druhé straně přesvědčoval Roosevelta o nutnosti výzkumu atomovky, než třeba jako tvůrce Teorie relativity - nejen proto, že se pohybujeme o dvě desetiletí později, ale i proto, že v téhle době by na ni už přišel někdo jiný, a dost možná ji reálně pro Einsteina i tak spočítala Mileva Maričová, jeho tehdejší manželka.

sirien píše:
Vědecké paradigma Omegaversa je úplně někde jinde, než vědecké paradigma reality 1939.

Právě že vůbec ne. Tesla věže sice fungují lépe než v realitě, takže se s nimi může experimentovat i nadále, ale ještě pořád to může být jen jedna ze slepých cest vývoje, protože mají řadu nevýhod. A pro účely hry fungují hlavně jako médium pro některé obskurní jevy, kterými se Omega a další organizace můžou zabývat, ale nijak podstatně nevychylují směr historických událostí. A já bych rád tento svět co nejdéle držel v rovině, kdy se příběh Omegy odehrává mezi historickými událostmi, ve "volných bublinách", ve kterých ničemu moc nepřekáží, než když by se odehrával paralelně ve vlastní historické linii. Protože vymyslet vlastní historii od roku 1939 dál by pro mě bylo strašně náročné a vím, že bych to nedokázal udržet. A hlavně by se mi to těžko sjednocovalo v případě, že by v tomto světě začalo hrát víc nezávislých skupin.

sirien píše:
Popravdě, v Omeze bych natvrdo čekal, že USA přijdou spíš s něčim takovymhle (co ladí s ostatní Omegaverse pulp-technologií) než s nějakou atomovkou (která mi v Omegaverse kde se technologicky řeší především Teslovy věže přijde jako dost cizí element).

Tohle je další věc - vznik Tesla věží je otázkou konce 19. století a začátkem století 20., tedy teorie a technologie o 40 let mladší než rozbíjení atomu. A oficiální postoj většiny vlád je právě ten, že Tesla technologie jsou zatím dobré na nějaké podezřelé hrátky s nespolehlivým dálkovým napájením a ovládáním lidí, ale na praktické použití se pořád čeká, a už dlouho. Vlastně jsou na tom stejně jako létající auta, což je vynález starý 100 let a pořád stejně neužitečný, který by šlo z reálné historie odstranit bez vlivu na jakékoliv události (nebo ho naopak do reálné historie někdo přidal, aniž by to mělo na události vliv, záleží na tom, jak se na to kdo dívá ;-) ) A 30. léta 20. století jsou podobných kravin plná. Třeba oživování mrtvol na vědeckém základě jsem prostě vzal z dobových časopisů, a přitom snad nikdo z lidí z mé sociální bubliny ani netuší, že se takové pokusy reálně dělaly.

LokiB píše:
No tak by ho zabili, proč by to měl být problém? Tedy u sebe historickým NPC plot imunitu nedávám, nevidím pro to důvod.

Problém by to byl, když ještě neudělal všechno, co o něm píše wiki pro tento a následující rok ve hře. Se současnými hráči mi to asi nehrozí, ale třeba v minulé skupině chtěli na konci kampaně zabít Hitlera a Stalina proto, aby nedošlo k událostem, o kterých ví hráči, ale jejich postavy nikoliv. Navíc mi přijde mnohem zajímavější takové historické postavy ovlivňovat různými způsoby a dodávat herní pozadí jejich skutečnému historickému chování, než je zabít. Třeba takový Szilárd reálně změnil názor a místo utajování svých výzkumů je začal publikovat stejně jako ostatní. Wiki o tom říká, že to bylo na nátlak univerzity, ale hráči Omegy můžou říkat, že to bylo kvůli vyhrožování a ohrožení jeho života.
19.11.2019 09:30 - LokiB
Jerson píše:
Zato jsem si naprosto jist, že třeba bez Churchilla by v roce 1940 podepsala Británie příměří s Německem, což by mělo dost zásadní vliv na běh další události.


tedy, mít jistotu v takovéto věci ... to je hodně odvážné :)
zásadní otázky jsou: kdyby tam nebyl Churchill, kdo by tam byl? Evidentně jako diskurz měl podporu, proto se dostal tam, kde byl. Takže jeho případný náhradník by nemohl být druhý Chamberlain ...
19.11.2019 09:40 - Lethrendis
Jersone, když vytváříš alternativní historii, je daleko důležitější, zda je zábavná, než jestli je pravděpodobná.

