Čas pro hrdiny

29.8.2022 14:12 - Jerson
Zadání
Předložena školní fotografie čtrnácti dívek (číslování zleva doprava, přední řada a pak zadní řada). Test proběhl ve třech fázích. Zadání jednotlivých fází:

Fáze 1
Podívejte se na dobovou fotku a vyberte jednu dívku, která vás z nějakého důvodu zaujala. Zdůvodněte výběr.

Fáze 2
Představte si, že jste vyšetřovatelé paranormálních jevů. Fotka je jediným vodítkem, které máte.
Vyberte podezřelou dívku. Pokud můžete, zdůvodněte svůj výběr.

Fáze 3
Hledáte dívku s paranormálními schopnostmi - telekineze, telepatie, možná i další. Jako hráči máte samozřejmě znalosti reálného světa včetně popkulturních referencí. Vyberte jednu dívku na fotce. Zkuste se jako (náhodně sestavená) skupina dohodnout / navzájem přesvědčit, na kterou z nich byste se zaměřili.

Průběh testu
Cíl testu byl poměrně jednoduchý. Narazil jsem na starou školní fotografii, na které mi na první pohled padla do oka jedna dívka, která mi přišla “paranormálně podezřelá”. Chtěl jsem si ověřit, zda bude stejně působit i na jiné lidi v RPG komunitě, a zda se výsledky budou lišit podle míry poskytnutých vodítek.

(Test nesplňoval parametry vědeckých studií).

V první fázi nejvíc zaujala dívka č. 2, téměř polovinu účastníků. Nejčastějším důvodem bylo, že se dívá do země. Ostatní zaujaly méně než 10% účastníků (některé nikoho)

V druhé fázi mělo jít o “intuitivní” výběr, přičemž nebyla poskytnuta vůbec žádná vodítka. Dívku č.2 označilo už jen 30% účastníků, výrazněji se projevila dívka č. 3, hlavně kvůli podivně loženým rukám a účesu. V této fázi se objevilo nejvíc poznámek o nepřirozeném vzhledu dívek nebo počítačové úpravě fotky, i když se jednalo stále o stejnou a nijak neupravovanou fotku.

Ve třetí fázi měli účastníci označit dívku s paranormálními schopnostmi. Ty samozřejmě z hromadné fotky nelze poznat. Polovina účastníků opět označila dívku č.2 , přičemž jejímu pohledu do země dodali různé motivace.

Zhodnocení