Čas pro hrdiny

17.2.2011 16:08 - alef0
Nechcem to porovnávať, to bola len poznámka nabok. Pokračujte v diskusii :-)
17.7.2013 21:11 - Jerson
Zajímají tu ještě někoho pravidla Omegy?
17.7.2013 21:20 - Alnag
Jerson: No tak víš jak, autor se už prakticky nechodí... ;-)
18.7.2013 07:52 - Jerson
ale chodí, téměř každý den :-) Každopádně sepsal jsem novou verzi pravidel, kdyby si jí chtěl někdo přečíst, odpoledne tu bude ke stažení.
23.7.2013 14:59 - Hugo
Jersone, bylo nebo nebylo aktualizovano?
23.7.2013 16:28 - Jerson
Nevím jak sem vložit přílohu s pravidly, a vložit formátovaný text mi také nejde, takže ti to pošlu na mail.
12.7.2014 19:03 - Jerson
York píše:
Máš už nějakej nástřel, klidně útžkovitej?


Svět v alternativní realitě roku 1939, ve kterém v roce 1938 došlo k Československo-německé válce. Exsitují a fungují různé vynálezy, které se v reálném světě neuchytily, například Teslovo věže na bezdrátový přenos elektřiny. Také se vyskytují různé další fenomény (známé z reálného světa), jako přenos vědomí či duše, oživování mrtvých, telepatie, sdílená inteligence, chemické a technologické způsoby měnící lidské myšlení a chování, atd. Některé z nich možná skutečně fungují, ale žádný není potvrzen. Nicméně každý z nich by se v nadcházejícím konfliktu mohl stát zbraní, proti které nebude obrany - a právě tomu se snaží zabránit organizace Projekt Omega, která si dala za úkol všechny tyto fenomény prozkoumat a zdokumentovat.
Stačí to takto?

York píše:
Jako teaser dobrý, chceme víc :-)

edit:
- Jak došlo k té válce? Jak dopadla?
- komu Omega ty získané informace hodlá dát? Nebo jak jinak je využije k ovlivnění nadcházejícího konfliktu?
- jak dobře má Omega svůj archiv zabezpečný? Stalo se už někdy, že nějaké informace unikly (a někdo je třeba zneužil)?
- jaký status má Omega v mezinárodním měřítku - ví se o její existenci? Pokud ano, je to tajná informace? Jednají zástupci světových mocností s vedením Omegy?
- odkud se rekrutují agenti Omegy - jsou přetahování bez vědomí jejich nadřízených, takže agent může sloužit zároveň nějakému státu a Omeze?
- stalo se už někdy, že by výzvědná služba nějakého státu do Omegy cíleně nasadila svého agenta?


- K válce došlo celkem jednoduše - Hitler chtěl Sudety a českoslovenští generálové přesvědčili Beneše, že je nutné bránit se, aby předešli zničení národa.
- Německo za necelé čtyři týdny vyhrálo, nicméně jeho ztráty v poměru k československým byly značené - uvádí se od 5:1 po 30:1. Každopádně Sudety teď patří Německu.
- Místo kde má Omega archiv není agentům známo. Informace někteří agenti vynáší záměrně a některé instituce různých států už byly varovány - většinou bezúspěšně.
- Omega je tajná organizace. Některé rozvědky o ní ví, jiné minimálně tuší. Původně měla fungovat pod Společností národů jako bezpečností pojistka, ale poté, co se ukázala faktická neschopnost SN, se zakladatel Omegy rozhodl udělat z ní raději soukromou záležitost.
- Agenti Omegy jsou v zásadě čtyř typů:
1) v prvé řadě to jsou oslovení odborníci, kteří se zabývají různými výzkumy na hranici svých oborů, nebo přímo paranormálními jevy
2) v druhém případě to sjou agenti různých tajných služeb, kteří bylo do Omegy vysláni, obvykle "čistě pro případ, mohlo byse to hodit", nebo proto, že dotyčný agent byl tak neschopný, že ho nadřízený tímto způsobem uklidil. Každopádně asi čtvrtia agentů Omegy jsou členové různých rozvědek a tajných služeb.
3) další jsou lidé, kteří mají podle vlastních slov nebo svědectví okolí nějaké "paranormální schopnosti".
4) zbytek jsou lidé, kteří se náhodou zapletli do některého případu, projevili určité schopnosti v krizových situacích a proto bylo Omegou osloveni.
- Vedení rozvědek různých států o Omeze buď neví, nebo její existenci ignoruje, nebo jí považuje za neschopnou, případně za škodlivou organizaci. Cílené nasazení agentů jsem už defakto popsal - vedení Omegy o těchto agentech ví, protože má kontakty k lidem z různých rozvěděk, i když spíše na soukromé úrovni. A také počítá s tím, že tito agenti budou svým mateřským organizacím donášet informace o zjištěných fenoménech.
6.1.2015 16:19 - sirien
Jerson na RPG F, ale tohle si chci projistotu zazálohovat tady u nás. Kontext není nijak důležitý.

jerson píše:
Když už tu řešíme převody systém - fikce, musím podotknout, že pravidlo Omegy nejsou dělaná na to, aby simulovala pravděpodobnost úspěchu, notabene v situaci, kdy postavě plánovitě nehrozí žádné riziko - tedy když hráč žádné riziko nechce podstupovat, a/nebo si myslí, že by danou situaci jeho postava měla zvládnout bez potíží.