Řekněme, že bych vedl nějakou hru, kde by si moji hráči mohli zabít Hitlera. Jsem si jist, že by to chtěli a já bych je klidně nechal, proč ne? Dokážu si představit to uspokojení, které by přitom zažívali. Viz Hanebný parchanti, je to kravina v mnoha ohledech, ale když tam nadělají z Hitlera fašírku, všichni spokojeně pokyvují a jsou rádi.
19.11.2019 10:14 - Jarik
Lethrendis, LokiB: asi zas utíkám od tématu.
(Indiana Jones také Hitlera potkal :) )
19.11.2019 10:23 - Aegnor
lethrendis: ono pro některé lidi ta alternativní historie může být zábavná právě kvůli tomu, že je pravděpodobná.
19.11.2019 10:31 - Corny
Si nějak nemůžu pomoct, ale když bych měl náhodou někdy tak silnou potřebu chránit nějaká NPC před hráči, tak bych jim to prostě řekl a domluvil se s nimi, aby nechali třeba Hitlera na pokoji...
...když teda opomenu to, že jsem fundamentálně přesvědčen o tom, že jako GM v té hře nejsem od toho, abych za hráče rozhodoval, co je pro ně zajímavější dějový vývoj a pokud prostě chtějí zabít Hitlera a můžou, tak ať si ho klidně zabijí + teda vnímám jako kouzlo "alternativní historie" i to, že se prostě může stát ledasco a smrt třeba Hitlera nebo Stalina nabízí spoustu jiných potenciálně zajímavých věcí, které se můžou přihodit a nikde není například napsáno, že se třeba po smrti Churchilla nedostane k moci nějaký daleko radikálnější nástupce, který byl třeba dosud na pozadí, a posune ten vývoj zase jiným zajímavým směrem.
19.11.2019 10:35 - malkav
A proč je taková "jistota", že bez Churchila by Brítánie podepsala příměří? Nemohlo by se náhodou stát, že zpráva v novinách při čaji o páté s titulkem "Churchil úkladně zavražděn, viníkem jsou nacisté" by naopak Brity nahněvala natolik, že by se našel jeho stejně zarputilý nástupce? Kdo si odvažuje tvrdit, že by sled událostí skutečně a bez pochyb byl takový nebo makový? Trochu fantazie do RPG her, ne? :)

EDIT: Corny, měl jsi dopsáno rychleji než já :D
19.11.2019 11:10 - Jerson
Lethrendis píše:
Dokážu si představit to uspokojení, které by přitom zažívali. Viz Hanebný parchanti, je to kravina v mnoha ohledech, ale když tam nadělají z Hitlera fašírku, všichni spokojeně pokyvují a jsou rádi.

Ano - a film tím končí. Jednorázové uspokojení by bxlourcute vyšší. Možnost pokračování v kampani založené na reálné historii je nula. A v roce 1944 by to ještě vadilo méně než v roce 1939.

Na zbytek odpovím později.
19.11.2019 11:25 - Arten CZ
Já jsem se do situace, na kterou se ptáš, nikdy nedostal. Hráváme docela často hry inspirované skutečnými událostmi, ale jakmile začne hra, tak je možné cokoli a naopak hrajeme ony historické události právě proto, abychom viděli, co se stane a mohli je měnit, nikoli proto, abychom jim přihlíželi.

