Čas pro hrdiny

30.9.2019 14:25 - LokiB
Jerson: ikonku kde?

O tom, kdy spálit aspekt jsem se rozhodoval podle toho, kdy jsem chtěl co nejvíc zabránit tomu, aby došlo k navýšení možného Defconu.
Samotná vytažená komplikace při řešení scény mi nevadila, protože k tomuto stylu hry patří, ale to, že se rychle naplňuje Defcon, což má dopad do celé hry, nejen dané scény, mi spíše vadilo a v některých situacích jsem se tomu chtěl vyhnout.

Některé body z neprojevování se byly dané i potřebou switchnout uvažování pro hraní Omegy. Kupříkladu jsem v některých momentech měl chuť řešit věci i případně zbraní (byv jediný ozbrojen) ... ale "logicky" mi to nesedělo. Jakože třeba zastřelení pár doktorů či esesáků ... jaký by to asi mělo dopad?! kdybych si na to vytáhl kupříkladu 3 úspěchy a žádnou komplikaci.
To, že Jersen řídí důsledky scén právě pomocí vytažených úspěchů a komplikací, a tedy, když se vytáhnou úspěchy, tak i "logické" zahlušení postavy není povoleno, mi ještě nepřešlo do krve :) třeba bych si to lajsnul.
30.9.2019 16:09 - Jerson
Loki - myslím fotku tvé postavy, za toho jiného muže ve vyšším rozlišení - než si na ni zvyknu :-)

LokiB píše:
akože třeba zastřelení pár doktorů či esesáků ... jaký by to asi mělo dopad?! kdybych si na to vytáhl kupříkladu 3 úspěchy a žádnou komplikaci.

Myslím, že při defconu 2 nebo 3 bys na takovou akci měl 2 nebo 3 nevýhody, takže bys dosáhl jen jednoho úspěchu, pokud vůbec, a to by stačilo na potřelení doktora, ale ne na zastřelení - u esesáka ještě hůř. A kdyby se ti to náhodou podařilo, což nelze vyloučit, tak by to prostě znamenalo, že si tento čin banditů s vámi (zatím) nikdo nespojil. Takové vysvětlení je na mě, a jak jsi správně napsal, pravidla mi neumožňují vám svinit jen tak, kdy se mi chce.

Nicméně měl jsem ty čtyři rezervy, které znamenaly že můžu použít až 4 komplikace bez ohledu na Defcon, takže kdybys naběhl na pár esesáků a chtěl střílet, tak ti je tam přihodím, a šest komplikací už fakt s pistolí nepřebiješ, takže by to dopadlo podle očekávání. Nejspíše tři zranění či jiné nevýhody a Jacoppo by byl prakticky mrtvý. I když fakt záleží na situaci. Přeci jen jsem ty nevýhody za defcon použil jen ve dvou scénách a jen u dvou z vás, a přitom jsem je mohl používat prakticky celou hru od odchodu z hospody, takže prostoru pro přitvrzení jsem měl dost. Jen ze situace ve hře, tedy z vašeho roleplayingu, to úplně nedávalo smysl, abych vás dusil. Takže je dobře, že jsi pistoli nechal být.
30.9.2019 16:49 - LokiB
Ikonu vyměň, jasně.
1.10.2019 10:26 - Jerson
Hlášení jsou uložená, obrázek změněný. Budete psát i posudky na ostatní?
1.10.2019 10:51 - Tarfill
Z této mise psát posudky nebudu, celkově trvala příliš krátce a Jürgen byl jistou část odloučený, takže to pro mě nemá smysl, nebylo by to adekvátní.
1.10.2019 10:58 - Tarfill
Loki, v tom Tvém hlášení jsou drobné "faktické" chyby. Má cenu to opravovat?
1.10.2019 11:17 - Ugy
Moje hlášení bude snad dnes večer. Včera jsem si sepsal pár poznámek tak to dnes snad dodělám. Jinak jak Tarfillovo tak Lokiho hlášení mě pobavilo, skvělá práce pánové.
1.10.2019 13:06 - LokiB
Tarfill: jak jako chyby? jak jako opravovat? jak jsem si to zapamatoval, tak jsem to zapsal :)

Jerson: posudky určitě psát budu, ale pošlu to tobě, abys rozhodl, zda při statusu postavy je to něco, co by organizace vzala
2.10.2019 14:31 - Jerson
Po ročním zhodnocení zkoušení nový verze pravidel - 17 misí, asi 23 herních sezení - můžu říct, že záměr vytvořit pravidla, ve kterém hráči nebudou mluvit v číslech se mi konečně vydařil, i když to znamenalo odstranit prakticky všechna čísla ze samotných mechanik. Stejně tak se osvědčila mechanika tahání jedné karty za každý použitý aspekt postavy, přičemž samotná postava (kartička se jménem a fotkou) se také bere jako jeden aspekt.

