Čas pro hrdiny

10.10.2018 20:00 - efram
myslím, že HUGO zcela a jasně vystihl jádro "problému"
11.10.2018 07:08 - malkav
Lidi, vy jste neuvěřitelní grafomani. Diskuse se jasně stočila od systémového nastavení pravidel ke stylu vedení hry. A z přečtených příspěvků/pocitů účastníků testování (hráčů Omegy) je celkem jasně patrné, kde je zakopaný pes. V pravidlech to nejspíš nebude, ty nově vyvíjené nejspíš nemají na Jersonův styl masterování tak pozitivní vliv.
11.10.2018 08:23 - Jerson
Aby totady mohli číst i lidé, které zajímají pravidla, navrhuju přesunout debatu o mém vedení hry do jiné diskuse.
11.10.2018 08:53 - Aegnor
Jersone, už jsi sem dal Omegu 2.0 komplet, nebo ti ještě něco chybí?
11.10.2018 09:27 - Jerson
Základ je tu celý, další pravidla sem budu dávat, až je otestuju při hraní.
11.10.2018 10:54 - Jarik
Použití aspektu:
Po testu: hráč bere o jednu kartu navíc.
Mám aspekt Doktor, který použiji po testu (protože jsem měl 1 neúspěch, a nechci si pokazit reputaci). Lížu si tedy 2 karty nad rámec těch 3 již vyložených?

Naplnění cíle:
Kolik z losovaných 5 karet (viz předchozí dotaz) odložím na cíl: Udržet si reputaci dobrého doktora?
Kolik karet si odložím na druhý cíl: Zachránit vojína Ryana? :)
Předpokládám, že jsem si při použití aspektu líznul 2 černé. (Asi zajímavější by bylo mít černou a červenou, ale teď se snažím pochopit jinou mechaniku)
11.10.2018 10:59 - Aegnor
Jarik píše:
Použití aspektu:
Po testu: hráč bere o jednu kartu navíc.
Mám aspekt Doktor, který použiji po testu (protože jsem měl 1 neúspěch, a nechci si pokazit reputaci). Lížu si tedy 2 karty nad rámec těch 3 již vyložených?

Já to chápu tak, že vždycky platí rovnice 1 aspekt = 1 karta navíc. Jediný rozdíl je v tom, že po testu už nemůžeš žádnou jinou kartu zahodit.
11.10.2018 11:02 - Jarik
Aegor: Já se ptám na přesný odstavec uvedených pravidel.
Každá dolíznutá karta asi může nahradit kartu, která již leží. Ale potřebuji to potvrdit autorem hry.
11.10.2018 11:06 - Jerson
Z čeho by ti vyplývaly dvě karty navíc? Jeden (standardní) aspekt znamená jednu líznutou kartu navíc, před testem i po testu. Před testem můžeš v rámci použití aspektu navíc po líznutí jednu kartu zahodit.

Pokud sis líznul pět karet, můžeš je na cíle rozdělit podle svého uvážení. Je-li ve scéně umírající vojín Ryan, potřebuješ na jeho záchranu v dané chvíli tři úspěchy (při standardní situaci).
Jinak tento cíl ve hře by spíše zněl "najdi Ryana a dostaň ho z bojové zóny".

Jinak cíl "udržet si reputaci" není úplně dobrý pro postavy, protože nelze určit, kdy je splněn pozitivně - lze ho jen "splnit negativně", tedy o tu reputaci přijít. Takže bys na něj odkládal jen komplikace, a při dosažení určitého počtu bys o tu reputaci dobrého doktora přišel.
11.10.2018 11:07 - A15
Hugo píše:
Hele já bych se zajímal o to, proč to slyší. Může to být magor, ale taky za tím může být něco co má smysl zkoumat pro Omegu (případně je to nakonec pro ni i využitelné).

Toto byl můj osobní cíl, který je mi několikrát podařilo vpašovat do scény. V podstatě jsem to zamýšlel také jako hook, který Jerson může používat pro předávání informací, ke kterým se nám nedaří prokousat.
Ale přidávat si do vyšetřování stopy takovýmto Deus ex machina způsobem by mi přišlo poněkud jako faul.

Hugo píše:
K tomu to ostatně bylo navržené taková postava, nebo ne?