Chápu to tak, že ty potřebuješ, aby se historie neměnila, protože ji chceš hráčům představovat. Vlastně celý svět (realita) už svůj příběh napsal a ty ho jako GM jen odříkáš, s tím, že hráči mají velice omezené možnosti celkový příběh ovlivňovat, mohou sahat jen na střípky, které jim dovolíš a které tvůj příběh nezničí.

Chápu, že tvá motivace je taková, že nemusíš nic vymýšlet a nic předávat hráčům, hráči mají na svět své vlastní názory, které se učili ve škole a načetli je v knihách a ve filmech a čerpáš z historických fakt, takže sám sobě výrazně zjednodušuješ přípravu. Na druhou stranu jsi velice omezen v tom, co se vlastně může ve tvé hře odehrávat a co hráčům povolíš dělat. Nesmí historii rozbít. To vidím jako motivaci, proč nefunguje magie, proč musí mít vše světské vysvětlení, proč máš nedotknutelné osoby, proč se události musí nějak odehrát. Jako hráč Omegy bych se musel smířit s tím, že hraju na tvém písečku s tvými bábovičkami a všude okolo je plot, kam mě nepustíš.

Máš podle mě dvě možnosti - buď to hráčům na rovinu říct, nebo stavět dobrodružství tak, aby se se vší tou historickou kulisou míjeli, aby o ní věděli, ale neovlivňovali ji. Oboje mi přijde jako krok, kterým jdeš přímo proti radám, o kterých veřejně mluvíš, například v článku, co očekáváš od hráčů a co hráči očekávají od GM, ale oboje vlastně děláš. Historická skutečnost je tvůj railroad, který je napsaný roky a roky dopředu a ty ho hráčům předáváš a nenecháš je z něj uhnout.
19.11.2019 12:14 - Corny
Mě úplně v tomhle kontextu napadají hry ze světa Star Wars, nebo třeba úplně typicky King Arthur Pendragon či Night Witches. U obou těch her je docela jasné, že některé dějinné herní události jsou prostě dané a hráči se ani nesnaží s nimi něco provést. Už v úvodu je tam jasný Buy-in do konceptu hry, který zkrátka zahrnuje i "Nebudeme se snažit ukrást nějaký bombardér, přeletět půl Evropy a vybombardovat Berlín", páč o tom ta hra zkrátka není...
19.11.2019 12:45 - Jerson
LokiB píše:
edy, mít jistotu v takovéto věci ... to je hodně odvážné :)
zásadní otázky jsou: kdyby tam nebyl Churchill, kdo by tam byl? Evidentně jako diskurz měl podporu, proto se dostal tam, kde byl. Takže jeho případný náhradník by nemohl být druhý Chamberlain ...

Tu jistotu mají i jiní historici. Místo Churchilla by byl premiérem lord Halifax. Jen stručně:
wikipedie píše:
V letech 1938–1940 byl ministrem zahraničí a v této funkci prosazoval sbližování s Německem za předpokladu německé expanze do východní Evropy.


Churchill tu podporu často neměl a právě svými schopnostmi a řečnickým uměním si ji získával před hlasováním, takže předstoupil před nepřátelsky naladěnou sněmovnu a po své proslovu změnil poměr hlasů na svou stranu. Taky to byl člověk, který se z vlastního rozhodnutí dostal do bitvy, protože ji chtěl zažít, preferoval neotřelá řešení a vyžadoval aktivitu. I jeho odpůrci - nebo zejména oni - říkali, že nikdo jiný by se na jeho místě tak nechoval, protože Churchill stát často proti většině.

malkav píše:
A proč je taková "jistota", že bez Churchila by Brítánie podepsala příměří? Nemohlo by se náhodou stát, že zpráva v novinách při čaji o páté s titulkem "Churchil úkladně zavražděn, viníkem jsou nacisté" by naopak Brity nahněvala natolik, že by se našel jeho stejně zarputilý nástupce?

