Čas pro hrdiny

22.11.2019 10:44 - LokiB
Jerson píše:
Jinak mám stupnici, že jeden úspěch zastaví/odradí civilistu, dva úspěchy amatéra, tři profíka a čtyři jsou pro specialistu. Tím je myšleno opravdu zastaví, nikoliv nezbytně zraní nebo dokonce zabijou - na to jsou třeba násobky. Na zranění dvojnásobek, na vážné zranění trojnásobek, na uvedení do stavu blízkého smrti čtyřnásobek (přibližně). Churchill je mezi amatérem a profíkem, takže na jeho zabití by bylo třeba minimálně osm úspěchů a zabránit následné pomoci. To jsou zhruba čtyři výstřely z pistole, pokud k nim dojde ve čtyřech scénách, nebo jeden útok profesionála, který může použít osm aspektů na útok a nic mu v tom nebrání.


hele a podařilo se někomu v poslední době něco podobného?
Jakože se družina nebo jen její člen rozhodli pro takovou akci ne nutně Churchilla), a opravdu v ní uspěli?
My jsme si při hře u tebe většinou resolvovali jen malé jednoduché akce ... utéct, schovat se, otevřít dveře a tak. A k podobní komplexní akci za účelem něčeho velkého jsme se nějak nedostali. Jiní ano?

Tři úspěchy na zabití civilisty ... to se asi běžně jedinci, i když je to agent, nepovede. Co na to říkají pravděpodobnosti?

Jerson píše:
Omega není FATE a nehlásí se v ní záměr, ale popisují se akce postav.


To jsem tedy popsal správně.

Jen bych tě upozornil, že je to trochu v rozporu s tím, co jsi mi tvrdil zde dříve, tedy že například u vykopávání dveří rozhodně záleží na záměru, s jakým je vykopávám ... to by sis měl asi ujasnit a sjednotit, jak to tedy je :)
22.11.2019 12:19 - Jerson
Nemyslím, že Jarik svůj postoj na základě informací z netu změnil - přišlo mi, že usoudil, že Szilárda zachránili a mise tedy může skončit. Ale snad k tomu napíše něco sám.

LokiB píše:
hele a podařilo se někomu v poslední době něco podobného?

Jo. Jedné postavě jsem udělil dvě zranění, tedy dvě nevýhody, a hráč i přesto zaútočil na protivníka a vytáhl si tolik úspěchů, že ho vyřídil.

Ono když dojde na boj a pět nebo sedm hráčů se snaží o stejný cíl, tak to pak s počty úspěchů v jedné scéně vypadá úplně jinak.

LokiB píše:
Jen bych tě upozornil, že je to trochu v rozporu s tím, co jsi mi tvrdil zde dříve, tedy že například u vykopávání dveří rozhodně záleží na záměru, s jakým je vykopávám ... to by sis měl asi ujasnit a sjednotit, jak to tedy je :)

A kde jsem s tím ve sporu?

Chceš vykopnout dveře - záleží na tom proč je chceš vykopnout, čeho tím chceš dosáhnout. Dostat se za ně, srazit protivníka za nimi, udělat hluk, vstoupit s patřičným dramatem?

Chceš vytáhnout pistoli / vystřelit na Churchilla - chceš ho zabít, postrašit, ukázat mu, jak snadné by bylo zabít ho, zranit, unést, zjistit co udělá?

Přijde mi to sjednocené. Záměr "Chci vykopnout dveře" je stejně málo použitelný jako "chci zastřelit Churchilla", i když každý z jiného důvodu.
22.11.2019 13:24 - Jarik
Nevím co mám napsat.
Mně jde spíš o výsledek bez eliminace. ...Nečiň druhým, co nechceš aby činili tobě.
Hrají ve smyslu historie,... ne, proti ní.
22.11.2019 16:51 - LokiB
Jarik píše:
Hrají ve smyslu historie,... ne, proti ní.


To je asi na vnímání každého. Jestli třeba to, že ze hry vyplyne pokus o eliminaci nějaké NPC, je hraní ve smyslu historie nebo proti ní. A zda je to opravdu "proti", nebo ne jen "odlišně".

Jerson píše:
Záměr "Chci vykopnout dveře" je stejně málo použitelný jako "chci zastřelit Churchilla", i když každý z jiného důvodu.


To je od tebe slovíčkaření.
Záměr není "chci vykopnout dveře", ale popis akce je "kopu do dveří, abych je vykopl"
Což je ekvivalent popisu "vytahuji pistoli, abych s ní dvakrát vystřelil na Churchilla"

A to je přesně to, cos psal ty v příspěvku #1106
Píše:
ale popíše si, jak nečekaně a bleskově tasí, pečlivě míří a několikrát stří


Jen tam pak doplňuješ " I když samozřejmě je vhodné říct, že střílí, aby zabil " ... vhodné, nikoli ale nutné. Takže bych čekal, že vhodné, ale nikoli nutné je to i u kopání do dveří.
24.11.2019 12:47 - malkav
Jerson: Narazil jsem na něco zajímavého, co by tě mohlo zajímat. Texty z konce videa přeložené nemám, zatím jsem to nekrmil do translátoru, tak pokud to někdo přeložíte, budu rád.