Minulost postavy jsem sice měl sepsanou podrobněji než Old Man Henderson, jenže až v době, kdy už jsem prakticky nehrál.
A s četností her Omegy nemá smysl nahazovat do scény nějaké náznaky či stopy, když u předešlé hry byly zcela jiní lidé či se odehrála před půl rokem a drobnosti si nikdo nepamatuje.
Když pak do scény dáš Dámu v černém, která se okamžitě ztratí v davu / postraní uličce a po jejímž spatření A15 propadne panickému záchvatu (a blábolí něco o tom, že to není možné, že je mrtvá), tak nikdo nechápe, o co se jedná.
I když tohle by se dalo následně vypíchnout v Hlášení, aby o tom věděli i ostatní hráči... a konec konců se to dá do hlášení dát a ani není potřeba to ve scéně odehrávat.
Akorát to znamená, že by jistý člověk musel zodpovědně psát hlášení, ne jen koncept, který následně 2x ztratí a po třetí mu ho ukradne fretka a udělá si z něj pelech.
11.10.2018 11:10 - Jarik
Takže, pokud líznu kartu po testu, tak ta komplikace (červená karta) zůstává na stole (nedá se odstranit), ale já mohu získat ten 3 úspěch tím dolíznutím. Už správně interpretuji?

K plnění cílů se v pravidlech ještě dočtu - jsem v půlce :D
11.10.2018 11:10 - Jerson
No, hlášení ... to je úplně jiná situace. Ale jinak slibuju, že hrát budeme častěji než jednou za půl roku. Klidně i v menším počtu, aby byl prostor na soukromé zápletky.

Jariku, přesně tak. To co použiješ před testem může komplikace odstraňovat, to co použiješ po testu už jen přidává další (náhodné) výsledky, ale musíš pracovat se vším, co bude vyloženo. Takže aspektem použitým po testu můžeš situaci i zhoršit.
11.10.2018 11:10 - Aegnor
Jarik píše:
Aegor: Já se ptám na přesný odstavec uvedených pravidel.

To jsem pochopil. A na to jsem taky odpovídal. Asi ne úplně šťastně.

Jerson píše:
Z čeho by ti vyplývaly dvě karty navíc?

Z trochu nešťastného wordingu, který tam máš. U jedné varianty je "hráč může táhnout kartu navíc" a u druhé je "hráč bere o jednu kartu navíc." Může to vést ke zmatení.
11.10.2018 11:12 - Jerson
Aha, díky za upozornění, přepíšu to.
11.10.2018 20:59 - Hugo
Jo mimochodem Jersone, jak to vlastně teďka vypadá s arzenálem, jsem si tak vzpomněl.

Cca rok dva zpátky mne někdo upozorňoval na nefunkčnost původních odkazů na googlí skupinu, tak jestli jsem nakonec dával ten slibovaný odkaz na svůj dropbox a nebo nikoliv. Díky.
12.10.2018 08:53 - Jerson
Popravdě, nevím. Arzenál budu muset zpracovat znovu a jinak, mnoho zbraní je tam zbytečných, a také jsou lepší jednostranné karty, nebo alespoň karty, které se dají snadno upravovat. Tím myslím, udělat je tak, že obrázek a informace budou u sebe, a po vytištění se přehnou. Tak jak je to teď se tisk hodně nešikovný.
12.10.2018 09:16 - Hugo
OK. Pokusím se ti během víkendu zpřístupnit podklady co mám (včetně kartiček na jiné hraní) - tj primárně obrázky nějak předchroupané na použití ve velkosti karty 9*6, plus originály. Nebude to na všechno a budou tam i věci na starší epochy, ale je to jakž takž systameticky roztříděné.

Pokud využiješ (něco) dobrý, pokud ne, nevadí
12.10.2018 10:10 - Jerson
Jo,to by bylo fajn. Stejně budu muset hromadu věcí doplnit. Zejména různé typy plynových masek a dokumentů, pro mnoho hráčů je to must have.
12.10.2018 10:40 - Jerson
Nějaké poznatky ze včerejší hry - už jsem začal používat i tahání méně karet než 3, pokud se postava pokouší o nějakou fakt jednoduchou věc, která není samozřejmá. Minimum pro takové pokusy vidím na 2, aby mohl být výsledek i částečný úspěch. Občas jsem použil i jednu kartu, která nebyla na úspěch postavy, ale jen na rozhodnutí, zda bude následovat dobrá nebo špatná scéna, protože přímo akce postavy nemohla mít vliv (když se voláním pokouší zastavit člověka, který je mentálně mrtvý a napadený parazitickou houbou, takže nedává smysl, aby na ni přímo reagoval, ale může reagovat nepředvídatelně).