Nenašel by se, druhý takový politik v té době v Británii nebyl. Hlavně by dotyčný asi nebyl takový fanda luštění zpráv nepřítele a technických novinek jako je radar, které Churchill podporoval a prakticky vnutil tradičně smýšlejícím vojákům.

Corny píše:
Si nějak nemůžu pomoct, ale když bych měl náhodou někdy tak silnou potřebu chránit nějaká NPC před hráči, tak bych jim to prostě řekl a domluvil se s nimi, aby nechali třeba Hitlera na pokoji...

Však já jim to řekl. NPC nechráním, tedy zatím to nebylo nijak potřeba, a hráčům jsem řekl, že když by měli cíl zabít nějaké významné NPC, tak to prostě bude regulérní cíl a bude se řešit jako jiné cíle postav, včetně možnosti jeho prozrazení a zmaření.

Corny píše:
...když teda opomenu to, že jsem fundamentálně přesvědčen o tom, že jako GM v té hře nejsem od toho, abych za hráče rozhodoval, co je pro ně zajímavější dějový vývoj a pokud prostě chtějí zabít Hitlera a můžou, tak ať si ho klidně zabijí teda vnímám jako kouzlo "alternativní historie" i to, že se prostě může stát ledasco a smrt třeba Hitlera nebo Stalina nabízí spoustu jiných potenciálně zajímavých věcí, které se můžou přihodit a nikde není například napsáno, že se třeba po smrti Churchilla nedostane k moci nějaký daleko radikálnější nástupce, který byl třeba dosud na pozadí, a posune ten vývoj zase jiným zajímavým směrem.

A dokázal bys tohle uhrát a hlavně i po takové akci vytvářet setting, který by se odchyloval od historie a zároveň byl dostatečně komplexní? Protože s časem který na přípravu hry mám bych to nedokázal a ani bych tomu nechtěl věnovat tolik času. Pokud budou hráči chtít zasáhnout do nějakých světových událostí a změnit je, tak můžou, v tom jim bránit nebudu. Nicméně to znamená, že se danou událostí či osobou budeme ve hře zabývat víc a do hry zavedeme různé další detaily, takže následné události ze hry vyplynou při společné tvorbě, a nikoliv že někdo nečekaně zastřelí Hitlera a pak bude očekávat, že mu z hlavy řeknu, co se bude dít dál.

Arten CZ píše:
Hráváme docela často hry inspirované skutečnými událostmi, ale jakmile začne hra, tak je možné cokoli a naopak hrajeme ony historické události právě proto, abychom viděli, co se stane a mohli je měnit, nikoli proto, abychom jim přihlíželi.

A jaké to jsou hry, jakými událostmi? Jedna věc je jednorázová hra inspirovaná událostí v 18. století, u které chcete zjistit, co by se mohlo stát v jiném případě. Omega je (zatím) dvanáct let hraná kampaň se 70 herními sezeními a 80 hráči (z toho 50 hráčů hrálo více než jednu misi a z nich 30 hráčů hrálo více než dvě mise) odehrávající se různě po celém světě, kde jedna taková změna může mít dost zásadní vliv na vnímání světa ostatními hráči.

Arten CZ píše:
Chápu to tak, že ty potřebuješ, aby se historie neměnila, protože ji chceš hráčům představovat. Vlastně celý svět (realita) už svůj příběh napsal a ty ho jako GM jen odříkáš, s tím, že hráči mají velice omezené možnosti celkový příběh ovlivňovat, mohou sahat jen na střípky, které jim dovolíš a které tvůj příběh nezničí.

69 z těch 70 sezení se příběhů lidí z reálného světa moc netýkalo. opravdu myslíš, že ten příběh je napsaný a já ho hráčům jen odříkávám, přičemž oni do něj nemůžou zasáhnout? Zejména když jsem napsal, že bych nenechal historické NPC zabít jinými NPCčky a že mě vůbec nenapadlo, že by hráči tohle NPC mohli snadno zabít a já bych jim v tom nemohl zabránit, ani kdybych chtěl?