Šance úspěchů a komplikací 1:1 je lepší než původní 2:1. Možnost využít aspekt na potlačení případné komplikace nevýhody umožňuje celkem dost ovlivňovat výsledek, a když se hráči nebojí aspekty využívat, tak můžou mít celkem dobrou kontrolu nad dějem. Na druhou stranu za celou dobu došlo asi jen jedinkrát k celkovému obnovení spotřebovaných aspektů při odpočinku, a asi pětkrát obnovení za rezervy, což je mnohem méně než u předchozí verze. Až si říkám, zda tu možnost vůbec ve hře nechávat.

Dost dobře funguje i počítadlo úspěchů a Defconu s jednotlivými milníky - stupni, kdy je počet kroků k dalšímu kroku dán počtem postav ve hře. Prakticky to funguje jako hodiny v jiném typu her, v základu dvoje hodiny, jedny na dobrý závěr, druhé na špatný. A i špatný závěr mise několikrát nastal, aniž by došlo k vyvraždění skupiny a záseku.

Boj je dost nebezpečný, zejména proti lépe vyzbrojeným lidem, a jen několikrát jsem musel využít možností zvýšit náročnost podle úrovně defconu. Tedy pokud by hráči začali hrát mechanicky efektivněji, pořád je jak přitvrzovat v rámci pravidel.

Hlášení a svodky fungujou tak napůl. Je potřeba mít jen krátké texty, které si hráči můžou přečíst, když je potřebují, tedy přímo při hře. Hráčům se moc nechce číst zprávy, které se ho přímo netýkají, i když v nich jsou užitečné informace.

Věci, které moc nefungujou, nebo se neprojevily:
Přidělování rezerv hráči - to je velmi zřídkavý jev, i když to tak moc nevadí, alespoň to dělá rezervy vzácnější. A taky je to asi dané tím, že víc než polovinu her hráli začátečníci nebo mladší hráči.

Osobní cíle postav - během hry na jejich řešení není moc prostoru a ani času, navíc to obvykle vede k tomu, že má celá skupina jeden společný cíl. Tím pádem jsem ani moc nemohl vyzkoušet nastavování cílů podle počtu aspektů postav (i když to by zase znamenalo čísla a počítání, takže mi to tak moc nevadí.)

Mechanická návaznost následků mise - původně jsem měl představu, že bych sčítal nasbírané úspěchy a komplikace pro jednotlivé případy a z nich vyvozoval nějaké globální následky. Výsledkem bylo opět jen počítání s čísly, které v danou chvíli už nic neznamenaly, a nemělo to smysl. Ani jsem nemohl vyzkoušet fungování více skupin proti sobě, takže je to nejspíše zbytečné pravidlo.

Důvěra mezi postavami - i když to hráčům připomínám, tak na to často zapomínají nebo si nechtějí během hry poznamenávat vztah k jiným postavám, byť to může mít mechanický efekt. Asi se projevuje i součinnost agentů, kdy nikdo nejedná vyloženě proti ostatním a nemá vlastní záměry. V posledních několika hrách jsem ji zjednodušil a místo počítání stupně důvěry si hráči jen poznamenávají celkový stav, buď kladný, nebo záporný.

Moc se mi nedařilo připravovat si překážky a nevýhody před misí, bylo snazší je stanovovat v konkrétní scéně, a ani nešlo o úplně častý případ - objevil se asi tak každou třetí misi. Přípravu překážek před hrou asi můžu vynechat, i když mít pro ně kartičky dává alespoň představu, o jaké překážky může jít.

Telex ve hře i mimo hru. Teď nemám hráče, kteří by aktivně chtěli řešit herní věci mimo sezení. Nevím zda je to jen u mě nebo celkový trend, ale mimo hru si hráči o zjištěných věcech nepovídají a nepíšou. Při hře samotné zase narážím na to, že hráčům nemá takto rychle kdo odpovědět, protože jiní hráči nejsou o k dispozici ani na telefonu. Nicméně to je daň za "realistický" přístup ke hře - prostě agenti mimo službu Omegu neřeší.

Taky nefunguje výzkum sebraných artefaktů mimo hru, zřejmě z podobných důvodů. To budu muset vymyslet nějak jinak.