Zatím nefunguje odkládání úspěchů na cíle - tedy hráči si napsali nějaký cíl, ale hraním postavy se ho nesnaží naplnit.
Naopak celkem fungují částečné úspěchy, kdy s rámci jedné scény hráč svým postava svým chováním vyrobí problém a zvládne ho vyřešit (prohledává kapsy kabátu, aby našla světlo. Výsledek losování 2 černé + 1 červená) - najde baterku, ale na prsty se jí dostanou spóry houby z kabátu, kterých se následně dokáže z větší části zbavit pomocí ohně.
Došlo i na první použití okultní schopnosti, tedy vyzvídání od "mrtvoly". Hráč hraje extrémně bezpečně - celou dobu komandoval nakaženou holku, co má nebo nemá dělat, aniž by jeho postava něco udělala. Taky se snaží používat metaherní informace (chce zjistit, zda je postava skutečně mrtvá tím způsobem, že na ni použije schopnost "mluv s mrtvými", a když nebude fungovat, tak chce dovozovat, že postava není mrtvá.
Nicméně získal čtyři úspěchy, tak měl možnost položit čtyři otázky. Pak jsem se ho zeptal, zda je spokojen, a když měl dojem, že se vlastně nic nedozvěděl (snažil se z mrtvoly vytřískat veškeré informace o původu nákazy, což dotyčný nemohl vědět ani jako živý), tak jsem mu shrnul, jaké informace vlastně získal a co z toho plyne. To už mu přišlo pochopitelnější.
Když měl klást otázky, měl jsem pochybnosti, zda se na ně dá odpovědět jedním slovem, což mi pokaždé předvedl na několika možnostech, takže jsem odpověď vybral z jeho návrhů. To se ukázalo celkem funkční, nějakou představu o tom na co se ptá rozhodně má.

Taky se snaží přinutit nakaženou postavu spoluhráčky, aby použila schopnost magického ohně, ona ho nechápe - protože zapomněl, že tuhle schopnost si vzala holka, která nakonec nemohla chodit hrát.
Poslední věc, že všichni hrajou různou měrou strašně safe, aby se vyhnuli všem možným nebezpečím. Například se všichni snaží chodit jako "druzí" a v případě nebezpečí stát za někým ze skupiny. Předpokládám, že je to vliv Dračáku a pro další hry s tím budu muset něco dělat.
Taky zkouší různé nesmyslné safe činnosti, jako svázat postavu brodící se sněhem v lese tak, že ji ve dvou budou obíhat s lanem v ruce. Za žádnou cenu se ji nechtějí dotknout.
A dál hledají "něco zajímavého" - většinou bez světla, takže je učím, že musí specifikovat alespoň přibližně co to má být - jestli zavazadlo, nebo ztracená drobnost. (Popsal jsem jim už předtím batoh a kabát zanechané v kupé vlaku, ale obojí ignorovali a hledali něco jiného.

Aspekty zatím neobnovovali, takže nemám ani moc zdrojů k nějakému většímu tlaku, jediné co mám k dispozici jsou aspekty nákazy a opozice (což jsou esesáci s úkolem zabránit šíření nákazy).
12.10.2018 12:25 - Hugo
Ad safe play: Hele asi to je dračákismus a způsob jak předtím vypravěč vedl hru. Pokud to jde se s nimi pobavit co a jak předtím hráli tak by to mohlo poskytnout nějaká vodítka proč se tak chovají.
Každopádně to chce učit je pozitivními příklady. Tedy ukázat že jako vypravěč na ně pouze nešiješ boudy a že něco co ve hře neznali nebo nemuseli dělat vlastně udělat lze.

Ad metagamer: A co ho zkusit nějak vykolejit. Před/po (aby si člověk nebředil hru, byť i v rámci didakticko-instruktážním, pokud není hra s vysokým stupněm ponoření se do postavy) se zeptat jak tohle vlastně jeho postava ví. Tedy ne ty Franta ale ty John Ronald III. (expresivně řečeno). Případně zda taky když on Franta v roce 2018 zná a používá GSM telefon, tak ho zná on jako John Ronald III. v roce 1940. Něco na ten způsob.
Pokud ten metagame používá proto, že nechápe předěl mezi postavou a hráčem (resp tím co ví hráč a co postava) tak by nějaké takové vykolejení mohlo zabrat.

Ad odkládání úspěchů na cíle: Podle mne to je dané tím, že s tím nemají zkušennost. Počkal bych, jak se to bude vyvíjet.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.056306838989258 secREMOTE_IP: 3.239.119.159