Arten CZ píše:
hápu, že tvá motivace je taková, že nemusíš nic vymýšlet a nic předávat hráčům, hráči mají na svět své vlastní názory, které se učili ve škole a načetli je v knihách

No, nemusím vymýšlet nic ... tedy kromě toho, jak by tyhle historické postavy mohly vystupovat v herních událostech, aby to byla v souladu jak s herní realitou, tak s historickou realitou. A nemusím předávat nic ... kromě toho, kdo tyhle postavy jsou, protože i když jsem si myslel, že je to trochu známé jméno, a mám samé vysokoškolsky vzdělané hráče, tak jim nic neříkalo (i když narážky na Einsteina a Schrödingera už ano). Ve škole se takové věci zjevně neučí, nebo ne tak, aby v hlavě zůstaly. Ostatně i já na to narazil celkem náhodou a rozhodl jsem se tyhle skutečné prvky využít ve své hře, protože probíhaly ve stejném čase a na stejném místě, kde právě hrajeme.

Arten CZ píše:
Na druhou stranu jsi velice omezen v tom, co se vlastně může ve tvé hře odehrávat a co hráčům povolíš dělat.

Myslíš víc omezen než když bych hrál vymyšlený svět? Protože mi to až tak moc nepřijde. Je to podobné jako když bychom hráli ve Středozemi v době pár měsíců před Bilbovými 111 narozeninami a vedli jsme debatu o tom, zda hráči můžou zabít Legolase nebo Theodéna. Já hráčům nic nezakazuju ani nepovoluju. Jen jsem řekl, že pokud chtějí cíleně změnit historii, kterou znají, tak bych o tom rád věděl dopředu.

Arten CZ píše:
To vidím jako motivaci, proč nefunguje magie, proč musí mít vše světské vysvětlení, proč máš nedotknutelné osoby, proč se události musí nějak odehrát.

Až na to, že některým hráčům magie funguje a světské vysvětlení tomu nepřekáží, a neplatnost toho zbytku jsem už zmínil.

Arten CZ píše:
Máš podle mě dvě možnosti - buď to hráčům na rovinu říct, nebo stavět dobrodružství tak, aby se se vší tou historickou kulisou míjeli, aby o ní věděli, ale neovlivňovali ji.

Tohle je asi nejzajímavější část. Takže myslíš, že to co dělám nemůže fungovat? Totiž že hráčům dávám možnost zasáhnout do historických událostí, i když je pravděpodobnější, že změní důvody a chápání těch událostí, než že změní přímo ony události? A že nepočítám s tím, že by zabíjeli historické osoby jen proto, že to udělat můžou?
19.11.2019 12:59 - Lethrendis
Mno... záleží na tom, co si pod tím představuješ. Tak třeba na mojí fakultě byl seminář, kde studenti museli vymýšlet alternativní událost. A pak to vysvětlit a obhájit, což je učilo nejen argumentaci, ale i nutilo dané souvislosti důkladně pochopit. Intelektuální cvičení, ze kterého jste snadno nemuseli dostat zápočet, když to bylo blbé (co je blbé, posoudí docent / GM, ehm).

Jersone, pokud vytváříš alternativní minulost pro hráče intenciálně zábavné hry, musíš jim taky něco dovolit, protože jinak je to právě spíše dějepisným cvičením, kde hráče nutíš vytvářet alternativu, kterou zároveň sám posuzuješ na základě vlastní úvahy, co je blbé, a co není. Mě by tohle coby hráče poměrně rychle přestalo bavit, snažit se ti trefit do vkusu.
19.11.2019 13:03 - efram
Myslím, že ArtenCz podstatu vystihl více než dobře. Já bych jen dodal že popisy na mne působí sterilně a bez fantasie.Samozřejmě každý hrajeme z jiného důvodu.