Pravidla Omegy jsou dělaná na to, aby Vypravěči řekla, kdy má před daného hráče předhodit další komplikace, a kdy ho má nechat vydechnout. O tom, zda se daná akce povedla nebo ne to vůbec nic neříká - i povedená akce může ústit v další komplikace. Typicky první scéna z Poslední křížové výpravy:
Indymu se podaří sebrat kříž zlatokopům - ale oni ho honí. Podaří se mu naskočit do vlaku - ale oni jsou stále za ním. Podaří se mu několika z nich uniknout, ale spadne ke lvovi. Uteče lvovi, ale spadne k hadům. Nakonec zdrhne z vlaku - ale pořád není konec, protože ho jeho otec odmítá vyslechnout. Takže uteče k šerifovi - kde ho nepřátelé konečně doženou a "po právu" mu získaný kříž seberou. Výsledek řady deseti akcí je fail, i když každá z těchto akcí by mohly být považována za úspěch.

Dokonce celé hledání Archy má velmi podobný průběh - Indy ji nakonec získá (a opět si můžeme povšimnout, že řada úspěšných akcí je následována komplikacemi vzniklými v důsledku těchto úspěšných akcí), ale na konci není Archa prozkoumána, ale zavřena vládními agenty do Skladiště 13. Z hlediska pravidel Omegy fail celé mise, i když těsný.
Poslední křížová výprava je to samé v bledě modrém - nakonec najde grál jen proto, aby zachránil svého otce, který je postřelen prakticky následkem úspěšného nalezení chrámu, a poté o hrál přijde. Ve výsledku má hromadu zážitků, změněný vztah s otcem a prázdné ruce, možná nějaké to poznání.

Pokud nějaká situace nemá být řešena - třeba souboj na šavle - Indy prostě vytáhne pistoli a nepřítele odstřelí. V pohledu pravidel žádné riziko a žádný test na úspěch - prostě to udělá.

Tedy situace v Omeze nikdy nebude postavená tak, jakou šanci má postava na úspěch při přijímacím pohovoru, nebo jak rychle sjede strmý svah. Bude o tom, co se stane v případě, že bude přijata na pozici ředitele pobočky, nebo až bleskurychle a s prstem v nose sjede k záchranářské boudě.
Pravidla slouží k tomu, aby Vypravěč neřekl "sjel jsi k záchranářům za minutu ... ale všichni jsou pryč, takže tvoje skvělá jízda byla k ničemu", ale aby mu dala férovou možnost rozhodnout, zda hráč sežene vrtulník a zachrání svého kámoše nahoře, nebo zda ho velitel horské služby seřve jak malého kluka za to, že svou jízdou po nebezpečném svahu utrhnul lavinu, takže se teď všichni vydávají dolů k lyžařskému středisku zjistit následky, a jeho kámoš nahoře bude muset vydržet sám.


sirien píše:
Jerson: Když to popíšeš takhle, tak to zní naprosto awesome a super cool. Problém je, že tenhle dojem jsem z žádné z her Omegy nikdy neměl (paradoxně jsem ho naopak měl z CPH a jeho mechaniky volitelných neúspěchů). Právě naopak mi přišlo, že hraju v nějakém směru kompetentní postavu a systém mojí kompetenci cíleně dusí a neguje. Pokud to funguje takhle, tak mi osobně trochu uniká k čemu je to detailní škálování skillů, ale to je asi teď jedno.

Každopádně pokud Omegu vnímáš takhle, tak jsem jí tak od Tebe nikdy nepochopil (a tenhle post toho vysvětlil tisíckrát víc než všechny diskuse předtím) a někdy bych to rád zkusil cíleně v tomhle provedení.
6.1.2015 19:38 - Gurney
To je hodně dobré vysvětlení, a taky jsem po přečtení těch pravidel a čtením Jersonových odpovědí netušil že to má generovat příběh tímhle způsobem.

