Čas pro hrdiny

29.11.2018 18:00 - Ebon Hand
sirien píše:
Ten model ovlivňování tahů skrze aspekty ho komplikuje příliš na to, abych se odvážil dělat si úsudek bez osobního vyzkoušení

Ano, po přečtení Jersonovi pasáže o aspektech, rezervách a případné pomoci dalších postav už naprosto ztrácím představu, co to znamená s hrou. :D :D

Jersone, pokud vnímáš mé poznámky jako kopání do systému, tak toho rovnou nechejme. Já jsem se ti snažil pouze vysvětlit, že z mého pohledu se závislá a nezávislá pravděpdobnost dost liší. Nic víc, nic míň. A ano, máš pravdu závislá pravděpodobnost se vychyluje na obě strany, moje chyba, že jsem to nezmínil hned v úvodu. Jen si myslím, že pokud někomu zůstane v balíčku před hlavní akcí jen hromada úspěchů, určitě si na to nebude stěžovat. ;-)
A modifikátory v podobě aspektů a rezerv jsem vynechal, věnoval jsem se pouze mechanice postavené na balíčku.
Prostě hra, kde náhodu generuje vázaná pravděpodobnost, ve mě vyvolává pocit ohýbání zpět k symetrii pravděpodobnosti a to mi přijde jako překážka pro epic akce. Ale tohle může být moje zcela nepodložená představa.
Každopádně nech to plavat, nemám potřebu to dál nějak teoreticky řešit přes net, počkám až to někde na Dálavě uvidím naživo.
29.11.2018 18:16 - LokiB
Ebon Hand píše:
Prostě hra, kde náhodu generuje vázaná pravděpodobnost, ve mě vyvolává pocit ohýbání zpět k symetrii pravděpodobnosti a to mi přijde jako překážka pro epic akce


na tom je zajímavé, že třeba já z diskuzí o Omeze nabyl dojmu, že Jerson není v ní moc příznivcem "epické akce", i proto, že se taková epická akce často dost odchyluje od "běžného uvěřitelného dění", které mi přišlo pro Omegu typické.

Což mi celkem konvenovalo :)
Protože já sám jsem v tomhle trochu přízemnější a epickou akci (nebo to, co si pod tím představuju já) ve většině her nehledám :)
30.11.2018 11:12 - Jerson
Ebon Hand píše:
Jersone, pokud vnímáš mé poznámky jako kopání do systému, tak toho rovnou nechejme. Já jsem se ti snažil pouze vysvětlit, že z mého pohledu se závislá a nezávislá pravděpdobnost dost liší. Nic víc, nic míň.

Přijde mi, že kritizuješ pravidla, podle kterých jsi už sedm let nehrál, zejména ne podle poslední verze, která funguje dost jinak než verze předchozí, a popisuješ výhrady k případům, které budou nastávat výjimečně.

Já si samozřejmě uvědomuju, že se nezávislá a vázaná pravděpodobnost liší. To je také důvod, proč jsem ji do hry dával.

Co to udělá s hrou je velmi jednoduché - základní šance na úspěch je 50:50. Za každý aspekt, který postava (tedy čím je postava schopnější) rostou možnosti, co všechno může postava zkusit najednou, a klesá šance na úplné fiasko i šance na úplný úspěch. Za každý aspekt, který hráč aktivně využije klesá šance na úplné fiasko, i když k němu dojde, klesá jeho síla a následky, a naopak roste šance na úplný úspěch.
Pokud se ti nedaří, můžou ti pomoct ostatní postavy, aby zmírnily až úplně smazaly tvůj neúspěch.
Používání aspektů dává GMmovi vodítko, kdy by bylo vhodné proti postavám přitvrdit.

To je v základu celé fungování pravidel.

Karty mají nad hody výhodu v tom, že si můžu nastavovat šanci na sérii špatných výsledků v řadě. A i když vezmu 100 karet, tak mám na takovou řadu průšvihů menší šanci než když bych jen házel kostkou.

LokiB píše:
na tom je zajímavé, že třeba já z diskuzí o Omeze nabyl dojmu, že Jerson není v ní moc příznivcem "epické akce", i proto, že se taková epická akce často dost odchyluje od "běžného uvěřitelného dění", které mi přišlo pro Omegu typické.

Nikoliv. Já mám epické akce rád, protože odráží skutečné akce skutečných lidí ve skutečných situacích. Jen chci, aby na té epičnosti měl podíl hráč svým rozhodnutím a ne jen náhoda na kostce.

Nicméně šanci na takovou epičnost může pomocí karet dost výrazně měnit, a samozřejmě ji velmi ovlivníš i způsobem hraní. Tedy můžou být častější nebo výjimečné, podle toho jak si to uděláš.
3.12.2018 14:35 - Jerson
V sobotu jsme hráli jinou misi s novými hráči, dva velmi zkušení. Pravidla jim přišla poněkud nezvyklá, protože nezaručuje žádný vyšší úspěch s vyšší schopností, ale neměli s nimi větší problém, ani s vedením hry (kterou jsem založil na jejich nápadech a požadavcích). Testů bylo za pět hodin celkem dost, dohromady tahali 10 - 12 karet, místy si vzájemně pomáhali (sice podle pravidel neměli důvěru, ale protože ovládali dohromady jedno tělo, tak to dávalo celkem smysl). Došlo i na dost efektní využití speciálních schopností v podobě vizí a ovládání energetického toku lidí, a obojí se stihlo projevit i scénami s komplikujícím efektem.

Hráči ocenili i to, že vytáhnou karty, pak se odehraje scéna a až na konci se ukáže, o jaké barvy šlo, i když podle průběhu scény jim to už celkem bylo jasné. Výsledek každého z nich byl díky kartám na konci těsným neúspěchem, takže se všichni vrátili zpět do svých těl, ale s vedlejšími efekty, které jim dost zamotaly hlavu (třeba poznámky v deníku angličanky napsané polštinou jiným rukopisem o věcech, které se zřejmě nestaly, nebo setkání mistra tai-či s ohnivým drakem, který neměl příliš pochopení pro jeho postoj, nebo vzniklá závislost na doutnících nejvyšší kvality.)
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.17193603515625 secREMOTE_IP: 54.234.228.78