To, že Artenovo vyjádření Jerson nepochopil správně je zřejmé z následující citace:

Píše:
opravdu myslíš, že ten příběh je napsaný a já ho hráčům jen odříkávám, přičemž oni do něj nemůžou zasáhnout?


Ta historie je už napsaná Jersone. A pokud bych já osobně vedl nebo hrál podobnou kampaň tak právě ta alternativní historie vzniklá hrou je to co mi na podobném konceptu přijde nejvíc super. Ale to jsem tu už řešili.
19.11.2019 13:09 - Jerson
Lethrendis píše:
Jersone, pokud vytváříš alternativní minulost pro hráče intenciálně zábavné hry, musíš jim taky něco dovolit, protože jinak je to právě spíše dějepisným cvičením, kde hráče nutíš vytvářet alternativu, kterou zároveň sám posuzuješ na základě vlastní úvahy, co je blbé, a co není.

A z čeho jsi nabyl dojmu, že jim nic nedovolím?
19.11.2019 13:11 - Log 1=0
Jerson píše:
Myslíš víc omezen než když bych hrál vymyšlený svět? Protože mi to až tak moc nepřijde. Je to podobné jako když bychom hráli ve Středozemi v době pár měsíců před Bilbovými 111 narozeninami a vedli jsme debatu o tom, zda hráči můžou zabít Legolase nebo Theodéna.

Proto nemám hraní ve slavných literárních světech moc rád. Dokonce ze zásady nečtu nic k FR (ani wiki, pokud to fakt nepotřebuju), aby se mi z nich nestal takový "známý svět".
19.11.2019 13:12 - Aegnor
Jerson píše:
Tu jistotu mají i jiní historici. Místo Churchilla by byl premiérem lord Halifax. Jen stručně:

I kdyby byl Churchill zavražděn nacisty?

Jerson píše:
Nenašel by se, druhý takový politik v té době v Británii nebyl. Hlavně by dotyčný asi nebyl takový fanda luštění zpráv nepřítele a technických novinek jako je radar, které Churchill podporoval a prakticky vnutil tradičně smýšlejícím vojákům.

Nemícháš teď trochu dvě věci? Nějak si nejsem jistej, jak souvisí britsko-německé spojenectví a Churchillovo nadšení pro technologické novinky.

Proč se nemohlo stát, že měli němci strach z Churchilla, tak ho zavraždili a to zažehlo jiskru odporu v někom jiném, který převzal jeho rétoriku a zapálení pro věc. A dotyčný "Tuttle" má podobné zapálení pro novinky ve výzkumu, jako měl Churchill. Pouze zaměřené na ty okultnější věci.

A spojenci pak Enigmu nerozlouskli díky Touringovi, ale díky Teslovým věžím (nebo jinou okultní technologí, která v Omeze existuje). A Touring je vlastně jenom nějaká "kouřová clona" pro Tuttla a jeho okultní výzkum.

Co tomu brání, krom "ale historie tohle netvrdí"?
EDIT: Nesnažím se tě nějak napadat, ptám se opravdu upřímně. /EDIT

OT:
Jerson píše:
i když jsem si myslel, že je to trochu známé jméno, a mám samé vysokoškolsky vzdělané hráče

Jakou spojitost má vysokoškolské vzdělání a znalost vědecké komunity druhé poloviny dvacátého století?
19.11.2019 13:16 - Lethrendis
Tak třeba se mýlím, ale z tvých traktátů na téma Churchilla a dalších mi připadá, že si skutečné "změny v historii" a vytváření divočejších alternativ prostě nepřeješ.
19.11.2019 13:22 - malkav
Aegnor: Ty jsi pořád nepochopil, že by k tomu opravdu nedošlo, protože by se určitě nikdo takový nenašel? Tvrdí to historici, tak není třeba fantazie ;)
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.30859613418579 secREMOTE_IP: 18.234.255.5