Upřímně, doteď jsem měl za to, že hlavním cílem pravidel Omegy je vymýtit jakékoli optimální volby, vždy a za každou cenu :)
7.1.2015 13:45 - Ebon Hand
V legraci a nadsázce mohu říci, že posun z CPH na Omegu, je posunem od cool akcí s volitelnými neúspěchy k systému zamezujícímu rozumné akci s rozumným výsledkem. :-)
7.1.2015 15:23 - Jerson
Gurney píše:
Upřímně, doteď jsem měl za to, že hlavním cílem pravidel Omegy je vymýtit jakékoli optimální volby, vždy a za každou cenu :)

To je způsob řešení, nikoliv cíl :-) Cíl je dostat pravidla, která umožní hrát příběh skládající se ze stejně cool jako v Poslední křížové výpravě.

A jak jsem napsal, od té doby co to se mnou Sirien či Ebon hráli se pravidla dost změnily. Od své posedlosti nacpat do pravidel způsob, jak popsat všechno možné a tím vytvořit dobrý příběh jsem už dávno ustoupil :-)
8.1.2015 11:49 - Ebon Hand
Jerson píše:
A jak jsem napsal, od té doby co to se mnou Sirien či Ebon hráli se pravidla dost změnily. Od své posedlosti nacpat do pravidel způsob, jak popsat všechno možné a tím vytvořit dobrý příběh jsem už dávno ustoupil :-)

To jsem teda zvědavý. :-) Mě přišlo, že tvá posedlost byla hlavně cpát všude komplikace. Takže i fundovaná postava každou chvíli vypadala jako diletant.. :-)
8.1.2015 23:59 - Jerson
Indiana Jones jde z jedné komplikce do druhé a na fundovanosti mu to neubírá :-)
9.1.2015 10:00 - Ebon Hand
Pokud mám být za sebe upřímný, tak postup Indiana dějovou linií není můj vysněný. :-)
Určitě sis všiml, že k řadě věcí se dostává náhodou a polovinu času zdrhá, nebo dostává do držky. Mám radši, když moje postava aktivně tvoří dějovou linii, ne když převážně reaguje na dlouhou šňůru komplikací.
9.1.2015 10:40 - A15
Píše:
na konci není Archa prozkoumána, ale zavřena vládními agenty do Skladiště 13. Z hlediska pravidel Omegy fail celé mise


Z hlediska pravidel Omegy fail celé mise, z hlediska Omegy jako organizace - standardní situace.
9.1.2015 11:10 - Ebon Hand
jj, tos trefil pěkně. Je zbytečný ty věci sbírat, jen se s tím člověk zbytečně tahá. Lepší rovnou zničit. :D
9.1.2015 15:23 - A15
Proč ničit? Konkurence má v podstatě neomezené zdroje, vše si snadno opatří nové.
Sice je ušlechtilá zábava sem tam něco vyhodit do povětří, ale policajti pak další rok brblají něco o papírování s výbuchem plynu. Kdo je má poslouchat.
A navíc, bedna dynamitu dělá boule na kvádru.
10.1.2015 12:23 - Jerson
sirien píše:
Já bych to s tou jeho fundovaností zas nepřeháněl

Proto mám raději Poslední křížovgou výpravu :-) Tam je jeho přínos evidentní.

Ebone, který hrdina příběhů se nedostává do potíží? Kromě toho v Omeze už nastává šňura komplikací dost málo.
10.1.2015 14:57 - Gurney
sirien píše:
Já bych to s tou jeho fundovaností zas nepřeháněl

Ebon Hand píše:
Pokud mám být za sebe upřímný, tak postup Indiana dějovou linií není můj vysněný. :-)
Určitě sis všiml, že k řadě věcí se dostává náhodou a polovinu času zdrhá, nebo dostává do držky. Mám radši, když moje postava aktivně tvoří dějovou linii, ne když převážně reaguje na dlouhou šňůru komplikací.

Popravdě doteď jsem na Indiana Jonesem takhle nepřemýšlel, ale musím souhlasit s tím, že Indy je fakt veskrze reaktivní postava, která sice někam vyjede s nějakým cílem, ale následně na něj spadne nějaká komplikace, on na ni reaguje většinou ujetým plánem a do konce filmu už se tahle horská dráhá průšvihů a impulzivních řešení jenom stupňuje. Následně na konci něco zahaluzí a výsledkem je, že oproti začátku filmu nic zásadního nezmění (v tomhle má body navíc Chrám zkázy, tam aspoň zruší kult Khálí).

...což je při hraní nějaké kampaně jednou za čas docela zábava, ale dlouhodobě být pořád kopán do zadku komplikacemi, aniž by se člověk kdy mohl zastavit a od určitého bodu v příběhu být naopak jeho hybatelem, začne být fakt únavné.
Jerson píše:
Proto mám raději Poslední křížovgou výpravu :-) Tam je jeho přínos evidentní.

Myslíš jak na základě celoživotní práce svého otce najde pro nacisty svatý grál, ale ti to naštěstí totálně podělají a zase o něj přijdou? :)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.082376956939697 secREMOTE_IP: 18.207.240.205