Jak křehká může být historie (youtube).
25.11.2019 07:40 - Jerson
LokiB píše:
To je od tebe slovíčkaření.
Záměr není "chci vykopnout dveře", ale popis akce je "kopu do dveří, abych je vykopl"
Což je ekvivalent popisu "vytahuji pistoli, abych s ní dvakrát vystřelil na Churchilla"

Ok. Pokud to bereš takhle, není v tom žádný rozdíl. Jen pokud si úspěchy nepopíšeš sám a bude ti je popisovat GM, možná tvoje postava udělá něco, co jsi přímo neměl v úmyslu, a komplikace už můžou být zcela mimo tvou kontrolu - třeba při vykopávání díky setrvačnosti vpadneš do místnosti plné nepřátel, ač bys raději zůstal na druhé straně dveří. Nebo Churchillovi vystřelíš z prstů doutník a rozladíš ho, místo abys mu prostřelil hrudník.

LokiB píše:
I když samozřejmě je vhodné říct, že střílí, aby zabil " ... vhodné, nikoli ale nutné. Takže bych čekal, že vhodné, ale nikoli nutné je to i u kopání do dveří.

Rozvádím to, protože přesně na tuhle situaci došlo v poslední hře. Kazatel chtěl odvrátit pobudu od dalšího kopání do Steva Rogerse, tak na něj vytáhl pistoli. Pobuda se ale jen tak nenechal zastrašit, takže kazatel vystřelil - a já se zeptal hráče, kam tedy střílí, načež odpověď zněla, že do země vedle jeho nohy. Vytáhl si úspěch a komplikaci, což jsem interpretoval jako že to pobuda po chvíli váhání vzdal, ale Kazatel na sebe přitáhl pozornost jiných lidí. Ale tu komplikaci jsem taky mohl popsat, jako že se netrefil vedle a místo toho dotyčnému prostřelil nohu. Ale nemohl bych popsat, že někde na druhé straně chodníku prostřelil okno, na což by mohlo dojít, když by mu mířil na hrudník.

malkav píše:
Narazil jsem na něco zajímavého, co by tě mohlo zajímat.

Zkusím si to přeložit, díky. mám tušení, že jsem o podobné historce už četl.
25.11.2019 12:56 - LokiB
Jerson píše:
a já se zeptal hráče, kam tedy střílí, načež odpověď zněla, že do země vedle jeho nohy.



jasně, to je třeba upřesnit. V tomto chápu, že správný popis od hráče je "vytahuju pistoli a střílím do země k nohám pobudy". Resp. nemá smysl jen tak říkat "střílím", pakliže to není automaticky bráno jako " přímo na pobudu" (nebo "do levého oka pobudy"), tak hráč musí specifikovat odlišné cíle (země u nohou), protože to si někdo nemůže jen tak ze vzduchu domyslet.

Ad dveře - když si to popíšu jako "rozbíhám se proti dveřím, a ramenem do nich vrážím", tak beru, že setrvačnost při komplikacích bude hrát roli.
Pakliže si "před dveře stoupnu a kopnu pod kliku, protože jsem vyhodnotil, vzhledem ke své zkušenosti, že je to nejslabší místo" ... pak bych ani při komplikacích nečekal, že s tím setrvačnost bude mít co dělat.
Atd
25.11.2019 13:54 - Jerson
No, a tím se vracíme k tomu, že popis hráče často odpovídá jeho záměru a ten záměr z popisu bývá zřejmý.
V Omeze k tomu technicky stačí, když hráč použije právě jeden aspekt - tím se do popisu dostane alespoň jeden další detail nebo způsob provedení, který vlastně znamená rozdíl mezi tím, kdy danou věc provádí postava, které o ní něco ví, než když ji provádí úplný laik.

A podle mě pořád platí, že záměr hráče a popis jdou ruku v ruce, a při střílení do důležitých lidí je potřeba víc aspektů, aby postava mohla naplno uspět, takže tím se už při popisu zpřesňuje i záměr. Je to takhle už pochopitelné?
5.12.2019 14:07 - Jerson
Napsal jsem novou první kapitolu pravidel Co je Projekt Omega a uvítám vaše názory na ni.
5.12.2019 14:40 - York
• "Hry na role" slyším prvně (role čeho, papíru?). Neměl jsi namysli "rolové hry"?

• Nastav zalamování do bloku, bude se to mnohem líp číst.

• Máš tam dost překlepů.

• Druhý odstavec kapitoly RPG Omega je strašně abstraktní. Kdybych už předem nevěděl, o čem mluvíš, tak bych asi nevěděl, o čem mluvíš. Zrušil bych ho a myšlenky z něj bych napsal až ke konkrétním příkladům.

• V kapitole Styl Omegy opět popisuješ nějaké vlastnosti ale neříkáš, jak toho dosahuješ, takže to nic moc neřekne. Tohle by se hodilo spíš jako marketingovej text, ne jako text do pravidel. Celej bych ho vyhodil.