Na závěr - spočítal jsem počet postav, počet hráčů a počet misí, na kterých jednotliví agenti i hráči byli, a jsou to docela zajímavá čísla. Hrálo se mnou minimálně 81 hráčů (některé nemám evidované), z toho 32 hrálo jednu misi, 21 hrálo dvakrát, a dalších 21 hrálo 3× - 6×. 7 hráčů hrálo od sedmi do 22 misí, dva z nich jsou aktivní. Celkem teď hraje 11 hráčů.
2.10.2019 14:32 - Jerson
Ugy, čekám to hlášení, a případně od tebe Lokiho i posudky, i když jste zatím jen informátoři (zavedl jsem nové rozdělení postav).
2.10.2019 14:40 - LokiB
Jerson píše:
když se hráči nebojí aspekty využívat, tak můžou mít celkem dobrou kontrolu nad dějem


Tenhle pocit jsem v praxi neměl :) Spíše naopak mi přišlo, že šance na "smůlu", kdy nebudou mít hráči nad dějem moc velkou kontrolu je ... nemalá
2.10.2019 14:49 - Jerson
Do pravidel bych měl asi poznamenat, že pokud se hra překlopí do stavu, kdy jsou hráči agenti vláčeni událostmi, je záhodno aspekty používat víc, aby zase získali iniciativu a manévrovací prostor. Vám jsem to na začátku zmínil jen jednou a asi ne dostatečně.
2.10.2019 14:56 - LokiB
Ale použití aspektu šanci na zvýšení Defconu nesnižuje, ne?
Musel bych aspekt spálit.

Resp. v odkazovaných pravidlech, která možná nejsou aktuální, dochází ke spálení autoamticky:

Píše:
Vyčerpání aspektů
Když Koordinátor narazí při vyhodnocování na červenou kartu, zkontroluje zda důstojník vyložil nějaké aspekty. Pokud ano, vrátí červenou kartu dospod losovacího balíčku (lícem nahoru) a kartu prvního vyloženého aspektu otočí lícem dolů - vyčerpá ho. Znamená to, že agent nemůže aspekt použít, dokud ho neobnoví. Tento postup zopakuje u každé další červené karty, dokud nedojdou vyložené aspekty nebo líznuté červené karty.
2.10.2019 15:03 - Jerson
Myslím tím spotřebovat aspekt a když jich bude spotřebováno víc, tak si je obnovit. A koukám, že v pravidlech jsem to opravdu neaktualizoval, díky za upozornění.
2.10.2019 15:18 - LokiB
Otázkou je, jak jsou na tom postavy s vhodnými aspekty ke spálení. U některých postav a typů misí to může být trochu problém, protože množství dostupných relevantních aspektů je dost omezené. Ale jo, jejich pálení postavám situaci ulehčuje.

Mně by možná, podle jiných systémů, přišlo možná vhodné vyšší množství Rezerv do začátku, tři je takové klasické číslo pro podobný typ zdrojů ... i když se to hodí možná víc do delších misí (třeba 6 hodin), nebo akčnějších.
2.10.2019 16:10 - Jerson
Tři a více rezerv obvykle zajistí to, když hráč napíše hlášení a posudek. Na předchozí misi začínala jedna hráčka s šesti rezervami. To samozřejmě nefunguje pro nové postavy.
Btw vy jste své rezervy spotřebovali všichni?
2.10.2019 17:14 - LokiB
Nevím, jestli Michal. Ostatní bych řekl, že ano. I když ... jednu jsme i přidělili vlastně.
2.10.2019 20:40 - Tarfill
Já jednu spotřeboval určitě a jedna mi asi zvostala.
2.10.2019 20:46 - Ugy
Já tu svoji spotřeboval ke konci na lékárničku ve vlaku a jednu jsme přidělili Alexandrovi za jeho výslech, pokud si dobře pamatuju.
3.10.2019 09:44 - Jerson
Děkuju za hlášení a posudky, všechno jsem přidal na stránky A15, A38, A39, A67, hlášení jsou v odkazech u každého agenta.

Gerhard je tak jediný, kdo nemá žádný posudek, tak by bylo dobré, kdyby ho alespoň jeden z vás napsal. (Až budeme hrát příště, tak dodané hlášení je za rezervu a každý posudek na jednotlivé agenty je taky za rezervu. Takže tři posudky = tři rezervy navíc. :-) )

A ještě jedna věc - máte přístup na Telexovou síť Omegy (článek o Telexu).

In game o znamená, že vám A15 předal čísla a kódy, pomocí kterých se můžete na poště napojit na archiv Omegy a přijde vám výpis konverzace agentů formou Telexové zprávy od vašeho posledního kontaktu - prostě messenger konce 30. let :-) Můžete tam i nějakou zprávu napsat, třeba žádost o informace, které nenajdete v Encyklopedii nebo Fenoménech.
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.19291687011719 secREMOTE_IP: 3.91.106.44