• Bod Setting v kapitole Terminologie je stručněji a tudíž lépe přepsaná kapitola Svět Omegy. Kapitolu Svět Omegy bych tudíž klidně zrušil.

Kapitola Terminologie mi vůbec přijde dobrá a klidně bych ji hodil úplně na začátek. Stručně v ní seznámíš čtenáře s tím, o čem dál mluvíš a stylově se k Omeze hodí.


• První odstavec kapitoly Příprava prostředí a pomůcek bych zrušil, Omega fakt není RPGčko pro začátečníky.

U záznamových kartiček by pomohlo říct, k čemu se používají. Jestli se na ně něco píše (případně co), kreslí, nebo tak. A taky jestli na nich má už něco být, nebo mají být prázdné.

Balíček karet máš popsanej dost divně. Napsal bych něco ve smyslu, že v něm musí bejt dva druhy karet a od obou druhů stejný počet.

Píšeš o kanastových kartách a pak o využití fotek a obrázků - to se, předpokládám, týká spíš těch záznamových kartiček? Pokud ano, rozděl to na dva odstavce - jeden čistě o záznamových kartičkách a druhý o losovacích kartách. Taky by pomohlo dát tam příklady (obrázeky) takových karet a napsat, k čemu se ve hře používají.

Pokračování příště, je to dlouhý.
5.12.2019 14:56 - sirien
Hry na role mělo být asi Hry na hraní rolí. Což je samo o sobě paskvil, jen zaběhlej - jít tímhle směrem tak by to asi mělo bejt "Hry s hraním rolí". Nebo samozřejmě trochu používané "Rolové hry". (Až na to, že to je samozřejmě špatná cesta, protože hry s hraním rolí / rolové hry sou třeba i larpy. Tzn. přinejmenším je potřeba tam dodat "stolní" nebo tak něco.)
5.12.2019 15:38 - Jerson
Zatím mi šlo jen o první kapitolu, k Úvodu do pravidel.

A Nevím, proč by Omega neměla být pro začátečníky, není o nic méně vhodná než jiná RPG.
5.12.2019 15:45 - York
Jerson: Nejde o to, že by pro začátečníky nemohla bejt. Jde o to, že šance, že by se někdo, kdo neví vůbec nic o RPGčkách, dostal ke tvým čistě online vyvěšeným textům, a zkoušet to hrát, aniž by ho do toho zasvětil někdo zkušenej, je prakticky nulová.

Tudíž si můžeš s klidem ušetřit fakt hodně textu, kterej úplný RPGčkový začátečníci potřebujou a stávající hráči RPGček ne.


edit: Tyhle texty má prostě smysl psát, až když budeš chtít vydat příručku tiskem a distribuovat ji do nespecializovanejch knihkupectví, kde na ni může narazit fakt kdokoliv.
5.12.2019 15:47 - LokiB
York: to je divná teorie. stejně jako u každého jiného RPG se i tady může stát, že někdo zkušený třeba někomu nezkušenému dá sadu RPG přes odkazy, aby si je pročetl ... takže text pro začátečníky tam určitě smysl má
5.12.2019 15:58 - Jerson
No, vzhledem k tomu, že se moje pravidla z netu dostala bez mého vědomí minimálně k jednomu začátečníkovi mi to přijde docela dobře možné.
5.12.2019 16:05 - York
Loki: Jako třeba že sem na Kostku někdo napíše, že nikdy nehrál RPGčka a chtěl by si nějaký vyzkoušet a ty mu na to řekneš "zkus třeba Omegu"?


Jerson píše:
že se moje pravidla z netu dostala bez mého vědomí minimálně k jednomu začátečníkovi


Jakým způsobem se to k němu dostalo? Nebylo to náhodou referencí od nějakého zkušeného hráče?
5.12.2019 16:13 - LokiB
York píše:
Jako třeba že sem na Kostku někdo napíše, že nikdy nehrál RPGčka a chtěl by si nějaký vyzkoušet a ty mu na to řekneš "zkus třeba Omegu"?


Jo, proč ne?
Pro někoho, kdo si chce zkusit hodně vyprávěcí hru s jednoduchou mechanikou to horší než DnD 5E není.
5.12.2019 16:28 - Šaman
Tak mě napadlo* - znáte nějaký dobře napsaný univerzální úvod do desktop rpg dostupný online? Pak by tam stačilo odkázat.

* Napadlo mě to když vidím tu dokuWiki, na které sestavuju naše vlastní dračákovské stránky. Že kdybych tam psal i úpravy pravidel, nebo dokonce celý souhrn pravidel, tak by taky stačilo odkázat na nějaký úvod do desktop/PnP rpg a bylo by :)
5.12.2019 16:43 - Dukolm
Šaman píše:
znáte nějaký dobře napsaný univerzální úvod do desktop rpg dostupný online?


Kvalita článků vysvětlujících RPG a dle hodnocení nejlepší Co je to RPG? - Alnag
5.12.2019 16:44 - Šaman
Dukolm: Wau, tak tohle mi ještě archív nenabídl. To jsou pořád samé průpovídky ze hry a Co by barbar neměl říkat…
Díky.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.08574104309082 secREMOTE_IP: 44.220.131.93